۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

رژیم به لرزه افتاد؛ مانور وحشت نیروهای سرکوب در تهران

گزارش خبرنگار ما از تهران: امروز چهارشنبه سیزدهم بهمن شهروندان تهرانی به صورت کاملا ناگهانی شاهد حضور یگان های ویژه نیروی انتظامی و نیروهای لباس شخصی و بسیج در بسیاری از خیابان های اطراف دانشگاه تهران و میدان انقلاب تا آزادی بودند. حجم این نیروها تاحدی بود که تهران برای ساعاتی شکل حکومت نظامی به خود گرفت. خودروهای نیروی انتظامی از بامداد امروزدر تقاطع های منتهی به میدان انقلاب و دانشگاه تهران مستقر شدند که دامنه حضور آنها از یک سو به چهارراه کالج و از سوی دیگر تا نزدیکی میدان آزادی کشیده می شد.
جمعیت این نیروها آنچنان بود که طی چندماه گذشته شکل بی سابقه ای داشت و شاید بتوان این میزان استقرار نیرو را با 22 بهمن سال 88 مقایسه کرد. در خیابان های انقلاب، کارگر و قدس خودروهای نیمه سنگین تویوتا مستقر شده بودند و بلوار کشاور پارکینگ خودروهای ون شده بود. با وجود آنکه امروز یک روز تعطیل بود حاشیه دوطرف خیابان انقلاب تا آزادی در محاصره پلیس ضد شورش قرار گرفت و وسط خیابان آماده پرسه زنی های دسته ها و گروههای بسیجی بود.
خیابان ها محلی برای قدرنمایی یگان های موتوری پلیس ضد شورش و همینطور دسته های موتوری لباس شخصی ها شده بود. نیروی های بسیج که بیشتر آنها مشکی پوش بودند با فریاد و نعره به ایجاد هیاهو و رعب و وحشت می پرداختند و شعار می دادند:«حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سید علی» .
از سوی دیگر چندین دسته از زنان چادر به سر که تعدادی از آنها همچون زنان عرب چفیه بر سر و صورت خود انداخته بودند با پرچم های قرمز رنگ در کنار دیگر نیروهای بسیج درخیابان شعار می دادند و از یک خیابان به خیابانی دیگر حرکت می کردند.
طبق معمول همیشه در بین نیروهای بسیج انواع و اقسام کیک و کلوچه و ساندیس توزیع می شد و در فواصل مختلف به آنها چای و شیرکاکائوی صلواتی می دادند. این در حالی بود که هنگام ظهر در ظروف یکبار مصرف به تک تک آنها قیمه و کاسه های آش شعله قلمکار داده شد. این غذاها و خوراکی ها از پایگاه های بسیج مستقر در خیابان انقلاب نظیر پایگاه بسیج مقداد و حمزه توزیع می شد. در همین فاصله تعداد دیگری از نیروی های بسیج با کمک شهرداری اقدام به نصب انواع پلاکاردهای تبلیغاتی برای حضور علی خامنه ای در نماز جمعه این هفته تهران می کردند.
نکته مهم شعارهایی بود که برخی از این اوباش سر می دادند و یا بر روی پلاکاردهای خود نوشته بودند: «مبارک حیا کن، دیکتاتوری را رها کن»، «انقلاب اسلامی ایران از شرق تا غرب عالم را فراخواهد گرفت!»
با نزدیک شدن به ساعت 14 بعد از ظهر رفته رفته از تعداد این نیروها کم شد و تا ساعت 18:30 فضای شهر رفته رفته از حالت امنیتی خارج و به شکل عادی بازگشت.
این درحالیست که از ابتدای بهمن ماه نیروی انتظامی و گشت های بسیج از ساعات پایانی شب تا نزدیک صبح در خیابان ها مستقر هستند و با ایجاد ایست بازرسی به تفتیش خودروها و رهگذران می پردازند.
اضافه می کنم در برخی تقاطع ها عده ای از لباس شخصی ها اقدام به نصب دوربین های مدار بسته نمودند که در بین شاخ و برگ درختان استتار شده بود.

خروش بهمن(3)


خروش بهمن(2)


خروش بهمن


وکیل سرشناس مدافع حقوق بشر به زندان محکوم شد

خلیل بهرامیان، وکیل پایه یک دادگستری و مدافع سرشناس حقوق بشر توسط بیدادگاه انقلاب اسلامی تهران به تحمل یکسال ونیم زندان محکوم شد. شعبه بیست و هت بیدادگاه انلاب اسلمی تهران، خلیل بهرامیان وکیل پایه یک دادگستری را به اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "توهین به رئیس قوه قضائیه" به یک سال و نیم زندان محکوم کرد.

