۱۳۹۱ بهمن ۲۸, شنبه

حکم اعدام مه‌آفرید امیرخسروی تأیید شد

خبرگزاری تسنیم: شعبه 13 دیوانعالی کشور حکم اعدام مه‌آفرید امیرخسروی مدیرعامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا را تأیید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، قضات شعبه 13 دیوانعالی کشور که از مهرماه مشغول بررسی پرونده و احکام صادره دادگاه انقلاب برای 37 متهم بخش اول فساد بزرگ مالی بودند، حکم اعدام مه‌آفرید امیرخسروی، متهم ردیف اول این پرونده را تأیید کردند.

برخی از رسانه‌ها به نقل از آیت‌الله محسنی گرکانی از نقض حکم برخی از متهمان به دلیل وجود نواقصی خبر داده‌اند.

پرونده 37 متهم از بخش اول رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی موسوم به اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی 18 مهر به دیوانعالی کشور رفت.

در این بخش از رسیدگی‌ها که از 29 بهمن سال 90 آغاز شد و بعد از برگزاری 15 جلسه، روز 25 تیرماه امسال به پایان رسید، 39 متهم توسط قاضی ناصر سراج محاکمه شدند که در نهایت ضمن تبرئه دو متهم، 37 نفر از آنها به اعدام، حبس، رد مال و مجازات‌هایی دیگر محکوم شدند که پرونده با اعتراض تمام 37 متهم به دیوانعالی کشور ارجاع شد.

قضات شعبه 13 دیوانعالی کشور مأمور رسیدگی به این پرونده 22 هزار برگی شدند که یک هزار و 660 برگ آن مربوط به احکامی است که قاضی برای متهمان در نظر گرفته است.

یک زندانی کُرد در زندان استان هرمزگان جان باخت

آژانس کُردپا: یکی از زندانیان محبوس در زندان شهرستان میناب در استان هرمزگان به دلیل خونریزی شدید و عدم رسیدگی و ارائه‌ی مراقبت‌های پزشکی، جان خود را از دست داد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شامگاه روز گذشته، یک زندانی کُرد به نام " محمد زینتی" فرزند " منصور" که در شهر میناب زندانی است دچار خونریزی شدید "معده" شده و به دلیل عدم رسیدگی و ارائه‌ی مراقبت‌های پزشکی از سوی مسئولان زندان، فوت کرد.

این شهروند ٣١ ساله از اهالی شهر سقز است که هشت سال قبل توسط نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران در این شهر بازداشت شده بود.

"محمد" از سوی دادگاه انقلاب سقز به اتهام "نگهداری سلاح و مهمات" به حبس ابد محکوم و بعدها نیز دادگاه تجدید نظر استان کُردستان مورد تأیید و سپس به زندان میناب در استان "هرمزگان" تبعید شد.

وی متأهل و دارای یک فرزند می‌باشد.

تا لحظه‌ی انتشار این خبر جسد محمد زینتی در سردخانه‌ی یکی از مراکز درمانی شهر میناب نگهداری و به خانواده‌ی زینتی تحویل داده نشده است.

همچنین وضعیت جسمی یکی دیگر از زندانیان سیاسی کرد به نام کمال شریفی به سبب بیماری گوارشی و کلیوی دچار وخامت شده اما مسولان زندان میناب تاکنون از رسیدگی فوری پزشکی به وی ممانعت به عمل می‌آورند.

این روزنامه نگار کرد در سال ١٣٨٧ در شهر سقز بازداشت و توسط دستگاه قضایی به تحمل ٣٠ سال حبس محکوم شده بود.

تاسیس بند جدید در زندان مرکزی زاهدان

تاسیس بند جدید در زندان مرکزی زاهدان و امنیتی شدن فضای زندان 

خبرگزاری هرانا - سازمان زندانهای استان زاهدان با تاسیس یک بند جدید در زندان زاهدان اقدامات خود را برای امنیتی کردن این زندان گسترش داد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این بند جدید که به عنوان قرنطینه از آن استفاده خواهد شد ظرفیت ۱۰۰ نفر را دارد که حدود ۳۰۰ نفر به آنجا منتقل خواهند شد. 

قرنطینه جدید امکان ارتباط با خارج از زندان از طریق تلفن را نیز نخواهد داشت و زندانیان به صورت تنبیهی به آنجا منتقل خواهند شد، این بند با حضور دادستان زاهدان در هفته گذشته افتتاح شده است.

مسئولین زندان مرکزی زاهدان همچنین در راستای امنیتی کردند فضای زندان از کارکنان حفاظت زندان برای سایر امور چون بهداری و مددکاری، فروشگاه و... استفاده می‌کنند و با ممنوع التردد کردن زندانیانِ رابط بین فروشگاه‌ها و بهداری و مددکاری اقدامات جدیدی را برای کنترل بیشتر زندانیان انجام دادند.

اعدام یک شهروند در زندان سنندج

یک شهروند در سنندج به دستور مراجع قضایی در محوطه زندان مرکزی این شهر به دار آویخته شد. 

براساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، بامداد روز شنبه 28 بهمن سال جاری،  یک شهروند اهل دیواندره به نام عمرشهبازی که به اتهام قتل، توسط دادگاه به اعدام محکوم شده بود، در محوطه زندان مرکزی سنندج به دار آویخته شد.

براساس همین گزارش، اتهام عمرشهبازی که حدود دو سال را در زندان سپری کرده بود از سوی مراجع قضایی، قتل عنوان شده است.

یک وبلاگ نویس دیگر در چنگال قاتلان ستار بهشتی

 رييس پليس فتاي گيلان از شناسايي و دستگيري عامل انتشار تصاوير غيراخلاقي در فيس‌بوک خبرداد. 

سرهنگ ايرج محمدخاني در گفت‌وگو با ايسنا، در اين باره گفت: تيم رصد شبانه‌روزي پليس فتاي گيلان در راستاي مقابله با جرايم عليه عفت و اخلاق عمومي، صفحه‌اي را در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي، شناسايي کرد که گرداننده آن مبادرت به انتشار محتواي غيراخلاقي در آن کرده بود. 

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان گيلان افزود: با شناسايي اين صفحه، تلاش براي شناسايي عامل اصلي اين صفحه در دستورکار ماموران پليس فتا قرار گرفت. محمدخاني ادامه داد: در پي جويي‌هاي فني و پليسي انجام شده آدرس گرداننده اصلي صفحه مورد نظر که با تحريک کاربران اقدام به اخذ محتويات غيراخلاقي از آنان کرده بود، شناسايي شده و پس از اخذ مجوزهاي لازم قضايي، در يکي از محلات شهررشت دستگير و به مقر انتظامي منتقل شد. 

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان گيلان با بيان اينکه متهم 280 تن از کاربران ايراني شبکه مجازي را به خود جذب کرده بود، خاطرنشان کرد: در بررسي ادله ديجيتالي کشف شده از وي، مقادير زيادي تصاوير غيراخلاقي و فايل‌هاي صوتي خوانندگان مبتذل به دست آمد. 

محمد خاني با بيان اينکه متهم دستگير شده با مشاهده شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابي خود اعتراف و با صدور قرار مجرميت از سوي مقام قضايي روانه زندان شد، به آن دسته از افرادي که در پوشش فضاي مجازي عفت و اخلاق عمومي جامعه را هدف گرفته‌اند، هشدار داد: پليس فتا در برخورد با جرايم عليه عفت و اخلاق عمومي، بسيار مصمم و جدي است.

