۱۳۹۲ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

اطلاعيه شماره 53 - هفت گروگان اشرفي در زندان «لشكر كثيف» مالكي تحت بازجويي قرار دارند

سوریه؛ اسرائیل خواستار سقوط همدست رژیم تهران

سفیر اسرائيل در آمریکا در چرخشی بر خلاف موضع‌گیری‌های رسمی این کشور گفت، اسرائيل حتی پیش از شروع جنگ داخلی در سوریه خواستار سقوط بشار اسد، رئیس جمهور این کشور بود.

به گزارش روز سه‌شنبه (۱۷ سپتامبر/ ۲۶ شهریور) خبرگزاری رویترز، مایکل اورن در مصاحبه با روزنامه اسرائيلی "جروزالم پست" تصریح کرد، برای اسرائيل حتی پیروزی شورشیان مرتبط با القاعده بر اسد بر حضور رژیم سوریه و اتحاد کنونی آن با رژیم ایران ارجحیت دارد.

رویترز در این باره می‌نویسد، اگر چه که در زمان حاکمیت رژیم اسد بین این دو دشمن دیرین [سوریه و اسرائيل] مواضع ثابتی وجود داشته، اما اظهارات مایکل اورن بیان‌گر چرخشی در مواضع علنی اسرائيل در رابطه با جنگ داخلی سوریه تلقی می‌شود.

سوریه؛ حمایت تمام قد روسیه از جنایتکار جنگی

وزیر امور خارجه فرانسه و روسیه امروز در کنفرانس خبری مشترکی در مسکو با تاکید بر اینکه دو کشور بر حل و فصل بحران سوریه و پایان دادن به رنج ملت سوریه متفق‌القول هستند، اعلام کردند که درخصوص اجرای این هدف اختلاف نظرهایی دارند. 

لوران فابیوس در نشست خبري مشترک با سرگئي لاوروف همتاي روسي خود گفت: ما درباره توافق مهم آمريکا و روسيه در مورد از بين بردن سلاح هاي شيميايي سوريه گفتگو کرديم و آن را گام مهمي به جلو مي دانيم، اما اين توافق پايان کار نيست. 

وي خاطر نشان کرد:

تحریمها؛ ضرر هنگفت بانک توسعه صادرات

مديرعامل بانك توسعه صادرات با بيان اينكه تحريم‌ها عليه بانك‌هاي ايراني فعاليت‌هاي بخش‌خصوصي و زندگي مردم را تحت تاثير قرار داد، گفت: در پي تحريم‌هاي اعمال شده بانك توسعه صادرات ضرر بسياري كرده است كه ميزان آن مشخص نيست. بهمن وكيلي در يك نشست خبري با عنوان چشم‌انداز بانك توسعه صادرات ايران پس از لغو تحريم در پي حكم دادگاه عمومي اتحاديه اروپا مبني بر لغو تحريم اين بانك برگزار شد با بيان اينكه دادگاه عمومي اتحاديه اروپا بدون هيچ گونه حب و بغض مدارك و مستندات را از وكلاي ما درخواست كردند، گفت:

آمریکا ماموریت جدیدی را درافغانستان آغاز می کند

 دبی-العربیه.نت، فارسی: فرمانده نیروهای ائتلاف درافغانستان میگوید، سربازان آمریکایی درسال 2015 میلادی، بمنظور حمایت نیرومند از ارتش افغان، ماموریت تازه ای را آغاز خواهند کرد.

ژنرال دانفورد می افزاید:" با آغاز سال 2015 میلادی نیروهای ائتلاف و ایالات متحده آمریکا در نظر دارند تا ماموریت کوچک را زیر نام " حمایت مصمم " در افغانستان راه اندازی نمایند که هدف از آن، بلند بردن توانایی های نیروهای امنیتی افغان است، در این ماموریت مشاوران امریکایی سربازان افغانستان را، قادر خواهند ساخت تا در ساحه کاری شان متخصص شده و عملیات های نظامی را خود شان رهبری کنند".

سوریه؛ جنایتکار جنگی دوباره همسایگان خود را تهدید کرد

خبرگزاری فرانسه از دمشق گزارش داد، رژیم سوریه امروز غربی‌ها را متهم کرد که قصد دارند اراده خود را بر مردم این کشور تحمیل کنند.

نخست وزیر رژیم اسد با اشاره به طرح خلع سلاح شیمیايی سوریه گفته، نگران نیستیم، هر آنچه اسرائیل را بترساند در اختیار داریم.

به گزارش هم اندیشی، "وائل الحلقی" در گفت وگو با سایت خبری "العهد" به سلاح راهبردی دیگری جز سلاح شیمیایی که سوریه در اختیار دارد اشاره کرد و گفت: وقتی سلاح راهبردی دیگری وجود دارد که هنگام ضرورت می توان از آن استفاده کرد، چه نیازی به سلاح راهبردی (سلاح شیمیایی) است. ما هر آنچه اسرائیل را بترساند، در اختیار داریم.