۱۳۹۲ فروردین ۲۶, دوشنبه

نسرین ستوده عضو هیات امنای انجمن حقوق بشر آلمان شد


دویچه وله : نسرین ستوده، فعال حقوق بشر و وکیل زندانی، به عضویت هیأت امنای انجمن بین‌‏المللی حقوق بشر آلمان در آمد. مراسمی به همین مناسبت روز یکشنبه در شهر بن آلمان برگزار شد. نسرین ستوده از شهریور ۱۳۸۹ در زندان به سر می‌برد.

دستگاه قضايی مصر دستور آزادی مبارک را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، تلویزیون دولتی مصر اعلام کرد دستگاه قضایی مصر روز دوشنبه دستور آزادی مشروط حسنی مبارک رئیس جمهور سابق این کشور را که به سبب مرگ صدها تظاهرکننده تحت پیگرد قضایی قرار داشت صادر کرد اما او در چارچوب پرونده های دیگر در بازداشت باقی می ماند.

ایران بالاترین تورم جهان را دارد/اشتغالی ایجاد نشده

درآمد سالانه ارزی کشور در سال‌های اخیر 107 میلیارد دلار بوده، در حالی که در سال‌های قبل آن حدود 40 میلیارد دلار بوده است. با این درآمد و نیروی جوان تحصیل‌کرده‌ای که در این سال‌ها وجود داشته، اشتغالی ایجاد نشده است و درآمد حاصل از شغل نیز در سال‌های اخیر روند نزولی داشته و موجب شده تعدادی از شاغلان نیز وارد آموزش عالی شوند، بنابراین در سال‌های آینده موجی از بیکاران تحصیل‌کرده خواهیم داشت.

توکلی: تورم برای فقرا 47 درصد است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به وعده احمدی نژاد مبنی بر ارائه 250 تومان یارانه نقدی گفت: من پیشنهاد می کنم آقای احمدی نژاد رفراندومی برگزار کرده و از مردم بپرسد که آیاحاضر هستید ما قیمت های حاملهای انرژی را 8 برابر کنیم تا به شما 250 هزار تومان بدهیم، من مطمئن هستم که اکثریت مردم مخالفت می کنند.

محاکمه وبلاگ نویس بر مبنای اعترافات اجباری

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، وبلاگ نویس زندانی کاوه طاهری قرار است در دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گیرد.

وبلاگ نویس زندانی  کاوه طاهری ۳۱ ساله قرار است ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۰۹:۰۰ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب شیراز توسط فردی بنام ساداتی مورد محاکمه قرار گیرد.وی قرار است به اتهامات واهی تبلیغ علیه نظام ،توهین به رهبری و رئیس جمهور و توهین به مقدسات مورد محاکمه قرار گیرد. 

کره شمالی پیشنهاد مذاکره را نپذیرفت/بازی خطرناک رهبر

کره شمالی پیشنهاد کره جنوبی را درخصوص حل تنشها به وسیله انجام مذاکرات نپذیرفته و آن را یک "نیرنگ موذیانه" برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات خصمانه سئول خواند.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه گاردین، اتحاد مجدد صلح آمیز کره شمالی اعلام کرد که تنها در صورتی به انجام مذاکرات با سئول می‌پردازد که کره جنوبی موضع مقابله‌ای و تهاجمی خود را کنار بگذارد.

سقوط آزاد قیمت نفت و واکنش سراسیمه رژیم

همزمان با سقوط آزاد قیمت جهانی طلای سیاه، درصورتی‌که قیمت نفت به زیر 100 دلار سقوط کند، جمهوری اسلامی پیشنهاد برگزاری یک نشست فوق‌العاده را به رئیس عراقی اوپک را ارائه می کند.

هیچ اثرجهانی ایران در مراسم ساعت زمین یونسکوشرکت نداشت

درفراخوان جهانی یونسکو برای شرکت آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی درمراسم ساعت زمین، هیچ اثری از ایران حضور نداشت.

دانلود فایل مرتبط با خبر:  درفهرست منتشر شده ازسایت‎های میراث جهانی که به دعوت یونسکو در برنامه ساعت زمین شرکت کردند، نامی ازهیچ اثر ایرانی نیست.

دو ایراد شورای نگهبان به مجلس لاریجانی

سخنگوی شورای نگهبان از ۲ ایراد این شورا به قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جلسه اخیر فقها و حقوقدانان این نهاد نظارتی خبر داد.

به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهار داشت: