۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

ميدان انقلاب يكي از بسيجي ها با موتور به ميان مردم آمد و اقدام به زير گرفتن آنها كرد كه بر روي يك خانم رفت

گزارش هاي دريافتي حاكي از امار بالاي زخمي ها است. با اين وجود مردم تا ساعات پاياني روز از پاي ننشسته وهمچنان درخيابان ها شعار داده وحضور دارند
تا ساعت 8 شب خيابان هاي پائين وبالاي خيابان ازادي در دست مردم است. در اين محدوده ها درگيري شديدي بين ماموران  ومردم درجريان است
درحال حاضر شركت كنندگان  درميدان آزادي تجمع كرده اندوبرخي از خانواده ها تلاش ميكنند كه براي كمك رساندن به آنها خودشان را به ميدان آزادي برسانند.  در نزديكي  ميدان انقلاب  يكي از بسيجي ها با موتور به ميان مردم آمد و اقدام به زير گرفتن آنها كرد كه بر روي يك خانم رفت . مردم سر بسيجي ريختند و اورا گوشمالي دادند. مدتي بعد بسيجي با زنجير كلفت به جان يك پير مرد افتاد. مردم شروع به شعاردادن كردند:
مرگ بر ديكتاتور /  مرگ بر خامنه اي /  مرگ بر بسيجي /  مبارك بن علي حالاسيد علي خامنه اي /و الله اكبر / نترسيد نترسيد ماهمه باهم هستيم و از آنجا تظاهرات بيشتر گر گرفت  و شروع به آتش زدن كردند .

تجمع دانشجویان دانشگاه شریف

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به سیل خروشان ملت پیوستند

به گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی از تهران ؛ لحظاتی پیش دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با شکستن حصر دانشگاه به خیل عظیم مردم پیوستند
این گزارش حاکیست دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف علی رغم برخوردهای شدید مامورین امنیتی و لباس شخصی موفق شدند در خیابان آزادی قرار بگیرند

تجمع چند هزار نفری در اصفهان و شیراز

هزاران نفر از مردم اصفهان در خیایان انقلاب این شهر و سی و سه پل تجمع در پاسخ به فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای برگزاری تجمع اعتراضی در حمایت از مردم مصر و تونس و دیگر ملتهای منطقه تجمع کرده اند.چند هزار نفر از مردم شیراز نیز در پاسخ به این فراخوان در خیابان ملاصداری این شهر تجمع کرده اند.
به گزارش خبرنگاران کلمه از اصفهان و شیراز مردم معترض در تظاهرات مسالمت امیز خود شعارهای الله و اکبر، مرگ بر دیکتاتور و یا حسین -میرحسین سر داده اند اما با خشونت شدید نیروهای پلیس و لباس شخصی روبرو شده اند.ماموران امنیتی و انتظامی در یورش مکرر به مردم در اصفهان و شیراز سعی کردند مردم معترض را پراکنده کنند.این نیروها در حمله به مردم از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرده و تعدادی از مردم را نیر مجروح کرده اند.اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

کشته و مجروح شدن سه تن از شهروندان معترض

بازداشت دستکم ۲۵۰ تن از شهروندان معترض
خبرگزاری هرانا - در حد فاصل خیابان رودکی و میدان توحید تا ابتدای خیابان آزادی، نیروهای امنیتی به شدت با معترضان درگیر شدند، تا جایی که مستقیما به سوی مردم تیراندازی کرده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران "هرانا" از محل حادثه، بر اثر اصابت گلوله دستکم یک تن از معترضان کشته و دو نفر مجروح شدند.
از سویی دستکم ۲۵۰ تن از مردم معترض توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شدند.

هم چنین به علت آلودگی هوای محل تجمعات بر اثر پرتاب‌های مکرر گاز اشک آور، شهروندان مجبور به روشن کردن آتش شده‌اند.

هرانا؛ گزارش تکمیلی از کشته و زخمی شدن سه تن شهروندان

خبرگزاری هرانا - علت کشته شدن یک تن و مجروح شدن دو نفر از شهروندان در حوالی خیابان رودکی، بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی موتور سوار گزارش شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تیراندازی توسط ماموران نیروی انتظامی و نه لباس شخصی و به وسیله ی سلاح کمری کلت صورت گرفته است.
گفته می شود پس از این اقدام خشونت آمیز توسط سربازان نیروی انتظامی، مردم ایشان را متوقف کرده و ضمن به آتش کشیدن سه دستگاه موتور سیکلت، آن ها را خلع سلاح کردند.
هم چنین مسیرهای منتهی به میدان آزادی تماما از سوی نیروهای امنیتی مسدود شده و تا لحظه ی تنظیم خبر متفرق کردن مردم توسط ایشان به طرق مختلف ادامه دارد.
لازم به یادآوری ست که "خبرگزاری هرانا" پیشتر از کشته شدن یک نفر در حوالی خیابان رودکی خبر داده بود.

صدای بیسم نیروی انتظامی 25 بهمن

25بهمن رود خروشان مردم

بابا بزرگ توقف ناپذیر است!

شهر تهران در حالت انفجار قرار دارد

جنب و جوش مردم به حداکثر رسیده و شهر در حالت انفجار قرار دارد. به هیچ وجه و در هیچ راهپیمایی پیشینی چنین جوی را تا کنون ندیده‌ام.

یک پلیس در نزدیکی میدان انقلاب به شدت مصدوم شده و تعدادی موتور سوار گارد ویژه به مکان نا معلومی حرکت کردند

از دقایقی پیش جمعیت در چهارراه کالج شکل گرفته و به سمت میدان آزادی می رود.

درگیری و کتک کاری مردم و بسیجی ها نبش فاطمی -جمالزاده حدود ساعدت 17:35 / و تجمع گسترده در ولیعصر

تهران-25 بهمن حدود ساعت 17:30 -به گزارش شاهد عینی در ميدان وليعصر ، درگیری و کتک کاری بين مردم و مزدوران در جريانست. يگان ويژه مردم را ميزنند ولي مردم با سنگ وچوب جواب ميدهند.

