۱۳۸۹ آبان ۲۲, شنبه

انتقال آيت الله بروجردی به مكانی نامعلوم



صبح امروز 22 آبان ماه ساعت 10 صبح آیت الله بروجردی از بند ویژه روحانیت به نقطه نامعلومی منتقل گردید.

بنا به نظر می آید دور جدید فشارها و اذیت آزارها را علیه او آغاز نموده اند. اين در حالي است كه اکرم ولیدوست همسر آقای بروجردی بدنبال فشارهای وارده از جانب ماموران امنیتی اطلاعاتی رژیم، روز پنجشنبه 20 آبان ماه دچار عارضه قلبی گردید و هم اکنون در بیمارستان رجایی تهران بستری می باشد.

همسر اين روحاني مبتلا به آنژین صدری بوده و با تشدید فشارهای روحی و عصبی طی روزهای گذشته متاسفانه دچار سکته قلبی شد .

سید حسین کاظمینی بروجردی، روحانی ایرانی سرشناس و مخالف تئوری ولایت فقیه است. وی مخالف دخالت دین در سیاست و طرفدار جدایی دین از دولت و بازگشت به اصل دین سنتی است.

وی در نیمه شب یک شنبه ۱۶ مهر سال 85 نیروهای اطلاعاتی و تیم کماندوهای نیروهای ویژه به خانه بروجردی حمله‌ای چند جانبه را آغاز کردند و تعداد زیادی از مردم و محافظان خانه بروجردی را به همراه خود وی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

دژخیمان ولی فقیه یک زندانی را کور کردند

در اثر یورش باندهای مافیایی تحت امر رئیس زندان علی حاج کاظم به یکی از زندانیان بند 1 زندان گوهردشت کرج منجر به کور شدن چشم راست وی شد.
زندانی زارع جواد زاده 29 ساله که در سالن 3 بند 1 زندان گوهردشت کرج زندانی است مدتی پیش توسط باند مافیایی زندان که به دستور علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج تشکیل شده است و برای سرکوب زندانیان معترض و فروش مواد مخدر در زندان بکار برده می شوند مورد یورش و به قصد کشت آماج چاقو وقمه و سایر ابزار آنها قرار گرفت که یکی از چاقوها به چشم وی اصابت کرد و آسیب جدی دید.
هنگامی که او را به بهداری زندان منتقل کردند به وی گفته شد که انجام عمل جراحی بر روی چشمش نیاز به هزینۀ زیادی دارد و زندان آن را پرداخت نخواهد کرد و آنها فقط می توانند چشم وی را تخلیه کنند، در غیر اینصورت زندانی باید خود متحمل هزینه آن شود.آقای جواد زاده برای جلوگیری از نابینا شدن پذیرفت که هزینۀ عمل جراحی را خود بپردازد ولی نیاز به مدت زمانی در حدود 2 هفته بود. پاسخ مسئولین بهداری زندان به او این بود پس عمل جراحی وی را تا 2 هفته دیگر به تعویق خواهند انداخت و منتظر تهیۀ هزینۀ آن می شوند.
او پس از 2 هفته مبلغ مورد نیاز برای عمل جراحی را تهیه نمود اما پزشکان متخصص به وی اعلام کردند بدلیل دیر مراجعه کردند دیگر چشم او قابل درمان نیست و چشم راست وی نابینا می شود و چنین شد.
زندانی زارع جواد زاده در سال 1386 دستگیر شد و برای مدت طولانی در بازداشتگاههای آگاهی شاهپور تهران،اطلاعات و اردوگاه مرگ کهریزک بسر برد. او به مدت 48 روز در اردوگاه مرگ کهریزک تحت شکنجه های قرون وسطایی جسمی و روحی قرار گرفت. آقای جواد زاده 2 روز در هفته توسط شخص احمدرضا رادان و سرگرد پاسدار یاحقی همانند سایر زندانی بصورت جمعی در اردوگاه مرگ کهریزک مورد شکنجه قرار می گرفتند.

