۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

آهنگ مرغ سحر با صدای فرهاد

جمهوری اعدام سعی در نابودی زندانیان سیاسی دارد

اطلاعیه

فراخوان
به کارزار اعتراضی علیه موج جدید اعدام در ایران !

خبر کوتاه بود جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقائی، فرهاد تارام و زهرا بهرامی نیز در چند روز گذشته اعدام شدند. اعدام هفت زندانی سیاسی و دهها اعدام دیگر در کمتر از چهار هفته!  فردا نوبت کیست؟ 

هم ميهنان، آزاديخواهان

رژیم اسلامی ایران برای مقابله با اوجگیری مبارزات مردم برای آزادی و رهائی، موج  جديدی از اعدام را در  سراسر ايران  تدارک دیده  است. در هر هشت ساعت یک نفر در ایران اعدام می شود. هم اکنون دهها زندانی  سیاسی و عقیدتی در خطر اعدام قرار دارند. اما علیرغم  شکنجه و خطر اعدام، شاهد مقاومت آنان در زندان های قرون وسطائی رژیم هستیم. جمهوری سرکوب و اعدام سعی در نابودی زندانیان سیاسی دارد ، تلاش کنیم صدای حق طلبانه آنان را به گوش جهانیان برسانیم.

برای توقف اعدامها  و دفاع از مبارزات آزاديخواهانهء مردم ایران باید همگام در سراسر جهان دست به اعتراضات سراسری و همزمان  زده و اعتراضات گسترده جامعه جهانی به سرکوب فزاينده و موج جديد اعدامها را با خواست لغو فوری مجازات  اعدام و سنگسار ، ممنوعیت هر نوع شکنجه وآزادی بی قید و شرط کلیه زندانيان سياسی و عقيدتی سازمان دهیم.

ما  در پنجم فوریه در اعتراض به موج جدید اعدام در ایران  در مقابل سفارت رژیم اسلامی گرد می آئیم و مناسبت بعدی را نیز ١١ فوریه،  سالروز انقلاب بهمن پیشنهاد می کنیم. باشد که همگام با یکدیگر در سراسر جهان به اعتراضات سازمانیافته تری علیه جمهوری اسلامی ایران دامن زنیم.


سران رژیم اسلامی ایران باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند.

زمان:  شنبه ،۵ فوریه ٢٠١١ ساعت ١٤

مکان : مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران

Podbielskiallee 67, Berlin Dahlem, U3- Podbielskiallee                             
                     
کانون پناهندگان سیاسی ایرانی – برلین
www.iprberlin.com
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران - برلین
E-Mail: kupg_iran@yahoo.de

دولت هلند در اعتراض به اعدام زهرا بهرامی روابط دیپلماتیک خود را با رژیم قطع کرد

 در پی خبر اعدام زهرا بهرامی، زن شهروند ۴۶  ساله ایرانی-هلندی توسط رژیم جمهوری اسلامی، وزارت خارجه هلند روز شنبه از  تعلیق تمامی تماس‌های رسمی هلند با رژیم خبر داد و به تمامی ایرانیان شهروند هلند توصیه کرد که از سفر به ایران خودداری کنند .به گزارش وب‌سایت وزارت خارجه هلند، اوری روزنتال، وزیر خارجه هلند روز شنبه با اعلام اینکه در حال حاضر تمامی روابط دیپلماتیک هلند با رژیم تهران قطع می‌شود، افزود که تصمیم دارد در این رابطه اقدامات بیشتری انجام داده و از اتحادیه اروپا هم بخواهد اقدامات مشابهی را به اجرا بگذارد.

رژیم جمهوری اسلامی زهرا بهرامی را که به اتهام "جرایم امنیتی" به دنبال اعتراضات مردم در  روز عاشورای سال ۱۳۸۸ دستگیر کرده بود، روز شنبه به اتهام «فروش و نگهداری مواد مخدر» اعدام کرد. اوری روزنتال در واکنش به این خبر گفت: «هلند از این اعدام، از این عمل ننگین، بسیار بهت‌زده شده‌است. ما هر کاری از دستمان برمی‌آمد انجام دادیم تا جلوی این عمل وحشیانه را بگیریم

رادیو فردا در ادامه این گزارش می نویسد: وزیر خارجه هلند در ادامه گفت که در این رابطه روز جمعه سفیر ایران در هلند را احضار کرده‌است و افزود: «روز گذشته از کاظم غریب‌آبادی، سفیر ایران در هلند شنیدم که روند دادرسی خانم بهرامی هنوز به پایان نرسیده و متأسفم که ایران به حرف خود عمل نکرده و هم‌اینک این خبر ناگوار نخست باید از طریق رسانه‌ها به دست ما برسد

