۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

اجرای حکم اعدام یک زندانی در زاهدان

روز یک شنبه 28 شهریور ماه یک مرد در زندان زاهدان به جرم قتل اعدام شد.

به گزارش سایت رسمی دادگستری سیستان و بلوچستان بامداد یکشنبه ۲۸ شهریور ماه یک زندانی بنام "کشور گرگ" در زندان زاهدان به دار آویخته شد.

بنا به این گزارش این فرد به اتهام قتل یک دختر ۶ ساله به نام نرجس به اعدام محکوم شده بود.

این اتهام توسط هیچ منبع مستقلی تائید نگشته است.

سه نفر در یزد اعدام شدند



به گزارش روابط عمومی دادگستری استان یزد، 2 نفر از متهمین به اسامی م - م و ع - ج به اتهام مشارکت در اخفاء 111 کیلوگرم هروئین از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی یزد به اعدام و مصادره اموال محکوم شده بودند. همچنین محکوم علیه دیگر به نام ع - د نیز به اتهام حمل و نگهداری یک هزار و 520 کیلوگرم تریاک و 60 کیلوگرم هروئین از سوی دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان بافق به اعدام و مصادره اموال محکوم شده بود.

احکام صادره در مورد این 3متهم از سوی دادستانی کل کشور تایید و تنفیذ شده و تقاضای تخفیف مجازات نیز در جلسه کمیسیون عفو قوه قضاییه رد و این احکام در صبحگاه روز دوشنبه 29 شهریورماه اجرا شد.
3 نفر از محکومین قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی یزد به دار مجازات آویخته شدند.

یارانه نقدی هنوز واریز نشده توقیف شد

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی در مصاحبه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که مردم امکان برداشت یارانه‌های نقدی را از حساب بانکی خود ندارند. این در حالی است که هنوز هیچ مبلغی به حساب بانکی مردم واریز نشده است و این ابهام نیز به وجود آمده است که آیا حساب بانکی اعلام شده، به کلی توقیف شده است یا فقط مبلغ یارانه واریزی قابل برداشت نیست.

مدیر عامل سازمان هدفمند کردن یارانه ها گفت: تا زمانی که قیمت حاملهای انرژی افزایش نیابد مردم نمی توانند از حسابی که دولت به آن یارانه نقدی واریز کرده برداشت کنند.

بهروز مرادی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: پیش از افزایش نیافتن قیمت حاملهای انرژی پولی که به حساب خانوار واریز می شود نزد دولت باقی می ماند اما صاحب حساب به طور معمول می تواند تمامی عملیات بانکی از جمله برداشت حقوق، واریز وجه و برداشت دیگر وجوه را در حسابش انجام دهد.

وی افزود: این رقمی که به عنوان یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود در حساب باقی می ماند تا زمانی که قیمت حاملهای انرژی تغییر کند و همزمان با تغییر قیمتها مجوز برداشت رقم پرداخت شده از حساب مردم صادر می شود.

مرادی اضافه کرد: اصولا مبنا همین است که این پول به مردم داده می شود تا بدانند و آرامش خاطر داشته باشند که با افزایش یافتن قیمت حاملهای انرژی جای هیچ نگرانی نیست و آنها می توانند به محض اینکه تغییر قیمتی در حاملها به وجود آمد مبلغ واریز شده را برداشت کنند.

مدیرعامل سازمان هدفند کردن یارانه های کشور درباره زمان افزایش قیمت حاملهای انرژی گفت: مبلغ و زمان این کار در وقت لزوم به اطلاع مردم می رسد.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی نیز درباره تخمین رسانه‌ها در مورد رقم یارانه‌ نقدی گفت، این اعداد برداشت شخصی رسانه‌ها است و ما این گونه اعداد و اخبار را تکذیب می‌کنیم. او همچنین زمان اعلام رقم نقدی، قیمت حامل‌ها و زمان دقیق اجرا را آستانه طرح عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین اظهار کرد: واریز یارانه‌ها به حساب مردم با هدف ایجاد اطمینان انجام می‌شود تا مردم بدانند که در حساب‌های‌شان پول موجود است؛ اما برداشت از این حساب زمانی انجام خواهد شد که قیمت حامل‌های انرژی اصلاح شده باشد و تا آن زمان قابل برداشت نیست.

او اعلام هر گونه رقمی را در مورد یارانه نقدی، برداشت شخصی اصحاب رسانه دانست و گفت: ما این اعداد را تکذیب می‌کنیم. ما رقم یارانه نقدی را به موقع اعلام خواهیم کرد.

فرزین درباره زمان اطلاع‌رسانی نهایی درباره طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: در آستانه طرح، قیمت حامل‌ها، مبلغ و زمان دقیق شروع اجرا پس از اتمام ثبت نام‌ها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که چرا زمان اجرای طرح به صراحت اعلام نمی‌شود، گفت: به صراحت می‌گوییم که زمان اجرا را اعلام نمی‌کنیم و آن را به آستانه زمان اجرا موکول کرده‌یم.

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی درباره افزایش قیمت مسکن با هدفمند کردن یارانه‌ها را رد کرد و گفت: در شرایطی که دولت هیچ تغییری در خصوص نرخ مسکن نداده، این امر به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ربطی ندارد.

آخرین جلسه دادگاه وبلاگ نویس زندانی برگزار شد

آخرین جلسه دادگاه حسین درخشان ماه گذشته با حضور وکیل در شعبه 15 به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و وی همچنان در انتظار حکم در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می برد. گفتنی است دادستان پرونده بر اساس اتهام ساب النبی و توهین به مقدسات برای وی تقاضای اعدام کرده است.

اتهامات حسین درخشان همكاري با دول و گروه های متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهک های ضد انقلاب، توهین به مقدسات، توهین به رهبری و رئیس جمهور ر,اه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن عنوان شده است.

حسین درخشان وبلاگ نویس, در تاریخ 11 آبان 1387 بازداشت شد. تا کنون سه جلسه دادگاه برای وی برگزار شده است که اولین جلسه دادگاه در تاریخ 2 تیر 1389 بوده است. وی همچنان با گذشت نزدیک به دوسال در بازداشت موقت به .سر می برد که بیشتر این زمان را در انفرادی سپری کرده و هرگونه درخواست وی برای وثیقه و مرخصی رد شده است