۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

مستندات در باره دخالت سپاه پاسداران در انتخابات

العربیه: مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در مجلس شورای ایران تاکید کرد که مستنداتی مبنی بر دخالت سپاه پاسداران در انتخابات اخیر مجلس در اختیار دارد.

کواکبیان عضو فراکسیون اقلیت مجلس است که در آخرین انتخابات رای نیاورد. 

به گزارش خبرگزاری "ایلنا" کواکبیان در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی روز سه شنبه 22-9-2012 مجلس شورا گفت: "بسیار خوشحالم که مسئولان سپاه هر گونه دخالت را تکذیب کرده‌اند، اما پیشنهاد می‌کنم اگر خواستند به این موضوع رسیدگی کنند، هیئتی را برای این موضوع تعیین کنند؛ مخصوصا به حوزه انتخابیه اینجانب رسیدگی کنند تا بنده هم مستنداتی را در اختیارشان قرار دهم."

اشاره کواکبیان به تکذیب سخنان علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس درباره دخالت سپاه پاسدارن در انتخابات است. 

در روزهای اخیر سخنان مطهری در ایران جنجال آفرین شد و مسئول روابط عمومی سپاه این نماینده مجلس را تهدید به شکایت قضایی کرد.

دخالت سپاه در انتخابات را تا کنون بسیاری از فعالین سیاسی در ایران مطرح کرده اند اما این نخستین باری است که یک نماینده اصولگرای مجلس، درباره این مساله سخن گفته است.

فتوای قتل شاهین نجفی؛ ای ناصر مکارم شیرازی - م.سحر

می گویند آیت الله ناصر مکارم شیرازی هم شاهین نجفی را مرتد خوانده و به قتل او فتوا داده است. این پیام برای او ارسال می شود.
...................................................

ای ناصر مکارم شیرازی
راضی مشو به قتل و سراندازی
تو تاجری ، تراست همان خوشتر
در خانه ات ، خزانه غنی سازی
فتوی مده که خون هنرمندان
ریزند بهر ِ سازی و آوازی !
درحجره ات به قند و شکر پرداز
زان پیشتر که حجره بپردازی
بپذیر این پیام سلیم از من 
ای ناصر مکارم شیرازی

م . سحر 21.5.2012

چهار تن از دانشجویان دانشگاه مازندران بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا - در پی تجمع صنفی دانشجویان دانشگاه مازندران در اعتراض به اهمال مسئولین دانشگاه و درگذشت منصور فیروزی، دانشجوی کار‌شناسی ارشد، چهار تن از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شدند.

به گزارش دانشجونیوز، ابولفضل گرمابی، راستین اعلمی، پوریا خالقی و مبین رستمیان دانشجویان بازداشتی می‌باشند. 

به گزارش منابع دانشجویی در بابلسر در اواخر هفتهٔ گذشته، منصور فیروزی دانشجوی کار‌شناسی ارشد دانشگاه مازندران، که ساکن خوابگاه نیز بوده دچار تشنج می‌شود. اما با وجود اطلاع رسانی سریع دوستان وی به بیمارستان دانشگاه، از اقدام سریع برای بهبود حال وی خودداری می‌شود و مقامات مسئول حال وی را رضایت بخش توصیف می‌کنند.

این دانشجوی کار‌شناسی ارشد دانشگاه مازندران شنبه بعدازظهر در میان بهت و حیرت دوستان وخانواده‌اش درگذشت و بسیاری از دانشجویان ساکن خوابگاه مسئولین دانشگاه را در این اتفاق مقصر می‌دانند.

به همین منظور امروز دوم خرداد، تجمعی در مقابل دانشکدهٔ انسانی در اعتراض به کوتاهی مسئولین دانشگاه برگزار شد و تا این لحظه چهار تن از دانشجویان به نام‌های ابولفضل گرمابی، راستین اعلمی، پوریا خالقی و مبین رستمیان بازداشت شده‌اند.

قابل ذکر است بیش از پنج نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران روز گذشته به دانشگاه ممنوع الورود شده و چندین نفر نیز به حراست و نهادهای امنیتی احضار شده‌اند.

هر سه ساعت یک نفر در حکومت اسلامی اعدام می شود



خبرگزاری هرانا - سه زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر که در سال‌های گذشته به اعدام محکوم شده بودند، امروز در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند.

روابط عمومی دادگستری فارس با اعلام این خبر، توضیح داد: این سه نفر به جرم حمل و نگهداری مقادیرعمده مواد مخدر شامل هرویین و کراک در دادگاه انقلاب شیراز، نی‌ریز و زرین دشت از سوی مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند. احکام صادره برای این قاچاقچیان پس از طی مراحل قانونی و تایید از سوی دادستان کل کشور امروز در محل زندان عادل آباد شیراز به‌ اجرا در آمد. 

این افراد با نام‌های ظ - ر به جرم حمل و نگهداری دو کیلوگرم هرویین، ع - الف به جرم حمل ۳۲ کیلو و ۳۰۹ گرم هرویین و ح - الف به جرم نگهداری و حمل چهار کیلو و ۹۰۰ گرم کراک طی سال‌های ۸۶ تا ۸۹ به اعدام محکوم شده بودند. 

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران امروز در گزارش ماهانه منتشره خود در اردی بهشت ماه سال ۹۱ اعلام کرد در طی ماه گذشته دست کم ۷۷ نفر در ایران اعدام شدند که حکم نیمی از اعدام شدگان به صورت مخفیانه اجرا شده است.

روز گذشته نیز در یکم خرداد ماه ۱۴ زندانی در تهران اعدام شدند. روند اعدام ها در طی هفته اخیر بی سابقه بوده است،بطوری که در طی یک هفته گذشته به صورت متوسط هر سه ساعت یک نفر اعدام شده اند. اما تا کنون مجامع حقوق بشری واکنشی در این زمینه نداشته اند.

شوهر اولم را در جبهه کشتند دومی را در زندان


روزآنلاین: با همسر منصور رادپور، زندانی سیاسی، در شرایطی به گفتگو نشستیم که تنها ساعاتی قبل از آن، خبر درگذشت وی را از طریق یک زندانی دیگر از درون زندان گوهردشت کرج شنیده بود. حال مساعدی نداشت و مدام گریه می‌کرد. شوکه بود و هنوز نمی‌توانست باور کند. هر بار به بچه‌هایش اشاره می‌کرد و می‌گفت زبانشان بند آمده و بغض کرده‌ روی مبلی چمباتمه زده اند؛ و اینکه بزرگ‌ترین آرزوی زندگیشان را که بازگشت پدر بود به سادگی یک تماس تلفنی از دست داده‌اند.

