۱۳۹۲ مرداد ۴, جمعه

تظاهرات ميليونی مردم عراق در روز جمعه عليه حکومت مالکی و دخالتهای ديکتاتوری آخوندی

تلاش باند خامنه اي براي ممانعت از حضور رفسنجاني در مراسم تحليف روحاني

قطع منطقه‌ای آب در تهران

مقامات آبفای استان تهران اعلام کردند در پی گرمای بی‌سابقه در اکثر شهرهای ایران و تهران ،مصرف آب در روزهای اخیر مدیریت آب تهران در حالت فوق العاده قرار خواهد داشت.
امسال در پی گرمای بی‌سابقه در اکثر شهرهای ایران و تهران ، مصرف آب در روزهای اخیر به نقطه اوج خود رسیده است.در حالی که گرما در پایتخت به اوج خود رسیده بود،مردم بارها شاهد قطع شدن آب شرب در اقصی نقاط شهر بودند. برخی مناطق شهر با افت فشار آب مواجه شده و برخی نیز چند ساعتی قطعی کامل آب را تجربه کردند.

رژیم اسلامی مسئول مرگ سه کوهنورد ایرانی

تعلل اپراتور بین‌المللی در مکان‌یابی 3کوهنورد به دلیل تحریم ها

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی مفقود شدن 3 کوهنورد ایرانی در رشته کوههای هیمالیا، اعلام کرد: اپراتور بین المللی تلفن ماهواره ای و سازمانهای بین المللی در مکان یابی کوهنوردان مفقود شده تعلل کردند.

خشکسالی در ایران وارد مرحله سوم شد

سرپرست گروه پژوهشی تغییر اقلیم مرکز ملی اقلیم شناسی از مدل سازی تغییر اقلیم کشور خبر داد و گفت: بر اساس داده‌های به دست آمده از این مطالعات دمای هوای کشور، تا 90 سال آینده میزان بارش کاهش و میزان دما افزایش می‌‌یابد ضمن آنکه سفره‌های آب زیر زمینی نیز از بین می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، گرم‌شدن زمین یا گرمایش زمین پدیده‌ای است که منجر به افزایش میانگین دمای سطح زمین و اقیانوس‌ها شده‌است به گونه‌ای که برخی از دانشمندان معتقدند که دهه‌های پایانی قرن بیستم، گرم‌ترین سال‌های ۴۰۰ سال اخیر بوده‌است.

هشدار وزارت نیرو درباره جیره بندی برق

همزمان با افزایش افسار گسیخته مصرف برق و کاهش چشمگیر ذخیره برق نیروگاه ها، مسئولان وزارت نیرو تاکید می کنند در صورتی‌که مردم صرفه‌جویی جدی در مصرف برق به ویژه در ساعات پیک مصرف را در دستور کار قرار ندهند، خاموشی‌های برنامه ریزی شده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بنزین روحانی، لیتری ۱۰۰۰ تومان

هنوز زمان دقیقی برای افزایش نرخ حامل‌های انرژی در نظر گرفته نشده است. اما به طور حتم این افزایش قیمت صورت می‌پذیرد. چرا که قطعاً بخشی از درآمدهای دولت از محل بالا رفتن نرخ حامل‌های انرژی محقق می‌شود. بنابراین دولت ملزم به اجرای قانون است تا بتواند هزینه‌های ناشی از توزیع یارانه‌ها را جبران کند. این‌ها سخنان مشاور ارشد اقتصادی روحانی است که قاطعانه از افزایش نرخ بنزین می‌گوید.

احضار اعضای نهضت آزادی به وزارت اطلاعات

خبرگزاری هرانا - تعدادی از اعضای شورای مرکزی و شاخه جوانان نهضت آزدای ایران به وزارت اطلاعات فراخوانده شدن.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته ۲ مرداد ۹۲ هاشم صباغیان از اعضای شورای مرکزی و فخرالدین حکیمی، امیر حسین کاظمی و مجتبی خندان از اعضای شاخه جوانان نهضت آزادی ایران به وزارت اطلاعات احضار شده و تهدید به بازداشت شدند. 

تحریمها؛ توقف فعالیت رنوی فرانسه در ایران

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در حال بررسی متوقف کردن فعالیت های خود در ایران به دلیل تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی است.

به گفته این افراد توقف فعالیت رنو در ایران برای این شرکت بسیار زیان آور است زیرا باعث کاهش درآمد این شرکت از محل فروش محصولات خود به ایران و از دست رفتن دارائی های خود در این کشور خواهد شد.