۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

ارتش آزادي سوريه اعلام كرد اسناد مركز تسخير شده پارازيت افكني، سند دخالت نظامي حكومت ايران است


رزمندگان ارتش  آزادي سوريه پس از به كنترل درآوردن  يك مركز جاسوسي و پخش پارازيت در حومه دمشق ، اعلام كردند ، در اين مركز به اسنادي دست يافته اند كه بارديگر ثابت مي كند رژيم ايران در جنگ عليه مردم سوريه بطور مستقيم شركت دارد، و در كنار بشار اسد به  قتل مردم و جاسوسي عليه آنان مي پردازد. رزمندگان ارتش آزادي اعلام كردند: گردانندگان اين مركز عناصر رژيم ايران بودندو نصب عكسهاي منحوس خميني و خامنه اي در آن نشاندهنده فعاليت عناصر رژيم ايران در اين مركز است.

در ايران بيش از 60 درصد از مردم ماهواره نگاه ميكنند و تلويزيون رژيم را تنها 2 دقيقه تماشا مي کنند

رسانه هاي حكومتي اذعان كردند در ايران بيش از 60 درصد از مردم ماهواره نگاه ميكنند و تلويزيون رژيم را تنها 2 دقيقه تماشا مي کنند رسانه 598 نزديك به آخوند مصباح يزدي نوشت: اقبال به ماهواره هاي فارسي زبان در کشور ما با سرعت زيادي رو به افزايش است. برخي اين آمار را تا 60 درصد و حتي بيش از آن مي دانند.
اين رسانه حكومتي مصاحبه اي با يك استاد جامعه شناسي را منتشر كرده و مي نويسد: الان آنقدر سطح راديو تلويزيون پايين آمده است که ديگر هيچ گونه مرجعيتي ندارد. اين رسانه تا زماني که مغز ندارد، به هيچ جا نخواهد رسيد. اين صورت گرايي، بدون محتواست که انحطاط راديو تلويزيون را رقم مي زند.
وي تصريح كرد: راديو تلويزيون قد و قامتش کوتاه است و براي همين است که دارد از ميان مردم حذف مي شود. طبق نظرسنجي ها، مردم الآن بطور متوسط 2 دقيقه تلويزيون جمهوري اسلامي را تماشا مي کنند.

تائید کشته شدن یک گروگان آمریکايی در الجزایر

وزارت امور خارجه آمریکا خبر کشته شدن یک گروگان آمریکایی را درپی یورش شبه نظامیان مسلح به یک مجتمع گاز طبیعی در منطقه ای دور افتاده د در الجزایر تأیید کرد.

این درحالی است که گزارش ها از گریختن دو شهروند دیگر آمریکایی بدون آن که آسیبی به آنها رسیده باشد، حکایت دارد.

ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام نام این آمریکایی مقتول گفت، وی از جمله دهها گروگانی بود که چهارشنبه در جریان یورش مهاجمان به مجتمع گازی عان آمناس در شرق الجزایر به اسارت گرفته شده بود.

مقامات آمریکایی اعلام کردند در ابتدای این گروگانگیری در مجموع پنج آمریکایی در الجزایر به گروگان گرفته شدند. دو تن از گروگانها از همان آغاز حمله در مکانی مخفی شدند و توانستند بدون آن که آسیبی ببینند از معرکه بگریزند. اما هنوز از سرنوشت دو گروگان آمریکایی دیگر هنوز اطلاعاتی بدست نیامده است.

دستگيری دو مظنون به قتل فعالان كرد در پاریس

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، پليس فرانسه از دستگيری دو مظنون به اتهام دست داشتن در قتل سه زن فعال كرد در پاريس خبر داد.

این دو نفر از نزدیکان سه فعال کرد در فرانسه بودند و در حومه پاریس زندگی می کردند.

یکی از دو فرد بازداشت شده، راننده سکینه جانسیز از بنیان گذاران پ ک ک بوده است.

پلیس فرانسه می گوید در حال بازجويی از بازداشت شدگان است.