بر اساس برخی از گزارش‌ها منصور رادپور زندانی سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج عصر دیروز، دوشنبه، اول خرداد ماه ۱۳۹۱ در‌‌ زندان گذشت. گزارش‌های ضد و نقیضی از مرگ این زندانی در رسانه‌ها منتشر شده است. در یک جا گفته‌اند که او "به علت شکنجه‌های فیزیکی طولانی مدت از ناراحتی‌های جسمی متعددی از جمله ناراحتی ریوی و خونریزی معده رنج می‌برد" و در جای دیگر نقل کرده‌اند که آقای رادپور "ساعت ۸ شب اول خرداد در حالی که صورت، گردن و پا‌هایش سیاه شده بود درگذشت."

اما همسر او روایت دیگری دارد. می‌گوید منصور رادپور سابقه بیماری نداشته اما در دوران زندان تمام مدت از ناراحتی معده رنج می‌برده و شاکی بوده که چرا او را جهت درمان به خارج از زندان منتقل نمی‌کنند.

در همین گزارشها آمده است که منصور رادپور در ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ در جاده چالوس توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و "پس از یک ماه نگهداری و شکنجه در خانه‌های امن وزارت اطلاعات به سالن ده بند چهار زندان گوهردشت و سپس بند سپاه و نهایتا به بند ویژه امنیتی این زندان منتقل گردید."

این زندانی سیاسی، آنطور که گزارش شده در دو حکم جداگانه از سوی شعبه‌های مختلف دادگاه انقلاب اسلامی کرج، با اتهاماتی مانند "اقدام علیه امنیت ملی" و "همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران" در مجموع به هشت سال زندان محکوم شده بود.

مصاحبه با همسر منصور رادپور در پی می‌آید:

خانم رادپور برخی گزارش‌ها حاکی از درگذشت همسرتان در زندان گوهردشت کرج است. شما چه اطلاعی دارید؟

نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده. خبر را تازه به ما دادند. ماخوابیده بودیم یکی از دوستانش از زندان زنگ زد و گفت منصور مرده است. به زندان زنگ زدم کسی جواب نداد. تا فردا باید صبر کنم. با بچه‌هایم تنها هستم. یک پسر ۱۱ ساله و یک دختر ۱۸ ساله.

آقای رادپور سابقه بیماری هم داشت؟

هیچ بیماری خاصی نداشت. فقط می‌گفت مشکل ریه دارم و معده‌ام درد می‌کند. می گفت چرا جهت مداوا به خارج از زندان منتقلم نمی‌کنند. ماه‌ها نامه نگاری کردم و دادگاه رفتم. کسی به ما جوابی نداد. هیچ چیزی را باور نمی‌کنم. همه‌اش دروغ است. منصور را در زندان کشتند.

آخرین بار کی به ملاقاتش رفتید؟ آیا توانست بچه‌هایش راهم ببیند؟

آخرین ملاقات هفته گذشته بود. بچه‌هایش را هم بردم. آخر تاکید کرده بود که می‌خواهد بچه‌هایش را ببیند. دخترش را دید ولی پسرش را راه ندادند. همه‌اش می‌خواست محمد رضا، پسر ۱۱ ساله‌اش را ببیند. راهش ندادند. داغ دیدن بچه به دلش ماند. خدا ازشان نگذرد. شوهر اول من شهید شده، منصور شوهر دومم بود. به هزار بلا گرفتارم. در خانه‌های مردم سرگردانم. مریض احوالم. کار می‌کردم بچه‌ام را بتوانم عمل کنم. همه امیدشان این بود که بالاخره پدرشان از زندان آزاد می‌شود. حالا یک سال، دو سال بالاخره برمی گردد بالای سرشان. بچه‌ها الان بغض کرده‌اند. نمی‌دانم با‌هاشان چکار کنم. دخترم روی مبل بغض کرده و افتاده و پسرم هنوز نمی داند چه اتفاقی افتاده. مانده‌ام به این بچه‌ها چه بگویم؟

در خبر‌ها آمده که شما و همسرتان از هم جدا شده‌اید. درست است؟

من از همسرم جدا شده بودم ولی بعد به تفاهم رسیده بودیم که دوباره عقد کنیم. رفتم دادگاه صحبت کردم که دوباره عقد کنیم. منصور شناسنامه نداشت. رفتیم دنبالش کسی جواب گو نبود. می‌گفتند باید بیرون بیاید و عکس بگیرد و امضا بدهد. خواهش کردم که بگذارند با مامور از زندان خارج شود و عکس بگیرد تا دوباره محرم هم شویم. اما نشد.

آقای رادپور دوسوم دوران زندانش را سپری کرده بود. درخواست مرخصی مشروط ندادید؟

نه؛ کسی جواب نمی‌داد.

در مدتی که زندان بودند شرایط زندگی شما و بچه‌هایتان به چه صورتی بود؟

چطور می‌خواست باشد. بدبخت شده بودیم. دستمان به دهنمان نمی‌رسید. چه شرایطی؟ دخترم می‌خواست کلاس برود پولش را نداشت.... هیچ شرایط مناسبی نداشتیم.

آقای رادپور به چه علتی بازداشت شده بودند؟

زندانی سیاسی بود. شش هفت سالی می‌شد که در زندان بود. یک پرونده سه ساله داشت که تمام شده بود. نمی‌دانم چه اتفاقی در زندان افتاد. دوباره پنج سال دیگر بهش زندان دادند. ماه‌ها دنبال پرونده‌اش رفتم. گفتم دخترش می‌خواهد ازدواج کند. پدر ندارد، تشکیل زندگی برایش سخت است. رفتم دادگاه، به بخش اجرای احکام رفتم، حتی پیش دادستان. راه دادگاه و خانه را قرض گرفتم و با همین قرض و قوله‌ها پیگیر پرونده‌اش شدم که هر بار بی‌نتیجه می‌ماند. هر بار می‌گفت معده‌ام درد می‌کند. کسی رسیدگی نمی‌کند.

