۱۳۹۲ تیر ۳۱, دوشنبه

تهاجم رفسنجاني به خامنه اي: نميتوانيم با جهان قهر باشيم و به تكامل فكر كنيم

ساندي تلگراف: كوبلر متهم است در توطئه عليه مخالفان ايراني با رژيم ايران همدست شده است

اعتصاب ۱۶۰ تن از زندانیان سیاسی اهل سنت

خبرگزاری هرانا - ۱۶۰ تن از زندانیان سیاسی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به توهین شرکت "ایرانسل" به باورهای مذهبیشان دست به اعتصاب غذای دو روزه زدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی توهین شرکت مخابراتی "ایرانسل" به یکی از خلفای اهل سنت در یک مسابقه پیامکی، سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زدند. 

اخراج 3 تن از استادان کُرد دانشگاه آزاد مهاباد

خویندکار: سه استاد دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد تحت فشار نیروهای امنیتی از این دانشگاه اخراج شدند.

بنا به گزارش ارسالی  به وب سایت خویندکار، سه تن از استادان دانشگاه آزاد مهاباد پس از چند ماه تحت فشار بودن و بازجویی هایی مکرر توسط اداره اطلاعات و حراست دانشگاه، نهایتا بدون هیچ توضیحی از دانشگاه اخراج شدند.

دکتر منصور سهرابی، دکتر وریا حفیدی و دکتر یونس یزدان‌پرست سابقه چندین سال تدریس در این دانشگاه را داشتند و از چهره های مطرح در کنفرانسهای علمی دانشگاه‌های کردستان بوده‌اند.

فعال دانشجویی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد

خبرگزاری هرانا - شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز طی حکمی که صبح امروز یک‌شنبه ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۲ به آرش محمدی، فعال دانش‌جویی چپ محبوس در زندان مرکزی تبریز ابلاغ شده، وی را به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

حزب الله در لیست تروریستی اروپا؛ پیشنهاد تحریم اشتون

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، اتحادیه اروپا امروز شاخه نظامی حزب الله لبنان را در لیست تروریستی خود قرار داد.

گروه شیعه حزب الله لبنان ساخته و پرداخته سپاه پاسداران است و سالانه دهها میلیون دلار از رژیم تهران کمک مالی و نظامی دریافت می کند.

حزب الله لبنان همچنین در کنار نیروهای رژیم بشار اسد علیه مخالفان سوری می جنگد.

تورم بيش از 100 درصدی حبوبات، چای و سبزيجات

  بانک مرکزي متوسط قيمت خرده فروشي برخي از مواد خوراکي در تهران را در هفته منتهي به 21 تير ماه اعلام کرد.بنا به خلاصه نتايج گزارش هفتگي متوسط قيمت خرده فروشي برخي از مواد خوراکي در تهران در هفته منتهي به 21 تير ماه سال جاري در گروه لبنيات قيمت ماست غير پاستوريزه معادل4/3 درصد افزايش يافت و بهاي ساير اقلام گروه نسبت به هفته قبل بدون تغيير بود. همچنين قيمت تخم مرغ معادل 7/0 درصد کاهش يافته است.

ادامه تجمع کارگران ذوب‌آهن کردستان مقابل مجلس

جمعی از کارگران کردستان صبح امروز برای سومین روز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، جمعی از کارگران شرکت فولاد زاگرس وابسته به مجموعه ذوب‌آهن کردستان صبح امروز (دوشنبه) با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار بازگشت به کار و مطالبات معوقشان شدند.

حضور نماینده دیکتاتور سوریه در مراسم تحلیف

وائل حلقی نخست‌وزیر سوریه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی در دمشق، با تبریک انتخاب «حسن روحانی» به ریاست جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی کشورش جهت مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در سطح هیأتی بلندپایه خبر داد.

خامنه ای: مذاکره آری، عقب نشينی نه

خامنه ای در ديدار با کارگزاران رژيم تصريح کرد، مذاکره با آمريکا را به شرط عقب نشينی نکردن می پذيرد. البته در همان حال گفت: که آمريکا قابل اعتماد نيست.
خامنه ای گفت، ”اگر چه من گفتگوها بر سر موضوعات مشخص همانند موضوع عراق در سالهای گذشته را ممنوع نمی کنم… ؛ هنر؛ در کنش و واکنش با جهان، ادامه مسير شما بدون اين که طرف مقابل قادر به متوقف کردن شما باشد، است. در صورتی که کنش و واکنش با جهان منجر به عقب نشينی از اين مسير شود، اين زيانبار است!… .