۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

مراسم بزرگداشت بانوی هنر ایران خانم مرضیه در اشرف، در روز یکشنبه 25مهر در شرایطی برگزار شده است که نیروهای تحت امر مالکی در آستانه سفر او به تهران در روز بعد، برای خوش‌خدمتی به ولی‌فقیه ارتجاع در گوشه شمال شرقی اشرف شماری از مجاهدین را مورد حمله قرار داده و آتش گشودند. در این حمله وحشیانه 18مجاهد خلق مجروح و مصدوم شدند.

همزمان با این حمله، مزدوران گشتاپوی آخوندی با 66بلندگو در غرب و جنوب اشرف در منتهای لئامت به لعنت کردن بانوی هنر ایران، خانم مرضیه، اشتغال داشتند:

مزدور مصطفى محمدى: ”باز هم آمدم ای اشرفیان، باز هم من مصطفی محمدی از کانادا آمدم.
این خانم مرضیه باعث شد که دخترم سمیه محمدی و بقیه سمیه‌ها در این اشرف بمانند، من به‌عنوان پدر، لعنتش می‌کنم. در عین حال که می‌دانم این همه مغزشویی شده بود، وسیله‌ای شده بود. و این خانم هم مرد و از بین رفت. همه‌جا اعلام کردم تو توی اشرفی هیچ جایی غیر از اشرف نداری.
گفتم که خانواده‌ها را می‌آورم، دیدی که هر روز تعداد خیلی زیادی از شهرستان آوردم… “

درباره حمله وحشیانه نیروهای تحت امر مالکی به مجاهدان اشرف که علاوه بر گروههای مبارز ایرانی، به‌ویژه هموطنان کرد ایرانیمان، از سوی شخصیتها و نیروهای ملی عراق، قویاً محکوم شد، آقای حیدر الملا، سخنگوی رسمی ائتلاف العراقیه، آلترناتیو ملی عراق و فراکسیون برنده در انتخابات این کشور، گفت: امروز آقای مالکی با شلیک به پناهندگان در عراق، مجاهدین خلق، به رژیم ایران قربانی هدیه کرده است تا این‌که رضایت حکام ایران را برای تجدید ولایتش جلب کند…


جالب توجه این‌که، رژیم پلید آخوندی وقوع این حمله را از قبل، اعلام کرده بود. نمونه‌ای که نیروهای آمریکایی و سازمان ملل را به روشنی متقاعد کرد که حمله و شلیک و لجن‌پراکنی علیه اشرف به‌دستور ولی‌فقیه ارتجاع و برای خوش خدمتی به استبداد مذهبی حاکم بر ایران صورت می‌گیرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه خود، خاطرنشان کرد: «روز 24مهرماه سایتهای وزارت اطلاعات از نقش رژیم آخوندی در ”برپایی چندین ایستگاه جدید در نقاط مختلف“ اشرف پرده برداشتند. این سایتها برای توجیه حمله و هجوم برنامه‌ریزی شده روز بعد (25مهرماه) به ساکنان اشرف در یک وارونه‌گویی مضحک خبر دادند ”باید در آینده نزدیک منتظر آغاز درگیری و تهاجم مجاهدین به نیروهای عراقی باشیم“.
وزارت اطلاعات آخوندها هم‌چنین برای رد پاک‌کنی افزود: ”رجوی دستور درگیری با نیروهای عراق را صادر کرده است… رجوی قصد آن دارد که تمام نیروهای محصور در اردوگاه را قربانی کرده و به‌جای دستور خودسوزی و خودکشی، به آنها دستور داده است تا با مانع تراشی در برابر اقدامات قانونی دولت عراق، خود را به کشتن بدهند. با این وصف باید در آینده‌ای نزدیک منتظر آغاز درگیری و تهاجم مجاهدین به نیروهای عراقی باشیم… “،

اطلاعات آخوندها روز بعد از حمله نیز، در یک رد گم کنی مسخره دیگر از ورود مجاهدین به فاز مسلحانه در عراق خبر داد و تحت عنوان ”ورود رجوی به فاز مسلحانه در عراق“ نوشت:

”در پی دستور رجوی برای به‌راه انداختن درگیری در عراق و تهاجم به پلیس این کشور روز گذشته با هجوم به پلیس عراق مانع از اقدامات قانونی آنان برای نصب یک برج مراقبت شدند“.
رژیم آخوندی در ادامه می‌افزاید: ”این اقدامات ماهیت تروریستی این گروه را نشان می‌دهد و رهبری آنها ورود به فاز مسلحانه را تنها راه چاره دیده است“.