شعارها مرگ بر خامنه اي و مرگ بر ديكتاتور هست



. همچنين درگيري بين مردم و نيروهاي سركوبگر در نبش فاطمي- جمالزاده , مقابل وزارت كار در خيابان آزادي درجريانست

درخيابان ابوريحان تقاطع انقلاب مردم شعار ميدادند نيروي انتظامي حمايت حمايت وبراي نيروي انتظامي گل انداختند .يك نفر از نيروي انتظامي برايشان دست تكان داد واز يك نقطه درمسير حركت مردم نيروي انتظامي ازجلوي جمعيت كنار رفت مردم به راه خودشان ادامه دادند.

رئیس جمهور ترکیه در تهران: وقتی بعضی به خواسته‌ ملتشان توجه نمی‌كنند، مردم خودشان وارد عمل می‌شوند

در حالیکه سفر چهار روزه رئيس جمهورى تركيه به ايران، با تظاهرات مردمی جنبش سبز در حمایت از اعتراضات منطقه مصادف شده، وی در اولین مصاحبه خود به  تحولات سياسى منطقه اشاره و خاطرنشان کرد که دولت‌هاى منطقه بايد ارزيابى دقيقى از درون كشورهای خود داشته باشند و خواسته‌هاى ملت‌هايشان را مورد توجه قرار دهند، چرا که وقتی بعضی به خواسته‌ های ملتشان توجه نمی‌كنند، مردم خودشان وارد عمل می‌شوند.

به گزارش انتخاب، عبدالله گل در جريان كنفرانس مشترك خبرى با محمود احمدى نژاد كه بامداد دوشنبه در تالار آينه وزارت خارجه ایران برگزار شد، نسبت به اعتراضات مردمی و تحولات تازه در كشورهاى خاورميانه اى واكنش نشان داده و گفت: وقتى كه رهبران و روساى كشورها به خواسته‌هاى ملت‌هايشان توجه نمى‌كنند، مردم خود براى تحقق خواسته‌هايشان وارد عمل مى‌شوند.

گفتنی است حامیان جنبش سبز از رئیس جمهوری ترکیه خواستار پیوستن به تظاهرات روز دوشنبه شده بودند.

عبدالله گل يكشنبه شب، براى ديدار با مقام هاى ارشد جمهورى اسلامى وارد تهران شده و خبرگزارى دولتى ايرنا نوشته است كه وی كه در تهران به سر مى برد در حضور محمود احمدى نژاد و پس از گفت و گوى خصوصى او گفته كه تحولات جديد منطقه خيلى غيرمنتظره محسوب نمى‌شود چرا كه در دنياى امروز و با وجود سطح گسترده ارتباطات، نمى‌توان موضوعى را از مردم پنهان كرد و مردم از زواياى همه موضوعات مطلع هستند.

Iran - Tehran 14 Feb 201تظاهرات 25 بهمن خیابان انقلاب: مرگ بر دیکتاتور

تظاهرات ۲۵ بهمن میلیونی شد.

 حرکت بیش از صد هزار نفر از معترضان به سمت آزادی
با افزایش جمعیت تظاهر کننده، نیروهای امنیتی و لباس شخصی نیز به سرکوب معترضان روی آورده‌اند.

گزارش‌ها از تهران حاکی از از آن است که حد فاصل میدان فاطمی تا ابتدای خیابان آزادی، خیابان جمهوری و تمامی خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران درگیری‌های پراکنده وجود دارد.
بیش از صد هزار نفر از مردم معترض، تجمع وسیعی را شکل داده‌اند و از سوی خیابان انقلاب به سمت میدان آزادی در حرکت‌اند.

این در حالیست که میدان آزادی توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بسته شده است.

شلیک گاز اشک آور از سوی نیروهای ضد شورش در خیابان‌هایی نظیر ۱۶ آذر و رودکی به وفور مشاهده می‌شود.

هم چنین گزارشگرات هرانا حاکی از آن است که ده‌ها تن از شهروندان بازداشت شده‌اند.

از سوی دیگر نیز نیروهای امنیتی به کندن پلاک خودرو‌ها در خیابان ولیعصر روی آورده است.

شایان ذکر است که قطارهای مترو در ایستگاه‌های امام حسین، ولیعصر، آزادی، نواب فردوسی و انقلاب توقفی نداردند.

25بهمن، اخبار کوتاه /توزیع پرچم شیرو خورشید نشان در میان مردم

article picture

* هزاران پرچم شیر و خورشید نشان در میان مردم توزیع شد از بالای پل حافظ هزاران پرچم شیر و خورشیدنشان به میان جمعیتی که در حال عبور به سمت خیابان انقلاب بودند، ریخته شد. * در حدود 200 تا 300 نیروی یگان ویژه مجهز در پارک لاله تهران ایستاده‌اند تا تجمعی در این منطقه شکل نگیرد * یک شاهد عینی به بی بی سی گفت ارسال اس ام اس از طریق تلفن های همراه در حوالی خیابان ویلا مختل شده است. * الجزیره: نگرانی مقام‌های ایران شبکه الجزیره در سایت انگلیسی این شبکه گزارش داده که مقام‌های سیاسی ایران نگران هستند تظاهرات امروز در حمایت از جنبش‌های منطقه، به یک تهدید امنیتی علیه آن‌ها تبدیل شود. الجزیره نوشته پیش از شروع راهپیمایی، نیروهای امنیتی در خیابان‌های تهران مستقر هستند.* شکل‌گیری تجمع از کالج به سمت آزادی نیما اکبرپور، از مجریان بی‌بی‌سی فارسی توییت کرده است که یک شاهد عینی به این شبکه تلویزیونی گفته از دقایقی پیش، جمعیت در چهارراه کالج شکل گرفته و به سمت میدان آزادی می رود.‬ این شاهد عینی همچنین از حضور نیروهای امنیتی خبر داده که سعی در پراکنده کردن جمعیت به خیابان های اطراف را بدون خشونت دارند.

