۱۳۹۲ آذر ۱, جمعه

سخن بزرگان (برنارد شاو)


تهديد سناتورهاي آمريكايي براعمال تحريمهاي جديد عليه رژيم ايران

هرانا؛ انتقال ایرج محمدی به بیمارستان در پی وخامت وضع جسمی

خبرگزاری هرانا - ایرج محمدی زندانی سیاسی زندان مرکزی زاهدان در پی وخامت وضع جسمی بصورت اورژانس به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ایرج محمدی زندانی سیاسی زندان مرکزی زاهدان روز گذشته پنج‌شنبه ۳۰ آبان ماه بصورت اورژانس به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل گردید.
یکی از همبندیان وی به گزارشگر هرانا گفت: "ایرج محمدی در پی مسمومیت غذایی به بیمارستان منتقل شده است."
ایرج محمدی از سوی دادگاه نظامی به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شده است و تا کنون ۵ سال از حبس خود را سپری کرده است.

گزارش لس آنجلس تایمز از ژنو؛ ظریف دروغ می گوید


در حالیکه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، اختلافات داخلی در بین اعضای ١+٥ را مانع عمده برای رسیدن به نتیجه در مذاکرات هسته ای ژنو اعلام کرده است، روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی می نویسد دلایل اصلی طولانی شدن گفتگوهای ژنو درخواستهای رژیم تهران است که با مخالفت کشورهای غربی مواجه شده است.

این روزنامه نوشت: رژیم ایران خواستار آن است که بخشی از تحریم های نفتی و بانکی در مرحله نخست توافق لغو شوند، اما این خواسته ها برای آمریکا امتیاز بزرگی به شمار می رود.

انفجارهای بیروت، سرکرده حزب الله لبنان تهدید کرد


دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به انفجار تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: این اقدام تروریستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

به گزارش«خبرگزاری دانشجو» به نقل از الرای کویت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در تماسی تلفنی با مسئولان عالی‌رتبه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ضمن محکومیت اقدام تروریستی حمله به ساختمان سفارت ایران در بیروت و ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه گفت: این اقدام تروریستی بی‌پاسخ باقی نخواهد ماند.

کاریکاتور؛ سگ هار بی ادب بدنبال استخوان در ژنو

http://www.iranpressnews.com/source/images/01/carica-sag.png

مقام سابق آمریکا: آخوندها در پاره کردن گلو ماهر هستند

به گزارش «انتخاب»، جورج شولتز وزیر خارجه اسبق آمریکا که از جمله افرادی است که در مذاکرات بلندپایه دولت ریگان با جمهوری اسلامی حضور داشته است، در گفتگو با بی بی سی اظهار داشت: مقامات رژیم ایران در لبخند زدن و تشویق شما و سپس پاره کردن گلوی شما ماهر هستند.

وی افزود: آنها مشتری سرسختی است، پس شما باید واقع بین و قاطع باشید.

شولتز در ادامه مدعی شد: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم به صورت نیابتی و مستقیم است.

ژنو؛ آمریکا: تحریمهای تازه اگر مذاکرات به نتیجه نرسد


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: در صورتی که مذاکرات هسته ای ژنو به نتیجه نرسید این وزارت خود هدایت تحریم های تازه علیه رژیم تهران را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش بی بی سی؛ جین ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره توضیح داد: اگر مذاکرات بخواهد به مدت طولانی تری کشیده شود ، یا احساس کنیم سعی در وقت کشی هست، وزارت خارجه آمریکا خود رهبری و سرپرستی دور تازه از تحریم ها علیه رژیم را برعهده خواهد گرفت.