۱۳۹۲ مرداد ۲۴, پنجشنبه

پيام تسليت خانم رجوي به هموطنان سيلزده در چهار استان كشور

نهادهای دولتی ، پول می گیرند و جنگل می فروشند

به گزارشات حکومتی شمال ایران ، به واسطه جنگل های سرسبز و زیبایش یکی از جذاب ترین زیست بوم های منطقه و جهان است. اما در سال های اخیر ، حمله به جنگل های شمال ، که با همکاری برخی نهادهای دولتی و زمین خواران بزرگ صورت گرفته ، فاجعه ای بی مانند در تاریخ این سرزمین را رقم زده است.

انفجار مهیب در نزديکی مقر حزب الله در بیروت؛ کشته

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، منابع لبنانی اعلام کردند یک انفجار مهیب در نزدیکی مقر حزب الله در جنوب بیروت رخ داده است.

شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله دقایقی پیش از شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

چماق لری؛ شکنجه شدید یکی از معترضان در اوین

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، رضا اکوانیان، فعال حقوق بشر که روز سه شنبه در مقابل مجلس به بازداشت نیروهای امنیتی در آمده است، به اتهام هماهنگ کننده تظاهرات تحت فشار‌های شدید جسمی‌ و روحی‌ در زندان اوین قرار دارد.

به دنبال برگزاری تجمع اعتراض آمیز در مقابل مجلس شورای اسلامی در ساعت ۴ روز سه‌-شنبه ۲۲ مرداد و در اعتراض به سخنان تفرقه بر انگیز و توهین آمیز بزرگواری، نماینده کهگیلویه و بویر‌احمد، دستکم ۱۵ نفر بازداشت و بوسیله یک دستگاه ون مشکی‌ رنگ به زندان اوین منتقل شدند که از این میا‌ن امروز همگی‌ به جز رضا اکوانیان و پسر عمویش، طاهر اکوانیان از زندان آزاد شده‌اند.

نیروی سرکوبگر انتظامی دوباره ماهواره جمع كرد

مهر: سرهنگ زاهديان، رييس پليس امنيت اخلاقي با بيان اينكه با انهدام بزرگ‌ترين باند قاچاق و توزيع تجهيزات‌گيرنده ماهواره 16 هزار و 400 قلم انواع تجهيزات‌گيرنده كشف شد، گفت: در اين رابطه 107 متهم در پايتخت و 18 شهرستان شناسايي و دستگير شدند. سرهنگ مسعود زاهديان روز چهارشنبه در نشست خبري با اشاره به جزييات انهدام بزرگ‌ترين باند قاچاق و توزيع تجهيزات‌گيرنده ماهواره گفت:

اعتصاب غذای پناهجویان در اعتراض به انتقال به گینه نو

برپایه برخی گزارش‌ها، عده‌ای از پناهجویان ایرانی و افغانی که به تازگی خود را با قایق به استرالیا رسانده‌اند، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این پناهجویان هم‌اکنون در جزیره کریسمس واقع در جنوب شرق آسیا، در جنوب جزیره جاوه در اقیانوس هند نگهداری می‌شوند.

افزایش شمار زنان مسیحی بازداشتی در زندان‌های رژیم

محدودیت و نادیده گرفتن حقوق شهروندی برای نیمی از جامعه (زنان) مدت طولانی است که در نظام جمهوری اسلامی نهادینه شده و بسیارند زنانی که به خاطر داشتن اعتقاد و ایمان به مسیحیت بدون آنکه نامی از آنان برده شود در زندانهای این رژیم محبوس هستند.

« محبت نیوز» - با وجود اینکه مشارکت زنان در داخل ایران به عنوان نیمی از شهروندان جامعه زیر سایه باورهای سنتی و مذهبی با موانع و دشواری‌های زیادی روبه رو است و نهادهای عقیدتی و سیاسی نیز بر طبل آن می‌کوبند، اما کم نیستند زنانی از حداقل فرصت‌های بدست آمده برای حضور در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی استفاده و برای بدست آوردن حقوق اساسی خود تلاش می‌کنند.

حمایت مردم مصر از برچیدن بساط ویروس های اسلامی

رئیس‌جمهور موقت مصراعلام کرد که از امشب به مدت یک ماه در مصر وضعیت فوق‌العاده حاکم خواهد بود و از شهروندان این کشور خواست به مقررات منع رفت و آمد احترام بگذارند.

اجرای مقررات منع رفت و آمد در قاهره و تعدادی از استان های مصر در چارچوب اعمال وضع فوق العاده در این کشور آغاز شده است.

دولت موقت مصر دلیل این تصمیم را تهدید نظم و امنیت ملی کشور و یورش گروه‌های افراطی به ساختمان‌های دولتی و خصوصی و جلوگیری از به بارآوردن خسارت‌های بیشتر عنوان کرده است.

ترانه - نترسون با صدای داریوش