یک مقام پلیس فرانسه پیش تر گفته بود، شواهد و قرائن حاکی از قتل‌هایی حرفه ‌ای با انگیزه‌های سیاسی است

سوریه؛ کشته شدن دو خبرنگار خارجی در یک روز

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دو خبرنگار خارجی طی 24 ساعت گذشته در سوریه هدف گلوله تک تیراندازان رژیم اسد قرار گرفتند و کشته شدند.

شبکه تلویزیون الجزیره در گزارشی گفت، محمد حورانی، خبرنگار این شبکه روز جمعه در منطقه درعا در جنوب سوریه هدف گلوله یک تیرانداز رژیم بشار اسد قرار گرفت و جان خود را از دست داد.
این دومین خبرنگار خارجی است که ظرف 24 ساعت در سوریه هدف تک تیراندازان رژیم اسد قرار می گیرد و کشته می شود.

پیش تر فعالان سوری گزارش کرده بودند که یک خبرنگار فرانسوی - بلژیکی نیز روز جمعه در شهر حلب هدف گلوله تک تیراندازان رژیم دمشق قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.

عکسها و تصاویر ویدئويی از جسد این خبرنگار فرانسوی با کارت خبرنگاری وی از سوی فعالان سوری در شبکه اینترنت قرار داده شده است

ارومیه : اعدام یک شهروند در ملا عام

بامداد روز شنبه 30 دی ماه سال جاری، یک شهروند در ارومیه به دستور مراجع قضایی به دار آویخته شد.

براساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، این شهروند که حامد - پ نام داشت به اتهام قتل، توسط دادگاه به اعدام محکوم شده بود که این حکم صبح امروز شنبه 30 دی ماه در تقاطع بعثت - عطایی شهرستان ارومیه به اجرا درآمد.

براساس همین گزارش، حامد - پ  حدود دو ماه پیش طی یک درگیری لفظی جوانی را به قتل رسانده بود

بر اساس اخباردریافتی ، محل اجرای حکم به وسیله نیروهای یگان ویژه تحت کنترل بود و حتی بر روی برخی پشت بام های اطراف محل اجرای حکم اعدام نیز مامورینی مستقر شده بودند.

اعدام یک زندانی سیاسی بلوچ در زندان زاهدان

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»صبح امروز یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ همراه با ۲ زندانی دیگر در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند.
روز شنبه ۳۰ دی ماه یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ به نام داود توتا زهی متولد ۱۳۶۰ از بند ۵ زندان مرکزی زاهدان بامداد امروز در محوطه مرکزی این زندان به دار آویخته شد. او چند ین ماه  درسلولهای انفرادی  شکنجه گاه های وزارت اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های وحشیانه برای گرفتن اعترافات تلویزیونی قرار داشت.پس از ماه ها شکنجه بازجویان ولی فقیه علیه وی  پرونده سازی نمودند و او  را  به شعبه ۱ دادگاه انقلاب زاهدان ارجاع دادند و توسط فردی بنام مه گلی رئیس این شعبه محکوم به اعدام شد و صبح امروز به دار آویخته شد.
صبح امروز همچنین ۲ زندانی عادی دیگر در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:
۱ ـ علی کمالی متولد ۱۳۵۹ او ۴ سال بود که در بند ۲ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود
۲ ـ محمود شهرکی متولد ۱۳۵۹ متاهل و دارای یک فرزند که در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود.
اعدام های امروز زیر نظر فردی به نام حسین مودی که از اجرای احکام (قرون وسطایی ولی فقیه) زندان زاهدان است صورت گرفت. این جنایتکار علیه بشریت طنابهای دار را به گردن ۳ زندانی فوق انداخت و چهار پایه را از زیر پای آنها کشاند.این فرد تا به حال  حکم اعدام وشلاق تعداد بیشماری از زندانیان سیاسی و عادی را با دستان پلید خود به اجرا در آورده است.
رژیم ولی فقیه  که انفجارعظیم  اعتراضات مردم ایران را علیه ظلم وستم و بیدادگری آخوند علی خامنه و سایر آخوندهای جنایتکار علیه بشریت را بسیار نزدیک می بیند با به اجرا در آردن اولین اعدام زندانی سیاسی سعی مایوسانه در توقف انفجار عظیم مردم ایران را دارد.آنها در تدارک به اجرا درآوردن اعدام زندانیان سیاسی هستند تا از این طریق شاید بتوانند مردم ایران را مرعوب جنایتهای خود نمایند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام زندانی سیاسی هموطن بلوچ و ۲ زندانی دیگر را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیرکل، کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی  خواستار پایان دادن به سکوت خود نسبت  به سرکوب خونین مردم ایران که از طریق اعدام های گروهی و لاینقطع در ایران صورت می گیرد  و ارجاع بلادرنگ پرونده آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی است.