درگیری نیروی انتظامی با مردم روستای گندابه شیرآوند

درگیری شدید نیروی انتظامی با مردم روستای «گندابه شیراوند» در لرستان به شلیک تیر هوایی، و استفاده از نارنجک صوتی و گاز اشک‌آور انجامید.
 در ادامه‌ی اعتراض‌ ساکنان روستای «گندابه شیرآوند» نسبت به عبور لوله‌ی نفت از زمین‌های کشاورزی، دولت به جای اتخاذ رویکرد منطقی، مذاکره با کشاورزان و پرداخت حق‌ آنها از زمین‌های تصرف شده‌، به برخورد نظامی و خشونت‌آمیز با مردم این روستای محروم متوسل شده است.
از دو هفته‌ی پیش که خط انتقال لوله‌ی نفت در مسیر خود به سمت مرکز انتقال نفت «برداسپی» به مزارع کشاورزی روستای «گندابه شیراوند» در شهرستان کوهدشت استان لرستان رسید، واکنش روستایی‌ها و درگیری‌ها بین صاحبان زمین‌ها و نیروهای دولتی آغاز شد.


روز گذشته، ۱۹ آبان ۱۳۸۹، با گذشت پنج روز از بازداشت ۱۸ تن از مردان معترض روستا، جاده‌ی منتهی به روستا توسط اهالی منطقه با لوله‌های نفت و سنگ مسدود شد تا از ورود کارگران شرکت نفت و مأموران نیروی انتظامی جلوگیری شود.

در مقابل نیروی انتظامی با «به کارگیری سلاح‌های نظامی»، روستایی‌های معترضی را که جمعیت‌شان به بیش از صدنفر می‌رسید و اغلب‌شان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، مورد حمله قرار داد. این خشونت منجر به وحشت اهالی و به ویژه کودکان و مصدومیت حداقل دو زن شد.

مأموران انتظامی به دستور مستقیم «کرم‌پور»، دادستان شهرستان کوهدشت که گفته می‌شود خود نیز در محل درگیری حاضر شده بود، اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور به سوی مردم معترض روستا کردند.

میزان سر و صدای ناشی از تیراندازی هوایی و انفجار نارنجک صوتی به اندازه‌ای بود که جمعیتی چندصد نفری از اهالی روستاهای اطراف را نیز به صحنه‌ی درگیری کشاند.

در ادامه‌ی حملات پلیس که بارزترین نمونه‌ی آن دنبال کردن مردم با ماشین‌های شاسی بلند به قصد زیرگرفتن آنها بود، مردم نیز اقدام به سنگ‌پرانی به سمت اتومبیل‌ها و مأموران مسلحی کردند که به آنها حمله می‌کردند. در اقدامی تلافی‌جویانه یک تن از مأموران مهاجم توسط مردم برای مدت کوتاهی به گروگان درآمد و سپس با حمله‌ی پلیس آزاد شد.

اهالی روستای «گندابه شیرآوند»، از دولت می‌خواهند با در اختیار داشتن «سرمایه‌ی ملی»، در صورتی که قرار است لوله‌‌های نفت از زمین‌هایی رد شوند که تنها سرمایه‌ی زندگی ساکنان منطقه به شمار می‌روند، نسبت به پرداخت خسارت به آنها اقدام کند.


در ابتدا با وعده‌ی شرکت نفت به کشاورزان مبنی بر پرداخت مبلغی بابت تصرف زمین‌های‌شان و استخدام جوانان بی‌کار روستا در طرح احداث خط انتقال لوله‌ی نفت به سمت مرکز انتقال نفت «برداسپی»، روستایی‌ها واکنش چندانی نشان ندادند، اما پس از آنکه مشخص شد مبلغ مورد نظر به شخصی پرداخته شده که پیشترها خان منطقه بوده ورق برگشت.

