۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

اعدام ناگهانی بیش از هفتاد نفر در مشهد

شنیده‌ها حاکی است، طی چند روز گذشته بیش از هفتاد نفر از زندانیان زندان مشهد به صورت ناگهانی اعدام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ندای سبزآزادی از مشهد، بعضی از این افراد که گویا در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده بودند، حکم‌های قضایی خود را پی‌ تر از این دریافت کرده بودند که بر طبق آنها مجازات اعدام شامل حال آنها نمی شده است و حتی به پرداخت جریمه‌های نقدی نیز کفایت شده است. اما به صورت ناگهانی دستور قضایی مبنی بر اعدام این افراد صادر گردیده است.

هنوز دلیل صدور این از سوی مرجع قضایی مشخص نیست. اما گمانه زنی ها حاکی از آن است نهادهای اطلاعات و امنیتی صورت گرفته است. گفته می‌شود، پیش از نیز در پرونده‌ای مشابه در همین شهر، در اوایل روی کار آمدن دولت نهم هنگامی که رابطۀ یکی از مامورین رده بالای انتظامی- امنیتی با گروه‌های مواد مخدر روشن می‌شود، ناگهان بیش از شصت نفر از افراد مربوط به آن پرونده (که اغلب از اهالی تربت جام و تایباد بوده‌اند) اعدام می‌شوند که در بین آنها چند نفر از بستگان مامورین نیروی انتظامی نیز وجود داشته‌اند.

گفتنی است طبق اطلاعات بدست آمده، در بین افراد اعدام شدۀ اخیر، نام افراد زیر هجده سال نیز مشاهده شده است

وضعیت نامناسب جسمانی کیوان صمیمی در بیستمین روز اعتصاب غذا

وضعیت جسمانی کیوان صمیمی، روزنامه نگار دربندی که هنوز در اعتصاب غذا به سر می برد وخیم گزارش می شود.

این روزنامه نگار که بیست روز است در اعتصاب غذا به سر می برد وضعیت جسمانی مناسبی ندارد اما هم چنان از روحیه ی بالایی برخوردار است.

به گزارش کلمه، با توجه به فرارسیدن ماه رمضان نگرانی ها در باره وی افزایش پیدا کرده است، چرا که اکنون فقط به هنگام افطار و سحر آب و چای می نوشد.

صمیمی و شانزده زندانی سیاسی دیگر زندان اوین سه هفته قبل به خاطر اعتراض به برخوردهای نامناسب زندانبانان و ماموران زندان به خصوص وعده های دروغین و رفتارهای نامناسب رییس زندان اوین، صداقت به سلول انفرادی منتقل شدند؛ آن ها بعد از آن دست به اعتصاب غذا زدند.

بقیه این زندانی ها بعد از دو هفته به خاطر پیام های اقشار مختلف مردم و شخصیت های سیاسی مدنی به اعتصاب غذای شان پایان دادند اما صمیمی همان موقع اعلام کرد که تا زمان انتقال همه زندانیان اعتصاب کننده به بند عمومی اعتصاب غذایش را پایان نخواهد داد.

اکنون زندانیان اعتصاب کننده بارها از وی خواسته اند که به اعتصاب غذایش پایان دهد اما او اعلام کرده که به خاطر فرزندان دربندش این کار را نخواهد کرد و تا رهایی آنها از سلول انفرادی به این اعتصاب ادامه خواهد داد.

خانواده صمیمی به شدت نگران سلامت وی هستند و از همه مسوولان قضایی بویژه دادستان تهران درخواست توجه فوری به وضعیت وی را دارند.

کیوان صمیمی 62 ساله به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است.

عید فطر امسال با 11 سپتامبر همزمان خواهد بود

ایام عید فطر امسال با روز 11 سپتامبر همزمان خواهد بود. همین امر موجب شده که مؤسسات و جمعیت های مختلف اسلامی در ایالات متحده آمریکا از پلیس این کشور درخواست کنند که تدابیر شدید امنیتی برای جلوگیری از وقوع هرگونه اقدامی علیه مسلمانان را اتخاذ کنند.

در همین راستا خانم «آیدینا لیکوویچ» سخنگوی شورای اسلامی مسلمانان در لوس آنجلس طی اظهاراتی در این باره گفت: تعداد زیادی از مسلمانان و یا مؤسسات اسلامی آمریکا از پلیس ایالات متحده آمریکا خواستند که تدابیر امنیتی شدید در این أیام اتخاذ کند و در آماده باش کامل بسر ببرد زیرا این احتمال وجود دارد که عملیات علیه مسلمانان انجام گیرد و یا عملیات علیه یکی از مراکز مهم آمریکا صورت گیرد تا مجددا مسلمانان در موضع اتهام قرار گیرند.

سخنگوی شورای اسلامی مسلمانان در لوس آنجلس در ادامه افزود: نمونه چند تظاهراتی که اخیرا در مقابل مساجد و یا مراکز اسلامی آمریکا انجام شد، نشان دهنده این است که این احتمال وجود دارد که هرگونه عملیاتی علیه مسلمانان انجام گیرد. البته موافقت مقامات رسمی آمریکا با ساخت مسجدی در نزدیکی محل حادثه 11 سپتامبر بر خشم و حساسیت این افراد ضداسلامی افزوده و در نتیجه احتمال وقوع هر اتفاقی ممکن خواهد بود.

خانم «آیدینا لیکوویچ» در پایان گفت: ناگفته نماند یکی از کلیساهای بزرگ ایالت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا نیز اعلام کرد که قصد دارد در روز 11 سپتامبر «طرح قرآن سوزی» را اجرا کند. اعلام این طرح اعتراض و خشم شدید مسلمانان و مراکز مختلف اسلامی را برانگیخت و موجب متشنج تر شدن اوضاع و روابط میان مسلمانان و غیرمسلمانان در آمریکا شده است. از همین رو چنین درخواستی از پلیس آمریکا صورت گرفته است.