۱۳۹۱ بهمن ۲۰, جمعه

حمله مسلحانه به فرماندار سابق رژیم در بویراحمد

 فرماندار سابق شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد حمله مسلحانه افراد ناشناسی در نزدیکی منزل مسکونی‌اش قرار گرفت

" پرویز رضایی " با تائید این خبر به ایلنا در یاسوج گفت: بعد از اینکه نماز مغرب و عشاء را در مسجد " فاطمه زهرا (س) " صدا و سیما خواندم هنگام ورود به منزل مسکونی‌ام مورد حمله مسلحانه سرنشینان یکدستگاه خودروی پراید قرار گرفتم. 

وی افزود: هنگامی که درب حیاط منزل مسکونی‌ام توسط پسرم باز شد تا وارد حیاط شوم از سوی سرنشینان خودرو هدف قرار گرفتم که خوشبختانه گلوله‌های شلیک شده به سمت من به درب و دیوار حیاط اصابت کرد. 

فرماندار سابق شهرستان بویراحمد با بیان اینکه هفت گلوله از اسلحه توسط سرنشینان خودرو به سمت وی شلیک شد، اظهارداشت: در این تیراندازی به فرزندم نیز آسیبی وارد نشده است. 

رضایی با اظهار بی‌اطلاعی از هویت سرنشینان خودرویی که به سمت وی شلیک کردند، تصریح کرد: با فرد یا افرادی خصومتی نداشته‌ام که مورد حمله قرار بگیرم. 

وی گفت: تاکنون فرد یا افرادی در این ارتباط دستگیر نشده و این موضوع هم اکنون از سوی مراجع ذیصلاح در دست بررسی است. 

فرماندار سابق شهرستان بویراحمد ادعا کرد در شرایط کنونی عده‌ای قصد دارند با انجام اینگونه اعمال سبب بروز ناامنی در منطقه شده تا به اهداف خود دست پیدا کنند. 

" پرویز رضایی " حدود چهار سال در دولت‌های نهم و دهم دکتر احمدی نژاد، فرماندار شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد بود. 

وی از نیروهای باسابقه طیف موسوم به اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد است. 

هزار تومان امروز به اندازه ۳۰۰ تومان سال گذشته

محسن رضایی:1000 تومان امروز، به اندازه ۳۰۰ تومان سال گذشته است / می‌خواهند داد مردم را در بیاورند که به خیابان‌ها بریزند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز اقتصاد کشور به گونه‌ای است که طبق گفته کار‌شناسان، هزار تومان امروز، به اندازه ۳۰۰ تومان سال گذشته است و البته باز می‌خواهند هزار تومان سال بعد، ارزشی به اندازه ۱۰۰ تومان سال ۹۰ داشته باشد؛ آن‌ها می‌خواهند پول ایران را زمین بزنند و از این رو باید خود را برای یک وضعیت جهادی آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محسن رضایی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت دهه فجر که به همت جبهه پیروان امام و رهبری قم و در محل مسجد امام زین العابدین (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: سال‌های آخر مبارزات برای تحقق انقلاب اسلامی مخصوصا سال‌های ۵۵ و ۵۶ اوج یأس و ناامیدی انقلابیون بود و افراد مبارز، یا در زندان‌های شاه حضور داشتند و یا آن‌ها که در بیرون از زندان بودند، روحیه مبارزه نداشتند.

وی با بیان اینکه سال‌های ۵۵ و ۵۶ علاوه بر اینکه اوج ناامیدی نیروهای انقلاب بود، اوج قدرت نمایی ساواک نیز بود، گفت: انقلاب امام خمینی (ره) زمانی اتفاق افتاد که شیوه‌های مبارزه نیروهای انقلاب به ته خط رسیده بود و درست در چنین زمانی حادثه ۱۹ دیماه سال ۵۶ که همچون جرقه‌ای برای حرکت‌های انقلابی بود، اتفاق افتاد و مبارزات رفته رفته اوج می‌گرفت؛ البته اگر چه تجمعات و راهپیمایی‌های مردم محدود به حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ نفر می‌رسید اما رفته رفته این مبارزات ده‌ها هزار نفری و صد‌ها هزار نفری شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران پس از انقلاب اسلامی در ایران، گفت: تا زمانی که انقلاب اسلامی تثبیت شد، فشارهای زیادی به مسئولان وارد شد تا اینکه سال‌های ۷۲ و ۷۳ یک تثبیت نسبی در کشور حاکم شد.

