۱۳۹۳ فروردین ۹, شنبه

وندي شرمن: حمايت رژيم ايران از تروريسم و نقض حقوق بشر در ايران همچنان نگران كننده است

گزارشی از اعدام‌ هموطنان کُرد در سال ۹۲

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در سال گذشته‌ی خورشیدی، ٦٢ هموطنکُرد در زندان‌های مختلف ایران و به اتهامات متفاوت به دار آویخته شدند.
طبق اسناد مرکز آمار کُردپا، ٤ مورد از اعدام‌ها در ملاء‌عام صورت گرفته است و سه نفر از اعدام‌شدگان دارای سنی کمتر از ١٨ سال بوده‌اند که سنین ١٢، ١٥ و ١٦ سال را شامل می‌شود.
از دیگر سو، در ماه‌های سال گذشته نیز حکم اعدام ٨٠ تن در زندان‌های مختلف مناطق کُردنشین به اجرا درآمده است .
از این ٨٠ نفر نیز، ٥ تن زن بودند که هویت سجلی آنان برای کُردپا نامعلوم می‌باشد.

پوتين تلفنی با اوباما در باره اوکراين گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرد ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه روز جمعه با باراک اوباما همتای آمریکایی خود درباره پیشنهاد واشنگتن برای خروج از بحران در اوکراین تلفنی گفتگو کرد.

باراک اوباما به عربستان سفر کرده است و کاخ سفید اعلام کرد این پیشنهاد که آمریکا تا کنون آن را مطرح کرده است محور اصلی گفتگوی مستقیم جان کری و سرکئی لاوروف وزیر امور خارجه دو کشور خواهد بود.

این گفتگو با ابتکار پوتین نخستین بار بعد از اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه مقامات بلند پایه روس از جمله نزدیکان رئیس جمهور و یک بانک صورت گرفت.

روسیه چهار موافقت‌نامه با اوکراین را فسخ کرد

روسیه به‌طور یک‌جانبه چهار موافقت‌نامه در خصوص حضور ناوگان این کشور در دریای سیاه و منطقه کریمه را با اوکراین فسخ کرد. 

به گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، تصمیم در مورد فسخ چهار موافقت‌نامه با اوکراین روز جمعه در جلسه شورای امنیت روسیه به‌ریاست ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گرفته شد.

به‌دنبال اتخاذ این تصمیم، وزارت امور خارجه روسیه با ارسال یادداشتی به سفارت اوکراین در مسکو، کیف را از این تصمیم مطلع کرد.

حمایت از مرزبانان؛ ضرب و شتم شدید فعال مدنی

محمد نوری زاد از ضرب و شتم شدید امین احمدیان، همسر بهاره هدایت (دانشجوی زندانی) در مقابل سفارت پاکستان خبر داده است.

محمد نوری زاد در صفحه فیس بوک خود با اشاره به جلوگیری از برگزاری تجمع در مقابل سفارت پاکستان و دستگیری عده ای از حاضران نوشته است

مرزبانان؛ استقرار نیروهای سپاه در مرز سراوان

به گزارش فارس، در پی واگذاری مأموریت مرزبانی و تأمین امنیت مرزی منطقه سراوان در استان سیستان و بلوچستان به نیروی زمینی سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از میزان آمادگی نیروهای قرارگاه قدس برای اجرای این مأموریت بازدید به عمل آورد. 

بنا بر این گزارش، پس از اقدام گروهک های تروریستی و وابسته به دشمنان ملت ایران در شهادت 14 تن از مرزبانان کشور و نیز ربایش 5 تن دیگر از نیروهای مرزبانی، با توجه به تصمیم گیری ها و هماهنگی های به عمل آمده به منظور تداوم اقدامات مؤثر در مقابله با تهدیدات مرزی ناشی از برخی تلاش ها و فعالیت های گروهک های تروریستی و اشرار مسلح در نوار مرزی استان سیستان و بلوچستان، مأموریت تأمین امنیت مرزی 300 کیلومتر از منطقه سراوان به قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه واگذار گردید.