۱۳۹۱ اسفند ۱۳, یکشنبه

اقرار آخوند مصباح یزدی به بی خاصیت بودن ولی فقیه

آخوند یزدی در بیست و چهارمین نشست انجمن فارغ‌التحصیلان موسسه «آموزشی و پژوهشی امام دجال» که ریاست آن را بر عهده دارد٬با اعتراف به طلسم شکشتگی وپوشالی بودن ولی فقیه ارتجاع گفت:

54‌میلیارد دلار به حساب ذخیره ارزی واریز نشده است


شرق : انحراف از بودجه 90 رکورددار گزارش تفریغ بودجه در سال‌های اخیر خواهد شد. گزارش به‌هزار دلیل پیدا و پنهان هنوز در صحن علنی قرائت نشده و متن آن در اختیار برخی نمایندگان است. براساس یافته‌های «شرق»، در اجرای تمام 136 بند قانون بودجه 90 بدون استثنا از قانون تخطی شده است.

مغز متفکر گروگان گیران الجزایر کشته شد

روز شنبه ۳ – ۳ -۲۰۱۳ «بالمختار» رهبر اسلام گرا در شمال مالی به قتل رسیده است.

چهارده خبرنگار زندانی در ایران آزاد شدند

به گزارش روزنامۀ "شرق" چاپ تهران چهارده تن از هیجده روزنامه نگار اصلاح طلبی که توسط وزارت اطلاعات ایران به اتهام همکاری با رسانه های مخالف جمهوری اسلامی در خارج دستگیر و زندانی شده بودند، آزادی خود را بازیافتند. 

ترس و وحشت رژیم از اعتراضات چهارشنبه سوری

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نزدیکی ایام چهارشنبه آخرسال با تاکید بر اینکه با هر گونه تجمعی تحت عنوان هماهنگ شده و ... مخالفیم اظهارکرد: ناجا تجربه خوبی از تجمع در پارک‌ها و اماکن عمومی نداشته است. 

زلزله؛ ورزقان رکورد ژاپن را شکست

گفته می‌شود ورزقان با این تعداد زمین لرزه از ژاپن که معروف است روزانه چندین زمین لرزه اتفاق می‌افتد پیشی گرفته است.

ماجرای برج دزاشيب پاسدار صادق محصولی


سایت آفتاب: انتقاد به نوع رفتار جبهه پايداري و عملكرد چهره هاي شاخص اين گروه درباره دولت نكته اي است كه تیمورعلی عسکری نماینده پيشين مشهد و نائب رئيس كميسيون اصل نود مجلس هفتم بر آن تاكيد دارد. وي بر اين عقيده است كه اعضاي جبهه پايداري از دولت جدا نيستند، در خيلي از موارد اين جبهه همگرايي زيادي با دولت داشته و دارد و از امتيازات زيادي نيز برخوردار شده اند و نمي خواهند اين امتيازها را از دست بدهند. 

شیوا نظرآهاری نامزد جایزه نتیزن شد - رای دهید


کمیته گزارشگران حقوق بشر - شیوا نظرآهاری٬ عضو زندانی کمیته گزارشگران حقوق بشر٬ از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز برای جایزه نتیزن سال ۲۰۱۳ نامزد شده است که این جایزه هر ساله در تاریخ ۱۲ مارس به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مبارزه با سانسور مجازی اعطا می‌شود. 

از سال ۲۰۰۸ تا کنون این جایزه به روزنامه نگاران٬ وبلاگنویسان و شهروندان فعال در عرصه مجازی که سهم برجسته‌ای در پیشرفت آزادی بیان داشته‌اند تعلق گرفته است. 

رژیم تهران مشغول ساختن بمب اتمی در کویر است


رادیو آلمان: اولی هینونن، معاون پیشین دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اتهام‌های سنگینی را علیه رژیم ایران مطرح کرد. او در مصاحبه با "وال‌استریت ژورنال" گفت رژیم ایران احتمالا در کویر در حال ساختن بمب اتمی است.

به گزارش روزنامه آلمانی "دی‌ولت" اولی هینونن که یکی از بهترین کارشناسان امور اتمی ایران است در مصاحبه‌ای با روزنامه آمریکایی "وال‌استریت ژورنال" گفته است که ایران احتمالا در کویر یک کارخانه مخفی پلوتونیوم به راه انداخته و در حال ساختن بمب اتمی است.

تحصن مجدد کارگران راه‌سازی کهگیلویه و بویراحمد


    تحصن کنندگان به شدت از وضعیت موجود نگران و تاکید کردند شرایط اقتصادی شان بدلیل دیر پرداخت شدن حقوق و مزایای هفت ماهه شان وخیم است. 

کارگران اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد برای دومین بار در یک ماهه اخیر بدلیل پرداخت نشدن مطالبات خود که شامل حقوق، اضافه کاری، ماموریت و حق عیدی می‌شود دست به تحصن زدند.

زلزله وحشت را به ورزقان بازگرداند


زلزله ۸/۳ ریشتری ساعت ۲۱:۰۲ دقیقه امروز ورزقان به همراه سه پس لرزه مردم این شهر را دوباره به وحشت انداخت.

خلیل ساعی، دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه آذربایجان شرقی درباره زلزله ورزقان به فارس گفت: ساعت 21:02 دقیقه زلزله به قدرت 8/3 ریشتر شهرستان ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند.

وی ادامه داد: این زلزله در عمق 4 کیلومتری ورزقان رخ داده است.

حریف - مانا نیستانی





چهار شنبه سوری سرخ و شاداب و آتشین برای خیزشی دوباره

تحريم کشتيرانی توسط شرکت کشتيرانی هند

شرکت کشتيرانی هند اعلام کرد کرايه دادن نفتکش به رژيم ايران برای حمل نفت را متوقف کرده است. از سوی ديگر يک ديپلومات اروپايی گفت:

گزارشگران بدون‌مرز: نمایندگان ایران را به دادگاه می‌کشانیم

سازمان «گزارشگران بدون مرز» می‌گوید ایران با طرح اتهام علیه بخشی از رسانه‌های بین‌المللی، می‌خواهد با جامعه جهانی پیکار کند و سازمان گزارشگران بدون مرز به پیشواز این پیکار خواهد رفت.

تصادفات منجر به مرگ در ایران

طبق گفته سیاوش صحت، دبیر علمی کنگره ملی میان دوره ای جامعه جراحان ایران در هر ۲۰ دقیقه یک ایرانی بر اثر حوادث جاده ای و تصادفات جان خود را از دست می دهد و متأسفانه به دلیل فاصله زیاد مراکز درمانی در جاده ها، بالغ بر ۸۰ درصد مجروحان تصادفات جان خود را از دست می دهند.