۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

بازداشت یک عضو کانون صنفی معلمان شهرکرد

نبی‌الله باستان فارسانی از فعالان کانون صنفی معلمان شهرکرد روز گذشته در راه بازگشت از مدرسه بازداشت شد.
 سه روز پیش از بخش اجرای احکام شهرستان فارسان با وی تماس گرفته شده و از او خواسته‌اند تا خود را برای اجرای حکم به زندان معرفی کند، اما وی با بیان این که حکم را عادلانه نمی‌داند اظهار داشته است که اگر قصد انتقال او را به زندان دارند می‌توانند برای بازداشت بیایند، اما او خودش را معرفی نخواهد کرد.

در پی این اظهارات ماموران امنیتی روز گذشته در راه مدرسه این دبیر ادبیات را بازداشت و به زندان فرخ شهر برده‌اند و امروز نیز فرزندانش‌ توانسته‌اند لوازم شخصی او را به زندان تحویل دهند.

نبی الله باستان فارسانی از فعالان کانون صنفی معلمان شهرکرد است چندی پیش به دیل بیماری در بیمارستان بستری بود. در فروردین 87 باستان در دادگاه به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر و دیوانعالی کشور تایید و هفته گذشته از طرف دایره اجرای احکام به وی ابلاغ شد.

اعتصاب غذای چهار تن از زندانیان زندان ارومیه

حبيب‌الله گلپری‌پور، حسين ميرزايی، علی‌احمد سليمان و احمد تموئی؛ سه تن از زندانیان محبوس در زندان مرکزی ارومیه، دست به اعتصاب غذا زده اند.
 چهار تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، پس از انتقال به سلول انفرادی از روز چهارشنبه پانزدهم دی ماه در اعتصاب غذا به سر می برند.

گزارش ها پیش تر حاکی از آن بود که حبيب‌الله گلپری‌پور، حسين ميرزايی، علی‌احمد سليمان و احمد تموئی به قرنطینه ی زندان ارومیه منتقل شده اند.

گفته می شود که مسئولان زندان به دلیل اعتراض این زندانیان به انتقال ناگهانی حسین خضری، زندانی محکوم به اعدامی که اجرای حکم به شدت جان وی را تهدید می کند، ایشان را به سلول انفرادی منتقل نموده اند.

يادآور می‌گردد که حبيب‌الله گلپری‌پور به اتهام همکاری با احزاب مخالف به اعدام، حسين ميرزايی به اتهام عضويت در احزاب مخالف به دو سال حبس، علی‌احمد سليمان بلاتکليف و احمد تموئی نيز به اتهام ارتباط با يکی از احزاب کُردی به پانزده سال زندان محکوم شده‌اند.

اوضاع رژیم داغونه

یکی از خوانندگان از تهران: اتفاقاتی داره تو جامعه می افته که شاید چندان دلیل قاطعی نباشه اما اگر نسبت به گذشته مقایسه بشوند تازه مشخص می شه چقدر اوضاع رژیم داغونه

در ایران برای گذر از فیلتر سایت های سرویس اومده به نام VPN بی نظیره انگار نه انگار که سایت ها فیلتر شده اند. هر سه ماه هزینه این برابر 9 هزار تومان است ماهی 3 هزار تومان.

مورد بعد مطبوعات هستند. دکه های روزنامه فروشی در تهران جمعه غروب که روزنامه های باقی مانده را برای برگشتی آماده می کنند کیلو کیلو کیهان، ایران، وطن امروز و این چرندیات رو دور می ریزند.

اکثر دختران در تهران بدون ترس با حداقل حجاب تردد می کنند حتی پایین شهر

استادیوم های خالی است انگار مردم با رژیم به همه شکل قهر کردند و بایکوت کردند. مساجد هنگام نماز شاید به زور 5 نفر تا 10 پیرمرد مشغول نماز هستند.

تشدید فشار بر فعالان دانشجویی دانشگاه ارومیه

همزمان با فشار و صدور احکام انضابطی برای فعالان دانشجویی دانشگاههای کشور، تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه ارومیه نیز، مشمول احکام تعلیق از تحصیل و اخراج از دانشگاه شدند و همزمان گزارش ها از بازداشت دو تن از دانشجویان آن دانشگاه خبر می دهد.