یک کشتی توقیف‌شده ایران از ساحل سریلانکا گریخت

دویچه وله : یک کشتی باری ایرانی که به دلیل بدهکاری در سریلانکا توقیف بود از آنجا گریخت. قبلا ایران خبر توقیف این کشتی را اعلام کرده بود. دلیل توقیف کشتی ناتوانی شرکت کشتیرانی ایران در پرداخت بدهی‌هایش عنوان شده است.
هفته گذشته به رغم شلیک هشداردهنده نیروی دریایی سریلانکا، کشتی ایرانی توانست به فرار خود ادامه دهد و وارد آب‌های بین‌المللی شود. به گزارش رویترز از چهارشنه‌شب گذشته کشتی ایرانی در آب‌های بین‌المللی است و در حال حاضر موقعیت نامعلومی دارد.
کشتی ایرانی بنا به شکایت بانک حمل و نقل آلمان (Dwb bank) توقیف شده بود. بانک آلمانی برای وصول طلب میلیون‌ها دلاری خود از شرکت راهبران امید دریا حکم توقیف این کشتی را صادر کرده و از دولت کلمبیا خواهان اجرای آن شده بود.

سخنگوی نیروی دریایی سریلانکا گفته است که چون کشتی در خود سریلانکا مرتکب خلافی نشده بوده، تعقیب آن هم در خارج از قلمرو ۱۲ مایلی ساحل کشور بنا به معاهدات بین‌المللی ممنوع بوده است.

آمریکا و اروپا می‌گویند که شرکت کشتیرانی " راهبران امید دریا" از شرکت‌های عمده شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است.

خبر توقیف کشتی ایرانی قبلا از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تایید شده بود. محمدحسین داجمر، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روز ١١ دی (٣١ دسامبر) به خبرگزاری فارس گفت که یک کشتی‌ ایرانی در بندر گاله سریلانکا توقیف شده است. او دلیل این توقیف را ناتوانی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در پرداخت بدهی‌هایش عنوان کرده بود. به گفته وی محدودیت‌هایی که تحریم‌های بین‌المللی برای نقل و انتقالات مالی و پولی ایران ایجاد کرده مانع از آن شده که ایران بتواند بدهی‌های خود را بپردازد.

روزنامه "تایمز آو ایندیا" نیز در همان ابتدای توقیف کشتی ایرانی خبر داده بود که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای خرید یک کشتی به نام «ام وی شره» اقدام به دریافت ۲۵۰ میلیون یورو وام از بانکی در آلمان کرده و پس از خرید این کشتی نام آن را به «ام وی آمینا» تغییر داده است.

بانک آلمانی به دلیل این اقدام و عدم پرداخت بدهی‌ها از سوی شرکت کشتیرانی ایران خواستار توقیف کشتی مزبور و تسویه مطالبات خود شده بود.

ساندی تایمز نیز می‌نویسد این کشتی که در روز ۱۸ نوامبر از چین به راه افتاده بود در ۶ دسامبر به سریلانکا رسید و در روز ۱۴ دسامبر در بندر گاله متوقف شد و اسناد و مدارک آن از جمله گذرنامه خدمه آن توسط مقامات سریلانکایی توقیف شد.