در این شرایط چه حرفی برای رسانه‌ها دارید؟

تمام زندگی‌ام حرف است. مملکت که خراب شده. شوهر اولم را به آن شکل از من گرفتند و این یکی را هم به این شکل. دوتا بچه‌ام الان بی‌پدر مانده‌اند. الهی مملکت از همینی که هست بد‌تر شود. کدام مملکت و قانون آقا؟ خراب شود قانونی که اجازه نداد منصور بچه‌هایش را ببیند. حالا باید بچه‌هایش بیافتند کنار خیابان. باید دخترم به خاطر پول مدرسه به بیراهه کشیده شود. من این قانون را قبول ندارم. شوهر اولم شهید شده و تحت پوشش بنیاد شهید هم هستیم. ولی قانونی وجود ندارد که اگر داشت نمی‌گذاشت بچه‌های یک زندانی در خانه‌های مردم آواره شوند. در یک اتاق زندگی کنند. من خودم مریضم و دارم می‌میرم. تمام امید بچه‌هایم این بود که پدر دارند. شوهر اولم را بردند جنگ به کشتن دادند و الان هم این یکی را در زندان کشتند. من مطمئنم که منصور مریض نبود. کشتنش. منم مریضم، دیر یا زود می‌روم و بچه‌هایم می‌مانند کنار خیابان. التماس کردم، قسمشون دادم. گفتم به خاطر بچه‌ها مرخصش‌اش کنید. این مملکت نیست. هزار بار می‌گویم. بیایند من راهم ببرند زندان کنند. این‌ها تنها بلدند آدم بکُشند. زمانی مردم را در جنگ به کشتن داند و الان هم در زندان. مریضی منصور بی‌درمان نبود. معده درد که درمان نمی‌خواست. خدا ازشان نگذرد، آرزوی بچه هام را به گور بردند. بچه‌ها هر لحظه چشم به راه بودند که پدرشان برگردد سر خانه و زندگی.. حالا...

انصراف قايقرانان ایران از حضور در المپيک 2012 لندن


ملی‌پوش روئینگ ایران پس از تغییرات به وجود آمده در کادر فدراسیون قایقرانی از حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن انصراف داد.

به گزارش فارس، پس از تغییر و تحولات رخ داده در فدراسیون قایقرانی و برکناری احمد دنیامالی از ریاست فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان در فاصله حدود 2 ماه مانده به شروع مسابقات المپیک لندن 2012 لندن، محسن شادی، دارنده سهمیه المپیک لندن از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد.

گفته می‌شود دیگر دارندگان سهمیه المپیک در قایقرانی نیز در اعتراض به تغییر و تحولات رخ داده به فدراسیون از حضور در المپیک انصراف داده‌اند.

درگیری بین نیروی انتظامی و اوباش بسیج در مقابل مجلس



خبرنگار ما از تهران: تجمع گروهی از اوباش بسیج و لباس شخصی‌ها در مقابل مجلس رژیم در اعتراض به اظهارات علی مطهری به دخالت سپاه در انتخابات به درگیری میان آنها و نیروی انتظامی کشیده شد. 

پس از آنکه علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس، سپاه پاسداران را متهم به مهندسی انتخابات مجلس شورای اسلامی کرد، تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله کوچک‌زاده و رسایی و علی لاریجانی به وی انتقاد کردند، اما تاکید مجدد او بر این موضوع باعث شد تا سپاه پاسداران با استفاده از اهرم‌های همیشگی خود یعنی گروه‌های فشار سعی در خاموش کردند صدای این نماینده کند. 

ظهر امروز بین 70 تا 100 نفر از اوباش بسیج در اقدامی که به گفته مسئولان سپاه خودجوش بوده در مقابل درب اصلی مجلس تجمع کردند.

در حال حاضر در تمامی خیابان‌های اطراف مجلس پلیس ضد شورش و یگان ویژه مستقر شده است و بسیجیان نیز در خیابان‌های اطراف با موتورهای خود ویراژ می دهند. 

درگیری بین پلیس و بسیج به حدی بود که اوضاع محل بشدت متشنج شد. 

بحران اتمی؛ اظهارات آمانو پس از بازگشت از تهران


به گزارش رادیو آلمان، یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز خوشبینی کرده است که مناقشه اتمی بر سر برنامه اتمی جمهوری اسلامی بزودی با امضای توافق‌نامه همکاری کامل ایران با آژانس حل و فصل شود.

یوکیا آمانو روز سه‌شنبه (۲خرداد/ ۲۲ مه) در وین تأکید کرد که علی‌رغم این خوش‌بینی، اختلاف‌نظرهایی میان آژانس و ایران باقی خواهد ماند.

دبیرکل آژانس انرژی اتمی روز یکشنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی به تهران سفر کرده بود.

این سفر در آستانه دور دوم مذاکرات گروه ۵+۱ و ایران در بغداد صورت گرفته است. 

دور دوم مذاکرات اتمی چهارشنبه (۳ خرداد/ ۲۳ مه) برگزار می‌شود.

محکومیت یک شهروند کرد به 6 سال زندان


آژانس خبری موکریان 
سرویس اجتماعی 

یک شهروند اهل کامیاران از طرف دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به حبس محکوم شد. 

براساس اخبار رسیده به خبرنگار آژانس خبری موکریان، یک شهروند اهل کامیاران به نام صباح خیاط که حدود دو سال پیش توسط نیروهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شده بود، به اتهام همکاری با یک حزب مخالف از طرف شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به 11 سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان به 6 سال کاهش یافت.

گفته می شود صباح خیاط که بیش از دو ماه را در بازداشتگاه بسر برده، هم اکنون در زندان مرکزی شهرسنندج دوران محکومیت خود را سپری می نماید.

خروج ۱۸۰۰میلیارد از سیستم بانکی در ۵ ماه


جوان آنلاین:  اختلاس ۳ هزا ر میلیاردی همچنان خبر ساز است و با برگزاری دادگاه اختلاس، گمانه زنی و بحث در خصوص فساد در کشور افزایش یافته است . 

این در حالی است که محمود احمدی نژاد معتقد است:تنها فساد مشکل ساز نیست بلکه رسانه ای کردن بعضی از مسائل قبل از قطعیت آن نیز فساد آور است.کنایه رئیس جمهور البته به ماجرای فساد مالی اخیر بوده که در همایش ارتقا سلامت نظام اداری بیان شد. 

با این حال اما مسئولان قضایی کشور نظر دیگری دارند .رئیس سازمان بازرسی کشور با انتقاد از برخی گلایه‌ها از علنی شدن فساد‌های اخیر، که به سخنا رئیس جمهور برمی گردد، گفت: اگر فساد در جامعه به وجود آمد این طور نیست که به راحتی از کنارش گذشت و توجیه کنیم و بگوییم حالا درست می‌شود ذهن مردم را خراب نکنید. ذهن مردم با فساد خراب می‌شود نه با مبارزه با فساد. 

