۱۳۹۱ اسفند ۱, سه‌شنبه

هشت تن دیگر امروز در شیراز اعدام شدند

رسانه های حکومتی: هشت قاچاقچی مواد مخدر صبح امروز در شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت : حکم اعدام این قاچاقچیان پس از تأیید در دیوان عالی کشور در زندان عادل آباد این شهر اجرا شد .

معلم حزب اللهی به شاگردانش تجاوز می کرد

یک معلم شیمی که از شاگردانش که برای کلاسهای خصوصی به منزل او میرفتند عکسهای عریان تهیه میکرد و سپس با تهدید به برقراری رابطه جنسی با آنها میپرداخت،دستگیر شد.

به گزارش انتخاب ؛ "محمود.الف.س"با 9 شاگرد خود اینکار را کرده بود، او در اماکن مختلف مدرسه مانند سرویسهای بهداشتی و غیره این عکسها را تهیه میکرد و هنگامیکه آنان برای کلاس خصوصی به خانه او میرفتند تهدید به انتشار این عکسها میکرد و آنان را مجبور به رابطه جنسی مینمود.

نگرانی از پیامدهای تحریم و سیاست آمریکا


فردانیوز: یک تحلیلگر میدل ایست آنلاین، این سوال مهم را مطرح کرده است که دولت امریکا به دنبال مطمئن شدن از ماهیت برنامه هسته ای ایران است یا به دنبال بهانه کردن موضوع هسته ای برای تغییر رژیم

این منبع نوشت: گروه موسوم به 1+5که قرار است اواخر این ماه با ایران ملاقات کند همچنان اختلاف نظر دارند و بعید است پیشنهاد حداقل قبلی خود را به شکلی قابل توجه تغییر دهند. قدرت های غربی در نشست های قبلی به ایران پیشنهاد دادند در صورت توقف غنی سازی اورانیوم حاضرند قطعات یدکی هواپیماهای غیرنظامی در اختیار این کشور قرار دهند. عدم حصول توافقی میان ایران و 1+5 این ایده را قوت بخشیده است که امیدوارانه ترین راه برای دستیابی به پیشرفت در این مذاکرات احتمالا در مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا نهفته است. آمریکا برای موفقیت چنین نشستی باید رویکرد خود را تغییر دهد. رهبر معظم ایران این مسئله را به روشنی بیان کرده است که ایران زیر تهدید حمله مذاکره نمی کند. باید یک رویکرد دادن و گرفتن وجود داشته باشد. علاوه بر این ایران خواستار رفتاری توام با احترام است. این چالشی پیش روی اوباماست.

این منبع افزود: سوال مهم و اصلی در حال حاضر این است: نیات و مقاصد اوباما چیست؟ اگر هدف اوباما دستیابی به توافقی با ایران درباره برنامه هسته ای است وی باید حداقل از بخشی از خواسته های خود دست بکشد: از جمله تعدیل تحریم ها، به رسمیت شناختن حق ایران برای غنی سازی اورانیوم با درصد پایین برای اهداف صلح آمیز بر اساس معاهده منع اشاعه هسته ای (ان پی تی)، به رسمیت شناختن منافع امنیتی این کشور، به رسمیت شناختن مشروعیت رژیم اسلامی که بعد از انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 روی کار آمد و پذیرش جایگاه این کشور در منطقه به عنوان یک قدرت اصلی. اما اگر تغییر رژیم هدف اوباما باشد پس تحریم ها باید به شکلی نامحدود تشدید شوند. 

بازداشت روزنامه نگاران؛ اطلاعیه جدید ‌وزارت ‌اطلاعات

رسانه های حکومتی: وزارت اطلاعات اعلام کرد: به دنبال اطلاعیه‌های 11 و 17 بهمن ماه، پیرامون بازداشت و احضار تعدادی از مرتبطین واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس (بی بی سی) افراد دیگری که متصل به این شبکه بودند احضار و از آنها بازپرسی به عمل آمد. 

