۱۳۸۹ مرداد ۱, جمعه

یک زندانی در زندان سنندج در انتظار اجرای حکم اعدام

خبرگزاری هرانا - لقمان عبدالله زاده مقدم، زندانی محبوس در زندان سنندج که به اتهام حمل مواد مخدر محکوم به اعدام شده در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برد.


لقمان عبدالله زاده 32 ساله 6 ماه پیش با یورش مامورین به منزلش دستگیر و به اتهام داشتن مواد مخدر به آگاهی سنندج برده شد. به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، وی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت تا وادار به اعتراف شود و سپس پرونده او به شعبه 1 دادگاه انقلاب و عمومی سنندج منتقل شد. در آنجا محاکمه و محکوم به اعدام شد.او در جریان محاکمه از داشتن وکیل محروم بود.

بنابه گفته خانواده آقای عبدالله زاده مقدم این اتهام انتسابی است.

گفته می شود لقمان عبدالله زاده مقدم پیش از این به اتهام قتل مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شده بود ولی پس از مدتی بازداشت به بی گناهی او پی بردند و او را آزاد کردند و دستگیری مجدد او در این راستا می باشد.

خانم آمنه مناف زاده 45 ساله مدت کوتاهی پس از دستگیری همسرش آقای لقمان عبدالله زاده با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان به اتهام فعالیت سیاسی دستگیر و به سلول های انفرادی وزارت اطلاعات در زندان ارومیه منتقل شد و پس از چند ماه بودن در سلولهای انفرادی به بند زنان زندان ارومیه امنتقل شد و در حال حاضر در بلاتکلیفی بسر می برد.

گفتنی است تا به حال تعداد زیادی از زندانیان سیاسی تحت عنوان حمل مواد مخدر اعدام شده اند.

شعار مرگ بر ديکتاتور در جریان مسابقه فوتبال

در جریان بازى فوتبال بین تیمهای ايران و لازيوی ایتالیا که بصورت زنده از شبکه 3 تلویزیون رژيم پخش شد، گه ‌گاه صداى تماشاگران ایرانی بگوش مى رسید که شعارهاى سياسى مى دادند. از جمله شعارهاى آنها که با کمى دقت به گوش مى رسيد، شعار مرگ بر ديکتاتور بود که دقيقا هنگامی که اين شعارها سر داده مى شد، صداى بازی پائین میامد تا مردم متوجه صداها نشوند.