البته این تمام ماجرا نبود و پورمحمدی در آخرین اظهارات خود، در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد و در جمع دانشجویان این دانشگاه از ابعاد تازه ای از فساد در بانک های کشور پرده برداشت و اظهار کرد: بخش عظیمی از فساد بانکی اخیر، در فاصله اسفندماه سال ۸۹ تا مرداد۹۰ انجام شده است و بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، تنها در همین مدت پنج ماهه از سیستم بانکی کشور خارج شده است.تا به این ترتیب افشاگری ها در باره فساد بزرگ اخیر بر خلاف نظر رئیس جمهور ادامه داشته باشد. 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: تقریبا چهار سال است که در سازمان بازرسی کل کشور مشغول به فعالیت شده‌ام و در این مدت، بارها به ارگان‌های مختلف تذکر دادم که نظام بانکی کشور دارای ایراد است و فساد بانکی اخیر این مسئله را کاملا اثبات کرد. 

پورمحمدی گفت: در همان مراحل اولیه فساد عظیم اخیر و زمانی که ۱۵۰ میلیارد تومان از سیستم بانکی توسط این گروه اعتبار دریافت شده بود، گزارشی تهیه کردیم و تخلفات را تذکر دادیم و خواستار این شدیم که این وجوه به بانک بازگردد، اما متاسفانه توجهی نشد. 

وی یادآور شد: بهتر است در مورد پرونده اخیر، از فساد بزرگ بانکی به جای اختلاس یاد کنیم، زیرا اختلاس دارای شرایط مخصوص به خود است. 

پیش از این نیز محمد جهرمی از دست داشتن خواهر زاده اسفندیار رحیم مشایی در ماجرای اختلاس بزرگ خبر داده بود تا نوار افشاگری های فساد مالی اخیر تکمیل شود و پای دولتی ها نیز به اختلاس باز شود. 

با این وجود، پیش از این محمود احمدی نژاد اعضای کابینه اش را خط قرمز خوانده بود و اتهام زنی به آنها را سیاسی دانسته بود و به قوه قضاییه اعتراض کرده بود تا هر گونه دخالت دولتی ها در ماجرای فساد اخیر تکذیب شود. 

این در حالی است که سیستم بانکی کشور ۸ سال است که در اختیاردولت محمود احمدی نژاد قرار دارد و با توجه به سخنان رئیس سازمان بازرسی، نظام بانکی کشور دارای ایرادات اساسی است. 

ایراداتی که دولتی ها باید برای رفع آن اقدام می کرده اند و حتی اگر شایعات درباره دست داشتن دولتی ها در فساد اخیر حقیقت نباشد، اصلاح نظام بانکی و برطرف کردن مشکلات آن از وظایف تیم اقتصادی دولت بوده است.وظیفه ای که بی توجهی به آن عاملی برای وقوع اختلاس ۳ هزار میلیاردی است.

محکومیت 5 نفر در ماکو به 46 سال زندان


کُردپا: شعبه‌ی یکم دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان خوی، 5 نفر از شهروندان اهل ماکو را به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران جمعا به تحمل 46 سال حبس تعزیری محکوم کرد.

بنا به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مصطفی آرمین فرزند عمر، ولی بلخکانلو "در اداره‌ی اطلاعات تحت شکنجه جان باخت"، موسی هاتفی فرزند بحری، سعید درایت فرزند صالح، علی مرحمتی فرزند نبی پنج شهروند کُرد اهل منطقه‌ی ماکو هستند که از سوی دادگاه انقلاب خوی به احکام سنگین زندان همراه با تبعید محکوم شده‌اند.

ولی بلخکانلو یکی از این شهروندان کُرد چند روز پس از بازداشت و به علت شکنجه‌ی شدید در اداره‌ی اطلاعات جان خود را از دست داد. در مقدمه احکام صادر شده برای این پنج شهروند اهل ماکو که در اختیار آژانس خبررسانی کُردپا قرار گرفته، به علت کشته شدن ولی بلخکانلو نامی از وی عنوان نشده تا حکم مذبور به وی اعلام گردد اما در میانه‌های حکم صادر شده نام وی عنوان شده است.

طبق حکم صادر شده در دادگاه انقلاب شهرستان خوی، مصطفی آرمین و ولی بلخکانلو اهل ماکو به محاربه و به پانزده سال و شش‌ماه حبس تعزیری و تبعید به زندان برازجان، موسی هاتفی اهل روستای ادغان از توابع ماکو به هفت سال حبس تعزیری، سعید درایت اهل روستای حسوشکی از توابع ماکو به چهار سال حبس تعزیری، علی مرحمتی اهل روستای حصار به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

خبرنگار کُردپا از شهرستان خوی در این رابطه و به نقل از منابع مطلع در ادامه‌ی گزارش خود افزود که پس از بازداشت این پنج شهروند کُرد توسط اداره‌ی اطلاعات در سال گذشته، ولی بلخکانلو تحت شکنجه در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات کشته می‌شود، اما از آن هنگام تا کنون هیچ خبری در رابطه با کشته شدن وی منتشر نشده است.

آرمان خلق


یادی از دکتر هوشنگ اعظمی لرستانی -(آرمان خلق)
متولد 1315 (مشهد) پدر وی که از فعالان سیاسی بوده توسط رضا شاه به کلات نادری تبعیدو در انجا تحت نظر بوده که بعد از خروج رضا شاه به شهر خود (خرم اباد )باز میگردند.
دانشجوی پزشکی دانشگاه اصفهان 1338
1339-1342فعال سیاسی در بخش دانشجویی جبهه ملی و بازداشت -در زندان قزل قلعه با گروه جزنی آشنا میشود .
1353گروه- آرمان خلق -یا حلقه لرستان چریک های فدایی خلق را ایجاد میکند .
بیست و پنجم اردیبهشت 1355 در کوههای لرستان مورد تهاجم نیروهای امنیتی و نظامی قرار میگیرند که در نبردی نابرابر تا اخرین گلوله مقاومت میکنند و رفیق جان می بازد اما حکومت بخاطر محبوبیتی که رفیق در منطقه داشته جرئت انتشار خبر را به خود نمیدهد و پس از قیام اسنادی به دست مردم می افتد که زمان و محل جان باختن وی را نشان می دهد.
رفیق هوشنگ اعظمی نویسنده و شاعر بوده که از جمله نوشته های وی -مبارزات خلق آنگولا -نقش استعمار گران پرتغالی- نوشته ای فلسفی با عنوان جذام و چند شعر و قصه است.

