۱۳۸۹ آبان ۱۷, دوشنبه

استخدام ۱۰درصد از اعضای هيات علمی از جامعه ايثارگران


دانشجونیوز: با تصويب مجلس دولت مکلف شد نسبت به تامين معيشت رزمندگان و ايثارگران نيازمند اقدام کند.

به گزارش ايلنا، در ادامه جلسه علنی امروز مجلس ماده ۴۸ لايحه برنامه پنجم توسعه مربوط به ايثارگران، مورد بررسی و تصويب نمايندگان مجلس قرار گرفت.

براساس اين بندها، دانشگاه‌ها و مراکز موسسات آموزشی و پژوهشی و وزارتخانه‌های علوم تحقيقات و فناوری و بهداشت و درمان آموزش پزشکی مکلفند حداقل ۱۰ درصد اعضای هيات علمی مورد‌نياز خود را از بين جامعه ايثارگران شامل رزمندگان با بيش از ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان بالای ۲۵ درصد، آزادگان بالای ۳ سال اسارت، فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد، فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان با بيش از سه سال اسارت که دارای مدرک دکترای تخصصی مورد تاييد وزارتخانه علوم و بهداشت هستند، حسب مورد از طريق استخدام و يا موافقت با انتقال کارکنان ديگر دستگاه‌ها يا تبديل وضعيت کارکنان غيرهيات علمی تامين و از ابتدا آنان را به صورت عضو هيات علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرايی مرتبط و تاثير آن در پايه و مرتبه علمی بدون الزام به رعايت شرط سنی و آزمون استخدام کنند. مسئوليت اجرای اين حکم به طور مستقيم بر عهده وزرا و روسای دستگاه‌های مذکور است.
مقامات ياد شده در اين خصوص خود مجاز به اتخاذ تصميم هستند. احکام و امتيازات اين بند شامل اعضای هيات علمی فعلی دارای شرايط فوق نيز خواهد بود.

براساس بند ديگر ماده ۴۸ دولت مکلف است به منظور حفظ کرامت و منزلت ايثارگان و رزمندگان معسر و نيازمند نسبت به تامين معيشت و پوشش بيمه‌ای آنان در قالب بودجه سنواتی اقدام کند.

همچنين دولت نسبت به ساماندهی و برقراری مستمری بسيجيان و رزمندگان معسر و نيازمند دوران دفاع مقدس اعم از بسيجيان تحت فرماندهی سپاه پاسداران، کميته انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی اقدام کند.
در اين مورد الياس نادران در تذکر آئين‌نامه‌ای تاکيد کرد: حق ايثارگری و حق اشتغال که يکی از نمايندگان (نجف نژاد) به آن اشاره کرد دو امر جدا هستند و افراد می‌توانند از هر دوی آنها برخودار شوند.

وی همچنين در مورد پيشنهاد رفع ابهام از کلمه معسر در بندهای پايانی ماده ۴۸ يادآور شد: لاريجانی برای رفع ابهام کلمه نيازمند را به کار برد، لذا دو کلمه معسر و نيازمند آمده است. با عنوان هم معنی آورده شده است در صورتی که اعسار در دادگاه بايد ثابت شود اما نيازمندی نيازی به اين امر ندارد.

مرجع حکومتی: آمریکا جرات حمله به ما را ندارد


سایت حکومتی حیات: حضرت آیت الله "حسین نوری همدانی" از مراجع تقلید با بیان اینکه هم اینک گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی موجب هراس و وحشت استکبارشده است،گفت: با اشاعه این فرهنگ آمریکا به هیچ وجه جرات حمله به ایران را ندارد. 
این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار جمعی از پرسنل سپاه پاسداران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: ایجاد چنین روحیه ای در میان ملت ایران بویژه جوانان ، آمریکا را بر آن داشته است که دیگر سیاست های غلط خود در قبال کشورهای افغانستان و عراق را در مورد ایران تکرار نکند.
وی با شرح برخی از جنایات و خیانت های آمریکا در ایران افزود: آمریکا بارها در طول تاریخ معاصر بر ضد ایران اقدامات خرابکارانه انجام داده است و به وضوح دشمنی خود را با ملت ایران اعلام کرده است ولی نیروی ایمان، شهامت و شجاعت مردم ایران هر بار این کشور استکباری را از رسیدن به مقاصد پلیدش باز داشته است.