جمعیت میلیونی در تهران// تهران صحنه مقاومت قهرمانانه در برابر مزدوران کودتا

چهارراه کالج مردم یک موتور پلیس را به آتش کشیدند//مردم براي رسيدن به آزادي, مانعي به رسميت نمي شناسند//شعار مردم (مبارک بن علی نوبت سید علی //پرواز هلی کوپترها بر فراز میدان آزادی و صادقه//شلیک گاز اشک‌آور و ضرب و شتم شدید مردم معترض در اطراف میدان انقلاب همچنان ادامه دارد//لحظه به لحظه به سیل خروشان ملت در خیابانها افزوده می شود//آغاز در گیری ها در میدان امام حسین//جمعیت میلیونی در تهران؛ شلیک هوایی در اصفهان//شعار مردم در خ کارگر نظمی جدا شو با ملت همصدا شو//مقاومت جانانه در حوالی دانشگاههای شریف و تهران//چهارراه ولی‌عصر و وصال، سرکوب با گاز اشک‌آور، باتوم و ضرب و شتم شدید، نیروهای لباس شخصی مخفی بسیار زیاد در پیاده‌روها

گیلان به پا خواست / ممانعت مامورین از شکل گیری تجمع مردمی در رشت

مامورین امنیتی با یورش به مردم حاضر در خیابانهای رشت از تجمع آنها جلوگیری کردند به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی؛ در حالیکه مردم شهر رشت قصد داشتند تا همگام با دیگر مردم ایران در شهرهای مختلف اقدام به برگزاری راهپیمایی در جهت محکوم کردن استبداد و دیکتاتوری در منطقه و حمایت از مردم تونس و مصر را نمایند با یورش و ممانعت نیروه های امنیتی از شکل گیری این تجمع خوداری شد بنا به گزارش رسیده تا کنون حدود ده نفر از افراد حاضر در آنجا دستگیر و روانه بازداشتگاه شده اند

آخرین تحولات : میرحسین موسوی وزهرا رهنورد به تظاهرکنندگان پیوستند

شاهد عینی در مصاحبه با بی بی سی: مردم در خیابان آزادی شعار الله اکبر سر دادند و نیروهیا امنیتی با صدای شوکرهای برقی مردم را می ترسانند تا متفرق شوند. - به گزارش العربیه: میرحسین موسوی وزهرا رهنورد به تظاهرکنندگان پیوستند - خبرنامه کرمانشاه: بنابراخبار رسیده شلوغی مناطق مصدق و نوبهار و خیابان منتهی به پاساژ ارگ توسط جوانان تأیید شده است . نیروهای یگان ویژه در مصدق و نوبهار مستقر شده اند . این گزارش می افزاید سطح شهر کرمانشاه ملتهب و مردم از طرق مختلف اخبار حوادث تهران را دنبال می کنند . یک شاهد عینی از استقرار چند دستگاه ماشین یگان ویژه در نوبهار خبر می دهد .از میدان مصدق نیز خبر می رسد افراد پلیس در پیاده رو و میدان حضور دارند . - به گزارش خبرنگار الجزیره از تهران، مردم به آرامی به سمت میدان آزادی در حال حرکت هستند و نیروهای امنیتی در همه جا دیده می شوند. - تجمع در چهار راه کالج. گروهی از مخالفین به سمت میدان آزادی حرکت می کنند. - تجمع در میدان صادقیه تهران. - تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در داخل دانشگاه - بازداشت عبدالله ناصری و علی باقری، اعضای شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

جمعیتی حدود ۵ تا 6 هزار نفر از میدان ولی عصر به سمت میدان انقلاب در حرکت هستند

شنود مكالمات بي سيم گشتهاي سيار سپاه و نيروهاي ويژه حاكي است، تظاهرات از ميدان ولي عصر شكل گرفته و به سمت ميدان انقلاب در حركت است. يك واحد گشتي به ستاد گزارش مي دهد: جمعيتي حدود 5 تا 6 هزار نفر از ميدان ولي عصر به سمت ميدان انقلاب در حركت است و شعارهاي تندي مي دهند. تا مرز شهادت هم پيش مي روند. (منظورش مرگ بر خامنه اي است)

گزارش اوضاع تهران از الجزیره

25 بهمن حرکت بسوی سرنگونی

برابر تماس دوستان از سطح شهر با اینکه هنوز یکساعت به ساعت اعلام شده راهپیمائی باقی مانده ولی سیل مردم بسمت میادین شهر از جمله میدان دوم صادقیه – میدان انقلاب – میدان آزادی- میدان اما م حسین وخیابانهای منتهی به این میادین اعم از بزرگ راهها اشرفی اصفهانی – همت موج سواره باعث راه بندان بسیارفشرده باعث رکود در رفت آمد خودروها گردیده تا جائیکه حتی راکبین موتور سوار قادر به حرکت دراین ترافیک نیستند.
نیروی انتظامی دست بیک لشکر کشی وسیع زده و حجم نیروها در طول خیابانهای انقلاب و آزادی بوضوح عیان است. در خیابان محمد علی جناح و اتوبان ستاری از شمال به جنوب وضعیت ترافیک هر لحظه فشرده تر و در هم بسته ترمیشود که این امرموجب کندی جابجائی نیروها را رقم زده. همین حالا خبر رسید که هزاران شهروند تهرانی رو بمیدان امام حسین آورده و بخشی از مردم در کف خیابان خوابیده و نیروهای انتظامی تلاش میکنند که بمنظور متفرق کردن مردم با خشونت بیانی و تهدید به خشونت متوسل شده اند. خوشبختانه هنوز هیچ اثری از حضور نیروهای لباس شخصی و بسیجی ها گزارش نشده واگر هم بمیدان فرا خوانده شده باشند شاید با توجه به حضور گسترده مردم که پیش از ساعت رسمی تظاهرات دیده شده آنها را بصورت منفعل در مکانهائی که از قبل برای استقرارآنها درنظر گرفته شده فقط شاهد حضور مردم هستند. دوستان مبارز میدانی خبر از گسترش لحظه به لحظه مردم به میادین و خیابانها داده اند که انتظار میرود با نزدیک شدن به ساعت رسمی تظاهرات جمعیت از مرز صدها هزار نفری بگزرد و بمرز میلیونی برسد.
نکته قابل توجه اینست که هنوز ادارات تعطیل نشده وهر چه که بسمت تاریکی شب نزدیک شویم انتظار میرود که هر لحظه بر حجم جمعیت در میادین وخیابانها گسترش بیشتری بیاید. بهمبن دلیل هنوز هیچ گزارشی بجز دریک مورد در خیابان دکتر معین که منجر به عقب نشینی نیروهای دولتی شده هنوز هیچ گزارشی از برخورد نیروها با مردم دریافت نشده. حضور زنان و دختران و مادران پارک لاله در میدان انقلاب موجب شذ تا نیروها به آنها اخطار نمایند که میدان را ترک گویند که مادران بسمت خیابان جمالزاده امیر آباد سابق وبسمت پارک لاله نمودند وبا حمایت گسترده مردم بحرکت خود ادامه دادند . پارک لاله نیز مملو از جمعیت است که بصورت سیال در حرکت هستند.

