۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه

کرسی اوباما در دست یکی از سرسخت ترین مخالفان رژیم


سایت عصر ایران: در این دوره از انتخابات کنگره، کرسی باراک اوباما در مجلس سنا (کرسی ایالت ایلینوی) که پیش از این بر سر جانشینی آن بحرانی سیاسی در حزب دموکرات پدید آمده بود به "مارک کیرک" جمهوریخواه دو آتشه مدافع جدی تحریم جمهوری اسلامی رسید. وی هنگامی که عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان از ایالت ایلینوی بود ریاست گروه ایران را در این مجلس آمریکا در اختیار داشت که تلاش برای افزایش فشارهای کنگره بر دولت اوباما برای تحریم و فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی را رهبری می کرد. جمهوریخواهان آمریکا خواهان اتخاذ رویکرد تهاجمی تر در مقابله با دشمنان این کشور هستند و معتقدند که دولت اوباما با قاطعیت در برابر آنان برخورد نمی کند.

یک زندانی سیاسی سابق به سه سال زندان محکوم شد


بنابه گزارشات رسیده به" فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" خانم زهرا صفایی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 توسط  صلواتی قاضی فرمایشی به حکم سنگین و غیر انسانی  3 سال زندان محکوم شد.
خانم زهرا صفایی 45 ساله خانه دار و دارای دو فرزند خردسال می باشد.او مدتی پیش توسط صلواتی قاضی فرمایشی ولی فقیه علی خامنه ای مورد محاکمه قرار گرفت. خانم صفایی  بدلیل پرونده سازی  که بازجویان وزارت اطلاعات در  7 سال پیش علیه وی  ساخته بودند و پس از سالها سکوت دوباره آن را فعال نمودند و وی  را به شعبه 15 دادگاه انقلاب فراخواندند تا مورد محاکمه قرار دهند .صلواتی  قاضی قرمایشی پس از محاکمه، او را به حکم سنگین و غیر انسانی  3 سال زندان محکوم نمود.
خانم صفایی دارای 2 فرزند خردسال است که تنها سر پرست آنها می باشد. پدر خانم صفایی ،حاج صفایی از بازاریان شناخته شده و خوشنام بازار تهران بود که در دهۀ 1360 دستگیر و اعدام گردید.
در حال حاضر خواهر زاده او دانشجوی زندانی  حسن ترلانی که  با یورش  ماموران  وزارت اطلاعات در 2 اسفند ماه  86 دستگیر و به 10 سال زندان و تبعید به زندان کرمان محکوم شده بود در زندان بسر می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،فعال ساختن پرونده ساز  بازجویان وزارت اطلاعات که سالها مسکوت بوده است و صدور احکام سنگین و غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی  سابق را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایتهای سازمان یافته و سیستماتیک رژیم ولی فقیه در ایران است.

12 آبان 1389 برابر با 03 نوامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل متحد

یک زندانی سیاسی سابق به سه سال زندان محکوم شد

خانم زهرا صفایی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 توسط صلواتی قاضی فرمایشی به حکم سنگین و غیر انسانی 3 سال زندان محکوم شد.
خانم زهرا صفایی 45 ساله خانه دار و دارای دو فرزند خردسال می باشد.او مدتی پیش توسط صلواتی قاضی فرمایشی ولی فقیه علی خامنه ای مورد محاکمه قرار گرفت. خانم صفایی بدلیل پرونده سازی که بازجویان وزارت اطلاعات در 7 سال پیش علیه وی ساخته بودند و پس از سالها سکوت دوباره آن را فعال نمودند و وی را به شعبه 15 دادگاه انقلاب فراخواندند تا مورد محاکمه قرار دهند .صلواتی قاضی قرمایشی پس از محاکمه، او را به حکم سنگین و غیر انسانی 3 سال زندان محکوم نمود.
خانم صفایی دارای 2 فرزند خردسال است که تنها سر پرست آنها می باشد. پدر خانم صفایی ،حاج صفایی از بازاریان شناخته شده و خوشنام بازار تهران بود که در دهۀ 1360 دستگیر و اعدام گردید.
در حال حاضر خواهر زاده او دانشجوی زندانی حسن ترلانی که با یورش ماموران وزارت اطلاعات در 2 اسفند ماه 86 دستگیر و به 10 سال زندان و تبعید به زندان کرمان محکوم شده بود در زندان بسر می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،فعال ساختن پرونده ساز بازجویان وزارت اطلاعات که سالها مسکوت بوده است و صدور احکام سنگین و غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی سابق را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایتهای سازمان یافته و سیستماتیک رژیم ولی فقیه در ایران است.
12 آبان 1389 برابر با 03 نوامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل متحد

اعتراض دانشجویان و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی وارد چهارمین روز شد


بنا بر گزارش های رسیده، بامداد امروز چهارشنبه  دوازده آبان، برای چهارمین روز متوالی دانشگاه علوم پزشکی ایران صحنه تجمع اعتراضی دانشجویان و پرسنل آن دانشگاه بود. در ادامه اعتراض به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران که از روز یکشنبه با تحصن دانشجویان این دانشگاه آغاز شده است، امروز چهارشنبه دانشجویان و پرسنل این دانشگاه در صحن این دانشگاه متحصن شده و خواستار بازگشائی این مرکز آموزش عالی پزشکی شدند.

