۱۳۹۱ شهریور ۶, دوشنبه

صدها کارگر بازارچه پرویزخان دست از کار کشیدند

ب گزارش کرمانشاه پست روز گذشته ( یکشنبه ) صدها کارگر بازارچه پرویزخان بدلیل عدم پرداخت دستمزد روزانه معوق خود دست از کار کشیدند.

بیش از دو هفته است دستمزد کارگران پرداخت نشده است .

یکی از کارگران به کرمانشاه پست گفت : آقایان هر روز سفره هایشان رنگی می شود و ما کارگران هر روز سفره هایمان خالی .

کارگری دیگر می گوید : سئوال ما اینست چگونه دستمزد روزانه ما را پس از گذشته دو هفته هنوز پرداخت نمی کنند ؟!

از بازارچه خبر می رسد مسئولان با مراجعه به قصرشیرین و برخی نقاط نزدیک تعدادی از بیکاران را برای کار در بازارچه گسیل داشته اند .

بازارچه پرویز خان مهمترین پایانه صادرات به کشور عراق است

ضرب و شتم دبیر کانون صنفی معلمان کرمانشاه

محمد توکلی دبیر کانون صنفی معلمان کرمانشاه از سوی افراد ناشناس به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

محمد توکلی در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری موکریان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: پنج شنبه شب دوم شهریورماه جاری، با چند تن از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان و به همراه خانواده، جهت صرف شام به پارک آبیدر رفته بودیم که چند نفر لباس شخصی برای بازداشت بنده و دیگر اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان به محل آمدند.

محمد توکلی افزود: ما از آنها درخواست کارت شناسایی نمودیم ولی از نشان دادن کارت خودداری کردند و پس از این درخواست من را به داخل ماشین برده و به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند که با وساطت اطرافیان، درگیری خاتمه و این افراد محل را ترک کردند.

این فعال صنفی در خاتمه عنوان نمود که در نظر دارد موضوع را از طریق نمایندگان کرمانشاه و کردستان و مراجع قضایی و دیگر مسئولین مربوطه پیگیری نماید.

یادآور می گردد محمد توکلی دبیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرمانشاه، ظرف چند سال گذشته به خاطر فعالیت های صنفی چندین بار احضار و بازداشت شده است

طالبان ۱۷ غیرنظامی را بخاطر رقص و پایکوبی سر بریدند

تروریستهای طالبان ۱۷ غیرنظامی را که در حال جشن و نواختن موسیقی بودند در روستایی در ایالت هلمند سر بریدند. دو زن در میان قربانیان هستند. در چند ماه گذشته سر بریدن در مناطق جنوبی افغانستان افزایش یافته است.

به گزارش رادیو آلمان: مقام‌های افغانستان در روستایی در نواحی جنوبی افغانستان جسد ۱۷ غیرنظامی را یافتند که سر آنها بریده شده بود. به گفته داود احمدی، سخنگوی فرمانداری ولایت هلمند، دو تن از قربانیان زن بوده‌اند.

این واقعه در نیمه‌شب یکشنبه (۲۷ اوت/۶ شهریور) در منطقه کجکی رخ داده و پیگرد برای یافتن عاملان آن آغاز شده است.

آقای احمدی به خبرگزاری فرانسه گفت: «می‌توانم تأیید کنم که این کار توسط طالبان صورت گرفته است.»

سخنگوی فرمانداری افزود که قربانیان در حال جشن و سرور با موسیقی در منطقه‌ای بوده‌اند که تحت کنترل طالبان است.

نعمت‌الله خان، رئیس بخش منطقه همجوار "موسی قلعه"، تأیید کرده که این روستاییان در حال جشن و سرور توأم با موسیقی بوده‌اند. یک مقام محلی نیز احتمال می‌دهد که دو زن قربانی در حال رقص بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جشن و پارتی مخفی و رقص زنان به سبک کولیان در مناطق جنوب افغانستان بسیار رایج است.

از زمان سلطه مطلق طالبان در افغانستان در فاصله سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۱ و نیز پس از ورود نیروهای ائتلاف بین‌المللی به این کشور، رزمندگان طالبان در کنار مبارزه با سربازان ناتو، به شدت تمام می‌کوشند از تجمع زنان و مردانی که نسبتی با یکدیگر ندارند جلوگیری کنند.

واقعه خشونت‌بار اخیر طالبان در نزدیکی روستای زمین‌دوار روی داد که در مرز میان دو منطقه‌ی کجکی و موسی قلعه است. این منطقه زیر کنترل طالبان است.

حاج موسی خان، از پیران قبیله موسی قلعه می‌گوید که در ماه‌های گذشته سر بریدن افراد در این منطقه افزایش یافته است. فقط در ماه‌ رمضان سه نفر سر بریده شدند. قربانی چهارم پسر یکی از پیران قبایل بود که سر بریده شد