وی با بیان اینکه این انقلاب با سختی‌ها و فشار‌ها، و با هدیه کردن انسان‌های بزرگ چون شهید زین الدین، شهید همت، شهید باکری، شهید صادقی و... به تثبیت رسید، گفت: با تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران، به جای نظام فاسد شاهنشاهی، استقلال، آزادی و مردم سالاری در این کشور حاکم شد.

رضایی با اشاره به قدرت نظامی جمهوری اسلامی، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، کشور ایران تبدیل به یک قدرت بازدارنده نظامی شده است و واقعیت این است که ایران امروز هر اقدام نظامی علیه خود را در نطفه خفه می‌کند و شاهد آن این است که در طی همین سال‌های اخیر دو بار اسرائیل و یک بار آمریکا در زمان جرج بوش قصد حمله نظامی به ایران را داشته و حتی دستور آن را نیز صادر کرده بودند، اما در ‌‌نهایت این کار را نکردند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان‌های قبل از انقلاب اسلامی ایران و در سال‌های دور‌تر با هر فشاری به کشور ایران قسمتی از این کشور را جدا کرده و برای مثال باید پرسید کجاست بخارا؟ کجاست سمرقند؟ کجاست نخجوان؟ کجاست بحرین؟ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، کشور ایران عزت خود را بازیافته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید شکرگذار نعمت‌ها بود، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، نعمت آزادی و استقلال به ایران داده شد و البته شکر این نعمت‌ها به این است، که از آن‌ها درست استفاده کنیم و الا ناشکری، از بین رفتن نعمت و عذاب الهی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: مسئولان ما حق ندارند در پیش چشم همگان و در زمانی که ماهواره‌های دشمنان منتظر فرصت هستند، شأن جمهوری اسلامی را زیر پا بگذارند، چرا که حق این کار را نداریم و قطعا نه شهداء، نه امام شهداء و نه رهبر معظم انقلاب از این وضعیت راضی هستند.

رضایی اضافه کرد: چرا باید از نعمت ارزشمند آزادی و نعمت استقلال کشور و نعمت حمایت‌های رهبری بد استفاده کنیم؟ همه باید بدانیم که این انقلاب به سادگی به دست نیامده است و از این رو همه باید مراقب آن باشیم.

وی گفت: آن چنان خاطرات تکان دهنده‌ای در انقلاب اسلامی هست که اگر این خاطرات همیشه جلوی چشممان باشد، به خود اجازه نمی‌دهیم هر حرفی را بزنیم و هر کاری را انجام دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نباید چشم خود را بر واقعیت‌ها ببندیم، گفت: واقیعت این است که با حمایتی که از نظام حاکم بر سوریه کردیم، ناتو را زمین گیر کردیم و یا با حمایتی که از مبارزین فلسطینی شد، دشمنان به قدرت نظامیمان پی بردند، اما سؤال اینجاست که چرا باید در گوشت و برنج مردم خود و در گرانی‌ها بمانیم؟ سؤال این است که این مسائل چه ربطی به انقلاب اسلامی دارد؟ این مسائل حتما به مسئولان مربوط است و باید دید که اشکال کارمان کجاست؟ باید ببینیم که آیا مغرور و دچار توهم شده‌ایم و از کار‌شناسان استفاده نمی‌کنیم؟

وی تأکید کرد: نباید در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، سرمان را پایین بیاندازیم و ۸ سال دیگر را از دست بدهیم.

