۱۳۹۱ بهمن ۶, جمعه

به رغم حمله نيروهای مالکی و ۵ کشته و بيش از ۴۰ زخمی، قيام در شهرهای مختلف عراق ادامه دارد


تظاهرات مردم عراق در فلوجه در روز لا تراجع
تظاهرات مردم عراق در روز جمعه با عنوان لاتراجع (کوتاه آمدنی در کار نيست) با شرکت گسترده مردم عراق از ساعتی پيش آغاز شد. به گزارش تلويزيون رافدين در اثر تلويزيونهای الجزيره، بغداد و الرافدين پخش مستقيم از تظاهرات مردم عراق را دقايقی پس از شروع تظاهرات آغاز کردند. 
به گزارش تلويزيون الجزيره به رغم ممانعتها و استقرار نيروهای امنيتی مالکی برای بستن راهها؛ تظاهرات گسترده در شهر فلوجه در محکوميت سياستهای مالکی شروع شد. 
به گزارش تلويزيون الجزيره سخنران تظاهرات در فلوجه گفت: «ديروز مالکی گفت که اهل سنت دوست ما هستند و حاضر نشد بگويد برادر ما هستند. خمينی روزی اشتباه کرد و گفت که توقف جنگ با عراق يعنی سرکشيدن جام زهر. اما متعهد شد که تا آخرين روز زندگيش قتل عراقيان را ادامه دهد. اين سياست قتل اهل سنت عراق است. آيا شما از مرگ می ترسيد؟ جمعيت پاسخ داد: نه. سخنران افزود: ما از مرگ نمی ترسيم. می ميريم و پيروز می شويم.. 

به گزارش تلويزيون رافدين نيروهای دولتی عدی الزيدی و قصی الخفاجی را دستگير نمودند و مانع رسيدن شهروندان به نقطه تجمع تظاهر کنندگان در مسجد ”امام علی“ در بصره می شوند. رافدين گفت: مالکی نيروهای ضدشورش مجهز به تانک را روی پل معلق مستقر کرده تا مانع رسيدن تظاهر کنندگان به ميدان ”جمعه لاتراجع“ شود.
به گزارش رافدين بر اثر درگيری بين نيروهای مالکی و تحصن کنندگان 5نفر کشته و 20نفر ديگر مجروح شدند. رافدين افزود به رغم اين تلاشهای مالکی؛ نيروهای سرکوب مجبور به باز کردن مسيرها در برابر جمعيت کثيری که به سمت ميدان الحريه حويجه می رفتند گرديدند. 
به گزارش تلويزيون بغداد؛ سخنران تظاهرات در فلوجه گفت: امروز و امسال شما اين را به تمامی جهان می گوييد که عقب نمی نشينيم يا می ميريم و يا پيروز می شويم. درود خدا بر شما درود خدا بر شما ای قهرمانان عراق، ای کسانی که به ظلم تن نداديد، ما روزها و ماهها است که ايستاده ايم، و مالکی هم چنان حرف می زند و وقت کشی می کند پس ما از امروز به چيزی غير از سرنگونی مالکی راضی نيستيم و جز به سرنگونی اين دولت ظالم رضايت نمی دهيم 

تلويزيون الجزيره گفت: متحصنان عليه سياستهای نوری المالکی فراخوان به برگزاری تظاهرات روز جمعه با عنوان ”کوتاه آمدنی در کار نيست“ (لاتراجع) را دادند. تظاهر کنندگان خواستار آزادی زندانيان مرد و زن و الغای قانون مبارزه با تروريسم هستند. آنها هشدار دادند که سقف خواسته هايشان ممکن است در صورت برآورده نشدن به سرنگونی المالکی افزايش يابد. 