این اولین بار نیست که کشتی‌های ایران در یک کشور خارجی برای پرداخت بدهی‌های این کشور توقیف می‌شوند. سال ۱۳۸۹ نیز سنگاپور سه کشتی ایرانی را برای وصول بدهی‌ها توقیف کرد تا به حراج بگذارد، اما نهایتا توافقی با ایران به دست آمد و حراج یادشده منتفی شد. توقیف دو کشتی ایران در مالت و هنگ‌کنگ در سال ۱۳۹۰ نیز از دیگر مواردی بوده‌اند که مسئله بدهی‌های کشتیرانی ایران و ناتوانی آن در پرداخت آنها را به رسانه‌های بین‌المللی کشانده‌اند.

شرکت کشتیرانی "راهبران امید دریا" که کشتی گریخته از سریلانکا متعلق به آن است در آذر ماه ۱۳۹۰ از سوی اتحادیه اروپا مشمول تحریم واقع شده است. این شرکت نیز متهم است که در برخی از فعالیت‌های نقل وانتقالی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران دخیل است.

محمد علی عموری زندانی محکوم به اعدام از ملاقات با وکیل محروم شد

مسئولین زندان کارون اهواز روز دوشنبه ۲۵ دی ماه از ملاقات محمد علی عموری با وکیل خود ممانعت به عمل آوردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان در زمان مراجعه دکتر احسان معاضدی وکیل محمد علی عموری از ملاقات وی با موکلش ممانعت به عمل آوردند.
شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی رضا فرج اللهی و قضات دیگر؛ قائم مقامی و لطفی، اخیرا حکم اعدام محمد علی عموری‌نژاد به همراه هادی راشدی، هاشم شعبانی‌نژاد، مختار البوشوکه و یابر البوشوکه را در هفته گذشته به وکلای ان‌ها ابلاغ نموده‌اند.
منع ملاقات بدون هیچ دلیلی از سوی مسؤولین زندان در نظر گرفته شده و تا این لحظه کسی پاسخگوی اعتراض زندانیان نبوده است.
مهندس محمد علی عمورى متولد ۱۳۵۶ (۱۹۷۸ میلادى) وبلاگ نویس و فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی – شیلات و آبزیان از دانشگاه صنعتی اصفهان و فعال دانشجویی و یکی از مؤسسان نشریه دانشجویی «التراث» بوده که در دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر می‌شد. وی همچنین دبیر دبیرستانهاى رامشیر نیز بوده است.

محمد توکلی عضو کانون صنفی معلمان کرمانشاه بازداشت شد

محمد توکلی فعال فرهنگی و عضو کانون صنفی معلمان کرمانشاه روز پنجشنبه در پی احضار از سوی اطلاعات سپاه کرمانشاه بازداشت شد .
توکلی در ماههای اخیر بارها توسط نهادهای امنیتی و اداره حراست سازمان آموزش و پرورش کرمانشاه به بهانه انجام فعالیت های صنفی تحت فشار قرار داشت .
منابع مطلع می گویند این فعال فرهنگی صبح روز پنجشنبه از طریق حراست آموزش و پروش کرمانشاه به اطلاعات سپاه احضار شده است . توکلی از ناراحتی های متعدد قلبی رنج می برد بطوری که مرتب تحت نظر پزشک قرار دارد .
در ماههای اخیر اطلاعات سپاه کرمانشاه اقدام به احضار و بازداشت فعالان کرمانشاه می کند.