رضایی افزود: باید ببینیم که چرا گروه ۱+۵ حاضر به مذاکره جدی با جمهوری اسلامی ایران نیست؟ آن‌ها چرا باید پیش خود بگویند که با گرانی‌ها و نارضایتی‌های مردم، کار آن‌ها رو به اتمام است و دلیل برای مذاکره جدی وجود ندارد؟

وی با تأکید بر اینکه باید ببینیم اشکال کارمان در اقتصاد چیست که به این وضعیت گرفتار شده‌ایم؟ گفت: ما در کشور، با خود تحریمی و سوء مدیریت رو به رو هستیم که این امر، بزرگ‌ترین کمک به دشمنان و از جمله آمریکاست و در این صورت آن‌ها اصلا نیازی به آتش توپخانه‌ای برای مقابله با جمهوری اسلامی ندارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید پرسید که انقلاب اسلامی را می‌خواهیم یا پست و صندلی را؟

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم ایران تا کنون چند آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، گفت: با توجه به شرایطی که اقتصاد کشور دارد، باید گفت که وارد آزمون دیگری شده‌ایم.

رضایی تصریح کرد: این‌ها می‌خواهند داد مردم را در بیاورند که به خیابان‌ها بریزند و البته از جریانات فتنه و انحراف نیز استفاده می‌کنند.

وی گفت: امروز اقتصاد کشور به گونه‌ای است که طبق گفته کار‌شناسان، هزار تومان امروز، به اندازه ۳۰۰ تومان سال گذشته است و البته باز می‌خواهند هزار تومان سال بعد، ارزشی به اندازه ۱۰۰ تومان سال ۹۰ داشته باشد؛ آن‌ها می‌خواهند پول ایران را زمین بزنند و از این رو باید خود را برای یک وضعیت جهادی آماده کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب برای اولین بار، چندی پیش با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ گفتند افرادی با سطح توانایی بالا در اداره کشور به صحنه بیایند و آن‌ها که نمی‌توانند نیایند و این نکته‌ای است که باید به آن توجه لازم را داشت.

وی با بیان اینکه مردم ایران، آزمون زندگی و اقتصاد را در پیش دارند، گفت: بیکاری، طلاق و... از امور نامطلوبی است که وجود دارد و البته یک مقدار آن به دلیل فشارهای خارجی است، اما قسمت اعظم آن مربوط به مدیریت داخلی است و از این رو باید یک تجدید نظر جدی در خود داشته باشیم.

محسن رضایی در ادامه با بیان اینکه سرزمین اصلی مبارزه مردم ایران، سرزمین اقتصادی است، گفت: به عنوان سرباز انقلاب اسلامی، از همه وفاداران به انقلاب می‌خواهم که خود را برای عبور با موفقیت از این آزمون آماده کنند.

وی گفت: البته معتقدم ملت ایران، با یک درخشش بی‌نظیری از این مرحله سوم عبور می‌کند تا دشمنان بار دیگر بگویند ما اشتباه کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چهار روز پیش خدمت رهبر انقلاب بودم که ایشان تأکید داشتند ما در کشور، ظرفیت‌های زیادی داریم که از آن‌ها استفاده نمی‌شود؛ یعنی اگر ما این منابع کنونی کشور را نداشتیم، بازهم با کمک همین نیروهای انسانی، حوادث را پشت سر می‌گذاشتیم.

وی در پایان تصریح کرد: اقتصاد کنونی در شأن جمهوری اسلامی نیست و قطعا کشور ایران نیاز به یک اقتصاد بزرگ و با سطح بالای مادی برای مردمان خود دارد.

اختلاف بین احمدی نژاد و خامنه ای در باره آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره خوشحالی عده ای در داخل از پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا گفت: از اول انقلاب اسلامی سیاست های کلان خارجی منوط به دستورات رهبری بوده و رئیس جمهور تصمیم‌گیر نیست و صرفا مجری این دستورات است و وظیفه ای جز این در سیاست های مربوط به استکبار ندارد.

به گزارش مهر، اسماعیل کوثری با اشاره به بیانات رهبری واینکه روحیه انقلابی با سیاست های کلان غربی متفاوت است، گفت: واقعیت این است که معمولا در دیپلماسی غربی بده بستان های زیادی وجود دارد، در جایی امتیازی می داده و در جایی کوتاه می آیند اما روحیه انقلابی این ها را بر نمی تابد.

