۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

چهارشنبه سوری ، مرگ ظالمان

با فرياد نه به تماميت رژيم ضد ايراني ولايت فقيه به پيشواز جشن ملي و آتشين چهارشنبه سوري مي رويم. به پيش تا جشن ملي و ديرين و ديرپاي چهارشنبه سوري را به قيامي ملي و سُرخ و آتشين عليه تماميت رژيم اشغالگران تبديل كنيم.

پایان مذاکرات اتمی کشورهای پنج بعلاوه یک با رژیم آخوندی بدون هیچ گونه پیشرفت

تنها محصول مذاکرات آلماتا این بود که طرفین توافق کردند ماه آینده درسطح متخصصین یک دیدار در استانبول و یک ماه بعد آن دیدار دیگری در سطح بالاتر در آلماتا داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری رویتر کشورهای پنج بعلاوه یک روز چهارشنبه دو روز ملاقات خود با هیئت رژیم ایران را بدون هیچ گونه پیشرفتی پایان دادند.
رویتر اضافه کرد امیدها وقتی به پایان رسید که یک رسانه روسی نزدیک به مذاکره کننده ها گزارش کرد که هیچ برنامه مشخصی ارایه داده نشده است. خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش کرده بود که ملاقات فضای خوبی ندارد. رویتر نوشت علیرغم اینکه قدرت های غربی پیشنهاداتی مبنی بر تسهیل تحریم ها درقبال کوتاه آمدن رژیم ایران در برنامه اتمی اش دادند ولی هیچ انعطافی از جانب این رژیم مشاهده نشد.

تحصن اعتراضی دانشجویان مریوان

روز گذشته دانشجویان دانشگاه آزاد واحد مریوان در اعتراض به برخوردهای غیر آکادمیک و توهین آمیز کادر مزدور حراست دانشگاه تحصنی آنی و خودجوش برگزار کردند.
طی هفته های اخیر برخی از فعالان دانشجویی در مریوان توسط نهادهای امنیتی بازداشت و برخی دیگر مورد تهدید قرار گرفتند که با واکنش دانشجویان در دانشگاههای پیام نور و آزاد مواجه شد.

شهرداري تهران: استقبال از بهار يك عبارت ممنوعه!

در جریان جنگ وجدالهای باندهای رژیم بر سر نمایش انتخابات ودر واکنش به سخنان دجالگرانه ی احمدی نژاد در مراسم 22 بهمن، شهرداری تهران در نامه ای که به تاریخ 1 اسفند 91 منتشر کرده تاکید نموده است: باید عبارت " استقبال از بهار" از تمام تبلیغات نوروزی سطح پایتخت حذف وبه جای آن از واژه ی "فصل همدلی" استفاده شود.

بررسی کمک‌ نظامی به مخالفان سوری در استانبول

به گزارش رادیو آلمان، کشورهای عرب منطقه و کشورهای غربی در کنفرانس «دوستان سوریه» در رم وعده کمک ‌به آن‌ها را دادند. این حمایت اما در آن حدی نبود که اپوزیسیون انتظار داشت. مخالفان اسد خواهان به دست آوردن تجهیزات نظامی بودند.

روز پنج‌شنبه ۲۸ فوریه کنفرانس «دوستان سوریه» با شرکت نمایندگان و وزیران خارجه آمریکا، کشورهای اروپایی و کشورهای عربی در شهر رم، پایتخت ایتالیا برگزار شد. 

لاریجانی: جمهوری اسلامی نمی‌تواند رفتارش را تغییر دهد

رییس مجلس شورای اسلامی در پنجمین روز از سفر کاری خود به هند گفت: جمهوری اسلامی نمی‌تواند با تغییر موسیقی سیاسی، رفتارش را تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های هند در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و 1+5 در قزاقستان و ارزیابی مثبت مقامات آمریکایی از این مذاکرات، تصریح کرد:

بحران آب؛ مردم یزد در مقابل استانداری تجمع کردند

جمعی از مردم یزد با تجمع مقابل استانداری یزد، خواستار حل مشکل آب استان یزد شده اند.

به گزارش ایلنا از یزد، جمعی از مردم یزد با تجمع مقابل استانداری یزد، خواستار حل مشکل آب استان یزد شده اند. 

این تجمع در فضایی آرام و به دور از تنش برگزار شده است. 