چاقوکشی در جشنواره تئاتر مقابل چشم معاون وزیر


سایت پارس توریسم: مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره تناتر استانی کهگیلویه و بویراحمد در حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اغتشاش، درگیری فیزیکی و مجروح شدن یکی از هنرمندان منجر شد.

اختتامیه این جشنواره در یاسوج شب گذشته یکشنه 16 آبان برگزار شد. این حادثه زمانی رخ داد که جمعی از هنرمندان بعد از اعلام گروه‌ها و نفرات برتر این جشنواره به محل برگزاری نشست خبری حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هجوم برده و اعتراض خود را با داد و هیاهو نسبت به داوری اعلام کردند.

این افراد خواستار بررسی مجدد کار داوری بودند که با وساطت و دخالت خبرنگاران و برخی از متولیان به بیرون هدایت شدند، ولی درگیری در بیرون ادامه یافت و معترضان با هم به درگیری فیزیکی پرداختند که این امربه مجروح شدن شدید فرزاد عدالت یکی از هنرمندان شهرستان کهگیلویه منجر شد.

به گفته شاهدان عینی چند نفر با استفاده از سلاح سرد چاقو و قمه به فرد مضروب حمله برده و او را با ضربات چاقو به شدت مجروح کردند و سپس متواری شدند. وضعیت نامبرده که در حال کماست وخیم گزارش شده است.

نیروی انتظامی نیز وارد صحنه شد و با استفاده از دوربین های مداربسته ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدام به شناسایی ضارب یا ضاربان کردند.

از ابتدای شروع برنامه برخی با سوت زدن و سروصدا به دنبال اخلال در مراسم و سخنرانی‌ها بودند . معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد این حادثه و اعتراض به داوری جشنواره با انتقاد از نحوه برخورد معترضین گفت: «بهتر بود معترضین به داوری، از راه قانونی اعتراض خود را اعلام می‌کردند و ما متولیان نیز به طور حتم به همه اعتراض‌ها رسیدگی می کردیم.»

تهديد بازنشستگان تامين اجتماعي توسط وزارت اطلاعات




 بدنبال اعتراضات و تجمعات اعتراضي در مقابل مجلس كه بازنشستگان تامين اجتماعي در طي يكي دو هفته اخير داشتند و خبر آن بصورت گسترده در رسانه هاي مختلف بازتاب داشته است ، در مقابله با اين اطلاع رساني ها وزارت اطلاعات به همه مراكز كانون بازنشستگان تامين اجتماعي در تهران و در شهرستانهاي مختلف بصورت رسمي ابلاغ كرده كه از مسئولين و اعضاي كانون بازنشستگان تامين اجتماعي در تهران و همچنين ساير شهرستانهاي كشور كسي حق گفتگو با خبرنگاران و رسانه ها را ندارد .هر مصاحبه تنها و تنها حضوري بايد صورت گيرد , وآنها راتهديد كرده است .
در حاليكه همه بازنشستگان تامين اجتماعي به طرحي كه ميخواهد اجرا شود معترض هستند و رسانه هاي داخلي نيز بدليل تعهد مشخص حكومتي قادر به بازتاب مشكلات و دردهاي مردم نيستند.