وزارت خارجه هلند همواره اعلام کرده بود که از طریق دیپلماسی می‌کوشد تا از میزان شدت مجازات برای زهرا بهرامی بکاهد. اما توماس اردبرینک، خبرنگار روزنامه ان‌آرسی هلند که در تهران مستقر است اوایل ماه ژانویه خبر داد که چشم‌انداز پرونده زهرا بهرامی «تاریک به نظر می‌رسد این خبرنگار در آن تاریخ نوشت: «از آن‌جا که زهرا بهرامی به فعالیت‌های ضددولتی نیز متهم شده پرونده او بسیار سنگین شده‌است و اگر برای این اتهام نیز حکم اعدام دریافت کند، وزارت خارجه هلند مشکل بتواند موجب لغو دو حکم اعدام بشود

کلاس های دختران و پسران دانشجو از ترم تحصیلی آینده جدا می شود

رئیس حکومتی دانشگاه علامه طباطبایی از تفکیک جنسیتی کلاس‌های این دانشگاه در سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: جدا شدن کلاس‌های دانشجویان دختر و پسر فقط مربوط به کلاس‌های دروس عمومی است که تعداد جمعیت دانشجویانش بیشتر است.

سید صدرالدین شریعتی با اعلام این خبر گفت: جدا کردن کلاس‌های دانشجویان دختر و پسر قطعا برنامه‌ریزی دانشکده‌ها است. دانشکده‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند که کلاس‌های دروس عمومی را که دارای تراکم جمعیتی بالایی هستند به دو کلاس دخترانه و پسرانه تقسیم کنند.

او درباره زمان اجرای تفکیک جنسیتی کلاس‌های عمومی در دانشگاه طباطبایی گفت: دانشکده‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند که به زودی در سال جدید تحصیلی یک بخشی از کلاس‌ها به صورت جداگانه برگزار شود. او در ادامه گفت: جدا شدن کلاس‌های دانشجویان دختر و پسر فقط مربوط به کلاس‌های دروس عمومی است که تعداد جمعیت دانشجویانش بیشتر است. این جدا شدن کلاس‌های دانشجویان دختر و پسر مربوط به کلاس‌های دروس تخصصی نمی‌شود.

دانشجوی محروم از تحصیل زندانی شد

پدرام رفعتی دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه پلی تکنیک و فعال دانشجوئی این دانشگاه برای گذراندن ۲ سال زندان به زندان اوین فراخوانده شد. دانشجو نیوز در این باره می نویسد: پدرام رفعتی که آبان ماه ۸۶ به اتهام شرکت در تجمعات دانشجویی توسط وزارت اطلاعات بازداشت و ۲۱ روز را در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ گذرانده بود بار دیگر ۲۵ خرداد ۸۸ بازداشت شد و پس از سپری کردن ۲ هفته حبس انفرادی در بند ۲-الف سپاه پاسداران با قرار کفالت آزاد شد.

دادگاه این فعال سابق دانشجویی فروردین ماه امسال در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد و قاضی صلواتی وی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در راهپیمایی ۲۵ خرداد به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم علیرغم اعتراض این دانشجو و وکیل وی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تأیید شد.
در تاریخ سوم بهمن امسال نیز احضاریه معرفی به زندان و اخطاریه ضبط مورد کفالت به صورت همزمان از سوی دادگستری تهران به منزل این فعال دانشجویی فرستاده شده و وی باید خود را برای گذراندن دوران حبس خود به زندان معرفی کند.

کشته و زخمی شدن چندشهروند در آتش سوزی درسقز

بر اثر سانحه آتش سوزی در شهرستان سقز، یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.
به گزارش منابع آگاه در این حادثه که در یک واحد تولید پلی اتیلن در جاده بوکان – سقز روی داد، سه نفر دچار سوختگی شدند که دو نفر به شدت مجروح و یک نفر جان خود را از دست داد.
گفته می شود حال عمومی دو مجروح این اتفاق که به علت انفجار کپسول گاز رخ داده وخیم می باشد.

درخواست اعدام برای چهار بازداشتی انفجار چابهار

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در جمع خبرنگاران از درخواست صدور حکم اعدام برای چهار تن از بازداشت شدگان حادثه چابهار خبر داد.

به گزارش رسانه های دولتی، در پی انفجار چابهار 20 نفر بازداشت شدند که هشت تن از بازداشت شدگان پس از تحقیقات و بازجویی ها آزاد و 12 تن دیگر همچنان در بازداشت بسر می برند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ نفر هم در بازداشت موقت هستند و تحقیقات از آنان همچنان ادامه دارد گفت: پرونده این افراد پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه ارسال و حکم قطعی در دادگاه صادر و با تایید مراجع ذی صلاح اجرا خواهد شد.

خبرگزاری ها از طریق گزارشگران خود از بازداشت 10 نفر اطلاع یافت و اسامی پنج بازداشتی را نیز اعلام کرده است که از وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست.

اسامی برخی از بازداشت شدگان به شرح زیر است:

مولوی عماد ترکمان زهی فرزند حاج یحیی ترکمان زهی، بشیر حسین زهی فرزند شیرهان، مولوی محمود محمدی از هوشک سراوان، ایوب حسین بر از سراوان، محمد نعیم ترکمان زهی فرزند حاج خیرمحمد - مدیر مدرسه