۱۳۹۲ خرداد ۱۵, چهارشنبه

زوزه هاي خامنه اي در سالمرگ خميني درباره مهندسي انتخابات و سياهنمايي كانديداها

نرخ تورم رسما 38 درصد اعلام شد

اعدام دوزندانی درخرم آباد

دو زندانی در زندان خرم آباد به‌دار آویخته شدند.بنا به گزارش هرانا این اعدامها صبح روز یکشنبه ۱۲ خرداد ماه در زندان خرم آباد انجام گرفت و در طی آن دو متهم به «حمل و نگهداری ۲ کیلو و ۲۰۹ گرم مواد مخدر صنعتی (شامل شیشه و کراک)» اعدام شدند.

قدرتهای بزرگ: رژیم تهران باید فورا با آژانس به توافق برسد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، قدرتهای جهانی امروز به رژیم تهران هشدار دادند که باید فورا با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بررسی برنامه های هسته ایش به توافق برسد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی این هفته در نشست شورای حکام آژانس اعلام کرده بود که بعد از نشست‌های بی ‌نتیجه با رژیم تهران باید گفت که مذاکرات در دور باطل افتاده است.

زلزله 4.4 ریشتری گوهران استان هرمزگان را لرزاند

ترک برداشتن راکتور اتمی بوشهر

زلزله‌ای به بزرگی 4.4 در مقیاس امواج درونی زمین، صبح امروز گوهران استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش ایسنا، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت وقوع این زمین‌لرزه را 10:04:38 ثانیه ثبت کردند.

زمین‌لرزه صبح امروز گوهران که در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده، با مختصات 57.96 درجه طول شرقی و 26.70 درجه عرض شمالی ثبت شده است.

کشف اجساد یخ زده سه پناهجوی ایرانی در مرز ترکیه

 در ”قصبه باش‌قلعه وان“، در نزدیکی مرز ایران جسد ۳ فرد ناشناس کشف شد. تحقیقات در رابطه با هویت این افراد ادامه دارد.

به گزارش شفقنا به نقل از تی آر تی، تیم های ژاندارمری که در مرز ترکیه و ایران در حال گشت بودند، در نزدیکی روستای اسمه‌پینار جسد ۳ مرد را کشف کردند.

در اثر زلزله؛ ترک برداشتن رآکتور اتمی بوشهر

ديپلماتهای غربی فاش ساختند که راکتور اتمی بوشهر در اثر زلزله آسيب ديده است. 

به گزارش آسوشيتدپرس، ديپلماتها گفتند کشورهايی که برنامه هسته ای رژيم تهران را زير نظر دارند اطلاعاتی به دست آورده اند که نشان می دهد اين رآکتور در جريان زمين لرزه اخير آسيب ديده و حداقل در يک بخش از ساختمان راکتور نيروگاه، ترک های بلندی پديدار شده است... 

دانشجوی زندانی در اعتراض به ضرب وشتم اعتصاب غذا کرد

 آرش صادقی عضو ستاد  ۸۸ میرحسین موسوی٬ سه روز پیش و در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت که از آن روز در اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب غذا زده است. 

به گزارش سحام نیوز، وی اولین بار در ١٨ تیر ١٣٨٨ بازداشت، ۵۳ روز را در بند ۲ الف سپاه سپری کرده و سپس با قرار کفالت آزاد شد و مدتی بعد  در  ۶ دی ١٣٨٨ همزمان با حوادث عاشورا در تهران دستگیر و در فروردین ١٣٨٩ با قید وثیقه از زندان آزاد شد.

معاون اوباما از حق مردم ترکيه برای تظاهرات حمايت کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه شنبه در سخنرانی خود در شورای ترکیه _ آمریکا از حق ترکها برای تظاهرات اعتراض آمیز و آزادی بیان حمایت کرد.

شورای ترکیه _‌آمریکا انجمنی است که برای بهبود مناسبات تجاری ،‌ راهبردی و فرهنگی بین واشنگتن و آنکارا تشکیل شده است.

امتناع وبلاگ نویس زندانی از حضور در دادگاه

خبرگزاری هرانا - وحید اصغری وبلاگ نویس زندانی در زندان اوین از حضور در جلسه دادگاه خوداری کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این وبلاگ نویس زندانی که پیشتر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده بود، بتازگی حکمش از سوی دیوان عالی کشور نقض گرفته شده و به شعبه ۲۸ تجدید نظر استان واقع در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه ارسال شده است. 

خامنه ای توضیح می دهد چرا باید علیه نمایش انتخابات برآشُفت

منصور امان

در حالیکه تشریفات انتخابات ریاست جمهوری در داخل با تمسخُر و ریشخند جامعه همراه گردیده و در سطح بین المللی "غیر آزاد" و "ناسالم" توصیف می شود، رهبر فعلی جمهوری اسلامی از مراسم سالمرگ رهبر پیشین آن به عُنوان فُرصتی برای ابراز خشم و بیمناکی خود از بازتاب این رُسوایی بهره جسته است.