تایید حکم اعدام و ارسال مجدد پرونده وحید اصغری به دیوان

حکم اعدام وحید اصغری که در شعبه ۶ دیوان عالی کشور نقض شده بود، مجددا با تایید حکم اعدام توسط دادگاه انقلاب به دیوان عالی کشور ارجاع شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم اعدام وحید اصغری وبلاگ نویس و دانشجوی انفورماتیک دانشگاه بنگلور هند دی ماه سال گذشته توسط قاضی صلواتی صادر واسفندماه سال گذشته توسط شعبه ۶ دیوان عالی کشور بدلیل ایرادات اساسی از قبیل عدم سنخیت اتهامات وارده و اعترافات متهم نقض گردیده بود.
پرونده وحید اصغری مجددا برای رفع اشکالات به شعبه بدوی ارسال گردید که با تایید حکم اعدام توسط این قاضی دادگاه انقلاب، پرونده وی مجددا به دیوان عالی کشور ارجاع شد.
اصرار دوباره قاضی صلواتی برحکم اعدام این دانشجوی وبلاگ نویس زندانی و ارسال پرونده وی به شعبه ۶ دیوان عالی کشور در حالی صورت می‌گیرد که، نقض دیوان به پرونده، نقض کلی و علی الاطلاق بوده و می‌بایستی تحقیقات در پرونده دوباره صورت می‌گرفت که متاسفانه و در یک روال مشکوک وغیر قانونی توسط صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، متهم فقط یکبار در تاریخ ۱۱ آذر ماه سال جاری به دادگاه فراخوانده شد که بدلیل عدم صلاحیت قاضی و دادگاه انقلاب برای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و اطفال وحید اصغری در دادگاه حاضر نشد.
گفتنی است، قاضی صلواتی با وجود عدم حضور متهم آنهم در اولین جلسه رسیدگی، حکم اعدام وی را دوباره تایید و پرونده را مجددا به شعبه ۶ دیوان عالی کشور تحت شماره ۹۱۰۶۰۷ ارسال کرد.

طرح جدید دولت: بنزین 2500 و یارانه 120 هزار تومان!

جهان :  منابع خبری از مصمم بودن دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر می دهند و شواهد نشان می دهد که دولت این روزها در تلاش است تا با رایزنی با نمایندگان مجلس مقدمات اجرایی نمودن مرحله دوم این طرح را هموار نماید.

در همین رابطه خبرنگار جهان مطلع شد که دولت تصمیم دارد تا نرخ دلار در بودجه سال آینده را 2500 تومان قرار دهد. 

همچنین قیمت تمام شده بنزین معادل 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس یعنی حدوداً لیتری 2250 تومان که با هزینه های مالیاتی رقم 2500 تومان در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد دولت برای قیمت گازوئیل حدوداً 800 تومان می‌باشد.

همچنین بر طبق این تصمیم قرار است پرداخت نقدی یارانه ها به ازای هر نفر در ماه به 120 هزار تومان افزایش یابد.

با این حال هنوز مشخص نیست که پرداخت یارانه نقدی قرار است به همه مردم پرداخت شود یا اینکه دولت بنا دارد چند دهک پایین را مشمول این طرح قرار دهد.

حمله یگان حفاظت زندان اوین به بند ۳۵۰ / توهین و درگیری با زندانیان سیاسی


صبح روز پنج شنبه ۲۸ دی ماه تعداد زیادی از ماموران یگان حفاظت زندان اوین با همراهی نیروهای گارد ضد شورش به بند ۳۵۰ زندان اوین رفته و ضمن بازرسی کلیه بند، به تفتیش بدنی و رفتار توهین آمیز با زندانیان پرداختند.
به گزارش کلمه ، این یورش و بازدید از بند ۳۵۰ که “بی سابقه” توصیف شده است، درگیری زندانیان سیاسی با ماموران اعزامی را در پی داشته است. در این بازدید کلیه دفاتر و یادداشت های زندانیان جمع آوری شده و رفتار ماموران با زندانیان، “بسیار تند و خشن” گزارش شده است.
بنا به گزارشات ، زندانیان بند ۳۵۰ با مقاومت در برابر خشونت یگان حفاظت و گارد، سرود ای ایران و یار دبستانی را همخوانی کرده و شعار “مرگ بر دیکتاتور” ، “مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر” و … سر داده اند .
این اقدام بی سابقه و خشونت آمیز یگان حفاظت و گارد که با هماهنگی مقام های قضایی و همراهی مسئولان زندان اوین صورت گرفته، در چارچوب افزایش فشارهای اخیر بر زندانیان سیاسی قابل بررسی است .
در روزهای گذشته به واسطه مانع تراشی برای برخی ملاقات ها و تبعید ابوالفضل قدیانی و نوع رفتار زندانبان ها، جو عمومی بند ۳۵۰ ملتهب شده بود و این اقدام نیز با توجه به اطلاع مسئولان سازمان زندان ها از جو موجود در بند، رفتاری تحریک آمیز محسوب می شود تا ادامه فشار و آزار زندانیان سیاسی را در پی داشته باشد.
این در حالی است که اکثر زندانیان سیاسی با وجود اعتقاد بر غیر عادلانه و غیر قانونی بودن بودن محاکماتشان، تلاش کرده اند تا در زندان ضمن مطالبه حقوق قانونی خود، قوانین سازمان زندان ها را رعایت کنند. امری که متقابلا رفتار تند مسنولان قضائی و تضییع بسیاری از حقوق زندانیان را در پی داشته است
 