وی سیاست های آمریکا را به سیاست‌های بنی امیه تشبیه کرد و افزود: بعضی از مسئولان آمریکایی این مساله را عنوان می کنند که پای میز مذاکره بیایید، اما این ها یک نوع فریب است اما انقلابی بودن که رهبری می گویند سیاست روشن و واضح است که همان نه شرقی نه غربی فقط جمهوری اسلامی است.

کوثری با اشاره به کسانی که از پیشنهاد مذاکره آمریکا خوشحال شده و در پی آن هستند، تصریح کرد: از اول انقلاب اسلامی سیاست‌های کلان خارجی منوط به دستورات رهبری بوده و رییسان جمهور، مجری این دستورات هستند و وظیفه‌ای جز این در سیاست‌های مربوط به رژیم صهیونیستی و استکبار نداشته اند.

  وی با بیان اینکه آمریکایی ها هر سیاستی را در منطقه پیاده کردند با سیاست های دقیق ایران شکست خوردند، ادامه داد: آمریکایی ها از رابطه ایران با مصر وحشت افتاده اند، در سوریه نیز با شکست روبرو شده اند و در پی این شکست های متعدد است که پیشنهاد مذاکره را مطرح کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هدف طرح مذاکره از سوی آمریکایی ها را محو کردن شکست های خود دانست و اضافه کرد:  آنها در پی این مذاکرات به دنبال آن هستند  تا اگر ایران نپذیرفت از در مخاصمه وارد شوند و وانمود کنند ما حاضر به مذاکره بودیم اما ایران قبول نکرد.

نماینده تهران در مجلس افزود: از طرف دیگر اگر در این شرایط نا برابر ایران تن به مذاکره دهد، آمریکا تلاش می کند جایگاه ایران را در بین کشورهای حلقه مقاومت متزلزل نشان دهد.

کوثری با بیان اینکه در این شرایط است که  مقام معظم رهبری می گویند آمریکا نمی تواند تصمیم گیرنده باشد ، متذکر شد: نکته مهم این است که ایران محکم در این مساله ایستادگی می کند چرا که آمریکا جز روحیه استکبار و تجاوز چیز دیگری از خود  نشان نداده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر راست می گویند در رفتارهای خود تغییر رفتار نشان دهند و نیروهای خود را از منطقه بیرون کشیده و تحریم ها را بردارند، آن وقت است که بررسی می کنیم که مذاکره انجام شود یا خیر. 

پاسدار صفوی: از راهی که انتخاب کرده‌ایم برنخواهیم گشت

خبرگزاری فارس: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت:‌ اگر خطری متوجه نظام شود با تمام قدرت برای شکستن توطئه دشمنان به میدان می‌آییم.
  
سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در گردهمایی 5000 نفری ایثارگران و بازنشستگان نیروهای مسلح شرق تهران با اشاره به حرکت با صلابت و پر قدرت جمهوری اسلامی ایران، گفت: انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت‌ها و رشادت‌های شما بازنشستگان، امروز درختی تناور شده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح‌کرد: انقلاب اسلامی مثل جوان 34 ساله می‌ماند که پرچم عزت اسلام را  به دست گرفته است و در دامنه قله بلندی همچون دماوند در حال حرکت است و این جوان برومند با قدرت و صلابت حرکت خودش را ادامه می دهد، آزار و اذیت فتنه‌گران داخلی و خارجی مانع از حرکت به سوی قله‌بلند عزت و استقلال و پیشرفت نمی‌شود.

وی ادامه داد: دشمنان کوچکتر از آن هستند که با  این ملت بزرگ که به یاری امام شتافتند و انقلاب اسلامی و الهی را تا به اینجا رسانده اند بتوانند مقابله کنند.

سرلشکر صفوی تصریح‌کرد: دشمنان ما نتوانستند جلوی نفوذ و قدرتمندی ایران را بگیرند. ایران اسلامی هم اکنون یک قدرت منطقه ای است، نفوذ ایران، تاثیر انقلاب اسلامی و حکومت جمهوری اسلامی، نفوذ کلام امام راحل و مقام معظم رهبریمان نه تنها در منطقه غرب آسیا و در بیداری اسلامی بلکه  دل‌های مسلمان جهان را تحت تاثیر قرار داده است و مستضعفان را در آمریکای جنوبی به مقابله با مستکبران دعوت کرده است.