وزارت کشور مجوز راهپیمایی سکوت 25 بهمن را صادر کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزارت کشور در پاسخ به در خواست عبدالله گل رئیس جمهور کشور ترکیه که هم اکنون در تهران به سر می برد، راهپیمایی سکوت امروز، ساعت 3 ظهر، 25 بهمن ماه را در صورت همکاری و مساعدت مردم مجاز و قانونی خواند.

وزارت کشور در ادامه پیام با اشاره به اینکه ،"مبادا گرفتار وسوسه عوامل های بیگانه و منافق شوید" افزود، "در صورت تخطی از قوانین جمهوری اسلامی ایران و ایجاد صدمات مادی و معنوی، تمامی مسئولیت ها بر گردن رهبران جنبش سبز خواهد بود".

امروز بن علی فردا سید علی درمعابر عمومی اهواز و بروجرد

جوانان شجاع اهواز  در همبستگی با  پیروزی مردم مصر و تونس، به شعارنویسی های گسترده ازجمله شعار امروز بن علی فردا سید علی در معابر و مناطق عمومی اهواز  مانند پارک زیتون کارمندی و کیانپارس پرداختند.  همچنین در منطقه پادادشهر اهواز تصاویر منحوس خامنه ای و خمینی دجال را به آتش کشیدند.
 در بروجرد نیز جوانان شعارهای مشابهی در معابر عمومی علیه ولی فقیه ارتجاع نوشتند که با استقبال مردم مواجه شد.

۲ نفر در خرم آباد اعدام شدند

کیهان ولی فقیه روز دوشنبه از اعدام دو نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر خبر داد.
به گزارش کیهان ۲۵ بهمن، به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان نوربخش- ع و علی حیدر- ز که به جرم تهیه و توزیع مواد مخدر کراک در دادگاه شهرستان دلفان به مجازات مرگ محکوم شده بودند پس از تایید حکم صادره توسط دادستان کل رژیم در محوطه مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی لرستان واقع در خرم آباد به دار آویخته شدند.
از ابتدای شروع سال جاری میلادی بیش از ۱۰۰ نفر در ایران تحت حاکمیت ملاها اعدام شده اند.

مردم دسته دسته به سمت مکانهای راهپیمایی در حرکت هستند

اولین گزارشها از فضای غیر نظامی تهران در آستانه برپایی راهپیمایی ٢۵ بهمن
گزارشهای رسیده حاکی است نشانی از پلیس ضد شورش در شهرهای بزرگ دیده نمی شود و مردم دسته دسته به سمت مکانهای راهپیمایی در حرکت هستند. منابع خبری جرس گزارش می دهند که در آستانۀ برگزاری تظاهرات ٢۵ بهمن و مراسم حمایت جنبش سبز از اعتراضات مردم منطقه، فضای عمومی پایتخت آرام گزارش شده و گزارشی از آرایش نظامی و فضای پادگانی در مبدا و مسیر راهپیمایی به چشم نمی خورد.منابع خبری جرس گزارش داده اند که با توجه به سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران و همچنین اختلاف نظری که بین فرماندهان نظامی و انتظامی در نحوه برخورد با جنبش بوجود آمده، این جو بوجود آمده است.این درحالیست که حامیان جنبش سبز از ساعاتی دیگر در خیابان انقلاب و آزادی، حدفاصل میادین امام حسین و آزادی، تظاهرات خواهند داشت.گزارشهای رسیده حاکی است نشانی از پلیس ضد شورش در شهرهای بزرگ دیده نمی شود و مردم دسته دسته به سمت مکانهای راهپیمایی در حرکت هستند.

امام جمعه زاهدان: وحدت و تقریب بدون آزادی، معنا ندارد

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان گفت: حاکمیتی پیروز است که در برابر ملت خود سعه صدر و بردباری داشته باشد، صادقانه به ملت خدمت کند و اقوام و مذاهب و تفکرات گوناگون را فرصت و مایه رشد و ترقی کشور بداند. خداوند بر حاکمی رحم خواهد کرد که همه مردم را یکسان ببیند و بر همه رحم کند.
وی گفت: وحدت، به ویژه بین شیعه و سنی که دو فرقه بزرگ اسلامی هستند، بسیار حیاتی و ضروری است و علما، معتمدان و جامعه اهل سنت در طول انقلاب به ندای وحدت رهبران انقلاب همواره لبیک گفته اند. اما بر این باور هستیم که وحدت با شعار و سخن محقق نمی شود و کسانی که مردم را به وحدت فرا می خوانند باید سعه صدر و گذشت داشته باشند.
مولانا عبدالحمید افزود: در بسیاری از کشورها به اقلیت‏ها توجه ویژه ای دارند و به آنان فرصت‏های برابر شغلی و امکانات می دهند تا از بدنه جامعه احساس جدایی نکنند. جامعه اهل سنت ایران نیز همین انتظار را از دولتمردان داشته است که در مسئولیت‏ها و مناصب و امکانات نگاه شایسته سالاری و یکسان‏نگری حاکم باشد، ما انتظار داشتیم که به اهل سنت که در شهرهای بزرگ ایران مانند؛ تهران و اصفهان در اقلیت هستند، آزادی مذهبی داده شود تا بتوانند مراسم دینی و نمازهای جمعه و عیدین خود را همانگونه که در قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ایرانیان تصریح شده است، انجام دهند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: انتظار ما از نظام دینی اسلامی این بوده است که اهل سنت بتوانند برای انجام مراسم دینی خود در شهرهای مختلف مسجد داشته باشند و یا حداقل بتوانند مراسم دینی خود را در کارگاه یا منزل شخصی و استیجاری خود به انجام برسانند، اما آنچه برای جامعه اهل سنت، که در طول انقلاب حامی نظام بوده اند، دشوار و نگران کننده است، تحدید آزادیهای مذهبی و پلمب و تعطیل کردن مساجد و نمازخانه‏های ما در نقاط مختلف کشور است. به راستی عبادت و بندگی خداوند چه زیانی برای حکومت دارد؟!
مولانا عبدالحمید گفت: جامعه اهل سنت ایران، که حداقل 20درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، از نظر دینی مسلمان هستند و بنابراین اقلیت به شمار نمی روند، با این حال ما زمانی که می بینیم اقلیتهای مسیحی و یهودی در شهرهای بزرگ در معابد و کلیساهای خود عبادت می کنند، و البته این حق را نیز دارند، اما اهل سنت از انجام فرایض دینی خود محروم هستند متاثر می شویم، اگر امروز حاکمیت در دست اهل سنت بود، مطمئنا ما هیچگونه تبعیضی بین شیعه و سنی قایل نمی شدیم.
وی گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی که با بودجه ملت اداره می شود، باید برای تحقق وحدت و تقریب اسلامی در عمل تلاش کند، هنگامی که اهل سنت حتی آزادی نماز خواندن هم نداشته باشند، چگونه تقریب و وحدت برقرار خواهد شد؟