به گزارش تلويزيون رافدين لشگر المثنی همه راههای منتهی به ميدان نماز وحدت در مسجد شيخ ضاری در ابوغريب را بسته است اما به رغم فشارهای و محدوديتهايی که نيروهای نظامی مالکی با بستن مسيرها ايجاد کرده اند. جمعيت انبوه تظاهر کنندگان به ميدان ”الحريه“ در حويجه رفتند تا نماز وحدت جمعه لاتراجع را برگزار نمايند». 
تلويزيون رافدين در گزارش خود از تظاهرات جمعه کوتاه آمدنی در کار نيست؛ همچنين گفت هيأتهايی از زنان آزاده حويجه به ميدان الحريه رسيدند تا به تحصن کنندگان بپيوندند. به گزارش رافدين بين نيروهای ارتش و تحصن کنندگان در فلوجه درگيری ايجاد شد. نيروهای امنيتی مالکی مانع برگزاری تظاهرات و برگزاری نماز وحدت می شوند و به مردم حمله کردند و الزامات کار خبرنگاران را مصادر نمودند. 
به گزارش تلويزيون بغداد: نيروهای امنيتی جاده های منتهی به محل نماز وحدت در حويجه را برای ممانعت از حضور مردم بستند. اما به رغم اين به دليل فشار مردم جاده ها باز شد و دهها هزار نفر در حال آمدن به محل نماز وحدت در فلوجه می باشند.

کیسینجر: برنامه هسته ای ایران به نقطه بحران نزدیک می شود


بی بی سی : هنری کیسینجر، وزیر خارجه پیشین آمریکا در حاشیه اجلاس جهانی داووس هشدار داد برنامه هسته ای ایران در آینده ای نزدیک "بحران ساز" خواهد شد.

این سیاستمدار ۸۹ ساله که برنده جایزه نوبل نیز هست در اجلاس داووس درباره چشم انداز تحولات در خاورمیانه صحبت می کرد.

آقای کیسینجر گفت: "ایران مسلح به تسلیحات هسته ای باعث گسترش تسلیحات هسته ای در منطقه می شود و احتمال جنگ هسته ای را افزایش می دهد."
آقای کیسینجر درعین حال از آمریکا و روسیه خواست برای حل بحران سوریه همکاری کنند.
وی گفت: "در حال حاضر مهمترین موضوع در منطقه گسترش تسلیحات هسته ایست. پانزده سال است که اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده اند ایران مسلح به تسلیحات هسته ای غیرقابل قبول است با این وجود داریم به این نقطه نزدیک می شویم."
آقای کیسینجر افزود: "در چند سال آینده باید تصمیم گرفت چطور به این موضوع واکنش نشان بدهیم و یا تبعات واکنش نشان ندادن به آن چه خواهد بود. من فکر می کنم این وضع در آینده بسیار نزدیک پیش خواهد آمد."

جنگ هسته ای

آقای کیسینجر در ارزیابی خود از برنامه هسته ای ایران خواستار "مذاکرات جدی از سوی دوطرف برای یافتن راه حل" شد.
ایران تاکید می کند برنامه هسته ایش اهداف صلح آمیز دارد.
وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت: "تبعات دستیابی ایران به سلاح هسته ای این خواهد بود که کشورهای دیگر منطقه نیز به دنبال این تسلیحات بروند و در این صورت شرایط شدیدا خطرناک می شود."
به گفته او "خطر رسیدن به جایی است که تسلیحات هسته ای تبدیل به تسلیحات کلاسیک بشوند. این یعنی بالاخره زمانی یک جنگ هسته ای درخواهد گرفت و تاریخ بشریت را دگرگون خواهد کرد."
آقای کیسینجر گفت: "اگر ایران مانند یک کشور، و نه یک انقلابی، عمل کند، دلیلی ندارد که آمریکا یا سایر اعضای دائمی شورای امنیت با آن درگیر شوند. بر این اساس است که امید من به یافتن راه حلی از طریق مذاکره در زمانی مشخص است."
آقای کیسینجر در همین سخنرانی خواهان تفاهم آمریکا و روسیه در قبال بحران سوریه شد و در عین حال با مداخله نظامی در این کشور مخالفت کرد.
وی گفت: "بهترین کار این است که جامعه بین الملل بحران سوریه را حل کنند و این کشور به موضوع رقابت روسیه و آمریکا در زمینه منافع ملی تبدیل نشود."
آقای کیسینجر ابراز امیدواری کرد سیاست خارجی آمریکا به شکافی که درحال حاضر در سیاست داخلی آن به چشم می خورد مبتلا نشود.