اسپانیا پخش "هسپن تی وی" رژیم را متوقف کرد

 شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد: اسپانیا بخش اسپانیولی زبان شبکه های برون مرزی جمهوی اسلامی را سانسور کرد.

به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه پرس تی وی نوشت: اسپانیا نیز پس از برخورد با چند شبکه تلویزیونی بین المللی ایران، پخش برنامه های شبکه تلویزیونی هیسپن تی وی را متوقف کرد.

تاسف عمیق آمریکا از شکست گفتگوهای هسته ای

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دولت آمریکا امروز از شکست گفتگوهای هسته ای میان آژانس بين المللی انرژی اتمی با رژیم تهران عمیقا ابراز تاسف کرد.

گفتگوهای هسته ای آژانس بين المللی انرژی اتمی و رژیم تهران که طی روزهای گذشته در ایران انجام شد، بدون نتیجه پایان یافت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز ناامیدی از رويکرد رژیم تهران در مذاکره با هيئت اعزامی آژانس بين المللی انرژی اتمی گفت، از شکست رژیم تهران و از دست دادن فرصتی دیگر برای  دستيابی به توافقی با آژانس انرژی اتمی عمیقا متاسفیم.

این سخنگوی آمریکايی افزود، متاسفانه اين نمونه ديگری از خودداری رژیم تهران از اجرای تعهدات بين المللی آنها است.


چشم انداز تيره و تار مذاکرات اتمی

روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با عنوان "چشم انداز تيره و تار مذاکرات اتمی با رژیم تهران" نوشت، در حالی که تا کنون پيشرفتی از مذاکرات کشورهای 5+1 با رژيم تهران حاصل نشده است، مقامات و تحليلگران در هر دو طرف ارزیابی می کنند که امکان دستیابی به یک توافق ضعیف است.

این روزنامه نوشت، در تهران عليه هرگونه امتياز دادن به طور علنی اظهاراتی بیان شده است و در آمريکا نيز برخی در کنگره اخطار کرده اند نبايد به رژيم تهران امکان هيچ گونه غنی سازی اورانيوم، حتی برای اهداف غيرنظامی داده شود.

واشنگتن پست در ادامه به نقل از دنيس راس مشاور سابق اوباما در امور ايران می نويسد، سئوال اينجا است که آيا خامنه ای از چنان جربزه و حمايت سياسی برخوردار است که بتواند وارد معامله ای شود که در آن امتيازات دردناکی بدهد؟

این دیپلمات ارشد آمریکايی آن را بعيد می داند و شانس آن را زير 50 درصد عنوان می کند.

مهندس همایون خرم نوازنده ی چیره دست ویولن، موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز نامدار ایران درگذشت