سعید سلطانپور: با کشورم چه رفته است .mov

زندانی به نام جمهوری اسلامی

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/66070_1471717643452_1548971178_31232411_5839825_n.jpg

دایه ،دایه ،سرود لری ،آماده باش رزم امروز ما


انسداد کوچه منتهی به منزل موسوی با ماشین پلیس

تمامی تلفن های منزل و تلفن همراه  آقای  موسوی و خانم رهنورد  از روز گذشته  قطع شده است. از صبح امروز نیز در ابتدای کوچه بن بستی که منزل میرحسین و رهنورد در آن قرار دارد توسط ماشین پلیس مسدود شده است.

از روز گذشته تلفن های منزل  و همچنین خط های موبایل وی و دکتر رهنورد قطع شده و برقراری هیچ گونه ارتباطی با این خانه و اعضای آن وجود ندارد.

همچنین نیروهای امنیتی از صبح امروز با یک  ون  پلیس و چندین ماشین دیگر که پشت سر آن پارک شده است کوچه بن بستی را که منزل میرحسین و رهنورد در آن قرار دارد مسدود کرده و امکان رفت و آمد وجود ندارد.

اگر چه محدودیت ها و فشارهای غیر قانونی برای رفت و آمد موسوی و رهنورد مدت هاست که از جانب چند نهاد موازی بر این خانواده اعمال می شود، اما به نظر می رسد محدودیت های جدید در دو روز گذشته برای جلوگیری از حضور آنان در راهپیمایی حمایت از قیام مردم مصر و تونس می باشد.

گزارش اوضاع تهران تا ساعت 10 صبح

امروز 25 بهمن ماه «روز خشم مردم» ایران است. تقریبا در تمامی نقاط شهر به ویژه تقاطع های مسیر تظاهرات از میدان امام حسین تا میدان آزادی نیروهای امنیتی مستقر شده اند.

ساعت 10 صبح امروز در چهارراه قصر جوانی با پرچم سبز بالای چرثقیلی بلند رفته بود و عکس دو نفر را دست داشت و با فریاد آنها را نشان می داد. نیروهای امنیتی در پایین جرثقیل تنها نظاره گر این جریان بودند چرا که آن جوان تهدید می کرد اگر کسی به بالای جرثقیل نزدیک شود خد را به پایین پرتاب خواهد کرد. به نظر می رسید تصاویر مربوط به نزدیکان آن جوان بود که در تظاهرات گذشته به شهادت رسیده بودند.

ترافیک بیش از حد همیشگی است. عده زیادی از مردم با خودروهای خود از هم اکنون به خیابان آمده بودند. وقتی به پلاک آنها دقت کردم عده ای زیاد از آنها با زیرپا گذاشتن طرح محدودیت های ترافیکی راهنمایی و رانندگی به خیابان ها آمده بودند اما پلیس هرگز بر آنها تمرکز نداشت.

هرچه به خیابانهای مرکزی نردیک تر می شویم تراکم جمعیت بیشتر می شود. SMS با اختلال روبروست اما تا این ساعت مکالمه با تلفن های مبایل همچنان ممکن است.

در تمامی پمپ های بنزین و بانک های دولتی و خصوصی چند سرباز نیروی انتظامی مستقر هستند. از دسته های موتورسواران لباس شخصی تا این ساعت خبری نبوده و فعلا کنترل شهر با پلیس است. در ایستگاه های مترو نیروهای امنیتی مستقر هستند و حرکات مردم را زیر نظر دارند.

آنچه مهم است التهاب شهر است که حکومت را دستپاچه از تصمیم گیری نموده. از برخی شنیدم که ادارات دولتی که تا روز گذشته به پرسنل خود مجوز اضافه کاری نمی دادند امروز اعلام کردند که اضافه کاری تا ساعت 6 بعد از ظهر مانعی ندارد!

شنیده ها حکایت از آن دارد که بانک هایی که ساعت کاری آنها تا ساعت 16 است باید قبل از این ساعت به کار خود پایان دهند.

چند عابر بانک در مسیر انقلاب را چک کردم بدون هیچ مشکلی پول در اختیار مردم قرار می داد. اما گویا به کتاب فروشی های مقابل دانشگاه تهران دستور داده شده در صورت ابلاغ موظف هستند کار را تعطیل کنند .

راهپیمایی یک نفره 25 بهمن 1389 با نشانهای سبز و عکس دو تن از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/181954_1736974396090_1590518906_1628288_3381247_n.jpg

یک دختر امروز از جرثقیلی در چهار راه قصر تهران بالا رفت




 
خبر فوری : امروز صبح (25 بهمن) یک دختر از جرثقیلی واقع در چهار راه قصر تهران بالا رفته و پارچه سبزی به گردن بسته و عکس پدر و پسری در دست دارد و شعارهایی در حمایت از جنبش سبز سر میدهد. جمعیت زیادی جمع شدند و همینطور آتشنشان ها قصد داشتند این دختر را پائین بیاورند ولی گویا این دختر آنها را تهدید کرده که اگر نزدیک شوند خود را از بالا به پائین پرت میکند. متاسفانه در حال حاضر عکس یا فیلمی در دسترس نیست

یک فعال عقیدتی در قصرشیرین دستگیر شد

علی اکبر محمودی یکی از فعالین اهل سنت شهرستان قصرشیرین در استان کرمانشاه صبح روز یکشنبه، بیست و چهارم بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی این شهرستان بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شده است.