عکس/ به بهانه اجرای حکم وحشیانه قطع دست متهم یه سزقت در شیراز


عکس/  به بهانه اجرای حکم وحشیانه  قطع دست متهم یه سزقت در شیراز


ایسنا ، پنجشنبه 5 بهمن: حکم قطع انگشتان یکی از دستان سارقی که در محاکم شیراز به مجازات حد قطع ید محکوم شده بود امروز در ملا عام اجرا شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه فارس، این متهم که در سابقه کیفری خود دارای اتهامات زیادی از جمله سرقت، رابطه نامشروع و خرید و فروش اموال مسروقه است، براساس رأی شعبه 122 دادگاه جزایی شیراز و تأیید شعبه 17 تجدیدنظر استان فارس به مجازات حدالهی سرقت محکوم شده بود.
متهم این پرونده ا.س.ح که 29 سال سن دارد، سرکردگی یک باند سرقت را به عهده داشت که پس از دستگیری و شکایت 47 نفر از شکات و طی شدن مراحل رسیدگی در دستگاه قضایی شیراز، علاوه بر مجازات قطع ید به سه سال حبس از باب انجام سرقت های متعدد و 99 ضربه شلاق به لحاظ رابطه نامشروع نیز محکوم شده است.
این گزارش حاکی است همدستان وی نیز که در انجام سرقت ها مشارکت داشته اند به مجازات های مشابه قطع ید، حبس و شلاق محکوم شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در این خصوص گفت: مکرراً دستگاه قضایی اعلام کرده که برخورد قاطع و بدون اغماضی در دستور کار خود قرار داده و هر کجا متخلفین تخطی خود از قانون را دست مایه بر هم زدن امنیت اجتماعی و آسایش عمومی قرار دهند با شدیدترین برخورد‌ها مواجه خواهند شد.

علی القاصی‌مهر در جمع خبرنگاران افزود: نمونه این اجرای حکم هشداری جدی است به همه کسانی که با اقدام به سرقت موجبات ناامنی را فراهم می‌کنند.







نشت مواد اتمی نيروگاه بوشهر؛ نگرانی روستائیان


رويتر از دوبی گزارش داد در حالی که رژيم تهران تلاش دارد به جهان که نگران برنامه اتمی آن است نشان دهد كه از نيروگاه اتمی بوشهر استفاده می کند و بگويد صرفا به دنبال انرژی است، برای روستاييان اطراف، و کشورهای عربی نزديک آن، اين نيروگاه يک تهديد برای آلودگی محيط و نشت مواد اتمی محسوب می شود. 

رويتر افزود، ساکنان روستاهای ساحلی حليله و بندرگاه در يک بيانيه يی نوشتند ما به شدت نگران سلامتی خود و خانواده هايمان هستيم.

طبق استانداردهای بين المللی، فاصله ميان يک نيروگاه اتمی و نزديکترين محل سکونت، دست کم بايد يک کيلومتر باشد، در حالی که فاصله دهکده حليله با اين نيروگاه تنها 6 متر است. 

ساکنان دهکده های نزديک نيروگاه اتمی بوشهر گفتند حکومت به نگرانيها و سؤالات آنان توجهی نمی کند و آنها نمی دانند چه اتفاقی در شرايط اضطراری خواهد افتاد. 

رويتر افزود همسايگان عرب ايران، شامل کويت، بحرين، عربستان سعودی، قطر و امارات نيز در نگرانی به سر می برند. 