سرلشکر صفوی در ادامه سخنان خود گفت: توصیه من به شما عزیزان وفاداری به عهد و پیمانی است که با خدا و رسولش، با امام و شهداء بسته‌ایم. ما از راهی که انتخاب کرده‌ایم برنخواهیم گشت.

آغاز جشنواره برلین با اعتراض علیه رژیم تهران

شصت و سومین جشنواره فیلم برلین یا برلیناله با نمایش فیلم "استاد بزرگ" ساخته وانگ کار-وای و یک بیانیه سیاسی علیه جمهوری اسلامی پنجشنبه شب کار خود را شروع کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این جشنواره که همواره بر سیاسی بودن خود تاکید دارد، دیشب با حضور برند نویمان وزیر فرهنگ آلمان و با ارایه خط مشی سیاسی خطاب به جمهوری اسلامی آغاز شد. 

این مقام آلمانی با یادآوری درس‌هایی که کشور آلمان طی 12 سال زندگی تحت حکومت نازی‌ها آموخته است، از رژیم تهران خواست تا محرومیت جعفر پناهی از حق سفر را بردارد و به وی اجازه دهد تا برای نخستین اکران جهانی فیلمش "پرده" که هفته آینده در این جشنواره اکران می‌شود، به آلمان سفر کند. 

پناهی در سال 2006 جایزه خرس نقره‌ای برلین را برای "آفساید" دریافت کرده بود. او دو سال پیش نیز به عنوان یکی از اعضای گروه داوری برلین انتخاب شده بود، اما در این جشنواره حضور نیافت. او "پرده" را نیز با وجود نداشتن اجازه برای ساخت فیلم به صورت مخفیانه و با همکاری کامبوزیا پرتوی ساخت و از کشور خارج کرد. 

در مراسم افتتاحیه دیشب، نمایشی موزیکال و کمدی که توسط اولریش توکور بازیگر فیلم "زندگی با دیگران" اجرا شد، همراه با نمایشی از آثار دهه 30 آلمان به روی صحنه رفت. 

جشنواره فیلم برلین از امروز جمعه 8 فوریه به روی تماشاگران باز می‌شود تا بتوانند فیلم‌های امسال را تماشا کنند. این جشنواره برندگان خرس‌های نقره‌ای و طلایی 2013 را در تاریخ 16 فوریه معرفی می کند. امسال 19 کارگردان برای بردن این خرس ها با هم رقابت می کنند. استیون سودربرگ و گاس ون سنت دو کارگردان آمریکایی حاضر در این رقابت‌ها هستند. 

دیتر کاسلیک که بیش از 10 سال مدیریت جشنواره فیلم برلین را برعهده دارد، به دوستداران سینما قول داد تا امسال شاهد جشنواره‌ای قوی باشند. این جشنواره امسال علاوه بر بخش رقابتی خود، در بخش فروم به نمایش فیلم‌های هنری می پردازد و در بخش پانوراما فیلم های مستند را به نمایش در می آورد. بخش بومی نیز نمایش‌دهنده فیلم‌هایی از زندگی در استرالیا، اقیانوسیه، آمریکای شمالی و قطب خواهد بود. بخش سینمای کلاسیک، بخش کودک و نوجوان، بخش سینمای آلمان با تمرکز بر آثار فیلمسازان و مستندسازان جوان آلمان، دیگر بخش های این جشنواره را تشکیل می دهند. 

شصت و سومین جشنواره فیلم برلین با نمایش 404 فیلم در تاریخ 17 فوریه به کار خود خاتمه می‌دهد.

گرانی سرسام آور؛ تخم‌ مرغ شانه ‌ای ۷۵۰۰ تومان

:در حالی چند ماه پیش تفاهمنامه‌ای منعقد شد که قیمت تخم‌مرغ در بازار برای مصرف‌کننده از کیلویی 3 هزار و 700 تومان بالاتر نرود، اما نرخ آن 7500 تومان شد.