بر پایه برخی از گزارشات، پس از انتخابات و سرکوب اعتراضات، چندین دانشجوی دانشگاه ارومیه با احکام سنگین اخراج و تعلیق روبرو شدند، که طی ماههای اخیر نیز، فعالان دانشجویی آن دانشگاه با احکام مشابهی روبرو شدند، از جمله:

سید احمد حسینی دانشجوی کارشناسی ارشد دو ترم تعلیق با احتساب سنوات و در پی آن اخراج آوند ذاکری فردی دو ترم تعلیق با احتساب سنوات ، امیر رضایی دو ترم تعلیق با احتساب سنوات ، مسعود علوی دو ترم تعلیق با احتساب سنوات.

دیگر خبرها حاکی از آن است که دو تن از دانشجویان ارومیه توسط اطلاعات سپاه ارومیه بازداشت گردیده و هنوز از وضعیت آنان اطلاعی در دست نمی باشد. این در حالی است که بعد از کودتای انتخاباتی اطلاعات سپاه ارومیه بیش از بیست نفر از فعالان دانشگاه را بازداشت و بازجویی کرده بود و تعدادی از آنان با احکام قضایی روبرو شدند.

محرومیت خانواده مومنی از ملاقات حضوری با وی

خانواده عبدالله مؤمنی ۷ ماه است که از ملاقات حضوری با او محروم هستند.

مؤمنی که نامه‌اش به رهبری در رابطه با نحوه‌ی بازجویی‌ها و شکنجه‌هایش برای اعتراف گیری بی جواب مانده و از طرف دادستان محکوم به “سیاه‌نمایی” شده و گویا در حال گذراندن مراحل تنبیهی است.

لازم به ذکر است فرزندان وی به دلیل اشتغال به تحصیل نمی توانند در ساعات ملاقات کابینی پدرشان را ببیند.عبدالله مومنی، سخنگوی پیشین سازمان ادوار تحکیم وحدت و مسئول ستاد انتخاباتی شهروند آزاد مهدی کروبی در انتخابات خرداد ۱۳۸۸ چندی پیش طی نامه ای از زندان اوین خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، از شکنجه‌های شدیدی که بازجویان بر وی روا داشتند تا اعترافات اجباری از او بگیرند سخن گفت و محاکمه اش را نمایشی توصیف کرده است.

عبدالله مومنی یک هفته پس از انتخابات سال گذشته در تهران دستگیر شد. او در دادگاه بدوی به اتهام اجماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش سال حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی محکوم شد. این محکومیت وی سپس به ۴ سال و ۱۱ ماه حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد.

شعار نویسی و آخرین وضعیت امنیتی داشگاه آزاد تهران

با نزدیک شدن به ایام امتحانات پایان ترم، دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب اقدام به شعار نویسی بر روی تخته ها و دیوار های دانشکده فنی این دانشگاه کردند.
در این شعار ها و نوشته ها دانشجویان خواستار آزادی همکلاسی های در بند خود شده اند. "آگاهی بخشی،رسالت دانشجو"، "تهران جنوبی ها را آزاد کنید"، "هم کلاسی های ما را آزاد کنید"، "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد" و نام دانشجویانی که هم اکنون احکام قضایی دارند و یا در زندان هستند از جمله شعار ها و نوشته هایی هست که بر در و دیوار و تخته ی کلاس ها به چشم می خورد.

گفتنی است دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب یکی از فعالترین و پیشروترین دانشگاه های کشور در اعتراض به تقلب صورت گرفته در انتخابات و وقایع رخ داده پس از آن بوده است که امتحانات آن نیز به تعویق افتاد. سه شنبه پنجم آبان و سه شنبه بارانی دوازدهم آبان ماه، شانزدهم آذر و سه شنبه بیست و چهارم آذر ماه سال تحصیلی گذشته چهار تجمع اعتراضی با شکوه در این دانشگاه برگزار شد. همچنین در دی ماه سال گذشته نیز دانشجویان این دانشگاه به منظور گرامیداشت مرجع فقید "آیت الله حسینعلی منتظری" مراسم یادبودی برگزار کردند.

