۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

یک منبع دولتی: حسنی مبارک قاهره را ترک کرد

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از قاهره به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد، حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر امروز بهمراه خانواده اش، پایتخت را به مقصد نامعلومی ترک کرده است.
مبارک شب گذشته بخشی از اختیارات خود را به معاونش عمر سلیمان واگذار کرده بود.
برخی منابع در قاهره می گویند رئیس جمهور مصر احتمالا به شهر ساحلی شرم الشیخ در داخل کشور رفته و برخی دیگر از سفر وی به امارات متحده عربی خبر داده اند.

ادامه تظاهرات در قاهره، بیانیه مهم ارتش مصر
در حالیکه دهها هزار تظاهرکننده امروز جمعه برای هجدهمین روز در میدان التحریر تجمع کردند، شورای عالی نیروهای مسلح مصر دومین بیانیه خود را صادر کرد.
به گفته تلویزیون مصر، در این بیانیه بر حمایت از واگذاری اختیارات حسنی مبارک به عمر سلیمان تاکید شده است.
همچنین شورای عالی نیروهای مسلح مصر بر تضمین عملی شدن خواسته های مردم این کشور تاکید و اعلام کرد حالت فوق العاده بلافاصله پس از پایان شرایط کنونی در مصر لغو خواهد شد.
شورای عالی نیروهای مسلح مصر در بیانیه خود همچنین از برگزاری انتخابات آزاد ریاست جمهوری پس از اصلاح قانون اساسی حمایت کرد.
در این بیانیه بر انتقال مسالمت آمیز قدرت در مصر و برقراری دموکراسی در این کشور تاکید شده است.
شورای عالی نیروهای مسلح مصر در پایان خواستار از سرگیری زندگی عادی در این کشور شد.
خبرگزاری فرانسه نوشت، بیانیه دوم ارتش مصر در شرایطی صادر شده است که حسنی مبارک دیشب از کناره گیری از قدرت خودداری کرد و خشم تظاهرکنندگان را برانگیخت.

 الله اکبر شبانه در تهران وهجوم نیروی انتظامی به منازل مردم

شب پنجشنبه, بانگ الله اکبر مردم در تهران در مناطق گیشا و امیرآباد و همچنین در شهرک غرب و اتوبان آهنگ, باشگاه شیرودی و منطقه پاسداران شنیده شد. در منطقه صادقیه به دنبال طنین انداز شدن بانگ الله اکبر مردم, نیروی انتظامی اقدام به حمله به خانه ها و منازل دراین منطقه کرد و کلیه بشقابهای ماهواره ها را جمع آوری نمود.

نمایش مسخره حکومتی؛ وبلاگ: شکست راهپیمایی 22 بهمن

شکست راهپیمایی 22 بهمن

امروز صبح تصاویر راهپیمایی رو که نشان می داد
ذره ایی از پخش زنده از بالا نبود
تنها تصویری که براشون لذت بخش بود ، نمای اول خیابان آزادی بود که از سمت مقابل و البته نه از هلیکوپتر نشان می دادن
نکته بارز تر ، پر نشدن میدان آزادی بود ، به طوری که به هیچ عنوان از بالای میدان ازادی تصویری نشان ندادن
و تنها به تصاویر بسته محدود بود

اما اصفهان
اصفهان ، که میدان امام پر نشده بود که بسیار عجیب بود

اما در پایان بنده هیچ مسئولیتی در قبال مونتاژ تصاویر ندارم
اگر یک سر راهپیمایی وصل می شد به قم باز هم به من ربطی نداره.

