۱۳۹۲ آذر ۱۶, شنبه

پاريس - كنفرانس بين المللي نقض حقوق بشر در ايران با حضور رئيس جمهور برگزيده مقاومت

16 آذر؛ مرگ بر دیکتاتور در دانشگاه تبریز

گزارش خبرنگار ما از تهران: از دقایقی پیش سخنرانی صادق زیباکلام در دانشگاه شریف آغاز شد. از آنجا که این مراسم به دعوت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، دانشجویان منتقد کمتر حضور داشتند و بیشتر نیروهای وابسته به بسیج و دانشجویان حامی حکومت سالن را پر کردند. بیرون دانشگاه نیز فضا چندان آرام نبود و دو دستگاه خودروی نیروی انتظامی در مقابل درب دانشگاه مستقر شدند و عده زیادی لباس شخصی در محل حاضر هستند.

16 آذر؛ دانشجویان و روحانی: کف زدن و هو کردن

گزارش خبرنگار ما از تهران: امروز شنبه 16 آذر مصادف با روز «دانشجو» با وجود اینکه شرایط امنیتی همچنان در دانشگاه‌های کشور برقرار است، اما دانشجویان در معدود مراسمی که تحت نظر نیروهای امنیتی و با کسب مجوزهای لازم در محاصره اعضای بسیج دانشگاه‌ها برگزار شد، خواسته‌های خود را مطرح کردند و شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» سر دادند.

دانشگاه‌ ملی تهران (بهشتی) امروز میزبان حسن روحانی بود. حدود ساعت 8 صبح نزدیک به دو هزار نفر از دانشجویان در پشت درب ورودی سالن اجتماعات منتظر بودند تا سخنرانی او آغاز شود. با وجود جو امنیتی و در حضور نیروهای حراست دانشگاه، بارها در حمایت از موسوی و کروبی شعار سر داده شد.

پس از توافق ژنو؛ بازرسان آژانس وارد تهران شدند

دو تن از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (شنبه) در چارچوب توافق رژیم ایران و آژانس برای بازرسی از تاسیسات تولید آب سنگین اراک وارد تهران شدند.

به گزارش ایسنا، رژیم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 20 آبان در تهران سندی را به امضا رساندند که براساس آن چارچوبی برای همکاری میان ایران و آژانس مورد توافق قرار گرفت.

توافق ژنو؛ رویترز: خوشحالی‌ها کاهش یافته است


خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به امیدواری جامعه اقتصادی ایران برای بهبود شرایط فعالیت خود در پی توافق هسته ای اخیر نوشت: خوشحالی‌ها در مورد این توافق به دلیل پیچیدگی، ابهام و اجرای تدریجی آن کاهش یافته است.

امتیاز: ۰٫۰ از ۵ (کل آراء ۰)به گزارش عیارآنلاین رویترز طی گزارشی نوشت: در دو سال اخیر، وخامت اوضاع اقتصادی به دلیل تحریم‌ها کسب و کار بسیاری از شرکت ها در ایران را تحت تاثیر قرار داده است.

سرنوشت احیای هزاران بنگاه اقتصادی در ایران احتمالا به توافق هسته ای اخیر بستگی دارد که بین ایران و قدرتهای جهانی منعقد شده است. بر اساس این توافق بخشی از تحریم ها در زمینه بانکی، تجارت و مسافرت های بین المللی که معمولا برای ایرانی ها بیشتر اهمیت دارد، کاهش خواهد یافت.

آمریکا: گزینه نظامی باید در مذاکرات با رژیم تهران حفظ شود


وزیر دفاع آمریکا امروز در اجلاس منامه تاکید کرد که در مذاکره با رژیم تهران همواره گزینه نظامی به عنوان یک پشتیبان بر روی میز قرار خواهد داشت.

به گزارش تسنیم به نقل از صدای روسیه؛ چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا در خصوص مذاکرات اخیر قدرت‌های جهانی و رژیم تهران اعلام کرد که  در دیپلماسی با این رژیم گزینه نظامی نیز باید به عنوان یک پشتیبان بر روی میز باشد.