شعار نویسی دانشجویان در حالی صورت می گیرد که فضای این دانشگاه و به خصوص دانشکده فنی به شدت امنیتی می باشد و مسؤولین این واحد دانشگاهی افرادی را برای پاک سازی این شعارها استخدام نموده اند و برای ارعاب و ایجاد ترس در بین دانشجویان بارها اقدام به صدور و نصب اطلاعیه های تهدید آمیز نموده اند.

افزایش فشارها علیه زندانیان سیاسی در زندان قم

زندانی سیاسی جلال نبوی در میان زندانیان عادی و خطرناک زندان قم قرار دارد که به تحریک بازجویان وزارت اطلاعات او را مورد اذیت و آزار قرار می دهند و تهدید به قتل می کنند.
این زندانی سیاسی 29 ساله در جریان اعتراضات سال گذشته دستگیر و ابتدا به بند 240  و سپس به بند 350 زندان اوین انتقال داده شد و بیش از 6 ماه در آنجا در بازداشت بسر برد. او در دادگاه انقلاب قم محل سکونتش مورد محاکمه قرار گرفت  و به 4 سل زندان محکوم شد.
زندانی سیاسی سید جلال نبوی پس از محکومیت  به زندان مرکزی قم منتقل شد و در میان زندانیان عادی و خطرناک قرار داده شد. بازجویان وزارت اطلاعات زندانیان عادی و خطرناک را علیه این زندانی سیاسی تحریک می کنند تا  او را مورد اذیت وآزار قرار دهند  و همچنین وی را تهدید به قتل کرده اند.
از طرفی دیگر مادر زندانی سیاسی سید جلال نبوی  در جریان اعتراضات سال گذشته دستگیر و از آن زمان تاکنون در زندان مرکزی قم در بازداشت بسر می برد. او در شرایط سخت ،طاقت فرسا و غیر انسانی نگهداری می شود.
باز جویان وزارت اطلاعات پدر این زندانی سیاسی را تحت فشارها و تهدیدات خود قرار داده اند تا در رابطه با وضعیت و شرایط  همسر و فرزندش را با سازمانهای حقوق بشری و رسانه ها اظهار نظری نکند در غیر این صورت او را هم بازداشت خواهند کرد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری ،صدور احکام سنگین و تحت فشار قرار دادن اعضای زندانی این خانواده را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.

مذاکرات استانبول احتمالا 20 ژانویه انجام می شود

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از بروکسل به نقل از سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت، مذاکرات هسته ای با نمایندگان رژیم تهران احتمالا روز 20 ژانویه (30 دیماه) در استانبول ترکیه از سر گرفته خواهد شد.

پیشتر کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در بوداپست پایتخت مجارستان بسر می برد، با رد دعوت رژیم تهران برای بازدید سفرای اروپايی از تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی گفته بود، این وظیفه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی است که از این تاسیسات بازدید کنند.

این در حالیست که صالحی، سرپرست وزارت امور خارجه رژیم تهران، هدف از این دعوت را خنثی کردن دروغ ‌پردازیها در باره برنامه هسته‌ ای جمهوری اسلامی دانسته اعلام کرده است.

همزمان روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلستان در باره دور تازه گفتگوهای هسته ای نوشت، قرار است این مذاکرات یکبار دیگر در استانبول برگزار شود، اما چشم ‌اندازی از اینکه رژیم تهران از تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی دست بکشد، وجود ندارد.

مرتضوی جنایتکار خواستار اعدامهای بیشتر شد

رييس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز كه چند روز پيش در گردهمايي مسوولان اين ستاد از ناكارآمدي برخي قوانين در برخورد با مجرمان گلايه كرده بود، خبر داد كه پيشنهاد حكم اعدام براي قاچاقچيان ارائه شده است.

سعيد مرتضوي در پاسخ به ايسنا مبني بر اين‌كه آيا پيشنهاد حكم اعدام براي قاچاقچيان را ارائه كرده‌ايد؟ گفت:‌ اين پيشنهاد براي موارد خاص داده شده است.

وي هم‌چنين با تاكيد بر اينكه سهم نواقص قانوني در به نتيجه نرسيدن پرونده‌هاي قاچاق و قاچاقچيان تا 90 درصد است در پاسخ به اينكه اين موارد خاص چيستند؟ عنوان كرد كه در اين زمينه بعدا توضيح خواهد داد.