آيا اين سال آخر رژيم ايران خواهد بود؟


مقاله ديويد ايمس در اينديپندنت
قدرتهاي غرب بايد از مقاومت ايرن حمايت كنند
روز يكشنبه رژيم ايران 34 مين سالگرد انقلاب ايران را برگزار كرد، با اينحال رژيم دلايل كمي براي جشن گرفتن دارد. روبرو با انزواي فزاينده بين المللي، ركود اقتصادي و نا آرامي اجتماعي، امسال ممكنست سياه ترين سال تاريخ رژيم باشد. انتخابات آتي رياست جمهوري در ژوئن بيانگر يك چالش جديد براي دولتي است كه فاقد حمايت مردمي يا مشروعيت است، بسياري را در شگفتي قرار مي دهد كه شايد امسال نشانه پايان رژيم ايران است.
ايران در يك تقاطع است. رژيم بر سه پايه اصلي دوام آورده است. برنامه اتميش، كه آنرا بعنوان اركاني براي بقايش بكاربرده است. صدور تروريسم، برانگيختن آشوب و هرج و مرج و بي ثباتي در سراسر منطقه بعنوان وسيله اي براي تثبيت خود بعنوان يك قدرت منطقه اي. و آخرين و مهمترين آنها، سركوب مخالفين در داخل، بكاربردن مشت آهنين براي نابود كردن هرگونه مقاومت يا چالش عليه قدرتش.
با اين وجود اين پايه هاي اصلي بقاي رژيم اكنون شروع به فرو ريختن مي كنند.
رژيم بشدت روي برنامه اتميش سرمايه گذاري كرده است، و همچنان آنرا يكي از بالاترين دستيابي هاي مبارزه طلبي اش نام مي برد. همزمان رژيم در رابطه با انزواي بين المللي اش در گوشه مي ماند. مسئله اتميش تحريمات سنگين و انزواي ديپلماتيك براي او آورده است. علي خامنه اي، رهبر اعلي رژيم، با يك انتخاب دشوار روبروست؛ آيا برنامه اش را ادامه دهد و با درگيري نظامي با غرب روبرو شود، يا اين برنامه را متوقف كند و با انشعاب و اختلافات دروني و از دست رفتن اعتباري كه براي بدست آوردنش سخت كار كرده روبرو شود. در هر صورت بنظر مي رسد رژيم بايد براي امتداد بقايش ريسك كند و زيان دهد (ريسك و زيان را به تن بخرد)، اما به چه قيمتي؟
جنگ دروني
صدور تروريسم ايران به خارج و كمك به گروههايي مانند حزب اله زماني نقاط ”قدرتش“، بويژه در جهان عرب، بود. اما، از زمان شروع بهار عرب اين سياستها بعنوان اشكال اختلال و دخالت، و نه كمك بي خطر، ديده شده است. دست ايران در سركوب خونين مخالفين در سوريه نيز لطمه جبران ناپذيري به اعتبار رژيم در منطقه زده است. اين گربه وحشي خال هايش را نشان داده است. اكنون، درحاليكه اسد روزهاي اخرش را در سوريه مي گذراند، و نوري مالكي، متحد ملاها در عراق، با اعتراضات عمومي در آنجا روبرو مي شود، رژيم ميدان و پايه هايش را بسرعت از دست مي دهد. اگر اعتراضات مردمي را سركوب كند تنها حس ضد ايراني را برانگيخته خواهد كرد، ولي اگر او در كنار بايستد و كاري نكند هردو شريك استراتژيكي اش در منطقه را ازدست خواهد داد.
تفرقه در درون رژيم نيز به بالاترين سطخ خود رسيده است. در 3 فوريه، طي يك جلسه عمومي مجلس هنگاميكه يكي از وزراي احمدي نژاد توسط پارلمان استيضاح شد، احمدي نژاد يك نوار ويديويي پخش كرد و شروع به افشاي علي لاريجاني، سخنگوي مجلس، كرد و او و برادارن با نفوذش را به فساد و پارتي بازي متهم كرد. در مقابل، لاريجاني عمل احمدي نژاد را مافيا كاري ناميد و تهديد به افشاي او كرد. تشديد جنگ دروني بين رهبران رژيم تنها چند هفته پس از اين بود كه خامنه اي علنا درباره دشمني بين جناحها هشدار داد و گفته بود برملا كردن اختلافات قبل از انتخابات خيات است. و در 28 دسامبر، وي گفت: ”تا بعد از انتخابات، هر گونه اصطكاك (دعواي دروني)، به هر شكلي، بازي كردن در زميني است كه دشمن آماده كرده است.“ اين علامت ديگري بود كه رهبر اعلي عمدتا نفوذ و قدرتش را حتي درون نظام از دست داده است.
با تمام اين موارد، بزرگترين مشكل ملاها مردمش هستند، كه اكثر آنها زير 30 سال هستند و احساس مي كنند رژيم به آخرش رسيده است. قيام مردم در 2009 ضعف و آسيب پذيري رژيم در مواجهه با اعتراضات عمومي را نشان داد، و تهديد يك موج جديد اعتراضات چندان دور نيست. رژيم يك سياست سركوب بيرحم را فرمان داده است، كه با زيرنظر گرفتن اينترنت و سانسور شروع، و به شكنجه و اعدام در خيابانها منتهي مي شود. رژيم اخيرا يك دستگاه جديد را بنمايش گذاشت كه براي قطع دستان مجرمان گفته شده طراحي شده است. رژيم همچنين اعدامهاي در ملاء عام را بعنوان شيوه اي براي ارعاب مردم افزايش داده است. اما درست مانند مسائل و بحرانهاي ديگرش، اعمال كوتاه مدت رژيم مرگ و نابوديش در درازمدت را تضمين مي كند. رژيم هرچه بيشتر مردمش را سركوب كند، نفرت از اين ديكتاتوري بيشتر مي شود. انتظار انفجار آن به يك قيام كامل مي رود.
دست قوي (قدرت)
اما ايران همچنين چيزي دارد كه كشورهاي در بهار عرب نداشتند: يك مقاومت سازمانيافته. سازمان مجاهدين خلق ايران (پي ام او آي/ ام يي كي)، عنصر اصلي شوراي ملي مقاومت، مهيب ترين مخالف رژيم ايران در 30 سال گذشته بوده است. مجاهدين خلق ايران نقش بسيار مؤثري در قيام 2009 داشتند، و يك عامل شتاب دهندة تظاهرات ديگر در آينده باقي مي ماند.
چنانچه خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده شوراي ملي مقاومت ايران، بارها گفته است، راه حل برخورد با مسئله رژيم ايران جنگ يا مذاكره نيست، بلكه سرنگوني رژيم بدست مردم ايران و مقاومت سازمانيافته آنست.
اين به معني دخالت نظامي نيست. بجاي آن، سياستگذاران بايد بر افزايش تحريمات عليه رژيم و ايزوله كردن رهبرانش تمركز كنند. اين رژيم بخاطر جناياتش عليه بشريت عليه مردم ايران بايد به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع داده شود. مهمتر از همه، اكنون زمان آنست كه مقاومت ايران بعنوان نماينده اصلي مردم ايران برسميت شناخته شود و يك پيام محكم و قوي فرستاده شود كه آينده متعلق به مردم ايران است.
ادامه خواب گردي در مورد ايران فاجعه آور (بسيار خطرناك) خواهد بود. اكنون زمان آنست كه رهبران غرب در كنار مردم ايران براي تغيير رژيم بايستند.