فیلم انفجار قم

خودرهاگران: رهنمودهای عملی برای مبارزه در خیابان

خودرهاگران: رهنمودهای عملی برای مبارزه در خیابان
  1. همواره بیاد داشته باشید که مهمترین اصل در مبارزه نترسیدن و فرار نکردن از مقابل سرکوبگران است. این امر پروراننده شهامت در دیگران است که به شما ملحق شوند و جمع مبارزان را پر قدرت تر نمایند. پس نترسید که این نترسیدن کلید اصلی پیروزی بر مزدوران و چماق بدستان است
  2. هرگز تنها و یا با تعداد کم در یک مکان نایستاده و یا با سرکوبگران مقابله نکنید. بزرگترین نیروی شما در مقابل سرکوبگران مسلح و مجهز، برتری تعداد شما بر آنان و باور شما به هدف تان است. هیچ نیروی مسلحی توان ایستادگی در مقابل انبوه مردم را ندارد، همان گونه که در عاشورای هشتاد و هشت شاهد بودید در مقابل یورش انبوه مردمی به سرعت شکست خورده و تسلیم شدند. پس همیشه با هم و پر توان بایستید و در مقابل مزدوران از همدیگر نیرو گرفته و آنان را شکست داده ویا متواری کنید
  3. خشونت را دولت و مامورانش اعمال می کند. شما از خود دفاع می کنید. پس نهراسید. به یاد آورید که آنها با شما و عزیزانتان چه کردند و امروز هم به همان عزم به میدان آمده اند. زمانی که یکی از مزدوران را اسیر کردید بدون توهم کاذب و با یقین بر این که این همان کسی است که تا چند دقیقه پیش قصد کشتن شما را داشت با وی رفتار کنید. ابتداسلاح و تجهیزاتش را گرفته سپس با لخت کردن و در آوردن لباسش وی را به جایی امن منتقل کرده و برای محاکمه ی عادلانه در آینده نگه داری کنید. اگر امکان نگهداری وی نبود کاری کنید که تامدتی دیگر برنگردد
  4. سلاح وتجهیزات بدست آمده را در میان کسانی که راه به کار بردن آنها را می دانند تقسیم کنیدو به پیشروی و مبارزه ادامه دهید.از بیسیم های بدست آمده می توان بیشترین بهره گیری را در مورد دستورات صادر شده به بقیه بمنظور سرکوب و یا مسیر حرکت مزدوران و دادن اخبار دروغین و گمراه کننده به فرماندهی سرکوبگران بدست آورد.
  5. برای ملحق شدن به بدنه اصلی حرکت نیازی نیست که از کوتاهترین فاصله ها استفاده کنید، تلاشتان باید بر این باشد که از امن ترین مسیر ها عبور کنید. در این مرحله حتما یک و یا دونفره و از راههای فرعی و حتی کوچه پس کوچه ها خود را به بدنه اصلی مردمی برسانید.در کیفهای کوله پشتی تان حتما آب ، ساندویچ، لوازم اولیه زخم بندی و پانسمان، چندین دستمال پارچه ای و یک بطری شیشه ای خالی بمنظور درست کردن کوکتل مولوتف در میدان مبارزه را بهمراه داشته باشید. متناسب با وضعیت هوا و پیشبینی هواشناسی لباس بپوشید و تلاش بر این باشد که تا حد امکان سبک باشید تا بهتر و سریع تر حرکت کنید.
    نظریه دیگری هم در اینمورد هست که توصیه میکند چندی کت و شلوار روی هم بپوشید تا در مقابل ضربات چوب و باتوم از امنیت جانی بیشتری برخوردار شوید
  6. زمانی که با سرکوبگران مواجه می شوید، همواره با بیشترین نفرات بایستید، بلند ترین فریادتان را بر سرشان فرود آورید و اگر مورد تهاجم قرار گرفتید از حداکثر نیروتان بهره وری کنید. به یاد داشته باشید شما از خشونت استفاده نمی کنید، بلکه در مقابل خشونت گران به بهترین وجهی از خود دفاع می کنید.
    به هیچ روی و با هر بها، اجازه ندهید که کسی از همراهانتان را دستگیر کرده با خود ببرند. دستگیر کنندگان از بدنه اصلی سرکوبگران جدا شده و دستگیر شونده را به سوی خودروی زندان می برند. در همین هنگام و با حد اکثر نفرات و تجهیزات بسوی آنها هجوم برده و همزمان با مضروب و خلع سلاح کردنشان ، شخص دستگیر شده را هم بسرعت آزاد نمائید
  7. نسبت شما به سرکوبگران از نظر تعداد نفر صد به یک تا هزار به یک خواهد بود، و این بزرگترین سلاح شماست که از تفنگ و چماق و چاقو موثر تر است و در مقابل هجوم دسته جمعی شما از هیچیک از سلاح های سرکوبگران کاری بر نیامده و بسرعت منکوب می شوند. از این سلاح و از راه درست بیشترین استفاده را بکنید
  8. در مسیر حرکت یک به یک همگی مراکز اجرایی رژیم ،مانند ساختمانهای وزارتخانه ها، از هر وزارتخانه که باشد، بنیاد های گوناگون به هر نام، ساختمانهای مقر استقرار نیروهای امنیتی، سپاه، بسیج، ثار الله، نیروی انتظامی و هرگونه محل زیر نفوذ رژیم را تسخیر و وسائل و تجهیزات آنان را برای بهترین بهره برداری به کسانی که راه کار برد آنها را می دانند بدهید . بطور معمول مساجد و مراکز دینی، انبار ذخیره اضطراری اسلحه و مهمات رژیم هستند بیاد داشته باشید که حتما به طور جمعی وارد این مساجد و مراکز شده با مرعوب کردن مسئولانش محل انبار سلاح و تجهیزات را پیدا کرده از آنها استفاده کنید .مهمترین هدف ها در این رده، ساختمانهای مرکزی رژیم ، ساختمان تلویزیون، رادیو، مجلس و در نهایت، به منظور تعیین تکلیف نهایی، اقامت گاههای رئیس جمهور، وزرا و سرداران سپاه و مقام رهبری رژیم می باشند
  9. ساختمانهای تسخیر شده را نباید به تنهائی رها کرد، و به ویژه ساختمانهای نیروی انتظامی و سپاه و بسیج لزوما باید تحت اشغال بمانند و با استفاده از تجهیزات داخل ساختمان مبارزین آزادی به خوبی قادر خواهند بود که از آنها در مقابل سرکوبگران و مزدوران دفاع کرده و از آن ساختمانها به عنوان مراکز موقت فرماندهی استفاده کنند
  10. لازم است همگی آگاه باشند که نبرد چند ساعت نیست و نباید در عرض چند ساعت آن را تمام شده تلقی کرد، بدین معنی که کسی شب به خانه اش برنمی گردد تا صبح روز بعد دوباره به میدان برگردد، زیرا که رژیم از خالی شدن میدان حد اکثر استفاده را کرده و چه بسا که فردا دیگر امکان بازگشت نباشد و یا هنگامی که برگشتید ببینید که دیگران که در صحنه ماندند، کم و تنها مانده و بدست مزدوران و چاقوکشان رژیم سرکوب و قلع و قمع شده اند
  11. جمع بندی - نترسید ، باهم بایستید ، یادتان باشد با چه کسانی مقابل هستید، اجازه ندهید کسی را دستگیر کنند . از همه وسائل دفاعی که در اختیار دارید استفاده کنید، تهاجم بهترین سلاح شماست، تمام ساختمانهای دولتی را در مسیر تسخیر و از تجهیزاتش استفاده کنید ، و تا سقوط نهائی رژیم بر جا بمانید و صحنه مبارزه را ترک نکنید