لاریجانی: 1+5 دست از بازیگری‌های موذیانه بردارند


خبرگزاری مهر: رییس مجلس به اظهارات تند علی مطهری درباره دخالت سپاه پایداران در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و به نمایندگان توصیه کرد در بیان مطالب خود به شرایط کشور و ارزش نهاد سپاه که بر خون‌های مجاهدان فی‌سبیل‌الله بنا شده است توجه کنند و طوری عمل کنند که حرمت پاسداران عزیز در جامعه حفظ شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: «باید در برابر عظمت روح شهدای عملیات بیت‌المقدس ادای احترام کرده و قدر نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه و بسیج را بدانیم.»

وی در ادامه  با بیان اینکه بنده سعادت داشتم سالها در کسوت پاسداران خدمت نمایم، افزود من راه و رسم پاسداران عزیز را شهادت طلبی، مکتبی بودن و ولایی بودن یافتم که بسیار برای ملت پرارزش است، امروز وظیفه ما هم حمایت معنوی و هم حمایت مادی از ارتش و سپاه و بسیج است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات چند روز پیش علی مطهری دربارهخ دخالت سپاه پاسدارن در انتخابات مجلس گفت: «همکاران عزیز در بیان مطالب خود به شرایط کشور و ارزش نهاد سپاه که بر خون‌های مجاهدان فی‌سبیل‌الله بنا شده است طوری عمل کنند که حرمت پاسداران عزیز در جامعه حفظ شود و همچنین شان و احترام مسئولان که در قوای سه گانه خدمت می نمایند. مخصوصاً در شرایط فعلی کشور ادبیات مطالب اگر انتقادی است با متانت بیان شود تا تاثیر آن، آن گونه که در روش امر به معروف و نهی از منکر توصیه شده به اندازه باشد.» 

لاریجانی به اشاره به مذاکرات حساس هسته ای ایران در بغداد تاکید کرد با توجه به مذاکرات هسته‌ای همه سخنان و تحرکات باید در راستای ایجاد بیشتر همبستگی داخلی باشد.

علی مطهری روز شنبه درنطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس مدعی دخالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس نهم شد و گفت: «دخالت سپاه پاسداران در بسیاری از حوزه های انتخابیه مشهود بود و بسیاری از کاندیداهایی که چه در آن حوزه ها چه رای آوردند و چه رای نیاوردند این موضوع را تایید می کنند.» وی افزود: «دخالت سپاه در انتخابات آفتی برای سپاه و خطری برای انقلاب و نظام اسلامی است.»  

این اظهار نظر علی مطهری با واکنش سپاه پاسداران روبه رو گردید. سرتیپ رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران سخنان علی مطهری، نماینده مجلس ایران در مورد دخالت سپاه پاسداران در انتخابات اخیر مجلس را تکذیب کرد و گفت که سپاه حق پیگرد حقوقی در این مورد را برای خود محفوظ می داند.  

در واکنش به اظهارات مطهری،  حمیدرسایی نماینده تهران در مجلس نیز با رد اتهام دخالت سپاه در انتخابات گفت: «اگر در گوشه و کناری کسی اقدامی کرده این مربوط به کل سپاه پاسداران نمی شود.»  

رسایی افزود: «این تریبون [مجلس] جایگاهی نیست که هر کس هر چیزی که دلش بخواست بگوید و این تریبون بشود یک وسیله برای رسانه های بیگانه که نهادهای مقدس را متهم کنند.»  

همچنین محمد اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره سخنان امروز علی مطهری در صحن علنی مجلس اظهار کرد که  آقای مطهری حرف زیاد می‌زند ولی عمل وی بر خلاف اظهارات اوست.  


توصیه به 5+1 

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به مذاکرات بغداد گفت: «ملت ایران هر چند نسبت به برخوردهای دو گانه برخی کشورهای زورگو در مسئله هسته‌ای دچار ابهام جدی است اما از آنجا که مشی جمهوری اسلامی حل و فصل مسایل در مذاکراتی عادلانه و واقعی است این مذاکرات را ادامه می‌دهد.»

وی تصریح کرد: «1+5 متوجه باشد ملت ایران انتظار دارند آنان رفتار گذشته خود را اصلاح نمایند و دست از بازیگری‌های موذیانه بردارند. نمی‌شود در مذاکرات لبخند زد و در پشت صحنه دنبال اقدامات ایذائی بود.»

تصویب تحریمهای سخت تر علیه رژیم تهران در سنای آمریکا


به گزارش خبرگزاری رویتر از واشنگتن، سنای آمریکا روز دوشنبه به اتفاق آرا، با اعمال مجموعه ای از تحریم های تازه علیه رژیم تهران موافقت کرد.

این تحریمهای تازه که مشخصا صنعت نفت ایران را هدف قرار می دهد، در آستانه گفتگوهای هسته ای بغداد به تصویب رسیده است.

گفتگوهای بغداد روز چهارشنبه میان نمایندگان شش کشور قدرتمند جهان و رژیم تهران برگزار می شود.

رژیم تهران انتظار داشت که در آستانه مذاکرات بغداد، برخی تحریمها لغو شود.

گزارش رادیو فردا: در آستانه مذاکرات قدرتهای جهان با ايران در بغداد، سنای آمريکا به اتفاق آرا بسته تحريمهای اقتصادی سخت تری عليه بخشهای نفتی و بانکی ايران را از تصويب گذراند.

اين بسته تحريمی پيش از اين ودرماه دسامبر به صورت لايحه از مجلس نمايندگان آمريکا گذشته بود .

تمرکز اين تحريمها بر صنعت نفت و کمپانيهای نفتی طرف قرارداد با ايران ، عمليات بانکی الکترونيکی و خدمات ماهواره ای است.
****

گزارش رادیو آلمان: سنای آمریکا روز دوشنبه (اول خرداد/ ۲۱ مه) بسته جدید تحریم علیه برنامه هسته‌ای ایران را به اتفاق آرا تصویب کرد.

این بسته دو روز پیش از آغاز دور دوم گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران با گروه پنج به علاوه یک، متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان تصویب شده است. دور دوم مذاکرات چهارشنبه (۳ خرداد/۲۳ مه) در بغداد آغاز خواهد شد.

بسته جدید به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، هر کشور یا شرکتی که در زمینه توسعه و کمک به حوزه نفتی یا اورانیوم ایران وارد معامله با این کشور می‌شود را تحریم کند.