 , , , , , , , , , , , , , , , , ,
همایون خرم ( ۱۳۰۹ در بوشهر – ۱۳۹۱ در تهران )، نوازنده ی نامدار ویولن، موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز سرشناس موسیقی ایرانی بود. او یکی از homayoun-khorram_imageاعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران بود.
از آنجا که مادرش از شیفتگان موسیقی اصیل ایرانی بود و از بین مقام‌های موسیقی ایرانی، به دستگاه همایون علاقه‌ای وافر داشت، نام «همایون» را برای فرزند خود انتخاب کرد.
وی در سن ۱۰-۱۱ سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت و چند سال بعد به عنوان نوازندهٔ ۱۴ ساله، در رادیو به تنهایی به اجرا پرداخت. بعدها در بسیاری از برنامه‌های موسیقی رادیو، خصوصاً در برنامه گلها، به عنوان آهنگ‌ساز، سولیست ویولن و رهبر ارکستر آثاری ارزشمند ارائه داد.
وی همچنین تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق ادامه داد. در جلد سوم کتاب «موسیقی‌دان ایرانی» نوشته پژمان اکبرزاده آمده است: «پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، فعالیت‌های اجرایی همایون خرم دچار وقفه‌ای چندین ساله شد. اوقات او از آن پس، بیشتر صرف تدریس خصوصی ویلن و فعالیت‌های پژوهشی درباره موسیقی ایرانی شد.»
استاد همایون خرم دارای درجه ۱ هنری (معادل مدرک دکترا) از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور نیز می‌باشد. استاد همایون خرم در ۲۸ دی ۱۳۹۱ در بیمارستان دی بر اثر بیماری سرطان روده درگذشت.
سمت‌ها
_______
عضویت در شورای عالی موسیقی رادیو
رهبری ارکستر سازهای ملی
استاد دانشکده موسیقی ملی (هنرستان شبانه)
آهنگ‌ساز در برنامه‌های موسیقی ایرانی و برنامه گلها
رهبری ارکستر
سولیست ویولن
آموزش نوازندگی ویولن، از جمله بابک شهرکی-شهرام خسروی- مانی فرضی- علی وکیلی

آثار
___
مشهورترین آثار همایون خرم عبارت‌اند از:
تو ای پری کجایی (سرگشته) با صدای حسین قوامی
امشب در سر شوری دارم (غوغای ستارگان) (اوج آسمان) – خواننده: پروین
ساغرم شکست ای ساقی (طاقتم ده) – خواننده: مرضیه
رسوای زمانه منم – خواننده: الهه
افسانه شیرین – خواننده: هایده
آیا همه شما بی‌گناهید (از من بگذرید)
اشک من هویدا شد
پیک سحری
یارم گره بر مو زده
بعد از تو هم در بستر غم می‌توان خفت
ساقی ببین
دل پریشانم زغم گرفته
آوای خسته دلان
و در سال های اخیر: آهنگسازی آلبوم «تنها ماندم» با صدای «محمد اصفهانی» باقطعات اوج آسمان، روزی تو خواهی آمد، فریاد، تنها ماندم، مهر و ماه، پریشان و تو ای پری کجایی (۱۳۷۹)

ترانه «بوی باران» با صدای محمد اصفهانی
آهنگسازی آلبوم «رسوای زمانه» (۱۳۸۸) با صدای «علی رضا قربانی»
وی همچنین با هنرمندانی چون استادان جواد معروفی، جلیل شهناز، فرهنگ شریف، مجید نجاحی، منصور صارمی، جهانگیر ملک و امیر ناصر افتتاح همنوازی کرده‌بود.
کتاب‌ها
_____
1- غوغای ستارگان (خاطرات هنری مهندس همایون خرم) انتشارات بدرقه جاویدان ۱۳۸۹

این کتاب به همت و سخت کوشی «علی وکیلی» که از شاگردان قدیمی استاد هستند، ابتدا به صورت شفاهی روی نوار تهیه و سپس از زبان ایشان نوشته و ویرایش شده است.
2- ردیف اول چپ کوک (نوای مهر)؛ شامل آوازها، چهارمضراب‌ها، قطعات و تعدادی از آهنگ‌ها
این ردیف به کوشش تحسین برانگیز «بابک شهرکی» که در حقیقت بهترین شاگرد استاد هستند نوشته شده است.
3- ردیف دوم راست کوک؛ شامل تعدادی از پیش درآمدها، چهارمضراب‌ها و رِنگ‌ها که هم‌اکنون در حال آماده‌سازی و چاپ است.
چهار اثر از آثار زیبای استاد خرم پیشکش می شود:
تصنیف از من بگذر: www.facebook.com/video/video.php?v=10150272503692660
تصنیف تو ای پری کجایی: www.facebook.com/photo.php?v=10150700451387660
تصنیف راز دل : www.facebook.com/photo.php?v=10150492436842660
تصنیف رسوای زمانه: www.facebook.com/video/video.php?v=10151386515272660