علی اکبر محمودی، که تاکنون از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست، عضو اصلی هیئت امنای تنها مسجد اهل سنت قصر شیرین به نام "مسجد النبی" می باشد.

به گزارش منابع خبری کردی، این تنها مسجد اهل سنت قصرشیرین است که در دوره رژیم سابق ساخته شده بود و در زمان جنگ ایران و عراق آسیب دید با این حال پس از پایان جنگ با تلاش ها و مساعدت ها و پیگیری های ایشان، به مکان دیگری انتقال یافت اما با توجه به کارشکنی های مسئولان، پس از حدود ۱۵ سال هنوز هم مراحل ساخت مسجد ناتمام باقی مانده است.
از علت اصلی بازداشت این فعال اهل سنت اطلاعی در دسترس نیست.

اسامی جمعی از زندانیان سیاسی کرد در زندان سنندج

لیست زیر را" کمپین"دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی" تهیه کرده و نسخه ای از آن را برای انتشار در اختیار سایت ما قرار داده است. تحریره وب سایت کانون زندانیان سیاسی ایران(در تبعید) توضیحات داده شده در لیست را بدون کم و کاست و ویراش ادبیات حاکم بر آن برای آکاهی عموم منتشر می کند.

انور حسین پناهی

انور حسین پناهی از فعالان سیاسی استان کردستان است که از سوی دادگاه انقلاب در سال گذشته به اتهام همکاری با احزاب کرد، به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراضات سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به 16 سال زندان تقلیل یافت.
.................................................................................................................................

قادر شیری
در تاریخ ۲۰ مرداد گزارش شد، قادر شیری  شهروند کرد به دلایل نا معلومبازداشت گردیده و به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است. در تاریخ ۹ آذر گزارش شد، قادر شیری از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
........................................................................................................................................

فتح الله صفاری
در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۸۹ گزارش شد، فتح الله صفاری به یک سال حبس محکوم شده است.
........................................................................................................................................

هوشیار احمدی
هوشیار احمدی در سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به اتهام عضویت در احزاب  غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه  تجدید نظر استان به ۲ سال زندان کاهش یافت. احمدی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج دوران محکومیت خود را سپری می‏کند.
........................................................................................................................................

جبرئیل خسروی
جبرئیل خسروی در سال ۱۳۸۷ بازداشت شد. وی به اتهام عضویت در احزاب کرد و محاربه به ۲۰ سال زندان محکوم شد و هم اکنون در زندان مرکزی سنندج بسر می برد.

........................................................................................................................................

محمد قوامی
محمد قوامی در تاریخ دهم مرداد ماه ۱۳۸۹ برای اجرای حکم دو سال و چهار ماه زندان  خود بازداشت شد. وی در زندان مرکزی سنندج به سر می‌برد.
........................................................................................................................................

سیوان رحیمی
سیوان رحیمی در سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به اتهام عضویت در احزاب  غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه  تجدید نظر استان به ۲ سال زندان کاهش یافت. رحیمی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج  دوران محکومیت خود را سپری می‏کند.
........................................................................................................................................

بهمن سعیدی
بهمن سعیدی در سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به اتهام عضویت در احزاب غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر استان به ۲ سال زندان کاهش یافت. سعیدی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج  دوران محکومیت خود را سپری می‏کند.
..........................................................................................................................................................

سیروان محمدی
سیروان محمدی در سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به اتهام عضویت در احزاب غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه  تجدید نظر استان به ۲ سال زندان کاهش یافت. محمدی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج  دوران محکومیت خود را سپری می‏کند
...........................................................................................................................................................................

ناصر صدیقی
ناصر صدیقی در سال ۱۳۸۰ بازداشت شد. وی به اتهام ارتباط با احزاب کردی به حبس ابد محکوم شد و هم اکنون در زندان مرکزی سنندج به سر می برد.
...................................................................................................................................................................................

سهراب جلالی
سهراب جلالی  از فعالان سیاسی استان کردستان است که از سوی دادگاه انقلاب به ۷ سال  زندان محکوم شده است. و در زندان مرکزی سنندج به سر میبرد.
.......................................................................................................................................

امیرعلی چابکزاده
امیرعلی چابکزاده به اتهام همکاری با احزاب کردی به ۱۵ سال حبس محکوم شد. وی هم  اکنون در زندان مرکزی سنندج به سر می برد.
...........................................................................................................................................

حسین حمزوی شجاع
حسین حمزوی شجاع در تاریخ ۲ مرداد ماه ۱۳۸۰ بازداشت شد. وی به اتهام همکاری با  احزاب مخالف نظام به حبس ابد محکوم شد. حسین حمزوی شجاع هم اکنون در زندان مرکزی  سنندج به سر می برد.
............................................................................
ساسان بابائی
ساسان بابائی به اتهام تبلیغ علیه نظام و ارتباط با احزاب کردی به ۵ سال زندان  محکوم شد. وی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج بسر می برد.
.......................................................................................................

ارسلان اولیائی
ارسلان اولیائی از فعالان سیاسی استان کردستان است که از سوی دادگاه انقلاب در سال گذشته به اتهام همکاری با احزاب کرد، به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراضات
سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به 16 سال زندان تقلیل یافت
........................................................................................................................................

دیاکو قبادی
دیاکو قبادی در سال ۱۳۸۷ بازداشت شد. وی به اتهام ارتباط با احزاب کردی ۳ سال زندان  محکوم شد و هم اینک در زندان مرکزی سنندج بسر می‌برد.
.......................................................................................................


فواد شبکی‌فرد
فواد شبکی فرد در سال ۱۳۸۷ بازداشت شد. وی به اتهام همکاری با احزاب کردی به  ۵ سال زندان محکوم شد. شبکی‌فرد هم اکنون در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود.
......................................................................................................