همزمان با سفر مالکی به تهران در روز 26مهر، رژیم آخوندی صراحتاً در رسانه‌های خود اعلام کرد: ”قطعاً یکی از خواسته‌های ایران از عراق برچیدن پایگاه تروریستی اشرف در عراق است…

قطعاً ایران بار دیگر از مالکی خواهد خواست تا تکلیف تروریستهای مجاهد پناه گرفته در این کشور را روشن کند… “.
به اشاره ولی‌فقیه ارتجاع سایت رژیمی عصر ایران به مالکی آشکارا گوشزد کرد: ”دولت عراق با این‌که بارها بر اخراج مجاهدین خلق از خاک این کشور تأکید داشته و بیانیه‌های مختلفی در این خصوص منتشر کرده اما اقدام عملی روشنی در این زمینه انجام نداده است… سؤال این است که مقامات عراقی برای مقابله با این گروههای تروریستی ضدایرانی چه کرده‌اند؟ آیا انتظارات را برآورده کرده‌اند؟ آیا نباید تاکنون این گروههای شناخته شده تروریستی از عراق اخراج شوند؟ اینها سوالاتی است که باید نوری مالکی پاسخی قانع کننده برای آنها داشته باشد“.

به قرار اطلاع خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، پس از اطلاع از حمله مزدوران تحت‌امر مالکی به مجاهدان اشرف، به آنها پیام داد که مراسم بزرگداشت خانم مرضیه را در شرایط حمله و شلیک و در حالی‌که 18تن از مجاهدین مجروح شده‌اند، لغو و به زمانی دیگر موکول کنند چرا که بر زمین ریختن خون مجاهدین، روح مرضیه، اشرف السادات اشرفی را، بسیار می‌آزارد. اما به ایشان جواب داده شد:

وحوش و مزدوران مهاجم، ناچیزتر از آنند که بتوانند مانع برگزاری مراسم مرضیه عزیزمان شوند. بگذریم که اگر لشکری از مزدوران هم به اشرف حمله می‌کردند، باز هم مجاهدان سوگندخورده، در میان آتش و خون، با خروش «بیا، بیا» بزرگداشت مرضیه را به احترام او و احترام هنر و فرهنگ و تاریخ ایران‌زمین، برگزار می‌کردند. به‌خصوص که از این پس با خروش «بیا، بیا» و به فرمان فرمانده ارتش آزادی، برخلاف 6 و 7مرداد سال گذشته، در دفاع برحق از خود، دست باز دارند و از این بابت بسیار خرسندند.


در پی حمله وحوش تحت‌امر مالکی و نیروی تروریستی قدس، دبیرکل جنبش ملی عراق خواهان توقف اقدامات منزجرکننده و ضدانسانی علیه مجاهدان اشرف شد و این حمله را پیش‌پرداخت سفر مالکی به تهران برای جلب حمایت حکام ایران از نخست‌وزیری مجدد او توصیف کرد.

رهبر عراقی تعجب خود از شیوه برخورد دولت مالکی با انسانهای آرمانخواه در کمپ اشرف را ابراز نموده و گفت: راه‌حل در استقرار تیم مانیتورینگ سازمان ملل و نیروهای آمریکایی برای جلوگیری از بروز فاجعه‌ای جدید است.

تجمع آزادیخواهان عراق به رهبری ایاد جمال‌الدین اعلام کرد: حمله نیروهای امنیتی به ساکنان اشرف در آستانه دیدار مالکی از تهران و ضرب‌وجرح آنها که منجر به جراحت 18تن از ساکنان اشرف از زن و مرد شد، توهین به همه اجزاء تشکیل‌دهنده جامعه عراق که خواستار ایجاد یک دولت مستقل و به‌ دور از معاملات بی‌ارزش هستند، محسوب می‌شود هم‌چنین توهینی است به وجدانهای آزاد و آگاه همه عراقیان.

از سوی دیگر حقوقدانان عراقی العراقیه اعلام کردند که از سوی دکتر ایاد علاوی، رئیس این ائتلاف، موظف به پیگیری موضوع اشرف با مقامات بین‌المللی و مقامات قضایی عراقی شده‌اند.

حقوقدانان العراقیه هم‌چنین در نامه‌های خود خطاب به رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور و معاون نخست‌وزیر عراق به صراحت اعلام کردند: بررسی پرونده اشرف باید به تشکیل یک دولت ملی در عراق موکول شود. دولتی که ساکنان قرارگاه اشرف را حراست نموده و برای آنها حفاظت بین‌المللی و قانونی در پرتو کنوانسیون چهارم ژنو که دولت عراق به آن ملتزم است، تامین کند. این دولت باید ساکنان قرارگاه اشرف را در برابر عدم استرداد به رژیم ایران و تامین حفاظت لازم برای آنها تضمین کند. به‌نحوی که این دولت اعتنایی به هیچ‌یک از عذر و بهانه‌های رژیم ایران برای استرداد نفرات مطلوب این رژیم با احکام باطل و بی‌اساس قضایی نداشته باشد.