دانشگاه علوم پزشکى ایران که در سال ۱۳۵۲ با نام «مرکز پزشکى شاهنشاهى» بنیانگذارى شده بود، در زمان انحلال داراى بیش از شش هزار دانشجو و ۷۳۱ عضو هیئت علمى بود و بر اساس آخرین رتبه‌بندى وزارت بهداشت، چهارمین دانشگاه برتر علوم پزشکى کشور به شمار مى‌رفت.

دانشجویان و پرسنل این دانشگاه  طی انتشار بیانیه ای روز سه شنبه به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران اعتراض کرده و آن را "اقدامی غیر کارشناسی ونامدبرانه خواندند.

مسئول فنی سایت چند نشریه داخل کشور به پنچ سال زندان محکوم شد

یاسر معصومی مسئول فنی سایتهای برخی از نشریات داخل کشور از جمله روزنامه شرق، به پنچ سال زندان قطعی و عدم کار در نشریات محکوم شد.  او اسفندماه گذشته دستگیر و به مدت بیش از دو ماه در زندان اوین در تحت بازجوئی و شکنجه قرار گرفت.  هفته گذشته حکم دادگاه بدوی خود را دریافت کرد. معصومی نسبت به حکم صادره معترض بوده و درخواست تجدیدنظر خود را ارائه داده است. وی زمستان گذشته در پی احضار به دفتر پی گیری وزارت اطلاعات دستگیر شد و بدون تفهیم اتهام، مدتها در زندان اوین نگهداری شده و آخر اردیبهشت ماه امسال با قرار وثیقه - تا زمان برگزاری دادگاه  آزاد شده بود. او  از سوی ستاد سایبری سپاه پاسداران دستگیر شد.

حکم سنگین برای یکی از بازداشت‌شدگان پس از انتخابات


صدور حکم سنگین برای یکی از بازداشت‌شدگان وقایع پس از انتخابات

کمیته گزارشگران حقوق بشر - دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم شش سال حبس تعزیری برای نظام حسن‌پور، از بازداشت‌شدگان وقایع پس از انتخابات را عینا تایید کرد.

پیش از این، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به قضاوت مقیسه، این شهروند زندانی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و مقاومت در برابر ماموران دولت» به شش سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

این شهروند ۲۵ ساله اهل یکی از روستاهای توابع کوهدشت ( لرستان)، نزدیک به پنج ماه پیش در روستای محل زندگی‌اش توسط نیروهای وزارت اطلاعات با همکاری بسیج محلی بازداشت شد. وی به مدت چهار ماه در بند ۳۵۰ زندان اوین بلاتکلیف بود و هیچ‌گونه رسیدگی درمورد پرونده‌اش صورت نگرفت.

علت بازداشت این زندانی گمنام شرکت در اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته عنوان شد، ضمن اینکه تصویر نظام حسن‌پور نیز در نشریه ویژه نیروی انتظامی منتشر شده بود.

لازم به‌ ذکر است در ابتدا برادر این زندانی سیاسی بازداشت شد و نهادهای امنیتی اعلام کردند نظام حسن‌پور باید خود را تحویل دهد تا برادرش آزاد شود.

آقای حسن پور در زمان دستگیری دانشجوی ترم آخر رشته علوم تربیتی و تنها نان آور خانواده شش نفری خود بود و هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.

معرفی جوانان دستگیرشده به ‌عنوان محارب

پاسدار جنایتکار ساجدی ‌نیا سرکرده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری یکصد تن از جوانان به بهانه مبارزه با اراذل و اوباش درخواست کرد که قوه قضاییه تعدادی از دستگیر‌شدگان را به‌ عنوان محارب معرفی کند.

خبرگزاری حکومتی مهر دیروز گزارش داد، در پی اجرای طرح «امنيت محله‌محور» در تهران، سردار حسين ساجدی‌نيا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد بيش از ۱۰۰ نفر از «اراذل و اوباش نامدار» تهران با حکم مراجع قضائی دستگير شدند.

سردار ساجدی‌نيا گفت افراد دستگيرشده پيش از اين شناسايی شده بودند و ۴۰۰ نفر ديگر نيز در طول شب‌های آينده بازداشت می‌شوند.

به گفته سردار ساجدی‌نيا ميانگين سنی افرادی که شب گذشته از سوی پليس دستگير شدند بين ۱۹ تا ۳۰ سال است.

ایران اسلامی؛ تجاوز 8 نفر به دختر دانشجو در روز روشن

سایت آفتاب: يكشنبه شب هفته پيش يک دختر دانشجوی دانشگاه صنعتی یکی از شهرهای استان سمنان برای رفتن به شهر سوار يک دستگاه پرايد دارای تابلوی تاكسی تلفنی می‌شود كه به جز راننده 2 نفر مرد جوان نيز سرنشينان آن بوده‌اند.

به گزارش البرز، راننده خودرو پس از حركت از مقابل دانشگاه به یک خيابان فرعی تغيير مسير می‌دهد و دختر جوان كه متوجه تغيير مسير خودرو می‌شود به راننده تذكر می‌دهد و پس از آنكه متوجه نيت شوم آنها می‌شود اقدام به سر و صدا می‌كند كه دو جوان داخل خودرو با چاقو وی را تهديد به سكوت می‌كنند.

اين 3 نفر پس از انتقال اين دختر دانشجو به يكی از باغ‌های روستای «ر»در 6 كيلومتری جنوب شهر به همراه 5 نفر ديگر وی را مورد تجاوز قرار می‌دهند و پس از آن وی را در يكی از خيابان‌های شهر رها می‌كنند.