حامد مینازاده
حامد مینازاده در تاریخ ۱۲ خرداد ماه ۱۳۶۹  بازداشت شد.  وی به اتهام ارتباط با حزب  خبات محاکمه و به ۲۵ سال زندان محکوم شد. وی هم اینک در زندان مرکزی سنندج نگهداری می شود. از آخرین وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.
...................................................................................

صلاح نعمتی
صلاح نعمتی فعال کرد به اتهام ارتباط با احزاب کرد به ۷ سال حبس محکوم شده و در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود.
...........................................................................................

مهدی مرادی
مهدی مرادی به اتهام همکاری با احزاب کرد به ۳ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده است. مرادی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود و از آخرین وضعیت وی اطلاعی در  دست نیست.
....................................................................................................................................................

توفیق مرادی
توفیق مرادی در سال ۱۳۸۱ به اتهام ارتباط با حزب کومله دستگیر و به حبس ابد محکوم  شده است. وی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود و از آخرین وضعیت وی  اطلاعی در دست نیست.
.........................................................................................................................................

شاهو کلیایی
شاهو کلیایی در آبان ماه ۱۳۸۷ بازداشت شد و به اتهام ارتباط با احزاب کردی محاکمه و  به ۳ سال زندان محکوم شده است. وی هم اینک در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود.
....................................................................................................................................

حسین کرمی
حسین کرمی در تاریخ ۹ آذرماه ۱۳۷۲ بازداشت شد. کرمی به اتهام ارتباط با حزب دموکرات کردستان محاکمه شد و به ۲۰ سال زندان محکوم شد. وی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج  نگهداری می‌شود.
.......................................................................................................................................

حبیب‏الله لطیفی
حبیب‏الله لطیفی در تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۸۶ بازداشت شد. وی ۴ ماه در زندان انفرادی  تحت شکنجه‌ی شدید بازجویان اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت. لطیفی در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۸۷ در شعبه ی اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج از سوی قاضی حسن بابایی به جرم اقدام علیه امنیت ملی و نظام  با استناد به آیه ۳۳ سوره مائده (قرآن کریم) و
استناد به مسائل یکم، سوم و پنجم از فصل ششم (حد محارب) جلد چهارم کتاب تحریر  الوسیله امام خمینی و مواد ۱۸۳، ۱۸۶، ۱۹۰، ۱۹۱ قانون مجازات اسلامی، محارب اعلام  شده و به اعدام محکوم شد. در پی اعتراض به این حکم، در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۳۸۷ باردیگر لطیفی در دادگاه تجدید  نظر به اعدام محکوم شد. پس از ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ باز هم حکم اعدام وی تایید شد. وی هم اینک در زندان مرکزی سنندج نگهداری می شود و هر لحظه احتمال اجرای حکم اعدام وجود دارد.
...............................................................................................................

عزیز محمدجانی
عزیز محمدجانی تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۷۱ بازداشت شد.  محمدجانی به اتهام ارتباط با حزب  دموکرات کردستان محاکمه و به ۲۰ سال زندان محکوم شده است. وی هم اکنون در زندان  مرکزی سنندج نگهداری می شود و از آخرین وضعیت وی اطلاعی در دستی نیست.
...................................................................................................

ساعد بنفشی
ساعد بنفشی در تیرماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی به اتهام همکاری با احزاب کردی به یک سال و نیم زندان محکوم شد و هم اکنون در زندان مرکزی سنندج بسر می‌برد.
........................................................................................................................................

جهاندار محمدی
جهاندار محمدی در سال ۱۳۸۶ دستگیر شد. وی به اتهام ارتباط با احزاب کردی به ۱۶ سال  زندان محکوم شد. محمدی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود.
........................................................................................................................................


فردین محمدی
فردین محمدی به اتهام ارتباط با احزاب کردی به ۱۵ سال زندان محکوم شده است. وی هم  اینک در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود.
........................................................................................................................................

سیروان محمدی
سیروان محمدی در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ به اتهام ارتباط با احزاب کردی دستگیر و به ۶ سال زندان محکوم شد. وی هم اینک در زندان مرکزی سنندج نگهداری می شود
........................................................................................................................................

روناک صفارزاده
روناک صفارزاده فعال کرد و فعال حقوق زنان و عضو کمپین یک میلیون امضا برای رفع  قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان است. وی همچنین از اعضای انجمن «آذر مهر» در کردستان ایران بود که در مورد آموزش زبان مادری فعالیت می‌کرد. بازداشت روناک صفارزاده در تاریخ ۱۶ مهر ماه سال ۱۳۸۶ در حین پخش اعلامیه‌ای در مورد «تحصیل  زبان کردی و اعتراض به قتل‌های ناموسی» که به مناسبت روز جهانی کودک صادر شده بود،‌
توسط مأموران امنیتی بازداشت و از ادامه کار وی ممانعت به عمل آمد. وی بعد از  دقایقی آزاد می‌شود، اما فردای آن روز در تاریخ ۱۷ مهر ماه ۱۳۸۶ ماموران امنیتی
ساعت ۷ صبح با ورود به منزل وی و بازرسی  آن و ضبط وسائل شخصیش او را بازداشت
می‌کنند.

