۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

سه جوان بلوچ با خطر اعدام مواجه هستند

سه جوان بلوچ به اسامي ناصر شه بخش فرزند زمان خان؛ لعل محمد شه بخش فرزند کریم و خالد شه بخش فرزند یوسف صرفا به خاطر داشتن نسبت فامیلی با "حاج خدابخش شه بخش" رهبر یک سازمان مسلح مخالف رژيم حدود شش ماه قبل دستگير و اکنون با خطر اعدام مواجه هستند.

خانواده ناصر بعد از تلاشهاي فراوان اخيرا موفق به ملاقات وي شده اند. آنها وضغیت فرزند خود را بسیار وخیم اعلام کرده اند.هنگام ملاقات مشاهده شده که ناصر بدليل شکنجه و نگهداري در مکان نامناسب دچار اختلالات شديد تنفسی شده است.

مادر ناصر بهمراه خانواده هاي دو دستگير شده ديگر نگران آن هستند که فرزندانشان به سرنوشت يکي از بستگانشان (شیرمحمد شه بخش) که همزمان با اين سه نفردستگير شده بود و در زير شکنجه در بازداشتگاه اطلاعات زاهدان جان داد دچار نشوند.

تروریست میکونوس در شوهای تلویزیونی دولتی ایران

کاظم دارابی، یکی از تروریست هایی است که در سال 1992 به اتفاق چند تن دیگر در رستوران میکونوس در برلین رهبران حزب دمکرات کردستان را به قتل رساند. او که به خاطر شرکت در این عملیات تروریستی به حبس ابد محکوم شده بود، پس از گذراندن 15 سال زندان در آلمان آزاد گردید و در سال 1386 (2007) به ایران تحویل داده شد. کاظم دارابی در هنگام ورودش به ایران با استقبال گرم مقامات جمهوری اسلامی روبرو شد. اخیرا وی در شوهای تلویزیون دولتی ایران به عنوان متخصص امور حقوق بشر ظاهر می شود و در مورد نقض حقوق بشر در زندان های آلمان سخنرانی می کند. وی همچنین در حال نوشتن خاطرات خود است که قرار است به زبان های فارسی و آلمانی منتشر شود.