گفتنی است خلیل بهرامیان که عضو کمیته جهانی مقابله با آدم کشی و اعدام در پاریس و کشورهای اسکاندیناوی هستند وکالت شمار زیادی از فعالان سیاسی و اجتماعی فرزاد کمانگر و شیرین علم هولی و ... را به عهده داشته است.

دانشجویان دربند را تهدید کردند: یا تکذیب نامه یا حکم زندان


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،روز گذشته 3 دانشجوی زندانی مجید توکلی ،بهاره هدایت و مهدیه گلرو به شعبۀ 28 دادگاه انقلاب برده شدند و آنها را در مقابل دو گزینه قرار دادند که یا تکذیب نامه بنویسند و یا  به 6 سال زندان  محکوم خواهند شد.
روز سه شنبه 12 بهمن ماه دانشجوی زندانی مجید توکلی از سالن کاملا ایزوله 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج  و همچنین فعالین دانشجویی  بهاره هدایت و مهدیه گلرو را از بند متادون زندان اوین  به شعبۀ 28 دادگاه انقلاب منتقل شدند و توسط فردی بنام محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 مورد تحقیر وبازخواست قرار گرفتند. مقیسه ای با رفتاری وحشیانه و تحقیر آمیز سعی داشت دانشجویان شجاع و اسیر را مورد تحقیر قرار دهد.
محمد مقیسه ای معروف به ناصریان سه دانشجویی زندانی را در معرض دو گزینه قرار داد. گزینۀ اول در صورت  نوشتن تکذیب نامۀ انتشار بیانیۀ روز دانشجو( 16 آذر) پرونده  آنها بسته خواهد شد. گزینۀ دوم در صورتیکه انتشار بیانیۀ روز دانشجو را تکذیب نکنند آنها به 6 سال زندان محکوم خواهند شد.
بازجویان وزارت اطلاعات اتهامات واهی و دروغینی مانند اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به فعال دانشجویی مجید توکلی نسبت داده اند  و  محمد مقیسه ای قصد دارد که بر مبنای این اتهامات او را  محاکمه کند. سه فعال دانشجوی بدون حضور وکلایشان به  دادگاه فراخوانده شده بودند.بازجویان وزارت اطلاعات در حالی این اتهامات واهی را علیه این فعال دانشجویی بکار می برند که او بیش از 1 سال است که در زندان بسر می برد.
سه فعال دانشجویی نسبت به برخوردهای غیر انسانی  محمد مقیسه ای معروف به ناصریان و عدم حضور  وکیل آنها در دادگاه  اعتراض نمودند که دادگاه آنها به زمان دیگری موکول گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،پرونده سازی ،نسبت دادن اتهامات واهی و دروغین و دادگاهی کردن دانشجویان زندانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به سرکوب خونین و وحشیانۀ رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.

13 بهمن 1389 برابر با 02 فوریه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیر کل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

فرمانده جدید بسیج ایرنا (خبرگزاری رژیم) معرفی شد

محمدرضا شاهمرادی به عنوان فرمانده جدید بسیج ایرنا معرفی شد.

علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل ایرنا هم در مراسم معارفه این فرمانده جدید گفته است: «بسیج ایرنا می‌تواند با یک تدبیر و نقش آفرینی ویژه، خبرگزاری جمهوری اسلامی را از آسیب‌ها و تهدید‌ها ایمن کند.»

نیروهای سرکوبگر رژیم در مرکز تهران مستقر شدند

یکی از خوانندگان: تهران ساعت 12 ،میدان انقلاب
از صبح تمامی خیابانهای منتهی به میدان اتقلاب و دانشگاه تهران بسته شده و به صورت وحشتناکی هر تعداد از هر ارگانی که نیرو داشته در خیابانها مستقر کرده است تعداد 200 ون نیروی انتظامی درتمامی خیابانهای فرعی و اصلی از بلوار کشاور تاانقلاب مستقر شده اند و نیروهای گارد ویژه در خیابان مانور می دهند افراد بسیجی و لباس شخصی به صورت دسته های 50 تا 100 نفری در پیاده روها مشغول مانور دادن هستند تعداد زیادی نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی هم در اطراف میدام مستقر شده اند زنان بسیجی با در دست داشتن پرچم مشغول راهپمایی هستند افراد نیروی انتظامی را وادار به راهیمایی از انقلاب به آزادی کرده اند و این بار به جای ساندیس به آنها قیمه داده ند به همرا کاسه ای آش!
مانور اقتدار نظام جمهوری اسلامی مثل همان آش شلغلمکار بود!
به یکی از افرادی نیروی انتظامی گفتم فردا مراسم اعلام شده چرا از الان مستقر شده اید؟ گفت نیروی زیادی دارند می خواهند ما را خسته کنند.
پیروزی خیلی خیلی نزدیکه