وي با اشاره به تجربه كشورهاي ديگر در مورد برخورد با قاچاق خاطرنشان كرد: در چين براي قاچاقچيان حكم اعدام در نظر گرفته شده و بدون ملاحظه اجرا مي‌كنند.

محمدرضا خاتمی اخراج شد

وزیر بهداشت رژیم، محمدرضا خاتمی را از ریاست یکی از دانشگاههای علوم پزشکی برکنار کرد. خبرگزاری حکومتی مهر نوشت : برادر یکی از عناصر فتنه که طی چند سال اخیر ریاست یکی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور را برعهده داشت هفته گذشته از سوی مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برکنار شد. دستجردی پس از گذشت مدتها از طرح انتقادات نسبت به حضور وی در سمت ریاست دانشگاه، نسبت به این برکناری اقدام کرد.

قربانیان رژیم به جان صندوق های صدقات افتاده اند

دست‌كم 70 درصد اسكناس‌های صندوق‌های صدقات به‌سرقت می‌رود. یک مقام مسئول در كمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: معتادان با مفتول‌های مسی به جان صندوق‌های صدقات می‌افتند و هرچه اسكناس در آن است بیرون می‌كشند.

به گفته وی، وقاحت این جماعت به حدی رسیده كه این دستبردها تنها مختص شب‌ها نمی‌شود و در طول روز آنهم در برابر صدها عابر حیران شاهد تعرض به صندوق‌های صدقات هستیم.

این مسئول در پیشنهادی جالب اعلام كرد: بهتر است به معتادان صدقه داده شود چرا كه این افراد مجبور می شوند تا نیازهای مالی خود برای تهیه مواد مخدررا از راه سرقت از اموال مردم تامین كنند كه خسارت‌های این سرقت‌ها چند برابر كمک‌هایی می‌شود كه به آنها می‌كنیم.

اندیمشک؛ اجرای حکم وحشیانه شلاق در ملاعام

دادستان عمومي و انقلاب انديمشك از اجراي حكم شلاق براي يكي از كيف‌قاپ‌هاي اين شهرستان خبر داد.

علي غياثوند با بيان اين مطلب، اظهار كرد: به دنبال گزارش‌هاي رسيده مبني بر اين ‌كه فردي به نام «ب- ز» از طريق كيف‌قاپي اقدام به ناامني در مركز شهر مي‌كند، موضوع پيگيري و متهم پس از شناسايي دستگير شد.

وي ادامه داد: پس از اقرار متهم به جرايم ارتكابي، كيفرخواست براي وي صادر و پرونده به دادگاه ارسال شد.

دادگاه فرد مذكور را به سه سال حبس و تحمل 74 ضربه شلاق در ملاءعام محكوم كرده بود.

غياثوند خبر داد كه حكم شلاق اين فرد در ميدان مركزي شهر انديمشك به اجرا درآمد.

عکس/ تصاویری شگفت انگیز بزرگترین غار دنیا



مجله نشنال جغرافی در اولین شماره خود در سال 2011 به معرفی یکی از بزرگترین غارهای دنیا به نام "هانگ سون دونگ" در ویتنام پرداخته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، غار "هانگ سون دونگ" در ویتنام دارای یک جنگل داخلی است. این غار به حدی وسیع است که برای وارد شدن به آن باید از یک مسیر عمودی به ارتفاع یک آسمانخراش 40 طبقه پایین رفت.
در آستانه ورود به "هانگ سون دونگ"، یک ستون غول پیکر از رسوبات کربنات کلسیم همانند برجی بلند در برابر دیدگان مکتشفان این غار عظیم ظاهر می شود.
در آوریل 2009 تیمی متشکل از مکتشفان انگلیسی و ویتنامی شروع به اکتشاف "هانگ سون دونگ" کردند و دریافتند که زیر جنگلهای بارانی در مرز میان ویتنام و لائوس غاری خیره کننده به طول بیش از 4 کیلومتر و در برخی نقاط با ارتفاع بیش از 180 متر امتداد یافته است.
بررسیها نشان داد که یک رودخانه زیرزمینی بین دو تا پنج میلیون سال قبل این غار را در زیر این جنگل بارانی حفر کرده است.
مکتشفان از سال 1990 به این منطقه اعزام می شوند و تاکنون توانسته اند بیش از 150 غار را کشف کرده و بیش از 140 کیلومتر تونل در داخل این غارها را نشانه گذاری کنند.
در این راستا، مجله علمی نشنال جغرافی در اولین شماره سال 2011 خود گزارشی تصویری از مناظر دیدنی این غار را منتشر کرده است.