جلوگيري از پاره شدن عكس هاي مقام عظماي ولايت!

 
دولت براي جلوگيري از پاره شدن عكس هاي خامنه اي تدبيري نو انديشيده است. اكنون بنرهاي خامنه اي را وسط بلوارها و در ارتفاعي بالا نصب مي كنند كه كسي نتواند آن را پاره نمايد!!!

عجایب هفت گانه دنیا : دیوار چین

دیوار چین
 

























دیوار چین که یکی از هفت اعجاز جهان شمرده می شود، در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی در قدیم است .


این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۷۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته است. این اثر سال ۱۹۸۷ در "فهرست میراث جهانی " ثبت شد. تاریخ ساخت دیوار چین به قرن ۹ قبل از میلاد باز می گردد.


حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت های شمالی ، برجهای آتش برای خبر رسانی و یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد .


در دوره حکمرانی سلسله‌های بهار وپاییز و کشورهای جنگجو ،میان دوک ها جنگ بر پا شد و کشورها با استفاده از کوه‌های مرزی به ساخت دیوار پرداختند تا سال ۲۲۱ قبل از میلاد ،امپراتور چین شی خوان پس از به وحدت رساندن چین ، دیوارهای دوک ها را به هم متصل کرد که به صورت دیوار بزرگ در مرزهای شمالی بر روی کوه‌ها در آمد . او می خواست با این کار از حملات دشمن به مراتع شمالی جلوگیری کند.


در این زمان طول دیوار چین به ۵۰۰۰ کیلومتر می رسید. در سلسله خان پس از سلسله چین طول دیوار به ۱۰ هزار کیلومتر رسید. در تاریخ دو هزار و اندی ساله چین، حکمرانان دوران مختلف به ساخت دیوار چین پرداختند . تا اینکه طول دیوار به ۵۰ هزار کیلومتر رسید. این میزان معادل گردش به دور کره زمین است .