عکس؛ باند احمدی نژاد: عکس دو نفره فرعون و لاریجانی

سایت صراط نیوز نزدیک به حسین شریعتمداری از دیدار علی لاریجانی با حسنی مبارک با عنوان «عکس دو نفره فرعون و لاریجانی» یاد کرد. لاریجانی در آذر ماه سال ۱۳۸۵ به عنوان نماینده خامنه‌ای با حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر دیدار و گفتگو کرده بود.

یک کشتی در آبهای بندرعباس غرق شد

معاون عملیات آتش نشانی بندرعباس گفت: به خاطر بارندگی شدید و نا آرامی دریا در شامگاه سه شنبه یک کشتی در آبهای ساحلی بندرعباس غرق شده است.

علی جنگی معاون عملیات آتش نشانی بندرعباس بیان داشت: به دلیل طوفانی بودن و نا آرامی دریا یک کشتی بارج در قسمت ورودی اسکله شهید حقانی بندرعباس به دیواره ساحلی برخورد کرده و موجب فرو ریختن قسمتی از دیواره شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این حادثه هیچ خسارت جانی را در پی نداشته و خسارت مالی تنها متوجه کشتی و دیواره اسکله است.

معاون عملیات آتش نشانی بندرعباس افزود: بعد از وقوع این حادثه نیروهای آتش نشانی در محل حاضر شدند و بر اساس هماهنگیهای انجام شده اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان مسئول جابجایی  این کشتی است و نماینده این اداره نیز در محل حضور پیدا کرد.

جنگی تصریح کرد: به خاطر نا آرام بودن دریا حادثه ای دیگر نیز رخ داد و در پی آن یک کشتی در آبهای بندرعباس غرق شده و قسمتی از آن نیز بیرون از آب است که می توان آن را مشاهده کرد.

وی ادامه داد: نیروهای غواص آتش نشانی در پی این حادثه در محل حضور پیدا کردند ولی افراد درون کشتی توسط نیروهای امداد و نجات اداره بندر از آب بیرون کشیده شده بودند.

وی اعلام کرد: برخورد صاعقه به یکی از مخزنهای سوخت 250 هزار بشکه ای جزیره قشم موجب بروز حادثه در این جزیره شده و 14 نفر از نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شده اند.

لاریجانی دیروز می ‌خواست احمدی ‌نژاد را تحقیر کند

یک سایت حامی محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد هدف از «سناریوی» استیضاح وزیر راه و ترابری «تحقیر» رئیس دولت دهم بود که احمدی‌نژاد با «هوشیاری» مانع از تحقق هدف علی لاریجانی شد.

نمایندگان مجلس روز گذشته (سه‌شنبه ۱۲ بهمن) در حالی که محمود احمدی‌نژاد و حمید بهبهانی وزیر راه حاضر نشدند در صحن علنی مجلس حاضر شوند، بهبهانی را استیضاح و از مقام خود برکنار کردند.

سایت «دولت یار» در واکنش به این استیضاح با «پروفسور» خطاب کردن حمید بهبهانی نوشته که استیضاح وی ادامه «سریال انتقام‌‌گیری مجلس و رفقا» از محمود احمدی‌نژاد است.

این سایت نوشته است: «آنچه در سناریوی استیضاح بهبهانی به وقوع پیوست، هوشیاری احمدی‌نژاد در عدم حضورش و وزیر راه و ترابری در جلسه استیضاح بود که این اقدام انفجار عقده‌های فروخورده آقای رئیس و توکلی و سایر رفقا را در پی داشت.»

به نوشته سایت «دولت یار» علی لاریجانی رئیس مجلس و رفقایش «دوست داشتتند همچون استیضاح کردان، وزیر و رییس‌اش را تحقیر کنند.»