آزادی، هوشنگ ابتهاج (هـ . الف. سایه)


sotudeh-panahi_image
دیدار خانم ستوده و آقای پناهی، در مرخصی خانم ستوده از زندان
ای شادی!
آزادی!
ای شادیِ آزادی!
روزی که تو بازآیی،
با این دل غم‌پرورد
من با تو چه خواهم کرد!

غم‌هامان سنگین است.
دل‌هامان خونین است.
از سر تا پامان خون می‌بارد.
ما سر تا پا زخمی،
ما سر تا پا خونین،
ما سر تا پا دردیم.
ما این دل عاشق را
در راه تو آماج بلا کردیم.

وقتی که زبان از لب می‌ترسید،
وقتی که قلم از کاغذ شک داشت،
حتی، حتی حافظه از وحشت در خواب سخن‌گفتن می‌آشفت،
ما نام تو را در دل
چون نقشی بر یاقوت،
می‌کندیم.

وقتی که در ان کوچۀ تاریکی
شب از پی شب می‌رفت،
و هول، سکوتش را
بر پنجرۀ بسته فرو می‌ریخت،
ما بانگ تو را، با فوران خون،
چون سنگی در مرداب،
بر بام و در افکندیم.

وقتی که فریب دیو،
در رخت سلیمانی،
انگشتر را یک‌جا با انگشتان می‌بُرد،
ما رمز تو را، چون اسم اعظم،
در قول و غزل قافیه می‌بستیم.

از می، از گل، از صبح،
از آینه، از پرواز،
از سیمرغ، از خورشید،
می‌گفتیم.
از روشنی، از خوبی،
از دانایی، از عشق،
از ایمان، از امید،
می‌گفتیم.

آن مرغ که در ابر سفر می‌کرد،
آن بذر که در خاک چمن می‌شد،
آن نور که در آینه می‌رقصید،
در خلوت دل، با ما نجوا داشت.
با هر نفسی مژدۀ دیدار تو می‌آورد.

در مدرسه، در بازار،
در مسجد، در میدان،
در زندان، در زنچیر،
ما نام تو را زمزمه می‌کردیم:
آزادی!
آزادی!
آزادی!

آن شب‌ها، آن شب‌ها، آن شب‌ها،
آن شب‌های ظلمت وحشت‌زا،
آن شب‌های کابوس،
آن شب‌های بی‌داد،
آن شب‌های ایمان،
آن شب‌های فریاد،
آن شب‌های طاقت و بیداری،
در کوچه تو را جستیم.
بر بام تو را خواندیم:
آزادی!
آزادی!
آزادی!

می‌گفتیم:
روزی که تو بازآیی،
من قلب جوانم را
چون پرچم پیروزی
برخواهم داشت.
وین بیرق خونین را
بر بام بلند تو
خواهم افراشت.

می‌گفتم:
روزی که تو بازآیی،
این خون شکوفان را
چون دسته گل سرخی
در پای تو خواهم ریخت.
وین حلقۀ بازو را
در گردن مغرورت
خواهم آویخت.

ای آزادی!
بنگر!
آزادی!
این فرش که در پای تو گسترده‌ست،
از خون است.
این حلقۀ خون است.
گل‌خون است . . .

ای آزادی!
از ره خون می‌آیی،
اما
می‌آیی و من در دل می‌لرزم:
این چیست که در دست تو پنهان است؟
این چیست که در پای تو پیچیده‌ست؟

ای آزادی!
آیا
با زنجیر
می‌آیی؟ . . .

تهران، دیماه 1357
هوشنگ ابتهاج (هـ . الف. سایه)
از مجموعه «یادگار خون سرو»