 

گفتگو با اسکندر فيلابی قهرمان پيشين کشتی ايران

جهان پهلوان غلامرضا تختی - Takhti

زندانی سیاسی جعفر کاظمی در آستانۀ اجرای حکم اعدام قرار گرفته است


جعفر کاظمی











 بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" پرونده زندانی سیاسی جعفر کاظمی محکوم به اعدام به اجرای احکام دادگاه انقلاب فرستاده شده است و حکم جنایتکارانه و ضد بشری اعدام علیه این زندانی سیاسی در آستانۀ اجرا قرار گرفته است.
در چند روز گذشته اخباری مبنی بر تایید حکم ضدبشری اعدام زندانی سیاسی جعفر کاظمی انتشار یافت که باعث نگرای فزآیندۀ خانواده وی گردید. خانواده آقای کاظمی جهت مطلع شدن از وضعیت پرونده عزیزشان به ارگانهای مختلف مراجعه کردند که از جملۀ آنها دیوان علی کشور،اجرای احکام دادگاه انقلاب ،دادستانی تهران و بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین می باشد.
خانواده کاظمی به هر کدام از این مراکز که مراجعه می کردند آنها را به جای دیگری احاله می دادند واز پاسخگویی به آنها خوداری می کردند. آنها خواستار پاسخگویی عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در رابطه با پرونده عزیزشان بودند اما او از روبرو شدن و پاسخ دادن به آنها سرباز زد و آنها را به بازپرسی امنیت مستقر در زندان اوین احاله داد.بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین به خانواده کاظمی گفت: پرونده جعفر کاظمی به اجرای احکام دادگاه انقلاب ارسال شده است و در انتظار دستور اجرای حکم اعدام بسر می برد.
در حال حاضر علاوه بر زندانی سیاسی جعفر کاظمی تعداد دیگری از زندانیان سیاسی زندان اوین در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند که اسامی بعضی از آنها به قرار زیر می باشد؛ معلم زندانی عبدالرضا قنبری،محمدعلی حاج آقایی، محسن دانش پور،احمد دانشپور ،جواد لاری و فرح واضحان می باشند.
لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی جعفر کاظمی 27 شهریور ماه 1388 توسط مامورین وزارت اطلاعات با ضرب و شتم دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل گردید. او به مدت 74 روز در سلول انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.سربازجوی وزارت اطلاعات آخوندی با نام مستعار علوی پرونده او را به شعبۀ 28 دادگاه انقلاب ارجاع داد رئیس این شعبه فردی بنام محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمیتۀ قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 می باشد او آقای کاظمی رابه اعدام محکوم کرد و سپس در دادگاه تجدید نظر حکم اعدام توسط احمد زرگر از بازجویان دهۀ 60 مورد تایید قرار گرفت.زندانی سیاسی جعفر کاظمی از شاهدان و نجات یافتگان قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 می باشد.او از سال 1360 تا اواخر سال 1369 در زندان بسر برد و تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار داشت.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطری جدی که جان زندانیان سیاسی محکوم به اعدام را تهدید می کند هشدار می دهد و از دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی محکوم به اعدام توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.

افزایش نگرانی نسبت به وضعیت حسین خضری

نگرانی ها نسبت به وضعیت حسین خضری، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، پس از آخرین ملاقات با خانوده اش افزایش یافت. بنا بر گزارش منابع خبری در ایران، خانواده حسین خضری روز پنچشنبه پانزده دی موفق به ملاقات با وی در زندان ارومیه شدند. برادر حسین خضری ضمن اعلام این مطلب گفت: "روز گذشته مسئولان فضای ملاقات را طوری تدارک دیده بودند که گویی آخرین ملاقات ما با حسین هست. آن ها حتی گفتند که ما حسین را به مکان دیگری منتقل می کنیم و شما دیگر او را نخواهید دید."