به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات، دراین اطلاعیه آمده است: در ادامه روند تحقیقات، تعداد دیگری از افراد متصل به این شبکه، احضار شده و از آنها بازپرسی به عمل آمده و تعدادی دیگر از مرتبطین ناآگاه نسبت به ماهیت شبکه، مورد دعوت قرار گرفته و ضمن دریافت اطلاعات و توضیحات از آنها پیرامون اهداف پنهان و مقاصد سوء شبکه توجیه شدند. 

این اطلاعیه می‌افزاید: از دیگر عناصری که در لیست احضار یا بازداشت قرار داشتند، چهار نفر متواری شده‌اند که یک نفر از آنها با خروج غیرقانونی از مرزهای کشور، به خارج فرار کرده است. 

وزارت اطلاعات ضمن ابراز خرسندی از درک عمیق، صداقت و همکاری راهگشای غالب افراد احضار و دعوت شده، اعلام کرده است که سه تن از بازداشت شدگان پیشین نیز با تکمیل تحقیقات و دریافت اطلاعات و توضیحات آنها اخیرا با تودیع وثیقه مرخص شدند.

صد نفر در صف اعدام


براساس یک گزارش هم اکنون صد زندانی در زندان مرکزی بندرعباس درانتظاراجرای حکم اعدام می باشند.
از سوی دیگر گزارشهای به دست آمده از درون رژیم نشان می دهد که یک برنامه ریزی برای از سرگیری اعدامها در شهرهای مختلف ایران در جریان است.
از جمله زندانهای در نظر گرفته شده برای اعدامهای جدید دیزل آباد کرمانشاه، فلک الافلاک خرم آباد، عادل آباد شیراز، زندان مرکزی اصفهان، زندان وکیل آباد مشهد، زندان مرکزی بندر عباس و زندان قزلحصار کرج است.
دست اندرکاران قوه قضاییه رژیم گفته اند که بدلیل انفجاری بودن شرایط جامعه بعد از درگیری های رئیس جمهور و رئیس مجلس آخوندی ، فعلا صلاح ندیده بودند که احکام اعدامها را اجرا نمایند و گفته اند که در آینده نزدیک دست به اینکار خواهند زد.
بنا به یک گزارش دیگر اسامی چهار تن از محکومان اعدام که اخیراً از داراب به شیراز منتقل گردیده اند، عبارتند از آقایان رسول عامری، ایرج نادری، محسن عزیزی و علی اسدی.
روز سه شنبه ۱۷ بهمن چهار زندانی محکوم به اعدام از زندان فلک الافلاک خرم آباد به زندان گوهردشت کرج منتقل گردیده اند. گفته میشود که رژیم این چهار زندانی را متهم به راه اندازی شورش در زندان فلک الافلاک خرم آباد کرده است.
روز شنبه ۲۱ بهمن، حکم اعدام چهار زندانی تأیید و به آنها ابلاغ گردید.این احکام در آبانماه سال جاری صادر شده بود.
روز دوشنبه ۲۳ بهمن نیز حکم اعدام چهار زندانی در زندان مرکزی زاهدان تأیید و به محکومین ابلاغ گردید. اسامی سه نفر از این چهار زندانی از این قرار است:
آقایان حسین مبارکی، احمد گوروند، حسین کهر زهری.

دستگیری ۱۲روزنامه نگار نشریات محلی شهر ایلام

خبرهای رسیده از ایران حاکی از آن است که دستگیری روزنامه نگاران از تهران به دیگر شهرستان ها کشیده شده است.
گزارش ها حاکی از آن است که یکشنبه ۱۷-۲-۲۰۱۳، دوازه تن از روزنامه نگاران محلی شهر ایلام، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شده اند.
این روزنامه نگاران در نشریات محلی ''کوشک''، ''نجوا'' و ''وریا'' مشغول فعالیت بودند.
در هفته های اخیر، موج دستگیری روزنامه نگاران فعال در تهران آغاز شده بود. ۱۴ نفر از روزنامه نگاران دستگیر شده اند که عمده آن ها در نشریات اعتماد، شرق، بهار، آرمان و آسمان مشغول فعالیت بودند.
از اتهامات روزنامه نگاران بازداشت شده، گزارش دقیقی منتشر نشده است اما وزارت اطلاعات آخوندی با صدور بیانیه ای وعده داده بود که شمار بیشتری از روزنامه نگاران بازداشت خواهند شد.