اتهامات و حکم

وی نزدیک به یک سال در بازداشت به سر برد و دادگاه رسیدگی به اتهاماتش یک سال و نیم  بعد و در ۲۲ اسفند ماه ۱۳۸۷ برگزار شد. صفارزاده در تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی شهر سنندج در کردستان به شش سال و هفت ماه زندان  محکوم شد. در کیفرخواست صادره حکم «محاربه» برای وی در نظر گرفته شده بود که در  دادگاه از این اتهام تبرئه شد. وی همچنین اتهام عضویت در پژاک (حزب حیات آزاد  کردستان) را نیز در پرونده داشته است که محمد شریف، وکیل وی در این مورد بعد از  دادگاه گفته بود: «فعالیت‌های روناک صفارزاده محدود به فعالیت‌های انجمن زنان  آذرمهر بوده و فعالیت‌های ایشان در پژاک با همین هدف صورت پذیرفته است اما بنابر همین‌ اتهام‌ها که در کیفرخواست دادستانی مطرح شد، دادگاه به استناد ماده ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی روناک صفارزاده را به پنج سال حبس تعزیری و ازحیث
 فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و به نفع پژاک به یک سال حبس تعزیری محکوم
کرد.حکم صادر شده برای این فعال کرد در دادگاه بدوی در مرداد ماه ۱۳۸۸ در دادگاه تجدید
نظر عینا به تایید رسید و به علت رای دادگاه مقرر شد وی دوران
محکومیتش را در زندان مرکزی شهر سنندج سپری کند.
پیگیری در خرداد ماه
۱۳۸۸ روناک صفارزاده که در زندان مرکزی سنندج  و همراه مجرمان خطرناک  و بزهکار برای سپری کردن دوران محکومیت به سر می‌برد، به تحریک ماموران امنیتی و بر اساس دستور دادستان کردستان، چندین بار توسط تعدادی از همبندی‌هایش در داخل زندان  مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از چندین ناحیه دچار آسیب دیدگی جدی شد.
........................................................................................................................................

امیر
سورسوری
امیر سورسوری در اسفند ماه ۱۳۸۶ بازداشت شد. وی به اتهام همکاری با
احزاب کردی به ۳ سال زندان محکوم شد. هم اکنون سورسوری در زندان مرکزی سنندج زندانی است.
........................................................................................................................................

مجید
ویسی
مجید ویسی در سال ۱۳۷۹ بازداشت شد. این فعال کرد به اتهام ارتباط با دولت
بی‌گانه (عراق)  به ۱۸ سال زندان محکوم شده است. بر اساس آخرین اخبار وی در زندان مرکزی  سنندج زندانی است.
........................................................................................................................

عدنان
حسن‌پور
عدنان حسن‌پور در آذر ماه ۱۳۸۵ بازداشت شد. وی ابتدا به اعدام محکوم شد
و طی یک پروسه طولانی قضایی حکم او از اعدام به ۳۱ سال زندان تقلیل یافت. عدنان حسن‌پور هم  اکنون در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود. در تاریخ دوم فروردین ماه گزارش شد دکتر صالح نیکبخت وکیل حسن پور اتهامات جدید موکلش را “جاسوسی برای دول متخاصم و گروهای مخالف ایران” ،  “در اختیار قرار دادن مشخصات و موقعیتهای جغرافیایی”، ” واردشدن و ارتباط با احزاب مخالف ایران”،” تبانی و همکاری افراد دیگر بر علیه امنیت داخلی  و خارجی ایران” و ” تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” عنوان کرد. وی  با اشاره به اینکه اتهاماتی که برای عدنان حسن پور در نظر گرفته شده در قانون ایران اصلا قابل اجرا نیست گفت: موکلم تبرئه نخواهد شد  ولی امیدوارم به مجازات سبک تری محکوم بشود.درتاریخ ۹ خرداد ماه گزارش شد دادگاه تجدید نظر استان کردستان رای صادره را در دو  مورد همکاری با دول متخاصم و تبانی بر علیه نظام نقض کرده و مجموع مجازات عدنان حسن پور به ۱۵ سال زندان کاهش یافته است. صالح نیکبخت ابراز امیدواری کرد که درمراحل  بعدی بتواند میزان این مجازات را از ۱۵ سال حبس نیز کاهش دهد. وی همچنین با اشاره به سابقه محکومیت مطبوعاتی این روزنامه نگار کُرد گفت: “لازم به توضیح است در  پرونده دیگری آقای عدنان حسن پور به اتهام مطبوعاتی و همکاری با یک روزنامه محلی دو زبانه به نام “آسو” به دو ملیون ریال جزای نقدی محکوم شده و حکم مجازات وی نیز قطعیت یافته است”.
........................................................................................................................................

جهانبخش
احمدی
جهانبخش احمدی در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی به اتهام ارتباط با
احزاب کردی به ۶ سال زندان محکوم شده است.
........................................................................................................................................

ئاسو
کلاه قوچی

ئاسو کلاه قوچی  وی به اتهام ارتباط با احزاب کردی به 10 سال
زندان محکوم میباشد .
....................................................................................................................................

حسین
حمزه

حسین حمزه شجاع  به اتهام عضویت در مجاهدین به ابد محکوم میباشد
.
.........................................................................................................................................

سعید
سنگر

سعید سنگر  به اتهام عضویت در مجاهدین به ابد محکوم میباشد
.
........................................................................................................................................

 امجد
زارعی

 امجد زارعی به اتهام صلفیت به 15 سال زندان محکوم
میباشد.
........................................................................................................................................

 شیرزاد
آسم

 شیرزاد آسم   به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 15 سال زندان محکوم
میباشد.
.........................................................................................................................

صباح
خیاط

صباح خیاط  به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 11 سال زندان محکوم
میباشد.
........................................................................................................................................

نعمت
اسحاقی

نعمت اسحاقی به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 12 سال زندان محکوم
میباشد.
........................................................................................................................................

احمد
امینی

احمد امینی  به اتهام ارتباط با احزاب کرد  به 18 ماه زندان محکوم
میباشد.
........................................................................................................................................

حاتم
فتاحی

حاتم فتاحی ا به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 30 ماه زندان محکوم
میباشد.
........................................................................................................................

لقمان
منفردی

لقمان منفردی  به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 12 سال زندان محکوم
میباشد.
........................................................................................................................................

شهریار
صادقی

شهریار صادقی  به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 4 سال سال زندان
محکوم میباشد.
........................................................................................................................................

طه
احمدی

طه احمدی به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 10 سال زندان محکوم
میباشد.
........................................................................................................................................

سامان
منصوری

سامان منصوری  به اتهام ارتباط  با احزاب کرد به 2 سال زندان محکوم
میباشد.
.....................................................................................................................................

 تحسین
کوپک

 تحسین کوپک به اتهام  ارتباط با احزاب کرد به 2 سال زندان محکوم
میباشد.
........................................................................................................................................

 انور
رحمانی

 انور رحمانی به اتهام  ارتباط با احزاب کرد به 12 سال زندان محکوم
میباشد.

........................................................................................................................................

رحمت
اورامی

رحمت اورامی به اتهام ارتباط با احزاب کرد با 3 سال زندان محکوم
میباشد