۱۳۸۹ شهریور ۱۳, شنبه

پانزدهم شهریور1344- 6 سپتامبر : تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران


 تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران
تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران

پانزدهم شهریور1344 - 6سپتامبر: تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران روز 15شهریور سال 1344، سازمان مجاهدین خلق ایران بنیانگذاری شد. در شرایطی كه روشهای سنتی و عافیت‌جویانه مبارزه ‌به ‌بن‌بست رسیده بود و سلطه دیكتاتوری سلطنتی نفسها را در سینه‌ها حبس‌ می‌كرد، و همه مدعیان، تسلیم‌طلبانه در سازش با رژیم شاه یا منفعل و دنبال زندگی خود و یا مقهور سلطه ‌‌‌‌‌‌‌ساواك شده بودند، بنیانگذار كبیر مجاهدین؛ محمد حنیف‌نژاد و یارانش سعید محسن و علی‌اصغر بدیع‌زادگان، سازمان مجاهدین خلق ایران را بنیانگذاری كردند. آنان تجربه‌های مبارزات ملی و آزادیخواهانه مردم ایران در دهه‌های گذشته را جمعبندی نمودند و برای نخستین بار در تاریخ ایران یك سازمان انقلابی را بر اساس ایدئولوژی اسلام انقلابی، با نفی همه برداشتهای ارتجاعی و طبقاتی از اسلام و با خط‌مشی انقلابی و متكی بر انقلابیون حرفه‌یی و جان بركف تأسیس كردند. سازمان مجاهدین خلق ایران در سالهای گذشته به‌رغم تمامی تو‌طئه‌ها و تهاجمهایی كه برای نابودی آن از طرف شاه و شیخ به‌عمل آمده، با تقدیم 120هزار شهید در راه آزادی ایران از توفانهای سهمگین سیاسی، نظامی، ایدئولوژیك و تشكیلاتی عبور كرده و پرتوان و قدرتمند به‌ امید آینده‌‌‌‌‌‌‌ مردم ایران تبدیل شده است. وفاداری به ‌آرمان آزادی و فدای بی‌چشمداشت برای رهایی مردم ایران، رمز ماندگاری سازمانی است كه خود ستون‌فقرات یك مقاومت و ائتلاف پایدار است.


دادگاه کامران آسا و بیژن رضایی برگزار خواهد شد

دادگاه کامران آسا و بیژن رضایی، برادر و دوست خویشاوند کیانوش آسا، جانباخته اعتراضات خرداد سال گذشته، روز یکشنبه 14 شهریور ماه در شعبه هشت دادگاه انقلاب تهران برگزار میگردد.

بنا به اطلاع گزارشگران ، این پرونده مربوط به بازداشت ایشان در روز 16 آذر سال 88 می باشد که کامران آسا و بیژن رضایی هنگام ورود به دانشگاه علم و صنعت جهت حضور در مراسم یادبود روز دانشجو، توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیدند.

کامران آسا مدت 2 ماه را در زندان اوین بازداشت بوده است و به قرار وثیقه آزاد است. وی بار دیگر و در آستانه سالگرد مرگ برادرش مجددا در کرمانشاه بازداشت گردیده و پرونده مفتوح دیگری نیز در آنجا دارد.

دادگاه کامران آسا در حالی برگزار می گردد که علی رغم پیگیریهای مستمر خانواده در مورد نحوه جان باختن کیانوش آسا، تا کنون هیچ پاسخی از جانب نهادهای زیربط داده نشده است.

مقام روسی: حمله نظامی به رژیم ایران محتمل است

خبرگزاری حکومتی فارس، رئيس كميسيون امور بين‌الملل دوماي دولتي روسيه سناريوي نظامي در رابطه با ايران را محتمل دانست.

به گزارش خبرگزاري "ترند نيوز "، نماينده دوماي دولتي روسيه در امور بين‌الملل در مصاحبه با كانال تلويزيوني "راسيا 24 " اظهار داشت سناريوي نظامي در ايران خارج از امكان نيست.

"كنستانتين كاساچيوف "، رئيس كميسيون امور بين‌المللي دوماي دولتي روسيه، در اين رابطه گفت: در رابطه با سناريوي نظامي، اين خارج از امكان نيست.

كاساچيوف مدعي شد: بسياري از اظهارات بي پرواي طرف ايراني همچون نفتي است كه بر روي آتش ريخته مي‌شود.

اين عضو پارلمان روسيه در ادامه گفت: اين اقدامات اغلب نه از نقطه نظر فني و نه اقتصادي توضيح داده نمي‌شوند.

كاساچيوف افزود: ايران به آن ميزان از سوخت نياز ندارد تا آن را در آن تعداد نيروگاه هسته‌اي استفاده كند و همچنين به آن تعداد نيروگاه هسته‌اي نياز ندارد تا نيروي برق خود را تامين كند.