فردی که از او به عنوان خان پیشین منطقه یاد می‌شود، طی سال‌های اخیر، با وجود دریافت مقداری پول برای واگذاری سند زمین‌ها به کشاورزانی که نزدیک به پنجاه سال است روی آنها کار می‌کنند، از این کار امتناع کرده است و ادعای مالکیت ثبتی بر اراضی را دارد. از سویی دیگر خبری هم از به‌کارگیری جوانان روستا در طرح دولتی مورد نظر نیست.

کشاورزانی که تنها درآمدشان از طریق کار روی این زمین‌ها تأمین می‌شود از هر طریق ممکن مانع از ادامه‌ی روند احداث خطوط انتقال لوله‌ی نفت در مزارع خود شده‌اند. اگرچه تاکنون بخش قابل توجهی از کانال‌ها حفر و آماده‌ی لوله‌گذاری شده‌اند، اما در اثر ممانعت و مقاومت کشاورزان ادامه‌ی کار متوقف شده است.

اوایل هفته‌ی جاری، ۱۸ تن از مردان روستا را به بهانه‌ی گفت‌وگو برای حل مشکل‌ به دادگاه کوهدشت فراخواندند و همه را بازداشت کردند. در پی این برخورد، زنان روستا با وجود حضور هر روزه و چشمگیر مأموران نیروی انتظامی هم‌چنان به مقاومت خود ادامه داده‌اند.

صف‌کشی روی مسیر خط انتقال لوله‌ی نفت، اقدامی بود که روز دوشنبه‌ ۱۷ آبان‌ماه از سوی زنان روستا به قصد جلوگیری از ادامه‌ی کار کارگران شرکت نفت در حضور نیروی‌های انتظامی‌ای صورت گرفت که کل منطقه را به محاصره‌ی خود درآورده بودند.