طبق آخرین خبر، نائب‌رئیس پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت از جانب 4000 پارلمانتر در 35کشور جهان با استناد به نامه‌های 8500تن حقوقدانان کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، در نامه‌های جداگانه به معاون رئیس‌جمهور آمریکا، وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده، سفیر آمریکا در عراق و فرمانده نیروهای آمریکایی و هم‌چنین به دبیرکل ملل متحد، معاون سیاسی دبیرکل، کمیسر عالی حقوق‌بشر و نماینده ویژه دبیرکل در عراق، با ابراز نگرانی شدید نسبت به مجروح و مصدوم شدن 18تن از ساکنان اشرف در حمله بعدازظهر روز یکشنبه 17اکتبر نوشت:


”ما با این عقیده کاملاً موافقیم که این حمله یک پیش‌پرداخت به رژیم ایران روز قبل از سفر مالکی به تهران است. او که شانسش برای نخست‌وزیری مجدد کمتر و کمتر شده است، تنها ملجأ خود را برای حفظ این منصب، رژیم ایران یافته است.

شلیک گلوله و ضرب‌وجرح افرادی که به‌صورت مسالمت‌آمیز به نصب غیرقانونی یک برج دیدبانی در اشرف اعتراض کرده‌اند، امری است که سکوت در مقابل آن موجه نیست و انتظار هر دموکراتی اینست که نیروهای آمریکایی در چارچوب وظایف بین‌المللی و تعهد ویژه‌ای که نسبت به ساکنان اشرف بر عهده‌دارند، در مقابل این اقدام جنایتکارانه عکس‌العمل نشان دهد.

گردانندگان کمیته سرکوب اشرف در نخست‌وزیری عراق و فرماندهان عراقی که ظاهراً حفاظت ساکنان اشرف را برعهده‌ دارند، دستورات خود را از فاشیسم دینی حاکم بر ایران و سفارت آن در بغداد و نیروی تروریستی قدس دریافت می‌کنند… به همین دلیل است که ماموران اعزامی وزارت اطلاعات ایران که از فوریه گذشته، در ورودی اشرف به شکنجه روانی ساکنان مشغول هستند، از روز 13اکتبر با 22بلندگوی جدید در ضلع جنوبی، به شکنجه روانی ساکنان، ابعاد بسیار گسترده‌تری بخشیدند. سپس یک پست جدید مسلح در خیابان اصلی اشرف دائر شد و اعتراض ساکنان را بر انگیخت.


هدف نیروهای عراقی از استقرار پستهای جدید، حمله و هجوم به ساکنان اشرف است به‌خصوص که نیروهای عراقی، انواع موانع و کار شکنیها را بر سر راه هیأت قضایی عراق که برای رسیدگی به شکایتهای ساکنان اشرف به محل آمده بود، به‌عمل آوردند چرا که از ثبت قانونی جنایات انجام شده به‌شدت در هراسند.

این وقایع یک بار دیگر ثابت کرد، نیروهای عراقی نه تنها صلاحیت حفاظت ساکنان اشرف را ندارند، بلکه خود در حکم قاتلان آنها به حساب می‌آیند از این‌رو بر مسئو لیت نیروهای آمریکایی که با تک‌تک ساکنان بازای دریافت تسلیحاتشان موافقتنامه حفاظت تا تعیین‌تکلیف فرجام نهایی امضاء کرده‌اند، تأکید می‌کنیم“.

تجمع اعتراضی کشاورزان شهر ری در مقابل ساختمان سازمان آب تهران

کشاورزان شهر ری در جلوی ساختمان سازمان آب تهران در اعتراض به بسته شدن منابع آب کشاورزی دست به تجمع زدند.

رژیم آخوندی با بستن منابع آب کشاورزان شهر ری مانع رسیدن آب به ۸۰هزار هکتار زمینهای مستعد کشاورزی و آب شرب مورد نیاز مجتمع گاوداری استان تهران شده است. ری بزرگترین منبع تولید‌کننده اکسیژن برای استان تهران محسوب می‌شود.