دیواری که اکنون مردم مشاهده می کنند ، دیوار متعلق به سلسله مینگ (سال ۱۳۶۸ – سال ۱۶۴۴ ) است از غرب به دروازه " جایو گوان " در استان گان سو چین و از شر ق به ساحل رود یالو جیان در استان لیائو نینگ در شمال شرقی چین منتهی می شود و درمیان آن ۹ استان- شهر و ناحیه خود مختار به طول ۷۳۰۰ کیلومتر وجود دارد و مردم انرا دیوار طولانی می نامند.


دیوار چین به عنوان پروژه تدافعی بر روی کوه‌ها ساخته می شد از بیابان ها مراتع و لجنزارها عبور می کرد . کارگران طبق عوارض زمینی ،ساختار متفاوتی برای ایجاد دیوار در نظر گرفتند که درایت و عقل نیاکان چین را نشان می دهد. دیوار بر مسیر کوه‌های پر فراز و نشیب امتداد یافته است . در بیرون دیوار پرتگاه‌های بلند دیده می شود . در واقع کوه و دیوار به یکدیگر پیوند خورده اند . لذا دشمن به هیچوجه قادر به نفوذ به این دیوار نبود . دیوار چین معمولا با آجرهای بزرگ و سنگ مستطیل ساخته شده و در وسط ان خاک و خرده سنگ ریخته شده و ارتفاع ان ۱۰ متر است در پهنای دیوار برای عبور چهار اسب کافی است و در یک ردیف عرض آن ۴ -۵ متر است تا در زمان انتقال غلات و سلاحها مشکلی ایجاد نشود .


طرف درونی دیوار، نرده سنگی و در وجود دارد که به آسانی حرکت می کند . در فاصله معیینی سکوی دیواری ویا برج آتش برای خبررسانی ساخته شده است . سکوی دیواری برای ذخیره سلاحها و غلات و استراحت سربازان است و در جنگ مخفیگاه بوده است . هنگامی که دشمن دست به حمله می زد برج های آتش روشن می کردند و سراسر کشور از حمله آگاه می شدند .


اکنون مقاومت دیوار چین به عنوان یک مانع نظامی از بین رفته است. اما زیبایی معماری مخصوص آن دیدنی است . زیبایی دیوار چین پر ابهت ، و باعظمت است. از دور دیواری بلند و پر پیچ و خم بر روی کوه‌ها همانند اژدهایی در حال حرکت به چشم می خورد و صحنه‌ای شکوهمند ایجاد شده است . از نزدیک ، دروازه‌های پر ابهت ، دیوار ها ، سکوهای دیوار ی،برج های دیده بانی، برج های آتش هماهنگ با عوارض زمینی آکنده از دلربایی هنری است. دیوار چین دارای اهمیت تاریخی و فرهنگی و ارزش دیدنی است. چینی ها می گویند : " کسی که به دیوار چین صعود نکرده باشد ، قهرمان نیست ".

گردشگران چینی و خارجی از پیمودن دیوار احساس افتخار می کنند . حتی سران بسیاری کشورهای خارجی نیز فرصت دیدار از این اثر بزرگ را از دست نمی دهند .


برخی از بخش های دیوار چین بخوبی حفظ شده است از جمله دیوار "بادلینگ " در نزدیکی بیجنیگ دیوار " سی ما تای " ، دیوار " موتیان یو " ، دروازه شان حای گوان در انتهای شرقی دیوار چین است که نخستین دروازه چین نامیده می شود و دروازه "جایوگوان" در انتهای غرب در گان سو ،این بخش ها همچنین از مکان های بسیار مشهور و دیدنی دیوار است و گردشگران زیادی در تمام سال از آنها بازدید می کنند .

دیوار چین تجسم درایت و رنج و زحمت میلیونها چینی در دوره باستان چین است . این اثر پس ازهزاران سال از بین نرفته و دارای دلربایی فناناپذیر و سمبل روحیه ملیت چین است . سال ۱۹۸۷ میلادی دیوار چین به عنوان "سمبل ملیت چین در فهرست میراث جهانی ثبت شد.