محاکمه دانشجویان در دادگاه نظامی

دانشجویان این روزها بعد از احضار و بازجویی در دادگاه های نظامی محاکمه می شوند. اقدامی که برای اولین بار در جمهوری اسلامی انجام می شود. دانشجویان معتقدند که جای شاکیان و متهمان در دادگاه رسیدگی به متهمان کوی دانشگاه تهران تغییر کرده و این دانشجویان هستند که به جای متهمان محاکمه و زندانی می شوند.
دانشجویان دانشگاه تهران و تعدادی دیگر از دانشگاه های کشور برای بازجویی به دادگا ه های نظامی احضار می شوند. بهانه مسوولان برای این کار این است که چون متهمان پرونده کوی دانشگاه از ماموران انتظامی بوده اند پس محاکمه  دانشجویان هم باید در این دادگاه ها برگزار شود.
دانشجویان دانشگاه های کشور از این اقدام یعنی احضار دانشجویان به دادگا ههای نظامی ابراز نگرانی می کنند و می گویند که این شکل محاکمه یاد آوربرگزاری دادگاه های فعالان سیاسی در رژیم گذشته است. چرا که در زمان شاه هم دادسرای نظامی پرونده فعالان مدنی و سیاسی را بررسی می کرد.
دانشجویان به جای آمران محاکمه می شوند
اولین جلسه رسیدگی به پرونده ۲۷ نفر از متهمان حمله به کوی دانشگاه تهران در «شعبه دوم دادگاه نظامی یک تهران » در سیزدهم مهر سال جاری تشکیل شد و ۲۳ نفر از متهمان حوادث کوی دانشگاه و وکلای آنان و تعدادی از شاکیان در آن حضور یافتند.
بعد از برگزاری انتخابات پر مناقشه سال ۸۸عده ای از نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها به خوابگاه دانشگاه تهران حمله کردند و تعداد زیادی از دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. چند ماهی از این حادثه گذشته بود که فیلمی از این ماجرا منتشر شد. فیلمی که نشان می داد عاملان اصلی حمله به خوابگاه دانشجویان ماموران نیروی انتظامی بوده اند.
دانشجویان به محاکمه ها معترض اند
دانشجویان این محاکمه ها را باور ندارند و از احضار و بازجویی های مکرر دانشجویان به دادگاه های نظامی به بهانه رسیدگی به پرونده متهمان حوادث روی داده ابراز نگرانی می کنند. یکی از دانشجویان دانشگاه تهران درباره این دادگا هها می گوید: «چه دادگاهی؟ این جلسات از ماه ها پیش تشکیل  و منجر به صدور احکام زندان برای دانشجویان شده است. »
عباس کاکایی دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از ۱۶ آذر ۱۳ ۸۸ تاکنون در زندان است و امکان استفاده از مرخصی هم نیافته است. او حکم یک سال زندان اش را به جرم مشارکت در اغتشاشات کوی دانشگاه دریافت کرده است. در حالی که همه می دانند دانشجویان در این حادثه کاملا بی گناه بوده اند و عده ای بدون هیچ بهانه روشنی به آنها حمله کردند.
ایوب نعمتی، دانشجوی محروم از تحصیل دانشکده حقوق و علوم سیاسی، کاوه اکبری، دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران و حبیب فرحزادی از دانشجویانی هستند که در ارتباط با این دادگاه دستگیر شده و تحت فشار برای اعترافات ساختگی قرارگرفته اند.
این دانشجویان تنها دانشجویانی نیستند که به داگاه های نظامی فراخوانده شده و یا حکم زندان دریافت کرده اند. دو نفر دیگر از دانشجویان همین دانشگاه نیز به اتهام مشارکت در حوادث کوی به حکم یک سال و دو سال زندان و ضربات شلاق محکوم شده اند. چندین دانشجوی دیگر نیز در هفته های اخیر بازداشت شده اند.
محاکمه دانشجویان در دادگا ههای نظامی که یادآور محاکمه های زندانیان سیاسی دوران شاه است این بار چه کسانی را قربانی می کند؟ دانشجویان می پرسند تا پایان سال تحصیلی چند دانشجوی دیگر میهمان زندان اوین خواهند شد؟

دستگیری دراویش گنابادی در پل دختر

به گزارش سایت مجذوبان نور نیروهای امنیتی در روز سه شنبه 18 آبان با مراجعه به منزل عبدالرضا دائمی مجلس دار شبهای دوشنبه دراویش گنابادی در پل دختر، او را بازداشت وبا اقدام به توقیف و ضبط غیر قانونی شماری از وسایل شخصی وی ، زمینه های برخورد سازماندهی شده علیه دراویش گنابادی ساکن این شهرستان را فراهم آوردند. در این روز سه نفردیگر از دراویش با نامهای رضا قوامی، رحیم فرجی و نعمت حیدری در محل کار خود، دستگیر شدند و در روز چهارشنبه 19 آبان نیز به منزل مرحوم هوشنگ دائمی مجلس دار شبهای جمعه دراویش حمله ور شده و برخی از وسایل و اقلام فرهنگی مانند کتابهای عرفانی و مذهبی وی را توقیف کردند . حمله به منزل هوشنگ دائمی در حالی صورت گرفت که فقط پیرزنی تنها در منزل حضور داشت . همچنین در روز چهارشنبه 4 درویشی که در پل دختر بازداشت شده بودند به اداره اطلاعات خرم آباد منتقل شدند. یادآور می شود دستگیری دراویش پل دختر با سومین سالگرد حمله نیروهای امنیتی و لباس شخصی به حسینیه بروجرد و تخریب آن مصادف شده است .

توهين بزرگ به ايران در افتتاحيه بازيهای آسيايی

شمال نیوز: توهين بزرگ به ايران در افتتاحيه بازيهاي آسيايي. در بخشي از مراسم افتتاحيه بازي هاي آسيايي در گوانگجوي چين از نام جعلي خليج ع ر ب به جاي خليج فارس استفاده شد.

