۱۳۹۲ آبان ۴, شنبه

مراسم يادبود 52 شهيد ان قهرمان اشرف ازسوي اتحاديه عمران و جنگلباني در استراليا

۲۶ اکتبر تأسيس صليب سرخ جهانی

در تابستان سال ۱۸۵۹ میلادی در حوالی سولفرینو ، یک روستا در شمال ایتالیا ، «هنری دونان» بازرگان جوان اهل ژنو شاهد نبرد خونینی میان نیروهای ارتش اتریش و ارتش های متحد فرانسه و ایتالیا بود.
او شاهد بود که در این نبرد هزاران مجروح بدون آنکه کمکی به آنها بشود جان خود را از دست دادند ، در حالیکه ، اگر خدمات بهداشتی موثری وجود داشت ، اغلب آنها زنده می ماندند.
در سال ۱۸۶۲ میلادی «هنری دونان» اثر مشهور خود «یک خاطره از سولفرینو» را منتشر می کند. او در اين کتاب پيشنهاد کرد در تمامی کشورها تشکيلات داوطلبانه يی ايجاد شود تا بدون درنظرگرفتن مرزبنديهای سياسی و نژادی، امر مراقبت از سربازان زخمی و کليه آسيب ديدگان از جنگها را برعهده گيرد و برای همين امر از رهبران کشورهای جهان خواستار تشکيل جمعيتهای امدادی شد.

اظهارات تکاندهنده یک زندانی امنیتی اوین

اظهارات تکان دهنده سهیل بابادی زندانی امنیتی بند 350 در خصوص نحوه بازجویی و دخالت سپاه در روند قضایی پرونده اش 

قربانی هجده ماه بازداشت،بازجویی و انفرادی و شکنجه و بلاتکلیفی، همچنان در نقش منتقد و در دفاع از خود می گوید: بازجوهای سیاهی که در هاله ای غلیظ از داعیه داری تشیع فرو رفته بودند با عباراتی توهین آمیز و شنیع درباره اعضای خانواده ام صحبت می کردند.

سهیل بابادی زندانی امنیتی بند 350 زندان اوین طی نامه ای که توسط "سودویند" منتشر میشود، ضمن انتقاد شدید از رفتار بازجویان و بلاتکلیفی طولانی مدت خود، میگوید:"سرنوشت من در دست طراحان ترور و کشتار در منطقه، امریکا و خاورمیانه و شرق دور قرار گرفته و سازمان سپاه به عنوان ضابط غیر قانونی تمام تلاش خود را جهت ایجاد فشار به من و خانواده ام و جلوگیری از دادرسی عادلانه به کار گرفته است."

حبیب‌الله گُلپری‌ پور، زندانی سیاسی کُرد اعدام شد

بنابه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دستگاه قضایی حکومت اسلامی حکم اعدام حبیب‌الله گُلپری‌پور فعال سیاسی کُرد را اجرا کرد. وی شب گذشته در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد.
این زندانی سیاسی صبح روز گذشته از زندان ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شده بود.
یکی از وکلای حبیب ضمن تأیید این گزارش به خبرنگار کُردپا گفت: شب گذشته رأس ساعت ١٢، حبیب‌الله از قرنطینه‌ی زندان مرکزی ارومیه خارج و اعدام شد.
وی افزود: خانواده‌ی گلپری‌پور و بستگان این فعال سیاسی از بامداد امروز در مقابل بیمارستان امام ارومیه تجمع کرده‌اند.

چنبره فاجعه بار خشونت در بلوچستان؛ درگیری و اعدام

رژیم جمهوری اسلامی امروز در یک اقدام جنایتکارانه 16 تن را در شهر زاهدان به اتهام عضویت در گروههای معاند اعدام کرد. این اعدام دسته جمعی واکنشی انتقامجویانه به درگیری مسلحانه شب گذشته در شهر سراوان است که منجر به کشته و مجروح شدن دهها تن از ماموران حکومتی گردید.

ایسنا: دادستان عمومی زاهدان از اعدام 16 نفر از عناصر تروریستی گروهک‌های معاند نظام خبر داد. ‌

محمد مرزیه با اعلام این خبر اظهار کرد: این افراد صبح امروز شنبه در پاسخ به اقدام تروریستی شب گذشته سراوان و شهادت مرزبانان، اعدام شدند.

دستگیری یک آمریکایی ایرانی‌تبار برای خرید موشک

دستگیری یک آمریکایی ایرانی‌تبار به اتهام تلاش برای خرید موشک

رادیو آلمان: مقام‌های قضایی ایالات متحده آمریک یک آمریکایی ایرانی‌تبار را به اتهام «تلاش برای انتقال موشک و تجهیزات هواپیما به ایران» بازداشت کرده‌اند. این متهم در صورت اثبات اتهامات‌اش ممکن است به حبس ابد محکوم شود.

دادستانی فدرال ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که یک شهروند ایرانی‌تبار این کشور به اتهام تلاش برای خرید موشک‌های زمین به هوا و ارسال آن‌ها به ایران بازداشت شده است.

رضا اولنگیان متهم به تلاش برای به دست آوردن و انتقال موشک‌های ضد هواپیما و نقض قوانین تحریم‌های وضع شده علیه ایران است.

درگیری مسلحانه در سراوان؛ 17 مامور رژیم کشته

بر اساس اطلاع منابع آگاه، در حادثه درگیری مرزبانان با اشرار در مجموع 17 نفر شهید، پنج نفر زخمی و چهار تن نیز به گروگان گرفته شده‌اند.

، شب گذشته در درگیری مرزبانان هنگ مرزی سراوان با اشرار مسلح، تعدادی از مرزبانان به شهادت رسیدند.

یک منبع آگاه دقایقی پیش خبر داد پیکر مطهر 14 تن از شهدا به پزشکی قانونی شهرستان زاهدان منتقل شده است.

این حادثه در محدوده پاسگاه 167 گزبستان سراوان رخ داده است.