۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز، طی حکمی از جانب هیئت نظارت دانشگاه، به دلیل آنچه انتساب به طیف علامه دفتر تحکیم وحدت خوانده شده، غیر قانونی اعلام گردید و با حضور مامورین حراست دفتر آن تشکل دانشجویی منتقد پلمپ شد.
این حکم در حالی صح روز چهارشنبه، 31 شهریورماه به دبیر انجمن اسلامی ابلاغ شد، که در نامه‌‌ی دیگری از جانب معاونت دانشجویی از وی خواسته شده بود که تا ساعت 14 آن‌روز نسبت به تحویل اتاق‌ها و اموال در اختیار آن تشکل اقدام نموده و هم چنین مسئولیت نظارت و اجرای موارد فوق را چه در حضور و چه در غیاب دبیر انجمن به عهده‌ی او خوانده بود.

به گزارش جرس متن نامه‌ی هیئت نظارت به شرح زیر است:
"احتراما، در اجرای نامه‌ی شماره 8858/81 مورخ 13/11/87 هیات محترم مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، پس از کسب اطلاع از مراجع ذیربط و بررسی مواضع آن تشکل در جلسه مورخ 22/6/89 هیات نظارت دانشگاه، انتساب آن تشکل به مجموعه‌ی غیر قانونی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) محرز شده و طبق مصوبه‌ی مذکور اقدام می‌گردد.
بدیهی است که تخلفات صورت گرفته برخی اعضا، از طریق مراجع ذیربط پیگیری می‌شود."
افشین کشتکاری، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز، در حالی که جمله‌ی پایانی نامه‌ی هیئت نظارت را تهدیدآمیز خواند، در این‌باره گفت: "انحلال انجمن اسلامی توسط هیئت نظارت، آنهم بدون ابلاغ هیچ اتهام کتبی به این تشکل و خواستن پاسخ انجمن اسلامی دانشجویان نسبت به اتهامات وارده و تصمیم‌گیری یکباره در مورد انحلال انجمن اسلامی مخالف نص صریح آیین‌نامه‌ی تشکلهای اسلامی بوده و اقدام هیئت نظارت از مرحله تصمیم سازی تا تصمیم‌گیری در مورد انحلال انجمن اسلامی داری تخلفات متعدد قانونی می‌باشد."
وی همچنین با تاکید بر رفتار غیر قانونی هیئت نظارت خاطرنشان کرد: "خواستار اتخاذ مشی قانونی از سوی هیئت نظارت دانشگاه هستیم و حقوق قانونی خود را برای ادامه فعالیت پیگیری خواهیم کرد."
سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز در ادامه گفت: "هیئت نظارت دانشگاه که مجوز برگزاری سومین نشست سالیانه و انتخابات شورای مرکزی را قبل از انتخابات ریاست جمهوری برای بعد از انتخابات صادر کرده بود، هیچگاه به قول کتبی خود عمل نکرد و عملا از مهرماه سال گذشته اجازه‌ی فعالیت‌های برون تشکلی، با وابسته خواندن انجمن اسلامی به دفتر تحکیم وحدت و اتهامات دیگر از این تشکل گرفته شد و در بسیاری از زمینه‌ها بودجه‌ی انجمن اسلامی قطع شد. اتهاماتی که علی‌رغم پیگیری انجمن اسلامی هیچگاه بصورت کتبی به این تشکل ارائه نشد. و اکنون با تغییر ریاست دانشگاه در مردادماه گذشته، به یکباره انجمن اسلامی منحل اعلام شد."
وی با عنوان این نکته که از دی‌ماه سال گذشته اداره‌ انجمن اسلامی با تشکیل شورای عمومی به شورای موقت تحویل داده شد، اضافه کرد: "پس از غیر قانونی دانستن دفتر تحکیم وحدت از جانب وزارت علوم، انحلال انجمنهای اسلامی با ترفند وابسته خواندن تشکل به دفترتحکیم وحدت پرکاربردترین حربه‌ برای برخورد با انجمن‌های اسلامی و حذف صدای منتقد این تشکلها بوده است."

