۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

صدور دو حکم قصاص از سوی شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران

طی روزهای اخیر یک مرد و یک زن جوان بر اساس اتهاماتی جداگانه از سوی شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شده اند.
به گزارش فارس، یک پزشک 42 ساله به اتهام قتل یک زن 35 ساله بعد از 2 سال ارتباط، از سوی شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدسلطان همتيار به قصاص محکوم شده است. بر اساس این گزارش در جلسه ی رسیدگی به اتهامات این پزشک تهرانی ذبيح‌زاده، نماينده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده خواستار مجازات متهم شد. اولياي‌ دم نيز خواسته خود را قصاص متهم عنوان كردند.
قاضي همتيار و مستشاران دادگاه وارد شور شدند و با توجه به مستندات موجود در پرونده، متهم را به قصاص محكوم كردند.
این حکم در حالی صادر شده است که متهم در دادگاه به قتل اعتراف نکرده است.
هم چنین خبرگزاری فارس در گزارش دیگری از محکومیت یک زن به قصاص توسط قاضی همتیار به اتهام قتل "ساناز" دختر خردسال خواهر شوهر خود، خبر داده است.
بر منبای این گزارش اين زن جوان در بازپرسی ها اعتراف کرده است که با انگيزه انتقام‌گيري از خانواده همسرش به دليل آنكه وي را تحقير كرده‌اند ابتدا دهان ساناز را بسته و او را خفه كرده و سپس با برداشتن بنزين از باك موتورسيكلت، وي را به آتش كشيده است.

نگه داری دانش آموز وبلاک نویس در سلول انفرادی


دستگاه قضائي رژیم در  استان مازندران پس از گذشت 35 روز از  دستگیری نويد محبي دانش آموز و وبلاگ نويس مازندراني، قرار بازداشت وي را تمديد و هم چنان در سلول انفرادی نگه داشته اند.
سایت اصلاح طلب  جرس در این رابطه می نویسد: تاكنون مقامات قضائي و امنيتي مازندران اتهام اين فعال دانش آموزي را مشخص نكرده اند و خبرها حاكي از عدم اجازه ملاقات و ديدار خانواده نويد محبي با فرزندشان است.تاكنون خانواده محبي و مينا جعفري وكيل مدافع وي هيچ پاسخي از سوي مقامات دادگستري استان مازندران مبني بر تفهيم اتهام و يا صدور قرار وثيقه براي آزادي وي دريافت نکرده‌اند.
يك منبع نزديك به خانواده نويد محبي اعلام کرده است كه مقامات اطلاعاتي استان مازندران در تماسي تلفني با خانواده وي، با بیان این که "تاكنون نويد محبي از اقدامات و فعاليت هاي خود ابراز پشيماني نكرده و از عملكرد خود دفاع مي كند" عنوان كردند: تا نويد از كارهاي گذشته خود ابراز پشيماني نكند همچنان او را دربند انفرادي نگه خواهيم داشت.

نويد محبي فعال دانش آموز و وبلاگ نويس مازندراني كه در مقطع پيش دانشگاهي مشغول به تحصيل بوده در روز 27 شهريور ساعت 11 طي يورش نيروهاي امنيتي مازندران در منزل پدريش در شهرستان آمل دستگير شده و به زندان اداره اطلاعات ساري (شهيد كچوئي) منتقل شد.
گفتني است در هنگام دستگيري، وي از سوي نيروهاي امنيتي مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. اين در حالي است كه قبل از بازداشت، نويد محبي از ناحيه بيني تحت عمل جراحي قرار گرفته بود و ضربات وارده به وي از سوي نيروهاي امنيتي منجر به خونريزي شديد او شد.
نويد محبي پس از انتخابات در جريان اعتراضات سال گذشته روز جهاني زن ( 8 مارس ) و مراسم چهارشنبه سوري دو بار توسط اداره اطلاعات آمل به مدت چند روز بازداشت شده و تحت بازجوئي قرار گرفته بود.

دستکم 3370 مورد نقض حقوق بشر در مهرماه

 در مهر ماه سال جاری دستكم 3370 مورد نقض حقوق بشر در کشور رخ داده و از سوی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به ثبت رسیده است.

در طول ماه گذشته، بیش از 1435 مورد نقض حقوق كارگران، 98 مورد نقض حقوق دانشجویان، 128 مورد نقض حقوق فعالین سیاسی و مدنی در حوزه ی آزادی اندیشه و بیان، 37 مورد صدور، تایید یا اجرای حكم اعدام، 1003 مورد شكنجه و نقض حقوق زندانیان سیاسی و عادی در زندان ها، دست كم 350 مورد بازداشت شهروندان به دست نیروهای انتظامی، 71  مورد بازداشت و نقض حقوق اقلییت های ملی ، 228 مورد بازداشت و نقض حقوق اقلییت های مذهبی را شاهد بوده ایم.