۱۳۹۲ آذر ۲۶, سه‌شنبه

چهل و چهارمين روز اعتصاب غذاي زندانيان سياسي در زندان قزلحصار كرج

شاهد عینی: بازداشت لووینسون توسط مأموران رژیم تهران


رادیو فرانسه: به گفتۀ یک شاهد عینی، به نام داوود صلاح الدین، رابرت لووینسون، مأمور پیشین پلیس تحقیقات فدرآل آمریکا، "اف بی آی"، توسط مأموران جمهوری اسلامی در سال 2007 دستگیر شده است.

داوود صلاح الدین که این سخن را در مصاحبه ای با "کریستین ساینس مانیتور" ایراد کرده همان فردی است که رابرت لووینسون برای ملاقات وی در سال 2007 به جزیرۀ کیش سفر کرد، اما، بلافاصله بعد از ورود به هتل محل اقامتش در این جزیره ناپدید شد. داوود صلاح الدین در مصاحبه اش تصریح کرده است که نیروهای لباس شخصی جمهوری اسلامی مأمور پیشین پلیس تحقیقات آمریکا را دستگیر کرده و با خود بردند.

اعدام یک زندانی که در سنین نوجوانی دستگیر شده بود


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح روز گذشته  حکم اعدام یک زندانی که هنگام دستگیری نوجوان بود  در زندان مرکزی زاهدان به اجرا گذاشته شد.

روز دوشنبه  ۲۵ آذر ماه حداقل  یک زندانی به نام عبدالعزیز رئیسی ۲۴ ساله در محوطه زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شد.  او در سنین نوجوانی دستگیر شده بود. این نوجوان ابتدا در کانون اصلاح و تربیت زندانی بود و سپس به بند ۱ معروف به بند جوانان زندان زاهدان منتقل گردید و حدودا ۷ سال زندانی بود.تا اینکه روز گذشته بطور مخفیانه در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد.

اظهارات تهدیدآمیز رئیس جمهور فرانسه علیه رژیم


رییس‌جمهور فرانسه هشدار داد که اگر رژیم تهران از مذاکرات هسته‌یی خودداری کند، سنای آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌کند.

به دنبال اعمال تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا، هیات مذاکراتی رژیم تهران که برای گفت‌وگوها در سطح کارشناسی با گروه 1+5 به ژنو سفر کرده بود، میز مذاکرات را ترک کرد.

به گزارش ایسنا، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه در جمع خبرنگاران در کاخ الیزه تعهد کشورش را به بازداشتن رژیم تهران از دستیابی به سلاح هسته‌یی تکرار کرد و گفت، اگر رژیم تهران به خودداری از گفت‌وگوها با غرب ادامه دهد، سنای آمریکا با اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی واکنش نشان خواهد داد.

ایرانیان محکوم به اعدام به انفرادی رفتند


روزنامه شرق: برایم یک «رادیو» با «هدفون» بفرستید، سکوت سلول انفرادی «کرکننده» است. این خواسته «شهرزاد» در آخرین تماس با خانواده‌اش، از زندان مالزی است. «شهرزاد» در دادگاه مالزی به اعدام محکوم شده است. اکنون سه‌سال‌ونیم از روزی که به زندان افتاده، می‌گذرد و حالا در سلول انفرادی منتظر است تا ببیند چه کسی به در سلولش می‌کوبد؛ زندانبان برای اجرای حکم اعدام است یا نماینده سفارت برای سرکشی.

شهرزاد یکی از 76زندانی ایرانی است که در مالزی به اعدام محکوم شده‌اند. جرم همه آنها قاچاق موادمخدر است، اغلب «شیشه»، آن‌هم در کشوری که به داشتن قوانین سختگیرانه‌ای در مورد موادمخدر معروف است؛