یک شهروند اهل اشنویه به زندان محکوم شد

یک شهروند اهل اشنویه به نام حیدر آرمین از طرف دادگاه انقلاب اسلامی به حبس محکوم گردید.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان ، این شهروند که بیش از ده روز است در زندان به سر می برد به اتهام همکاری با احزاب غیر قانونی از طرف دادگاه انقلاب اسلامی به 8 ماه زندان محکوم شد.
گفتنی است نامبرده هم اکنون در زندان ارومیه دوران محکومیت خود را می گذراند.
همچنین خبرنگار آژانس خبری موکریان در سقز گزارش داد قادر شیری شاعر و نویسنده کرد که حدود سه ماه پیش از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده بود اخیرا از بازداشتگاه به زندان مرکزی سقز منتقل شده است.

قولنج جدید خامنه ای، "جنگ نرم" و "قدرت نرم"!؟


به گزارش رسانه حکومتی فردا نیوز، باشگاه افسران جوان جنگ نرم افتتاح شد.
اولین باشگاه افسران جوان جنگ نرم، همزمان با ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی در فضای سایبری افتتاح شد.
فردا نیوز نوشت: این پایگاه اینترنتی، در راستای لبیک به ندای رهبر انقلاب و ضرورت حضور و اعلام آمادگی در عرصه سایبری ایجاد شده است و در نظر دارد بستری برای تعامل و فعالیت افسران و نخبگان جنگ نرم فراهم کند.
در این پایگاه به منظور بصیرت بخشی به افسران جوان با رویکردی جدید دو بخش مجزا با نامهای "جنگ نرم" و "قدرت نرم" تعبیه شده است تا به نیازهای کاربران در ابعاد مختلف و گستردهای پاسخ داده شود.

زندانیان آبادان را در استبل نگه داری می کنند

خبرگزاری حکومتی ایسنا : سید خلف موسوی فرماندار آبادان در نشست بررسی انتقال زندان های اهواز و آبادان به خارج از شهر گفت که زندان فعلی آبادان پیشتر استبل بوده است و اکنون با کمک های دریافتی شرایط آن بهبود یافته است.

فرماندار آبادان گفت: اگر چه وضعيت زندان آبادان نسبت به گذشته بهبود يافته، ولي به دليل اين كه اين زندان در ورودي و پيشاني شهر قرار دارد و با محدوديت زمين در آن منطقه مواجه هستيم و بر اين اساس انتقال زندان به مكاني جديد ضروري است.

به گزارش ايسنا، سيدخلف موسوي در جلسه
بررسي انتقال زندان‌هاي اهواز و آبادان به خارج از شهر، اظهار كرد: بحث سامان‌دهي زندان فعلي آبادان و انتقال آن به خارج از شهر بيش از 2 دهه است كه مطرح شده و لازم است در مورد آن تصميم ‌نهايي گرفته شود.
وي با بيان اين كه زندان فعلي آبادان در
گذشته مكان نگهداري اسب بوده است، افزود: با كمك‌هايي كه در چند سال گذشته شده است، اكنون وضعيت زندان آبادان بهبود يافته و قابل قبول شده است. با اين وجود به دليل اين كه زندان فعلي در مكاني نامناسب قرار دارد لازم است به محلي ديگر منتقل شود

کشته شدن شش زائر ايرانی در انفجار كربلا


خبرگزاری فارس: مدير اداره‌ بهداشت كربلا از شهادت 6 تن از زائران ايراني و زخمي شدن 20 نفر ديگر در انفجار تروريستي امروز شهر كربلا خبر داد.

"علاء حمود " مدير اداره‌ بهداشت استان كربلا اعلام كرد: 26 زائر ايراني در انفجار صبح امروز كربلاي معلي شهيد‌ و زخمي شده‌اند.

وي افزود: طبق آمارهاي اوليه‌، در اين انفجار تاكنون 6 زائر ايراني شهيد و 20 تن ديگر نيز زخمي شده‌اند.

صبح امروز يك خودروي بمب گذاري شده‌ در ورودي شهر مقدس كربلا در منطقه‌ "باب التروريج " منفجر شد و طبق گزارش‌هاي رسيده‌ در اين انفجار به طور كل10 نفر كشته‌ و دست كم 38 تن ديگر زخمي شده‌اند.