رویين عطوفت، فعال ملی ـ مذهبی بازداشت شد

رویين عطوفت، فعال فرهنگی با گرايش ملی - مذهبی در منزل خود در تهران بازداشت شد.


سايت ملی ـ مذهبی امروز ۳۰ بهمن‌ماه گزارش داد، رويين عطوفت، از فعالان فرهنگی دوستدار علی شريعتی با گرايش ملی- مذهبی عصر روز جمعه ۲۷ بهمن، در حمله مأموران امنيتی و اطلاعاتی به جلسه سخنرانی که در منزل وی برگزار شده بود، بازداشت شده است.

علی شريعتی، پژوهشگر دینی، فعال مذهبی و سیاسی و از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی ایران بود که يک سال پيش از انقلاب در سن ۴۴ سالگی در انگلستان درگذشت.

رویین عطوفت پيش از اين نيز در خردادماه سال جاری در جریان مراسم سالگرد هدی صابر، زندانی سياسی‌ای که در زندان درگذشت، دستگیر گرديد و يک روز بعد از زندان اوین آزاد شد.

بنا به اين گزارش مأموران امنيتی تمام حاضران در جلسه را مورد بازجويی قرار داده و از آن‌ها و فضای خانه فيلمبرداری کرده‌اند.

در ماه‌های اخير جلسه‌های مشابهی نيز در شهرهای ديگر مانند قزوين با ورود مأموران و شناسايی حاضران به تعطيلی کشانده شده است
مأموران که از ۱۰ مرد و دو زن تشکيل می‌شدند بيش از سه ساعت به بازجويی از شرکت‌کنندگان در اين جلسه پرداختند و با تفتيش منزل، بخشی از کتاب‌ها، مدارک و وسايل شخصی اعضای خانواده عطوفت را  با خود بردند.

همچنين تلفن‌های همراه همه حاضران نيز توسط مأموران توقيف شد تا بعدا با مراجعه به مرکزی که معرفی خواهند کرد آن را تحويل بگيرند.

شرکت‌کنندگان مجبور شده‌اند فرم مشخصاتی که مأموران به آن‌ها می‌دادند را پر کنند و در نهايت گواهی کنند که منزل را سالم ترک کرده‌اند.

در ميان حاضران در جلسه که بيش از ۳۰ نفر بوده‌اند، محمد ملکی از فعالان باسابقه ملی ـ مذهبی و نخستين رئيس دانشگاه تهران پس از انقلاب نيز حضور داشته و گفته می‌شود يکی از بازجوهای سابق وی نيز در ميان مأموران بوده است.

گزارش می‌افزايد از مدت‌ها پيش شرکت‌کنندگان در اين جلسه‌ها می‌دانسته‌اند که مأموران امنيتی هم در جلسه حضور دارند و در يک مورد نيز صدای ضبط شده يکی از خانم‌های جلسه را در يکی از احضارهايی که داشته برايش پخش کرده‌اند.

اين جلسات سال‌هاست که در منزل رويين عطوفت برگزار می‌شود و در آن بحث‌های مختلف فرهنگی و نظری در عسه‌های انديشه، اجتماع و سياست توسط صاحب‌نظران ارايه می‌شود.

در ماه‌های اخير جلسه‌های مشابهی نيز در شهرهای ديگر مانند قزوين با ورود مأموران و شناسايی حاضران به تعطيلی کشانده شده است.