به گزارش فارس، قیمت تخم‌مرغ طی چند روز گذشته در بازار سیر افزایشی داشته و از شانه‌ای 5 هزار و 500 تومان به 7 هزار و 500 تومان رسیده است.

حجم تولید تخم مرغ در ایران سالانه 850 هزار تن یعنی ماهانه 71 هزار تن است و پیش‌بینی شده است، میزان تولید تخم‌مرغ در سال آینده ماهانه 83 تا 85 هزار تن برسد، در حالی که نیاز ماهانه کشور  65 هزار تن است.

اخیراً طی تفاهمنامه سه جانبه وزارتخانه‌های صنعت، معدن، جهاد کشاورزی و اتحادیه سراسری مرغداران ایران برنامه‌ریزی تا آذر سال 92 بر این قرار گرفت که ماهانه 7 هزار و 500 تن تخم‌مرغ صادر شود و در صورت افزایش تولید، به این رقم اضافه ‌شود.

طی دو ماه گذشته نزدیک به 20 هزار تن تخم مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و کویت صادر شده است.

همچنین تفاهمنامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت،معدن و تجارت و تولید کنندگان به عاملیت اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخمگذار منعقد شده که قیمت تخم‌مرغ در بازار برای مصرف‌کننده از کیلویی 3 هزار و 300 تومان پایین‌تر و از کیلویی 3 هزار و 700 تومان بالاتر نرود.

با افزایش قیمت تخم‌مرغ به شانه‌ای 7 هزار و 500 تومان از سقف قیمت تفاهم شده برای مصرف کننده فراتر رفته و مسئولان باید در جهت کاهش قیمت آن اقدام کنند.

پاسدار هرندی: احمدی‌نژاد تنها ۱۶ درصد اعتبار دارد

  دیگربان: محمدحسین صفارهرندی٬ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از کاهش «اعتبار» محمود احمدی‌نژاد در جامعه به ۱۶ درصد خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه (۱۹ بهمن) «خبرگزاری دانشجو» آقای صفارهرندی این مطلب را در سلسله نشست‌های «بصیرت» بیان کرده و گفته اعتبار احمدی‌نژاد از «۴۰ درصد» به «۱۶ درصد» کاهش یافته است.

وی ۱۳ آذر ماه نیز گفته بود نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر نشان می‌دهد تنها ۱۳ درصد مردم موافق امتداد دولت محمود احمدی‌نژاد هستند.

صفارهرندی وزیر ارشاد احمدی‌نژاد در دولت نهم بود که پس از جدا شدن از دولت و پیوستن به مجمع تشخیص مصحلت نظام از سوی علی خامنه‌ای٬ به یکی از منتقدان دولت دهم تبدیل شد است.

این عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در تازه‌ترین اظهارات خود علیه احمدی‌نژاد گفته است: «برخی از مسئولان هنگامی که در کنار روسای جمهور دیگر کشور‌ها قرار می‌گیرند، توهم زده می‌شوند.»

وی بی‌آنکه به نام احمدی‌نژاد اشاره کند٬ اظهار کرده این افراد در مجامع بین‌المللی «از جانب ملت و در مقام نفر اول کشور سخنرانی می‌کنند.»

به نظر می‌رسد اظهارات محمدحسین صفارهرندی در واکنش به ابراز تمایل محمود احمدی‌نژاد در قاهره در خصوص آغاز مذاکره جمهوری اسلامی با آمریکا باشد که با مخالفت علی خامنه‌ای مواجه شده است.

احمدی‌نژاد و دو دولت محافظه‌کار وی در هفت سال گذشته همواره از حمایت مطلق رهبر جمهوری اسلامی برخوردار بوده‌اند.

اظهارات صفارهرندی درباره میزان اعتبار احمدی‌نژاد می‌تواند معیار مناسبی برای موفقیت دولت مورد حمایت علی خامنه‌ای باشد.