ظاهرا حسین خضری در روزهای اخیر بعد از انتقال از بند،  در قرنطینه ی زندان مرکزی ارومیه نگه داری شده است.  خانواده ی خضری پس از این ملاقات از سرنوشت و محل نگهداری حسین کاملا بی اطلاع هستند . برادر این زندانی محکوم به اعدام احتمال می دهد که وی را به "تهران" منتقل کرده باشند. حسین خضری، یکشنبه، دوم دی از بند خارج و به مکان نامعلومی انتقال یافته بود. با توجه به تایید حکم اعدام این زندانی سیاسی کرد و ارجاع پرونده اش به اجرای احکام، وی در آستانه اعدام قرار گرفته است.

سرنوشت نامعلوم یک استاد دانشگاه در قزوین

رضا ایزدی فارغ التحصیل و محقق دانشگاه آزاد قزوین و استاد دانشگاه غیرانتفاعی غزالی مدتی است که ناپدید شده و تا کنون خبری از ایشان در دست نیست.

البته آقای رضا ایزدی سال گذشته نیز پس از اجتماعات 16 آذر 88 در تهران بازداشت و مدتی را در زندان اوین در بند 209 در بازداشت به سر برده است که با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.

شایان ذکر است که اخیرا، فشارهای رژیم ایران بر قشر دانشجو و استادان دانشگاه بعد از وقایع انتخابات ریاست جمهوری گذشته که با تقلب گسترده رژیم همراه بود، دوچندان شده است.

وضعیت وخیم زندانی محکوم به اعدام در زندان سقز

کمپین حمایت از زندانیان سیاسی و مدنی

وضعیت وخیم رشید آخ کندی زندانی محکوم به اعدام در زندان سقز

رشید آخ کندی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در شرایط امنیتی خاص و تحمیلی مسئولین
زندان قرار گرفته به طوری که از درمان بیماری این زندانی و ملاقات با خانواده
جلوگیری می شود.
رشید آخ کندی که به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده
از ملاقات با خانواده اش محروم شده است و علی رغم بیماری های مختلف مسئولین
زندان سقز از درمان این زندانی جلوگیری میکنند.
رشید آخ کندی از ناحیه چشم احساس
درد میکند و کلیه های وی نیز عفونت کرده است و تا کنون هیچ مداوایی برای درمان
بیماری های این زندانی لحاظ نشده است.

حضور دوباره خيابانی جنبش سبز با جام ملتهای آسيا

جام ملتهای آسيا زمينه مناسبی را برای حضور خيابانی جوانان طرفدار جنبش سبز مهيا كرده است
پس از هر پيروزی تيم ملی ايران بايد باز به رسم شبهای پيش از انتخابات منتظر كارناوالها آن هم با نماد يا علاماتی خاص بود

از طرفی شادی ملی و هيجان عمومی گسترده پس از هر برد مسولين امنيتی را كاملا آچمز كرده چرا كه نه توان كنترل جمعيت مهيج را دارند و نه مشروعيت آن را

بايد ديد آيا جام ملتهای 2011 كابوسی برای نظام خواهدشد؟

اخبار ضد و نقیض از بازداشت مرتضی حاجی

برخی اخبار حاکی است که مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی، شامگاه ۱۵ دی ماه ٨٩، در منزلش توسط نیرو های امنیتی بازداشت شد.

تارنمای جرس گزارش داده است که برخی منابع در این زمینه گزارش دادند که این خبر موثق بوده و از سوی نزدیکان آقای حاجی تائید شده و او به زندان اوین منتقل شده است.

در همین حال اخبار دیگری حاکی است که مرتضی حاجی بازداشت نشده است.

مرتضی حاجی در دولت اول اصلاحات عهده دار سمت وزارت تعاون و در دولت دوم وزیر آموزش و پرورش شد و پس از اتمام دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، به همراه چند تن از وزرای کابینه، بنیاد باران را پایه گذاری کردند.

حاجی که در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری، از سیاست یکجانبه صداوسیما بشدت انتقاد می کرد، هفتم دی ماه ۱۳۸۸(فردای عاشورای خونین)، در منزلش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و بعد از دو هفته آزاد گردید.