در بخشي از مراسم افتتاحيه بازي هاي آسيايي در شهر گوانگجوي چين كه در حوالي رودخانه پرل در حال برگزاري است، يك كشتي كه به صورت نمادين در آب هاي اين رودخانه در جريان بود، پس از قرار گرفتن در امواج سهمگين به جزاير مختلفي رسيد كه به يكباره نمايشگرهاي محل برگزاري نام خليج فارس را به صورت جعلي خليج ع رب عنوان كردند.

فردی تا چند ساعت دیگر در اهواز اعدام می شود

قاتل قتل‌های زنجیره‌ای آبادان ـ که متهم است از سال 84 تا 87، 15 زن و دختر و یک پسربچه را در شهرهای آبادان و خرمشهر به قتل رسانده است ـ فردا مجازات می‌شود.

حکم مجازات «فرید بغلانی»، قاتل قتل‌های زنجیره‌ای آبادان، که با رای قاطع دادگاه کیفری استان خوزستان و تایید دیوان عالی کشور صادر شده است، روز شنبه 22 آبان ‌ماه در زندان کارون اهواز اجرا می‌شود.

فرید بغلانی در کمتر از سه سال در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر 16 نفر را با شیوه‌های مشابه به قتل رساند و در آخرین ارتکاب به قتل در شهریورماه 87 پس از مجروح کردن آخرین قربانی، توسط نیروی انتظامی آبادان دستگیر شد.

همکاری کره شمالی با رژیم تهران برای ساخت بمب اتمی


رادیو آلمان: بنا به گزارش سازمان ملل رژیم کره شمالی از طریق شرکت‌های ناشناخته در تجارت اسلحه و فن‌آوری هسته‌ای از جمله با ایران فعال است. چین در حمایت از کره شمالی، تا کنون از افشای این معاملات برای افکار عمومی جلوگیری کرده بود.

طبق گزارشی از کارشناسان سازمان ملل متحد، کره شمالی معاملات خود را معمولا از طریق شرکت‌های گمنام و ساختگی انجام می‌دهد و از این راه به درآمد قابل‌توجهی دست می‌یابد. بنا به این گزارش که به تازگی در رسانه‌های جمعی آمریکا منتشر شده، دولت کره شمالی در رشد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نقش داشته است.

کره شمالی علاوه بر ایران، به سوریه و برمه نیز فن‌آوری هسته‌ای تحویل داده است. کارشناسان سازمان ملل در ماه مه امسال به اسنادی در این رابطه دست یافتند، اما با دخالت و فشار چین تا کنون این اسناد منتشر نشده بود.

در همین رابطه کارشناسان سازمان ملل متحد از جامعه جهانی می‌خواهند که برای جلوگیری از معاملات کره شمالی با سایر کشورها تدابیر مقتضی اتخاذ کنند.

به نظر این کارشناسان کره شمالی برای انجام معاملات غیرقانونی و دور زدن مقررات سازمان ملل، از ترفندهای رایج تجارتی استفاده می‌کند، مانند فعالیت به عنوان شرکت‌های بی‌نام و نشان یا مبادلات پولی به صورت نقد.

به نظراین کارشناسان کره شمالی «شبکه مجهزی برای فروش اسلحه و تجهیزات نظامی تأسیس کرده است.» به گونه‌ای که امروزه صدور اجناس و فن‌آوری تسلیحاتی یکی از منابع اصلی درآمد کره شمالی است.

کره شمالی نخست در اکتبر ۲۰۰۶ و سپس در ماه مه ۲۰۰۹ آزمایش هسته‌ای انجام داد. اندکی پیش از آزمایش اخیر، کره شمالی به مذاکره درباره برنامه هسته‌ای بحث‌انگیز خود خاتمه داد.