شجره برادران لاریجانی و فساد و رانت خواریهایشان

سایت "ندای سبز آزادی": از مجموع پنج برادری که مناصب مختلف حکومتی را به تصاحب خود در آورده اند شاید تاکنون کمتر کسی نام فاضل لاریجانی را شنیده باشد. نامی که به مبارکی اعمال غیراخلاقی سعید مرتضوی در ضبط جلسه ای مشترک با این برادر کوچک لاریجانی ها به یکباره به ستاره محافل سیاسی و خبری تبدیل شد.

هنوز چند هفته ای از برکناری وزیر بهداشت که حامی باقر لاریجانی بود و نمی خواست او سمت خود را ترک کند نگذشته بود که وزیر دوم کابینه احمدی نژاد قربانی فرزند آخر آیت الله هاشم آملی شد.

نام لاریجانی ها اولین بار با ورود محمدجواد لاریجانی به صحنه سیاسی کشور شنیده شد. یکی از پنج برادری دانش آموخته امریکا. محمدجواد هر چند ریاضی خوانده  اما به خود جرات داده بود که در اواخر دهه شصت طرح ام القرای جهان اسلام را مطرح کند. سیاستمدار لیبرال منشی که نمایندگی مجلس را هم عهده دار شد، اما مذاکره اش با نیک براون او را از صحنه سیاست کشور به دفتر در نیاوران فرستاد تا ستارگان را رصد کند. رصدی که یک دهه به طول انجامید و باز این فرزند ارشد آیت الله عرصه را برای بازگشت به سیاست یافت، وقتی برادرش صادق با حکم آیت الله خامنه ای به ریاست قوه قضاییه رسید.

علی لاریجانی هم نام آشنایی برای ایرانیان است. او اما بر خلاف جواد که از وزارت خارجه شروع کرد، ابتدا به سپاه رفت. بعد از آن بود در زمانی که کوران جنگ و مبارزه بود بعنوان مدیر کل برون مرزی واحد مرکزی خبر مشغول به کار شد و بعد ها به ریاست صدا و سیما رسید تا بتواند با انتشار مجموعه هویت به قلع و قمع روشنفکران و اهل قلم کمک کند. شاید برای این پسر دوم آیت الله متصور نبود که نمایندگی از شهر قم که بواسطه جایگاه اجتماعی پدرش بدست آورده بود، او را به ریاست مجلس برساند. مجلسی که باید ارادت و فرمانبرداری خود را از رهبری در همه صحنه ها به نمایش بگذارد.

صادق لاریجانی که برخلاف برادران خارجه رفته، در حالی که عازم امریکا بود تغییر نظر داد و  ترجیح داده بود راه پدر را دنبال کند و در حوزه به بحث و درس بپردازد، ستاره اقبالش افول کرد وقتی بعد از اعتراضات مردمی به انتخابات مهندسی شده ۱۳۸۸ به منصب قضا رسید و امضای رهبری بر پای حکمش نشست. کسی که سالها در حوزه مشغول تحقیق و پژوهش بود به یکباره به منصبی رسید که  پیشینیانش گفته بودند خرابه ای بیش نیست! و با آمدن این برادر لاریجانی ها این خرابه به بیغوله ای تبدیل شد که فرزندان انقلاب و نظام را هم بلعید. آمار بازداشت ها افزایش یافت و هر روز حکمی برای اعدام صادر شد و باقر لاریجانی اما که از او بعنوان چهره ماندگار تاریخ پزشکی یاد کرده اند و  دانشمند اسلامی نیز لقب گرفته است!  نیز سالها در کشورهای غربی مشغول کسب توشه بود و به ایران که آمد او هم بلافاصله به سمت های اجرایی رسید. ریاست دانشگاه علوم پزشکی و ریاست شورای سیاستگذاری و ریاست کرسی اخلاق پزشکی و .... را همزمان داشت تا اینکه آتش  اختلافات احمدی نژاد با برادرانش در دو قوه به این برادر پزشک رسید و سرانجام هم خودش رفتنی شد و هم وزیر را رفتنی کرد.

