۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

۷۶ درصد از بیکاران کشوربا مدرک لیسانس و بالاتر

طبق آمارهای اعلام شده ۷۶ درصد از بیکاران کشور، مدرک لیسانس و بالاتر دارند.
سحرخیز معاون وزیر آموزش و پرورش,در مراسم تجلیل از معلمان کشوری و استانی در زنجان، ابراز کرد: ۷۶ درصد بیکاران کشور لیسانسه و بالاتر هستند.اما این کارگزار رژیم علت این مشکل را بیان نکرده و علت آنرا متوجه فارغ التحصیلان کرده و علت این حد گسترده بیکاری را «نداشتن مهارت» فارغ التحصیلان دانست!

بحران خودکشی در دانشگاه «هنر اسلامی» شهر تبریز

یکی از دانشجویان دختر دانشگاه هنر اسلامی تبریزعصر روز گذشته خود را از طبقه بالای خوابگاه به بیرون پرت کرد.
به گزارش خبرگزاریهای حکومتی،دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز عصر پنجشنبه شاهد صحنه ناگواری بودند که در آن یکی از هم دانشگاهیان شان اقدام به خودکشی کرد.

تجمع اعتراض کارگران بجان آمده نساجی اصفهان در مقابل مجلس

بيانيه 26 تن از پارلمانترها، شخصيتها و جريانهاي سياسي اقليم كردستان عراق ساكنان ليبرتي بايد فورا به اشرف برگردانده شوند (2)

تلاش آلمان برای گنجاندن حزب‌الله در لیست تروریستی

آلمان قصد دارد برخورد شدید‌تری با حزب‌الله لبنان داشته باشد. طبق اطلاعات اشپیگل، وزیر کشور آلمان می‌کوشد به همراه همتایان خود در قبرس و بلغارستان حزب‌الله لبنان را وارد فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا کند.

تورم 46.8 درصدی خوراکی‌ها در فروردین

طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم در فروردین ماه 92 با تغییر1.7 درصدی نسبت به دوره قبل به 29.8 درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، مرکز آمار ایران با تجدید نظردر سال پایه شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها یعنی مبنای محاسبه نرخ تورم کشور از سال پایه 1381 به سال پایه 1390 نرخ تورم فروردین ماه 92 را اعلام کرد این در حالی است که این مرکز در اولین اعلام خود از نرخ تورم شاخص محاسبات را سال81 قرار داده بود.

انفجار در بازار تهران

حوالی ساعت 10 صبح 15 اردیبهشت ماه یک کارگاه در محدوده بازار تهران منفجر شد. 

ایسنا نوشت: سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه وقوع این حادثه در ساعت 9:56 به سامانه 125 اطلاع داده شد، گفت:

سیل و آب ‌گرفتگی در هفت استان کشور

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات گفت: با ادامه بارش‌ها طی چند روز اخیر تاکنون هفت استان دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند و با ورود تیم‌های امداد و نجات آب از 170 واحد مسکونی تخلیه شده است.

سوریه؛ حمله اسرائیل به انبار موشکهای رژیم تهران

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، یک مقام ارشد اسرائیلی امروز به این خبرگزاری گفت، محلی که شب گذشته در نزدیکی دمشق هدف حمله قرار گرفت، انبار موشکهای رژیم تهران بود که قرار بود به حزب الله لبنان انتقال یابد.

انفجارهای شدید در تاسیسات نظامی در حومه دمشق

بی بی سی: وقوع انفجارهای شدید منطقه جبل قاسیون در دمشق، پایتخت سوریه را به لرزه در آورده است.

تلویزیون دولتی سوریه با پخش گزارشی اعلام کرد که علت انفجار اصابت راکت های اسرائیلی به مرکز تحقیقات نظامی جمرایا در ساعت های اولیه بامداد یکشنبه بوده است.

محاکمه 3 نفر در باکو به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران

العالم: یک دادگاه جمهوری آذربایجان سه تبعه روسی را به برنامه ریزی برای حمله به سفارت اسرائیل در پایتخت این کشور، در جریان مسابقه آواز یوروویژن محکوم کرد و مقامات این کشور مدعی شدند که این افراد با تحریک جمهوری اسلامی ایران دست به این اقدام زده اند.

فرار دسته‌جمعی ساکنان بانیاس سوریه بعد از کشتار

رادیو آلمان: در پی کشتار شهروندان روستای "بیضا" واقع در بانیاس سوریه، هزاران نفر از مردم این منطقه ‌که اکثر ساکنانش سنی‌مذهب‌اند، شهر را ترک می‌کنند.