۱۳۹۲ آذر ۵, سه‌شنبه

سخن بزرگان (والف والدو امرسون)


نبردهاي گسترده و پيروزي هاي چشمگير ارتش آزادي سوريه - سرنگوني يك جنگنده بشاراسد

نبردهاي گسترده و پيروزي هاي چشمگير ارتش آزادي سوريه - سرنگوني يك جنگنده بشار اسد

نقض حقوق بشر؛ هشدار شورای اروپا به اوردوغان


شوراي اروپا روز سه شنبه هشدار داد برخورد پليس ترکيه با تظاهرکنندگان صلح‌طلب در جريان اعتراضات ضد دولتي ماه ژوئن مي تواند يک «تاثير وحشتناک» بر آزادي‌ها در اين کشور داشته باشد که تلاش مي کند به اتحاديه اروپا بپيوندد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ نيلس مويزنيکس، کميسر حقوق بشر شوراي اروپا در گزارشي پس از سفر ماه ژوئيه به ترکيه اعلام کرد: «برخورد پليس با تظاهرات در ترکيه، يک بار ديگر مشکل جدي و قديمي رفتار بد مقامات انتظامي اين کشور در زمينه حقوق بشر را آشکار مي کند».

هجوم ماموران وزارت اطلاعات به دفتر یک وکیل


خبرگزاری هرانا - نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات روز دوشنبه مورخ ۴ آذرماه ۱۳۹۲ حدود ساعت ۱۶. ۳۰ در دو گروه جداگانه به دفتر وکالت و منزل خانم اشرف قربانی وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه واقع در شهر تبریز خیابان ولیعصر ساختمان آیدا هجوم برده قصد بازداشت وی را داشتند که به علت عدم حضور نامبرده موفق به بازداشت وی نشدند.

توافق ژنو؛ فرانسه: لغو فقط 5 درصد تحریمها


وزير امور خارجه فرانسه در مصاحبه با دو رسانه این کشور در خصوص توافق اخیر ژنو اظهار نظر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه سه شنبه در گفتگو با راديو فرهنگ فرانسه و روزنامه لوموند گفت:« توافق با رژیم تهران، توافقي موقتی است. بايد همه مسايل را در هفته ‌های آينده کنترل کرد. ما بايد درباره اجراي تعهدات از سوي رژیم تهران هوشيار باشيم.

قانون در قبال خشونت علیه زنان ساکت است


روزآنلاین: "خشونت علیه زنان" آنقدر موضوع پر اهمیت و فراگیری است که برای رفع آن روز جهانی(۲۵ نوامبر) درنظر گرفته شده است. آمارهای جهانی نشان می‌دهد از هر سه زن در دنیا یک زن مورد خشونت قرار گرفته است. در ایران هم پس از یک آمار‌گیری کلی در سال ۱۳۸۳ مشخص شد که ۶۶‌ درصد زنان ایرانی از ابتدای زندگی مشترک خود حداقل یک‌بار مورد خشونت قرار گرفته‌اند. این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه زنان، آمار دقیقی از خشونت علیه زنان در دست نیست و آمارهای اعلامی، تقریبی است، چرا که بسیاری از زنان در سرتاسر دنیا از خشونت‌هایی که علیه آنان صورت می‌گیرد گزارشی نمی دهند و به مراکز قانونی مراجعه نمی‌کنند، حتی اگر قانون از آنها حمایت کند.

پنج زندانی سیاسی کُرد به زندان ارومیه منتقل شدند


خبرگزاری هرانا – در طی هفته‌های اخیر پنج زندانی سیاسی دیگر در پی تائید حکم و یا انتقال از سایر زندان ها به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد قربانی با محکومیت دو سال حبس تعزیری، جواد یوسف‌پور با محکومیت دو سال حبس تعزیری، فرهاد آریایی اهل ارومیه با محکومیت هفت سال حبس تعزیری از جمله این زندانیان هستند.

توافق هسته ای ژنو؛ اعتراض رژیم به متن کاخ سفید


سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران:
متن منتشر شده در سایت کاخ سفید از توافقنامه ژنو خلاف واقع است

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امـور خـارجه درخصوص بـرگه اطـلاع رسانـی (Fact Sheet) منتشره از سوی دولت آمریکا که از سوی برخی رسانه ها به عنوان متن توافق ترجمه و منتشر شده است اظهار داشت :

توافق ژنو؛ هشدار عضو ارشد سنای آمریکا به رژیم

سناتور دموکرات کارل لوين، رئيس کميته نيروهای مسلح سنای آمريکا گفت، اگر رژيم تهران به توافقنامه ای که تضمين می کند به سلاح اتمی دست نيابد، تن ندهد، اجماع گسترده ای در کنگره آمريکا برای اعمال تحريمهای سخت تر وجود دارد.

توقف زيرساختهای اتمی رژيم تهران

روزنامه واشنگتن پست نوشت توافق با رژيم تهران در ژنو، توسعه زير ساختهای هسته ای اين رژيم را متوقف و زمان مورد نياز برای ساختن بمب را نیز طولانی تر خواهد کرد.

این روزنامه نوشت، با حمله شديد روز چهارشنبه خامنه ای به آمريکا و اسراييل بايد اين توهم را کنار گذاشت که رژيم تهران و غرب در حال پيشروی بسوی يک آشتی گسترده تر هستند.

بعد از توافق هسته‌ ای، نوبت حقوق ‌بشر است

سازمان عفو بین الملل دربیانیه ای از حسن روحانی خواست به وعده هایش برای بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران عمل کند.

به گزارش رادیو فردا، در این بیانیه آمده است که دولت حسن روحانی ۱۰۰ روزه می شود اما در این دوره، حقوق بشر همچنان در رده پائین الوویت های دولت بوده است.