  

بپاخیز هموطن ،اگه مصر تونست ،ایرانی شجاع هم میتونه


سفر به خرم آباد با گوگل


کریم خان زند پادشاه لک زبان

افزایش نگرانی از احتمال اعدام یک وبلاگ نویس

گزارش دریافتی: حسین درخشان وبلاگ نویس معروفی است و یکی از پیشاهنگان در این زمینه محسوب میشود. اکنون حدود دو سال است که او به اتهام جاسوسی در زندان بسرمیبرد. درخشان چند بار از انگلستان به ایران مسافرت کرد و در آنجا یک وبلاگ بنام بچه قلهک ایجاد نمود. وی همچنین یکی از طراحان سایتهایی مانند روزآنلاین و رادیو زمانه که در ایران معروفند بود، ولی پس از مدتی آنها را ترک کرد زیرا میخواست تحول را از داخل خود ایران بوجود آورد. جالب ولی تأسف بار این که درخشان یکی از جوانان متعددی بود که فریب قولهای احمدی نژاد در رابطه با مبارزه با فساد را خورده بودند، ولی همانند اکثر آنها از این رؤیا بیدار شد و اکنون، همان احمدی نژاد خواهان نابودی وی میباشد. اخیراً، جوانان در ایران و در سراسر جهان تلاش فراوانی برای آزاد کردن درخشان از زندان مبذول داشته اند، ولی این تلاشها نه تنها به ثمری نرسیده اند، بلکه باعث شده اند که تصمیم رژیم دیکتاتوری حاکم بر ایران در رابطه با نگهداشتن وی در زندان راسخ تر شود. حسین درخشان نمونه بارزی از جریان لیبرال در ایران و از فعالیتی که در میان جامعه بزرگ جوانان ایرانی احساس میشود، میباشد. رژیم ایران که از قدرت روزافزون جوانان ایرانی آگاه است، اخیراً از هر طریقی سعی میکند طرفداران جنبش سبز را تحت تهدید قرار داده و آنها را از ادامه دادن به فعالیت خود بازدارد. در این راستا، رژیم شروع به اعدام زندانیان سیاسی که در زندانهای ایران بسرمیبرند، نموده است. به گفته عوامل آگاه، رژیم در چارچوب برنامه پاکسازی خود تصمیم گرفته است که حسین درخشان ، که سمبل جوانان ایرانی تحول طلب میباشد را نیز اعدام کند. خبر اعدام قریب الوقوع درخشان هنوز منتشر نشده است و رژیم از هر طریقی سعی میکند این نقشه خیانت آمیز را حتی الامکان بدون سروصدا اجرا کند. طرفداران جریان لیبرال در ایران که همانا جنبش سبز میباشند، تصمیم گرفته اند که نقشه رژیم را خنثی نموده و آنرا منتشر کنند تا ملت ایران بیدار شده و با بیان اعتراض خود از این بی عدالتی جلوگیری نموده و آمال آزادیخواهانه خود را بیان کند. این افراد به صدها شخصیت و چندین و چند سازمان بین المللی مراجعه نموده اند، تا آنها نیز با فعالیت خود سعی کنند که همانطور که مانع قتل سکینه محمدی توسط رژیم شدند، درخشان را نیز از مرگ حتمی در چنگال این رژیم خونخوار نجات دهند. هر ندایی که از ایران شنیده شود، ممکن است باعث شود که کفه ترازو بنفع درخشان سنگینی کند و مانع اعدام وی گردد. با توجه به این واقعیت که درخشان دارای تابعیت کانادا نیز میباشد و همچنین زهرا بهرامی که اخیراً در ایران اعدام شد، یک شهروند ایرانی بود که تابعیت هلندی نیز داشت ، کاملاً واضح و مبرهن است که رژیم تصمیم گرفته سیاست خود را در رابطه با اعدام زندانیان سیاسی خشن تر سازد. این رژیم، تا کنون از اعدام زندانیان خارجی ممانعت میورزید. آیا اکنون، خشن تر شدن سیاست نظام ایران در این رابطه، نشانگر فشار زیادی است که رژیم زیر آن قرار دارد؟ تمامی عواملی که در رابطه با این موضوع دارای نفوذ میباشند، باید اقدامات خود را با محاسبه نفس، بازنگری کنند و نگذارند که تاریخ ایران با لکه های ننگ آوری آلوده شود که تا ابد بر پیشانی ملت ایران باقی بمانند.

شیخ عزالدین حسینی‌ درگذشت

سایت كُردی‌ زبان "رۆژنامه" در خبر فوری‌ از مرگ شیخ عزالدین حسینی‌ شخصیت سیاسی‌ ـ مذهبی‌ كُردهای‌ ایران خبر داد.
بنابر خبر این سایت كُردی‌ كه‌ چند لحظه‌ پیش منتشر شد شیخ عزالدین حسینی‌ شخصیت سیاسی‌ ـ مذهبی‌ كردها كه‌ نقش والایی‌ در مبارزات كردها در اوایل انقلاب ایران داشت شب گذشته در بیمارستانی‌ در سوئد دارفانی‌ را وداع گفت.

نوبت سقوط