مصوبه جدید همچنین برای اشخاصی که در جهت "کمک به برنامه توسعه سلاح‌های کشتار جمعی و فعالیت‌های تروریستی مربوط به آن" مواد یا تجهیزات لازم را در اختیار ایران می‌گذارند اقدام‌هایی تنبیهی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رابرت منندز، سناتور دمکرات و از طراحان اصلی بسته جدید تحریم‌های ایران در این باره گفت: «هم کاخ سفید و هم کنگره متعهد شده‌اند تا از دست‌یابی ایران به توانایی تولید سلاح هسته‌ای جلوگیری کنند.»

وی افزود، ایران یا "با برنامه‌ای واقعی وارد بغداد می‌شود" تا به برنامه هسته‌ای خود خاتمه دهد یا "ما برنامه خود که شامل تحریم و اقدام‌های لازم دیگر است را علیه این کشور اجرا خواهیم کرد تا مطمئن شویم که ایران قادر به دست‌یابی به جاه‌طلبی هسته‌ای خود نیست."

بسته بازبینی‌شده

بسته تحریمی جدید علیه ایران در ابتدا با ممانعت جمهوری‌خواهان روبرو شده بود. جمهوری‌خواهان عنوان کرده بودند که به منظور تصویب این طرح احتیاج به زمان بیشتری برای مطالعه دارند.

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنای آمریکا در این باره گفته است: «سنا سخت کار کرد تا تحریم‌های ما علیه ایران را اصلاح کند.»

وی افزود: «و این تلاش همراه با تحریم‌های اتحادیه اروپا باید دست مذاکره‌کنندگان ما را تقویت کند.»

بسته جدید تحریم‌های ایران اینک باید با بسته‌ای که در ۱۴ دسامبر در مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران به تصویب رسید و طی آن تحریم‌ها علیه صنعت نفت ایران گسترش یافت تطبیق داده شود.

بسته جدید تحریم‌ها حوزه نفت، شرکت‌های نفتی، سپاه پاسداران و بخش انرژی ایران را هدف قرار داده است.

این بسته همچنین شامل ممنوعیت سفر به آمریکا و انسداد دارایی‌های افراد و شرکت‌هایی می‌شود که فناوری‌هایی از قبیل گلوله‌های لاستیکی و تجهیزات نظارت و شنود برای سرکوب مخالفان در اختیار تهران می‌گذارند.

طبق بسته جدید، شرکت‌هایی که می‌خواهند طرف معامله دولت آمریکا شوند باید تضمین دهند که خود و شرکت‌های تابعه‌شان هیچ "رابطه اقتصادی قابل توجهی" با سپاه پاسداران یا اشخاص و شرکت‌های وابسته به آن ندارند .

شاهدان قتل هاله سحابی در دادگاه شهادت دادند



روزآنلاین: خانواده هاله سحابی در مصاحبه با "روز" اعلام کردند شاهدان جان باختن هاله سحابی، دو هفته پیش در دادسرای کارکنان دولت درباره جان باختن او شهادت داده اند.به گفته تقی شامخی، همسر هاله سحابی هنوز نتیجه دادگاه به او و خانواده اش ابلاغ نشده است.همزمان حامد منتظری، نوه آیت الله منتظری به روز گفت که او یکی از کسانی بوده که در دادگاه شهادت داده است.

هاله سحابی، عضو مادران صلح و فرزند عزت الله سحابی، 11 خردادماه سال گذشته در جریان تشییع پیکر پدرش جان باخت و پیکرش شبانه به خاک سپرده شد.

رسانه های حکومتی مدعی شدند که خانم سحابی بر اثر یک ایست قلبی ساده درگذشته اما همان زمان شاهدان عینی به "روز" گفتند که برخوردهای ماموران امنیتی و انتظامی در جریان تشییع پیکر آقای سحابی، عامل جان باختن هاله سحابی است.

خانواده هاله سحابی خواستار روشن شدن چگونگی جان باختن او شدند و اکنون با گذشت یکسال، دادگاهی برای رسیدگی به شکایت آنها تشکیل شده است.

تقی شامخی، همسر هاله سحابی در این زمینه به روز می گوید: دو هفته پیش دادگاهی در دادسرای کارکنان دولت تشکیل شد و نظر شهود را گرفتند اما هنوز نتیجه به ما اعلام نشده و منتظریم که نتیجه را به ما بگویند.

او می افزاید: ما از کسانی که آمادگی شهادت دادن در دادگاه را داشتند و مستقیما وضعیت را ملاحظه کرده بودند خواستیم در دادگاه شهادت دهند و اکنون منتظر نتیجه ایم.

اعضای خانواده هاله سحابی پیشتر در مصاحبه با روز خواهان معرفی مسسببان تنش و درگیری در جریان تشییع پیکر مهندس عزت الله سحابی و چگونگی جان باختن فرزند او شده بودند.

حامد سحابی، برادر و تقی شامخی، همسر خانم سحابی گفته بودند که شکایت خود را در این زمینه پی گیری خواهند کرد و دوربین های حاضر در محل بهترین شاهد بر تمام آن چیزی است که در آن روز اتفاق افتاده. برادر خانم سحابی گفته بود: "ما افرادی را که شاهد بوده اند به دادگاه معرفی کرده ایم و دادگاه موظف است این افراد را بخواهد و نظر آنها را بگیرد و حداقل انتظار ما هم این است که این مساله پی گیری شود".

نوه آیت الله منتظری: در دادگاه شهادت دادم

حامد منتظری، نوه آیت الله منتظری هم اعلام کرده بود حاضرست در هر دادگاهی شهادت دهد که "در جریان تشییع پیکر مرحوم مهندس عزت الله سحابی شاهد ضربه‌ای به بالاتنه خانم هاله سحابی بوده که پس از آن خانم هاله سحابی به حالت غش بر زمین افتاد و فرد ضارب بلافاصله خود را در میان مامورین نیروی انتظامی و لباس شخصی که در پشت سر او بودند کشید و از صحنه فرار نمود".

او اکنون به روز میگوید که دو هفته پیش در دادگاه در این زمینه شهادت داده است: من و سه نفر دیگر به عنوان شاهد حضور یافتیم و شهادت دادیم. به ما گفتند مشاهدات تان را بنویسید و من هر آنچه اتفاق افتاده بود و شاهد بودم را نوشتم. بعد پرسیدند فردی که ضربه را زده بود می شناسید؟ گفتم خیر.

حامد منتظری می افزاید: جالب بود که بعد از ما پرسیدند آیا ضربه را علت فوت میدانید؟ من نوشتم که به نظرم ضربه منجر به فوت شده. بعد گفتند دقیق تر بنویس که ضربه به کجا خورده. نوشتم که به بالاتنه ایشان خورد به سمت سینه اما دقیق تر نمی توانم بگویم.