اسامی مسئولان برنامه اتمی رژیم ممنوع ‌الورود به روسیه

 رئیس‌جمهور روسیه لیست گروهی از دانشمندان و مسئولان دست اندر کار فعالیتهای هسته‌ ای جمهوری اسلامی را که حق ورود به این کشور یا عبور از خاک آن را ندارند اعلام کرد:
عباس رضایی آشتیانی (از مقامات ارشد اداره اکتشافات و استخراج معادن سازمان انرژی اتمی)
محمد اسلامی (رئیس موسسه آموزش و تحقیقات صنایع دفاعی)
محمدرضا نقدی (معاون سابق رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پشتیبانی و تحقیقات صنعتی)
محمد فدایی آشتیانی (به خاطر شرکت در تولید اورانیوم و مدیریت مجموعه غنی‌سازی نطنز)
امیر موید اعلایی (شرکت در مدیریت مونتاژ و ساخت سانتریفیوژها در نطنز)
مرتضی بهزاد (شرکت در تهیه و ساخت اجزای سانتریفیوژها)
حسین حسینی (داشتن مسئولیت در سازمان انرژی اتمی و شرکت در طرح تولید آب سنگین برای رآکتور تحقیقاتی در اراک)
جواد کریمی ثابت (رئیس شرکت انرژی نوین )
حمیدرضا مهاجرانی (شرکت در مدیریت فرایند تولید در تاسیسات تبدیل اورانیوم یو.سی.اف اصفهان)
هوشنگ نوبری (شرکت در مدیریت مجموعه غنی‌سازی نطنز)
عباس رشیدی (شرکت در فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم در نطنز)
قاسم سلیمانی (مدیر عملیات حفاری در معدن اورانیوم ساقند)

هاشمی رفسنجانی:احکام صادر شده زندانیان جائرانه است

هاشمی رفسنجانی در دیدار با خانواده زندانیان سیاسی احکام صادر شده برای زندانیان سیاسی را جائرانه دانست.
به گزارش جهان در این دیدار محتشمی پور همسر تاجزاده با بیان اینکه رفتارهایی در یکسال اخیر و پس از  انتخابات صورت گرفته است، از هاشمی خواست تا شکایت ۷ اصلاح طلب از یک فایل صوتی را پیگیری کند.
خانواده باستانی، صفایی فراهانی و هنگامه شهیدی از بی تفاوتی مسوولان زندان به سلامتی زندانیان، گله کردند و اینکه مسوولان زندان اجازه مرخصی و بستری شدن به زندانیان نمی دهند.
خانم میردامادی در این جلسه از محدودیت در ملاقات و تماسهای تلفنی گلایه کرد.
مادر شیوا نظر آهاری نیز با اعتراض به رأی دادگاه، به هاشمی رفسنجانی گفت: مأمورین امنیتی مدعی اند که دختر من با منافقین ارتباط داشته است.
در این دیدار برادر عبدالرضا تاجیک نیز به بیان وضعیت برادرش پرداخت و همسر بهاره هدایت، از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستند تا کمیته ای را برای بررسی وضعیت زندانیان تشکیل دهد.
خانواده محمد نوری زاد هم در این دیدار حضور داشتند و همسر وی از هاشمی رفسنجانی درخواست کرد تا امکان ملاقات با رهبری را برای آنها فراهم کنند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با بیان اینکه بارها به صورت علنی و غیر علنی وضعیت زندانیان را پیگیری کرده است، احکام صادر شده را جائرانه خواند و گفت: من به واسطه زندان در زمان شاه حال شما را درک می کنم.
هاشمی با بیان اینکه رهبری در دستوری خواستار رعایت حقوق زندانیان شده بود، ابراز کرد که با این حال وضعیت ناگوار زندانیان و بازداشتی ها همچنان ادامه یافت.
رئیس مجلس خبرگان گفت که شرح این جلسه و مشکلات زندانیان را در ملاقاتی با رهبری در میان خواهد گذاشت.

یک فعال فرهنگی به شانزده سال زندان محکوم شد

 روز ۲ شنبه هفته جاری، مختار هوشمند از سوی دادگاه انقلاب مریوان به اتهام جاسوسی، تبلیغ علیه نظام و همکاری با گروههای مخالف به ۱۶ سال زندان محکوم شد.
یکی از نزدیکان به مختار هوشمند در یک گفتگوی تلفنی به کردیش پرسپکتیو گفت مختار هوشمند به ۱۶ سال زندان محکوم شده است. وی گفت روز ۲ شنبه هفته جاری، مختار هوشمند از سوی دادگاه انقلاب مریوان به اتهام جاسوسی، تبلیغ علیه نظام و همکاری با گروههای مخالف به ۱۶ سال زندان محکوم شد.
مختار هوشمند، روز دوم خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی مریوان بازداشت شد. ماموران در جریان بازداشت مختار هوشمند، کامپیوتر، برخی مدارک شخصی و تعداد زیادی از کتاب‌های وی را با خود برده‌اند. نیروهای امنیتی، به خانواده‌ی این هنرمند گفته بودند که از اعلام خبر دستگیری و مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کنند.
مختار هوشمند نقاش، فعال فرهنگی، مسئول انجمن هنرهای تجسمی شهر مریوان و دبیر اجرایی جشنواره سالانه طراحی غرب کشور است که در سالهای گذشته نمایشگاه های متعددی در زمینه هنرهای تجسمی در مریوان و دیگر شهرهای کردستان برپاکرده است.