این سایت در ادامه آورده است: «کاش کردان هم به جلسه استیضاح نمی‌رفت اما او آگاهانه و ایثارگرانه پا به قتلگاه وجدان‌های بیدار گذاشت تا چهره واقعی بعضی خواص ظاهرالصلاح عیان شود.»

«دولت یار» در پایان به محمود احمدی‌نژاد توصیه کرده چنانچه مجلس همه اعضای کابینه وی را استیضاح کند به مجلس نرود.

تنش میان محافظه‌کاران در هفته‌های اخیر با انتشار نامه سرگشاده احمدی‌نژاد به سران قوای مقننه و قضائیه افزایش یافته است.

مجلس و قوه قضائیه به همراه گروه قابل توجهی از محافظه‌کاران منتقد عملکرد دولت احمدی‌نژاد و نزدیکان وی هستند، اما آیت‌الله خامنه‌ای بارها از اقدامات رئیس دولت دهم حمایت کرده و منتقدان را به همکاری با دولت دعوت کرده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس روز گذشته نیز گفته بود از آنجا که رهبر جمهوری اسلامی، سران قوا را از پاسخگویی به نامه اخیر احمدی‌نژاد منع کرده، وی در برابر این نامه سکوت کرده است.

كناره‌گيری یک داور دیگر از جشنواره‌ی فيلم فجر


روابط عمومي جشنواره فيلم فجر: در پي مطرح شدن برخي اظهارنظرها و شايعات، «اسدالله نيک‌نژاد» از داوري جشنواره فيلم فجر کناره‌گيري کرد.

«اسدالله نيک‌نژاد» گفت: علي‌رغم ميل باطني‌ام، از داوري کناره‌گيري مي‌کنم و مايل نيستم عده‌اي مرا دستاويز آسيب‌رساندن به جشنواره کنند.

در نامه‌اي که وي به دفتر جشنواره بيست‌ونهم فيلم فجر ارسال کرده، آمده است: با توجه به دريافت پيشنهاد شما و مطرح کردن آن با خانواده و در نظر گرفتن کليه جوانب، به اين نتيجه رسيده‌ام که علي‌رغم ميل قلبي در داوري جشنواره امسال حضور نيابم.

«نيک‌نژاد» در ادامه در توضيح اين کناره‌گيري متذکر شده است: افرادي در تلاش‌اند تا چهره‌ام را خراب و مخدوش کنند و از من خواسته‌اند تا در اين جشنواره شرکت نکنم و افرادي نيز قصد دارند با تجارب گذشته من بازي کنند تا چهره جشنواره فيلم فجر را مخدوش نمايند. من که هنگام شروع جنگ مستند «درد همسنگرم» را ساختم و تلاش نمودم تا مردم را اميدوار کنم تا تسليم دشمن نشوند.

نيک‌نژاد در بخش ديگري از اين نامه نوشته است: افراد داراي مواضع سياسي به انسانيت رحم نمي‌کنند. هميشه در پي قدرت‌اند و زندگي مردم براي آنها مهم نيست. آنچه که مي‌دانم، بعضي‌ها تلاش مي‌کنند اين جشنواره موفق نباشد و در واقع مي‌خواهند کشورشان راه به سوي موفقيت نبرد که اينها نه تنها فيلمساز نيستند، بلکه انسان خوشبختي هم نيستند...

وي در پايان نامه، موفقيت جشنواره بيست‌ونهم فيلم فجر را مهم‌ترين موضوع سينمايي کشور خوانده و برگزاري مناسب و به دور از مواضع و اغراض سياسي اين دوره جشنواره فيلم فجر را از صميم قلب آرزو کرده است.

دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد،‌ پنج شرکت و شش نفر را در ایران و ترکیه در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد، پنج شرکت تجاری و شش نفر را در ایران و ترکیه که در تهیه مواد و تجهیزات مورد نیاز در برنامه موشکی بالستیک ایران مشارکت داشتند، در لیست سیاه تحریم‌ها خود قرار داده است.

همچنین سه شرکت مستقر در استانبول نیز به دلیل ارایه مواد و خدمات به سازمان صنایع فضایی ایران از سوی ایالات متحده آمریکا تحریم شده‌اند.

قرار گرفتن نام شهروندان و شرکت‌های خارجی در فهرست سیاه تحریم‌های آمریکا بدین معنا است که این افراد و شرکت‌ها دیگر اجازه فعالیت در آمریکا را نخواهند داشت و شرکت‌های آمریکایی نیز نمی‌توانند با آنها تماس برقرار کنند.