به گفته آقای منتظری، همراه با او دو مرد و یک زن هم که شاهد چگونگی قضیه بودند در دادگاه شهادت داده اند.

تلاش برای برگزاری مراسم سالگرد

تقی شامخی، می گوید که او و خانواده اش در تلاش اند مراسم سالگرد جان باختن هاله سحابی و همچنین درگذشت مهندس عزت الله سحابی را در مسجد برگزار کنند.

پیش از این ماموران امنیتی از برگزاری مراسم شب سوم، هفتم و چهلم جان باختن هاله سحابی و همچنین مراسم بزرگداشت و درگذشت مهندس سحابی جلوگیری کرده بودند. فشارهای شدید بر خانواده سحابی، آنان را ناچار کرد هاله را شبانه در بهشت فاطمیه روستای گلندوک لواسان و در حضور انبوه ماموران امنیتی به خاک بسپارند.

خانواده سحابی همان زمان به روز گفته بودند که اجازه برگزاری هیچ گونه مراسمی را به آنها نمیدهند.

از آقای شامخی می پرسم براِی مراسم سالگرد چه خواهید کرد؟ می گوید: پی گیر هستیم و انشاالله بتوانیم برای سالگرد مراسم داشته باشیم. چگونگی مراسم روزهای آینده مشخص خواهد شد اما پی گیر هستیم که اگر بتوانیم در مسجد مراسم بگیریم اگر هم نشد که باز روزهای آتی مشخص خواهد شد.

هاله سحابی در حالی در مراسم تشییع پدرش جان باخت که چند روزی از زندان به مرخصی آمده بود. او ساعاتی پیش از جان باختن درمصاحبه با روز از صلح و فرو خوردن خشم و پرهیز از انتقام جویی سخن گفته بود و امیدهایی که پدرش به جنبش سبز داشت.

خانم سحابی در بهشت فاطمیه روستای گلندوک لواسان، در کنار پدرش آرام گرفت.پس از جان باختن او، هدی صابر و دلیرثانی دو زندانی ملی مذهبی در اعتراض دست به اعتصاب غذا زدند؛ اعتصابی که منجر به ضرب و شتم و جان باختن هدی صابر شد.

اکنون محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه مدعی شده است که " هاله سحابی و هدی صابر به مرگ طبیعی از دنیا رفته اند".

براساس گزارش ها او ابتدا گفته که "در این پرونده‌ها نتیجه‌گیری شد و آخرین نظریات پزشکی قانونی هم اعلام شد که طبق آن کسی در این خصوص مقصر نیست"،اما وقتی با سؤال دیگر خبرنگار روبه‌رو شد که پرسید "این مساله در مورد این دو پرونده صادق است؟ اظهار کرد: هدی صابر را می‌دانم ولی دیگری (هاله سحابی) را الان اطلاع ندارم.

او گفته است که کسی در این خصوص مقصر نیست.

از همسر هاله سحابی در همین زمینه می پرسم؛می گوید: من صحبت ایشان را نشنیده ام اما ما از نظر حقوقی پی گیریم.اکنون هم منتظر نتیجه دادگاه درباره شهادت شهود هستیم.


امنیتی شدن فضای تهران با شروع خرداد ماه


خبرنگار ما از تهران: با فرا رسیدن ماه خرداد تهران چهره‌ امنیتی به خود گرفته و حضور نیروهای پلیس و بسیج در خیابان‌های تهران ملموس تر از گذشته شده است. از ساعت 12 نیمه شب گذشته در نقاط مختلفی از شهر به ویژه مناطق جنوبی و شرقی گردان‌های بسیج با لباس‌های نظامی و اسلحه مستقر شدند و با ایجاد ایست بازرسی به تفتیش خودروها اقدام می‌کنند.

از سوی دیگر تا ساعاتی از شب دسته‌های موتوری بسیجیان کم سن و سال با بیسیم به گشت‌زنی مشغولند و با بهانه‌های مختلف شهروندان و رهگذران را مورد بازخواست قرار می‌دهند. حوزه مسئولیت این نیروها بسیار گسترده است از حجاب و عفاف گرفته تا گشت زنی در خیابان‌ها و چک کردن مدارک شناسایی و اسناد خودرو...

شب گذشته در شرق تهران در میدان شهداء مقابل درب اصلی کارخانه برق حدود 50 نفر از بسیجیان به همراه سرکردگان خود با ایجاد ایست بازرسی اقدام به تفتیش خودروها و موتورهای شهروندان می‌کردند و بدون هیچ دلیلی بی آنکه حکم بازرسی نشان دهند آنان را مورد بازخواست قرار می‌دادند. این درحالیست که پارکینگ شرکت برق برای استقرار خودروهای این بسیجیان پارکینگ خود را در اختیارشان قرار داده و با بسیج همکاری دارد.

در مناطق و میادین اصلی و پر رفت و آمد شهر نیز وضع به همین صورت است و از چند روز قبل چهره شهر به خصوص همزمان با غروب خورشید امنیتی می شود که نشان می دهد این نیروها خود را برای برخورد با اعتراضات خردادماه آماده می کنند.

نتانیاهو: رژیم تهران درصدد نابودی اسرائیل با بمب اتمی است


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از اورشلیم، نخست وزیر اسرائیل دوشنبه شب اعلام کرد که رژیم تهران درصدد نابودی اسرائیل است و بمب اتم را برای همین هدف می خواهد.

این سخنان در حالی بیان می شود که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، برای گفتگو در باره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، در تهران بسر می برد.

بنیامین نتانیاهو در بیانیه ای که از سوی دفتر وی منتشر شده، از قدرتهای جهانی که قرار است این هفته با رژیم تهران در بغداد بر سر برنامه هسته ایش گفتگو کنند، خواست که موضعی قاطع در مقابل رژیم تهران اتخاذ نمایند و از خود ضعف نشان ندهند.

نخست وزیر اسرائیل گفت، هیچ امتیازی نباید به رژیم تهران داده شود و باید از آنها بخواهند که تمام فعالیتهای مربوط به غنی سازی اورانیوم را متوقف کنند، کلیه اورانیومی را که تا کنون غنی کرده اند به خارج از ایران انتقال دهند و تاسیسات زیرزمینی قم را نیز برچینند.

نتانیاهو گفت، این تنها راه جلوگیری از دستیابی رژیم تهران به بمب اتمی است. 

وی افزود، این موضع اسرائیل است و تغییر نخواهد کرد .