اما فاضل لاریجانی، فرزند کوچک آیت الله را کمتر کسی می شناخت. هنوز به پنجاه سالگی نرسیده که لیستی از مسئولیت ها و سمت ها را در پرونده خود دارد. هر چند مثل برادر بزرگترش ریاضیات و فیزیک خواند، اما ستاره اش در آسمان سیاست درخشید و به در سفارت ایران در کانادا رایزنی کرد و بعدها مدیرعاملی انتشارات دانشگاه صنعتی را گرفت و مشاور یونسکو شد و چندین مشاوره و معاونت در سابقه خود گذاشت و سرانجام در پانزده بهمن ماه از همه برادرانش مشهورتر شد و بر صفحه مونیتور مجلسی که برادرش مدیریت می کرد، ظاهر شد و در ازای قولی که برای ملاقات با برادرش صادق می داد، تقاضاهای بیشرمانه ای داشت که فقط کسی مثل سعید مرتضوی می توانست آن ها را ضبط کند و در یک اقدام غیراخلاقی در چنین تیراژی منتشر نماید.

فاضل لاریجانی، سرانجام مهر سکوت احمدی نژاد را شکست و بگم بگم های هفت ساله اش را پایان داد. هنوز صادق فرصت نکرده به فهرست تخلفات برادر بزرگش در زمین های ورامین و مزارع شترمرغ رسیدگی کند که حالا فاضل هم به جمع پرونده ها افزوده شده است. هر چند فاضل همه را تکذیب کرده و جعل خوانده، اما کیست که نداند در پس پرده مخوفی که این تازه به دوران رسیده به عرصه سیاست برانداخته اند، چه در جریان است. رانت خواری شاید شرافتمندانه ترین عملی است که توسط این جماعت میراث خوار انقلاب می تواند انجام گیرد.

اینک سرنوشت کشور گره خورده به پنج فرزند مذکر آیت الله هاشم آملی او که در پرونده سیاسی خود تنها امضای بیانیه علیه انجمن های ایالتی و ولایتی را دارد، از معدود علمایی بود که پس از انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری دست بیعت به او داد و گفت " انتخاب شایسته حضرتعالی که فردی دانشمند و اسلام‌شناس و صاحب درایت هستید از جانب مجلس خبرگان، مایه امیدواری و تسکین است."شاید همین پیام بود که به آیت الله خامنه ای قوت قلبی داد که همه پسران آیت الله را به کار بگیرد. تصمیمی غیرمنطقی و به دور از عقلانیت سیاسی در انتخاب دو برادر بر راس دو قوه! برادرانی که از همان ابتدا روی خوشی به رییس دیگر قوه نشان نداده اند.

حالا باید دید در این چند ماه باقی مانده از اقامت احمدی نژاد در پاستور او برای این برادران چه پروژه های دیگری در سر دارد. او که توانسته است با گشایش پرونده مزارع پروزش  شترمرغ محمدجواد پرونده تخلفات مالی معاون خود محمدرضا رحیمی را مسکوت نماید،  آیا پرونده های دیگری از این برادران در اختیار دارد تا بتواند این چند ماه باقی مانده را مطابق میل آیت الله خامنه ای در پاستور بماند؟

روسیه تحریم‌های جدید آمریکا را خطرناک دانست

ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از تحریم‌های آمریکا علیه برنامه انرژی هسته‌ای ایران انتقاد کرد و این‌گونه اقدامات را مانع روند تلاش برای حل مناقشه غرب در ارتباط با این موضوع دانست.

الکساندر لوکاشویچ، در مصاحبه با «صدای روسیه»، تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران را خطرناک دانست و تاکید کرد: این تحریم‌ها در هر زمان که ایران و گروه 1+5 قصد برگزاری مذاکرات را دارند، اعمال می‌شوند.

بر اساس گزارش پرس تی وی، لوکاشویچ در ادامه تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا همچنین بر اقتصاد ایران، تاثیر منفی خواهد داشت.

آمریکا و اتحادیه اروپا، ابتدای سال 2012 میلادی در تلاش برای جلوگیری از مناسبات کشورهای دیگر در خرید نفت ایران و جلوگیری از تراکنش‌های بانکی با بانک مرکزی ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه بخش‌های مالی و نفتی ایران اعمال کردند.