رژيم زنستيز آخوندي دو زن زنداني را در اهواز اعدام كرد

رژيم زنستيز آخوندي دو زن زنداني را در اهواز  اعدام كرد. اين زندانيان از  زندان سپيدار اهواز به زندان كارون منتقل شده بودند و روز گذشته در اين زندان بدار آويخته شدند. بنا به گزارشهاي دريافتي مردم و خانوادههاي زندانيان به اين  جنايت اعتراض كرده و در مقابل زندان دست به تجمع  زدند.

اعدام ۱۲ زندانی برنامه ریزی شده برای فردا در شیراز

حقوق بشر ایران، ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۱ - بر اساس گزارش منابع موثق در داخل ایران، 12 زندانی در شهر شیراز در انتظار اعدام به سر می‌برند.

برپایه همین منابع اتهام آنان جرائم مربوط مواد مخدر اعلام شده و قرار است روز چهارشنبه حکم آنان اجرا شود.

این در حالی است که در روزهای شنبه و یکشنبه چهار زندانی در زندان شیراز اعدام شدند. حقوق بشر ایران، جامعه جهانی را به تلاش برای توقف اعدام‌ها در ایران فرا می‌خواند.

طبق گزارش‌های رسیده به حقوق بشر ایران، بیشتر این زندانیان محکوم به قاچاق مواد مخدر بر اثر شکنجه مجبور به اعتراف اجباری شدند و از روند دادگاهی عادلانه برخوردار نبودند.

بطور مشخص حقوق بشرایران از سازمان ملل متحد و کشورهایی که در پیشگیری از قاچاق مواد مخدر با ایران همکاری می‌کنند، می‌خواهد که اعدام‌ها را در ایران متوقف کنند.

تهدید دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا - حفاظت زندان مرکزی ارومیه با احضار دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام اقدام به تهدید ایشان کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حفاظت زندان ارومیه که به دستور وزارت اطلاعات مسئولیت کنترل زندانیان سیاسی در زندان ارومیه را عهده دار است در اقدامی جدید با احضار سیروان نژاوی و ابراهیم عیسی‌پور دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام، اقدام به تهدید ایشان کرده است. 

این دو زندانی سیاسی به اتهام محاربه از طریق عضویت در حزب حیات آزاد کردستان به اعدام محکوم شده و حکم ایشان از سوی دیوان عالی کشور تائید و در انتظار اجرای حکم بسر می‌برند.

گفتنی است، حفاظت زندان ارومیه اخیرا ۷۰ زندانی عادی محبوس در این زندان را نیز به دفتر حفاظت زندان احضار کرده‌اند.

یک فعال دانشجویی در یاسوج به شلاق محکوم شد

خبرگزاری هرانا - یک فعال دانشجویی دانشگاه یاسوج از سوی دستگاه قضایی به ۲۰ ضربه شلاق و ۳۵۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسام الدین قربانی، فعال دانشجویی دانشگاه یاسوج که سال گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود به ۲۰ ضربه شلاق و پرداخت ۳۵۰ هزار توان جریمه نقدی محکوم شد. 

حکم صادره پس از چندین جلسه دادگاه و بازپرسی صادر و به نامبرده ابلاغ شده است.

صدای انفجار مهیب در تهران و حضور نیروهای امنیتی

خبرنگار ما از تهران: دهها تن از نیروهای پلیس ضد شورش و گارد ویژه نیروی انتظامی از دقایقی قبل در بخش‌های مرکزی تهران از جمله میدان هفتم دیر در مقابل مسجد الجواد، میدان انقلاب، خیابان کریمخان و میدان فردوسی مستقر شده‌اند. خیابان‌های شهر شکل پلیسی به خود گرفته است و رفت و آمد دستپاچه گشت‌های نیروی انتظامی کاملا محسوس است. همچنین از ساعت‌ بامدادی امروز ماموران زیادی در مناطقه بازار مستقر شده‌اند. از سوی دیگر شنیده شدن صدای انفجاری مهیب که هنوز علت آن مشخص نیست فضا را به شدت امنیتی کرده است.