خدا بشار اسد و خامنه ای را نابود کند، حاضران: آمین


العربیه: فضل شاکر خواننده مشهور عرب که در جشنواره موسیقی مراکش شرکت کرده است، هواداران خود را با نفرین کردن به بشار اسد رئیس جمهور سوریه غافلگیر کرد.

شاکر که پیشتر اخباری مبنی بر کناره گیری او از خوانندگی بر سر زبان ها افتاده بود در جشنواره "موازین" در مراکش پیش از اجرای ترانه های خود از تماشاگران خواست در تایید نفرین های وی "آمین" بگویند. 

حاضران که دلیل اقدام شاکر را نمی دانستند به درخواست وی پاسخ مثبت دادند. 

وی ناگهان در برابر 30 هزار نفر حاضر در جشنواره بشار اسد را نفرین کرد و گفت :" خدا بشار اسد را نابود کند"، "خدا جان بشار اسد را بگیرد" و حاضران به دنبال وی " آمین" می گفتند. 

این خواننده لبنانی پیش از این حمایت خود را از اعتراضات مردم سوریه اعلام کرده بود و این امر واکنش های مثبتی در میان طرفداران وی در جهان عرب به دنبال داشت . 

بسیاری از هوادارن شاکر این اقدام را ستودند و از دیگر هنرمندان عرب بوِیژه هنرمندان سوری خواستند تا از انقلاب مردم سوریه حمایت کنند. 

اصاله نصری یکی دیگر از هنرمندان عرب که خود سوری است، حمایت خود را علنا از اعتراضات مردم این کشور اعلام کرده بود.

یک مقام رسمی قضایی خواستار قتل شاهین نجفی شد


رئیس دیوان عدالت اداری خواستار قتل شاهین نجفی شد. محمدجعفر منتظری٬ نخستین مقام رسمی در جمهوری اسلامی است که خواستار قتل این خواننده جوان می شود.

به گزارش ایسنا، منتظری، در جلسه اول خرداد هیات عمومی گفت: متاسفانه برخی حلقوم‌های شیطانی، افکار منحوس و دست‌پروردگان استعمار به حریم امام بزرگوار شیعه جسارت‌های بسیار زننده‌ای داشتند که در برخی سایت‌ها و توسط عوامل سرسپرده صهیونیست گسترش یافت به نحوی که فریاد مراجع عظام و بزرگان دین را نیز دربرداشت.

رییس دیوان عدالت اداری اهانت و توهین به ساحت ائمه مقدس شیعه را محکوم و اظهار امیدواری کرد كه "این عناصر خبیث هرچه زودتر به دست شیرمردانی که همیشه در دفاع از حریم امامت و ولایت سینه‌های خود را سپر می‌کنند، به سزای عمل خود برسند."

توهین کنندگان به ورزشکار مدال‌آور دستگیر شدند



رئیس پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) استان اردبیل از دستگیری 4 نفر به دلیل توهین به یک قهرمان ورزشی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش فارس، سرهنگ امینی گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر نشر اکاذیب و هتک حرمت وی در فضای مجازی، بلافاصله کارآگاهان پلیس سایبر تحقیقات خود را  برای شناسایی عوامل این موضوع آغاز کردند.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود گفته بود که در وبلاگ اینترنتی خود کامنت‌های موهن و تهدید آمیزی بارگذاری شده  لذا کارشناسان طی بررسی‌های انجام گرفته و ردیابی کامنت‌های مسبوق نتوانستند ردی از ارسال کنندگان پیام‌ها پیدا کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در تحقیقات بعدی و با توجه به اینکه شاکی از مقام آوردندگان در رشته ورزشی کاراته بود، احتمال داده شد که شخص یا اشخاصی که اقدام به این عمل کرده‌اند قصد تخریب چهره‌ی ورزشی شاکی را دارند، لذا  ماموران به چند تن از همراهان وی در مسابقات ورزشی مظنون شدند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل ادامه داد: در همین رابطه 4 نفر از کسانی که  ماموران به آنها مضنون شده بودند دستگیر شدند که هر 4 نفر آنها به جرم خود اعتراف و هدف خود را انتقام جویی و تخریب روحیه و شخصیت ورزشکاری شاکی اعلام کردند.

امینی خاطر نشان کرد هر گونه هتک حیثیت و نشر اکاذیب به قصد ضرر رساندن به دیگران یا تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی جرم تلقی شده و با عاملین آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد شد.

وی افزود: در صورت بروز چنین مسائل و مشکلاتی، هموطنان حتماً پلیس فتا را در جریان گذارند.

جلوگیری از تجمع اعتراضی در تبریز و ارومیه


خبرگزاری هرانا – عصر امروز مصادف با سالگرد اعتراضات به چاپ کاریکاتوری در روزنامه ایران با حضور گسترده نیروهای امنیتی در سطح شهرهای تبریز و ارومیه از برگزاری تجمعات مسالمت آمیز ممانعت به عمل آمد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی و ضد شورش که از شب گذشته اقدام به ایست و بازرسی در برخی از مناطق پر تردد این شهر کرده بود از صبح امروز نیز حضور محسوسی در سطح این دو شهر بزرگ آذربایجان داشتند. 

بر اساس گزارشات رسیده حضور پر تعداد نیروهای امنیتی در ساعت پنج عصر با ورود موتور سواران باتوم به دست به سطح خیابانها تشدید شد. 

با افزایش جمعیت و فشار نیروهای امنیتی برای ممانعت از ایستادن شهروندان در برخی از نقاط تبریز و ارومیه درگیرهای پراکنده ای بین شهروندان و نیروهای امنیتی رخ داد که با بازداشت معترضین همراه بوده است. 

در ساعت ۳۰: ۱۹ امروز بر اساس گزارشات شاهدان عینی نیروهای امنیتی دهها تن از شهروندان را در در چهار راه سرداران بازداشت و به ون های پلیس منتقل کردند. 

هم چنین گزارشات رسیده از تبریز در ساعت ۰۰: ۲۰ از درگیری بین نیروهای امنیتی در خیابانهای ۴۰ متری و حیدرآباد حکایت داشت که عده از شهروندان زخمی شدند.

امروز فرمانداری ارومیه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده که تقاضا و درخواستی برای تجمع و راهپیمایی از سوی هیچ گروه و تشکلی ارائه نشده است، فرمانداری ارومیه با غیر قانونی اعلام کردن هر گونه تجمع و راهیپمایی در ارومیه افزوده است، با خاطیان و محرکین احتمالی برخورد قانونی می شود.

گفتنی است این اعتراضات از سوی مخالفین برای بی توجهی مسئولان به خشک شدن دریاچه ارومیه سازماندهی شده بود.