حجاب در ادارات؛ لائيکهای ترکيه بشدت نگرانند

به گزارش منابع خبری در آنکارا، رئیس پارلمان ترکیه از اظهارات دادستان کل این کشور که روز گذشته در مورد اجازه استفاده از حجاب اسلامی در دانشگاههای ترکیه هشدار داده بود، انتقاد کرده است.
دادستان کل ترکیه دیروز گفته بود، اجازه استفاده از حجاب اسلامی در دانشگاهها در حکم نقض اصل سکولاریسم در ترکیه است، زیرا که یک نظم و ترتیب حقوقی را بر پایه زمینه های مذهبی قرار می دهد.
به نوشته برخی روزنامه های ترکیه، چند تن از مسئولان حزب اسلامگرای حاکم حتی ابراز امیدواری کرده اند که حجاب در تمامی ادارات و مدارس دولتی الزامی شود که اگر این اظهارات صحت داشته باشد، کابوس ترسناکی برای لائیکهای ترکیه خواهد بود.
لائیک های ترکیه درباره حذف ممنوعیت حجاب در ادارات و دانشگاههای این کشور به شدت نگرانند و معتقدند اظهارات مسئولان حزب اسلامگرای حاکم، درخواست برای اجرای حکومت دینی است.
لائیکها تاکید می کنند حزب عدالت و توسعه (حزب اسلامگرای حاکم) دارای برنامه های سری برای اجرای شریعت اسلامی در ترکیه است.

واکنش رژیم به اعتراض پناهجویان ایرانی در یونان

سایت حکومتی آتی نیوز: گروهي از داوطلبان ايراني با هدف تحت فشار قرار دادن دولت يونان به منظور پذيرش درخواست پناهندگي آنها، لب هاي خود را با نخ هاي بخيه دوخته اند. اين 25 نفر که زير چادري موقت در مرکز آتن به سر مي برند، از چند روز قبل اعتصاب غذاي خود را آغاز کرده اند. در حالي که اعتصاب غذا و دوختن لبها براي مجبور کردن آتن به پذيرش پناهندگي آنها، بيانگر اوج بي توجهي اين کشور غربي مدعي حقوق بشر به حقوق انساني آنها است، برخی رسانه های غربی همچون آسوشيتدپرس تلاش دارند از اين رويداد نيز براي طرح ادعاي نقض حقوق بشر در ايران بهره برداري کنند.

ممانعت از آزادی یکی از بازداشت شدگان توسط بازجویان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"،زندانی سیاسی تیمور رضاییان علیرغم تبرئه از تمامی اتهامات و صدور رای آزادی او توسط دادگاه تجدید نظر بیش از 2 هفته است که در بازداشت بسر می برد.
زندانی سیاسی تیمور رضاییان 50 ساله 2 هفته پیش در دادگاه تجدید نظر از تمامی اتهامات تبرئه گردید و رای بر آزادی او را صادر نمودند.آقای رضاییان فقط به دلیل داشتن رسیور ماهواره در منزل به 300 هزارتومان جریمه نقدی محکوم شد.اما بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی او ممانعت می کنند و با بهانه های واهی سعی در ادامه بازداشت او را دارند.
تیمور رضاییان از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد که در جریان یورشها و دستگیریهای گسترده قبل از 22 بهمن سال گذشته نیمه شب 18 بهمن دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شد و پس از چند ماه او را به به بند 350 زندان اوین منتقل کردند.
آقای رضاییان 18 مردادماه در دادگاه فرمایشی محاکمه و محکوم به 3 سال زندان شد ولی در دادگاه تجدید نظر از تمامی اتهامات تبرئه گردید.او بیگناه نزدیگ به یکسال در زندان شکنجه و تحت شرایط طاقت فرسا قرار گرفت ولی علیرغم تمامی آنها هنوز از آزادی او سرباز می زنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری خودسرانه ، شکنجه و بازداشت طولانی مدت این زندانی سیاسی بدون اینکه مرتکب گناهی شود و حتی دادگاه فرمایشی تجدید نظر بر بی گناهی او صحه گذاشت را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعمال ضد بشری علیه زندانیان سیاسی در ایران است.

29 مهر 1389 برابر با 21 اکتبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل




دستگیر بیست دانشجوی دختر و پسر

به گزارش سایت حکومتی آخرین نیوز،  بیست دانشجوي دختر و پسر در یک مهمانی شبانه در یزد دستگیر شدند . بنا به ابن گزارش، دانشجویان دستگیر شده  مراسمی را در يک کافي شاپ در روستاي "ييلاقي و خوش آب و هواي" شهر صدوق یزد بر پا کرده بودند که توسط ماموران حکومت دستگیر شدند.
گفته می شود در جریان دستگیری این افراد  دو  دانشجوی دختر از دست ماموران فرار کرده بودند که دوباره  دستگیر شدند .