سخنان سردژخیم قضائیه در باره حقوق بشر

آخوند صادق لاریجانی: ما می‌توانیم حقوق بشر را تبیین کنیم، ولی غرب نه

رییس قوه قضاییه گفت: استفاده از هنر در بخش حقوق بشر حرف بسیار قشنگی است، ولی سیطره رسانه‌ی غربی و اختاپوس رسانه‌ی غربی این اجازه را نمی‌دهد، زیرا اگر ما یک فیلم عالی هم درست کنیم مانند آرگو به آن اسکار نمی‌دهند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در دیدار نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان گلستان اظهار کرد: بیشتر مشکلاتی که بر سر راه فرهیختگان و در مسیر کار علمی آن‌هاست، مربوط به دستگاه‌های اجرایی و قوه مجریه است و برخی موارد هم به قوه قضاییه مربوط است. ولی من می‌توانم حامل پیام باشم.

جزئیات بسته پیشنهادی جدید ۱+۵ به رژیم تهران


خبرگزاری فارس: یک مقام آمریکایی جزئیاتی تازه از بسته پیشنهادی کشورهای ۱+۵ به ایران در مذاکرات آلماتی قزاقستان را بازگو کرد.

یک دیپلمات آمریکایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المانیتور، جزئیات جدیدی از بسته پیشنهادی کشورهای 1+5 به ایران در مذاکرات آلماتی قزاقستان را اعلام کرد.

یورش شبانه و دستگیری بیش از 10 نفر در اهواز


شب گذشته  تعدادي از جوانان عرب اهوازی توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند. 

بنا بر گزارش منابع محلي  به ” کمپین صلح فعالان در تبعید” ,  نيروهاي امنیتی با ورود شبانه به منازل دستگيرشدگان ؛ فراتر از قوانین حقوق بشری و بین المللی و حتی  قوانین آيين دادرسی مصوب داخلی ایران ؛ اقدام به دستگیری عده ای از جوانان نموده وبدون تفهیم اتهام به بازداشتگاههاي مجهول المکان برده اند

فعالان حقوق بشري اضافه نموده اند كه نيروهاي امنیتی , براي ايجاد رعب و وحشت در ميان فعالين عرب اهواز  و در راستای ایجاد فشار و آزار شهروندان اهل تسنن  برای چندیمن بار اقدام به یورش و اينگونه بازداشت هاي خودسرانه كرده اند.

قمار لاریجانیها با کارت کهریزک


منصور امان

تشدید جدال فراکسیونها در هرم قُدرت رژیم جمهوری اسلامی، جنایت حُکومتی کهریزک را نیز به میدان تسویه حساب آنها با یکدیگر تبدیل کرده است. در دادگاهی که برای سه مُتهم این تبهکاری بر پا گردیده، موضوع مورد رسیدگی نه اجرای عدالت در حق قُربانیان، بلکه استفاده بی شرمانه از آنها برای تحت فشار قرار دادن رقیبان است.

تحریم‌های نفتی و مالی علیه رژیم لغو نمی ‌شود

رادیو آلمان: دور تازه‌ای از مذاکره بر سر فعالیت‌های مناقشه‌برانگیز هسته‌ای جمهوری اسلامی که در روزهای هشتم و نهم اسفندماه (۲۶ و ۲۷ فوریه) در شهر آلماتی، پایتخت قزاقستان برگزار شد بدون نتیجه‌ی چشمگیری به پایان رسید.

اجلاس بین المللی در ژنو با حضور خانم مريم رجوي




در یک اجلاس بین المللی در ژنو, مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران تصریح نمود کمیسیاریای عالی پناهندگی سازمان ملل مسئول حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی است و ضروریست که کمیساریا ابتکار عمل بازگشت ساکنان به اشرف را، به عنوان محلی که دارای حفاظت نسبی است، تا انتقال به کشور ثالث، بلادرنگ در دستور کار قرار دهد. خانم رجوی هشدار داد که رژیم ملایان که با بحرانهای درمان ناپذیر روبرو است, از هیچ کاری برای ارتکاب قتل عامی بسا بزرگتر از حمله ۹ فوریه علیه ساکنان بیدفاع فروگذار نخواهد کرد. حفاظت و امنیت فوری ساکنان ایجاب می کند که آمریکا که در قبال حفاظت آنها مسئولیت دارد یا همه را به این کشور منتقل کند و اگر این عملی نیست همه آنها به سرعت به اشرف بازگردند و رفتن به کشور ثالث از آنجا صورت گیرد.