۱۳۹۳ اردیبهشت ۷, یکشنبه

يورش وحشيانه به زندانيان اوين - شماره 15 وضعيت وخيم جسمي زندانيان سياسي اوين

محکوميت بين المللی يورش به زندانيان سياسی زندان اوين

شهردار شهر نورنبرگ دکتر اولريش مآلي به شديدترين لحن تعرض به زندانيان سياسی در زندان اوين تهران از جمله به عبدالفتاح سلطانی برنده جايزه بين المللی حقوق بشر نورنبرگ را به شدت محکوم کرد و خواستار آزادی زندانيان سياسی در ايران شد.
سرجو دليا دبيرکل انجمن به قابيل دست نزنيد و مارکو پردوکا نماينده حزب راديکال در سازمان ملل اعلام کردند: در هشت ماه رياست جمهوری روحانی، رژيم ايران نه تنها به خاطر رکورد اعدامها بلکه حتی به خاطر يک سياست جنايتکارانه در قبال زندانيان سياسی و به خصوص عليه اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران متمايز می باشد.

ناظران اروپايی در اوکراين اسير جنگی شدند

جدایی طلبان در شرق اوکراین ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا را که در بازداشت آن‌ها به سر می برد «اسیران جنگی» اعلام کردند.

به گزارش بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: جدایی طلبان در شرق اوکراین ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا را که در بازداشت آنها به سر می برد «اسیران جنگی» اعلام کردند.

رهبر کره شمالی: آماده مقابله با آمريكا باشيد

يك روز پس از اظهارات و تهديدهاي رئيس‌جمهوري امريكا عليه كره شمالي، كيم جونگ اون، رهبر اين كشور به ارتش گفت آماده رويارويي احتمالي با امريكا باشيد. 

به گزارش فارس، همزمان با پايان ديدار دو روزه باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا از كره جنوبي و هشدار وي به رهبران كره شمالي در صورت انجام يك آزمايش هسته‌اي جديد، كيم جونگ اون، رهبر كره شمالي به ارتش دستور آماده‌باش داد. اوباما در جريان سفر به كره جنوبي گفت:

سرنوشت رقت بار سربازان وظیفه زندان اوین

یکی از سربازان وظیفه زندان اوین در ساعات پس از حمله ماموران به بند زندانیان سیاسی خودکشی کرده است.

به گزارش سایت کلمه، این سرباز وظیفه که به تازگی خدمت سربازی خود را در یگان حفاظت زندان اوین آغاز کرده بود، بعدازظهر پنجشنبه خونین بند ۳۵۰ در بالای یکی از برجک های مراقبت پیرامون زندان اقدام به خودکشی کرده است.

پیش تر گزارش شده بود که تعدادی از سربازان وظیفه شاغل به خدمت در بازداشتگاه اوین، با تمرد از دستور فرماندهان یگان حفاظت زندان، از ضرب و شتم زندانیان خودداری کرده اند.

گزارشی اجمالی از پنج شنبه سیاه در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – گزارشات متعددی از سوی رسانه های مختلف در مورد ضرب و شتم زندانیان سیاسی در زندان اوین در طی روزهای اخیر منتشر شده است، هرانا در راستای تنویز افکار عمومی پس از گذشت یک هفته و با بازگشت اکثر زندانیان به بند ۳۵۰، گزارشی اجمالی از چگونگی آن تهیه کرده است که به قرار زیر است:

حوالی ساعت ۹ صبح پنج شنبه ۲۸ فروردین ماه سال جاری تعدادی نیروی لباس شخصی به منظور بازرسی از بند ۳۵۰ زندان اوین وارد این بند شدند، اگر چه در میان نیروهای لباس شخصی چهره های آشنایی همچون آقایان قبادی و بحرینی، مسئولین حفاظت زندان اوین و رجایی شهر (گوهر دشت)کرج و نیز آقایان حسنی و فراران و پاسداران زندان اوین حضور داشتند اما هویت بیشتر افراد ناشناس بود و حتی افرادی با عینک آفتابی و ماسک وارد بند ۳۵۰ شدند.