رادیو فرانسه: در حالیکه رئیس دیپلماسی اروپا با تاریخ پیشنهادی ایران برای آغاز گفتگو ها موافقت کرد ، صبح امروز رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی بار دیگر تاکید کرد که ایران درباره تبادل سوخت اتمی با گروه پنج بعلاوه یک مذاکره نخواهد کرد.

او گفت ازنظر ایران، موضوع تبادل سوخت اتمی "به هیچ وجه" نمی تواند در دستور کار اجلاس آینده پنج بعلاوه یک و ایران باشد.

این در حالی است که کشورهای پنج بعلاوه یک پیشنهاد کرده اند که این ملاقات به "برنامه هسته ای ایران"و کلیه مسائل پر اهمیت برای این گفتگو اختصاص داشته باشد.

خانم اشتون رئیس دیپلماسی اروپا با تاریخ پیشنهادی تهران ، یعنی پنجم دسامبر موافقت کرد ولی برای محل مذاکرات یعنی کشور ترکیه ، که از سوی ایران عنوان شده بود ، کشور سویس را پیشنهاد کرد.

یک دیپلمات اروپائی در این زمینه اظهار نظر کرد که مذاکرات به رهبری خانم اشتون خواهد بود و ممکن است بجای یک روز سه روزه باشد.

باید یادآوری کرد که رئیس جمهوری اسلامی در آستانه این مذاکرات که از نظر طرف مقابل آشکارا درباره پرونده هسته ای ایران است، در قزوین تاکید کرد که " ملت ایران در مورد حقوق اساسی خود با هیچ کس مذاکره نخواهد کرد". او توضیح داد که مذاکرات پیش رو باید برای همکاری و " رفع مشکلات جهانی"  و کمک به ایجاد صلح و امنیت جهانی باشد.