به گزارش رويتر، ادوين ليمن از اتحاديه دانشمندان گفت مشکل است بتوان نسبت به بوشهر اطمينان داشت که با استانداردهای ايمنی که برای هر نيروگاه اتمی در جهان، پس از فاجعه فوکوشيما در نظر گرفته می شود مطابقت کند .

تیراندازی بسوی تظاهرکنندگان سنی در عراق؛ چند کشته


به گزارش خبرگزاری فرانسه، در اثر تیراندازی نیروهای دولتی بسوی تظاهرکنندگان سنی مذهب در شهر فلوجه در غرب بغداد دستکم 4 نفر کشته و 19 تن دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری رويتر نیز گزارش داد، روز جمعه در جريان درگيری بين نظامیان عراقی و تظاهرکنندگان در شهر سنی نشین فلوجه، 5 نفر کشته و بيش از 40 نفر مجروح  شدند. در فلوجه يک خودروی نظامی به آتش کشيده شد.

به گزارش تلويزيون السومريه، در جریان درگیری بين نيروهای نظامی مالکی و تظاهرکنندگان در فلوجه 36 نفر از جمله کودکان کشته و مجروح شدند، فيلمبردار تلويزيون السومريه نيز مجروح شده است. 

این نخستین بار است که نیروهای دولتی عراق بسوی تظاهرکنندگان که عمدتا سنی مذهب هستند، تیراندازی می کنند.

تظاهرات ضددولتی در عراق از چند هفته پیش پس از دستگیری محافظان وزیر دارایی سنی مذهب دولت بغداد آغاز شده است.

تظاهرکنندگان خواستار لغو قانون ضد تروریستی در عراق هستند که به گفته آنان زندگی سنی ها را به طور مداوم در معرض خطر و تهدید قرار می دهد. 

آنان همچنین خواستار آزادی کسانی شدند که به تازگی از سوی دولت مالکی دستگیر و زندانی شده اند. 

بسیاری از مخالفان دولت نوری مالکی، وی را به انحصارطلبی در امر قدرت متهم می کنند و او را دست نشانده رژیم تهران می دانند. 

در هفته های اخیر  تظاهرکنندگان عراقی پرچم های جمهوری اسلامی را  به آتش کشیدند و در شعارهایشان از جمله خواستار پایان یافتن حضور و اعمال نفوذ رژیم تهران در کشورشان شده اند.

دزدی و عدالت در حکومت دینی


با دیدن تصویر دلخراش جوانی که ملایان به دار می‌کشیدند

و او از فرط بی‌پناهی سر خود را در لحظهء مرگ بر شانهء دژخیم خود نهاده بود. 

در آن لحظه با خود گفتم : 

ای ایرانی با تو چه رفته است؟

و سپس این رباعی را نوشتم :


ای مامِ وطن که دین، به خاک افکندت

وز خاکِ شرف ریشهء هستی کندَت

دردا که کنون ز بی‌پناهی سرِ خویش

بر شانهء دژخیم نهد فرزندت !

    
و رباعبات بعدی هم در ادامه همان رباعی نوشته شدند و مضمون همه آنها در اعتراض به این ریاکاری رذیلانهء اهل دین است  و در ابزار انزجار از کسانی ست که خود را در جایگاه خدا می نشانند و جان آدمیزاد و حیثیت انسانی او را به هیچ می گیرند.

این یک را به جرم دزدی سر می بُرند و آن دیگری را به اتهام زورگیری بر دار می کشند. دست این آفتابه دزد را به نام اجرای احکام دینی قطع می کنند و نان آور خانواده ای را به سربار خانواده و جامعه اش بدل می کنند و مدعی آنند که اخلاق و درستی را در جامعه رواج می دهند حال آن که ناپاک ترین دست ها از آستین خود آنها بیرون می آید و پست ترین دزدها و زورگیرها ازچتر حمایت شرعی و قانونی و حکومتی آنها برخوردار می شوند.

نمونه آن دزدان و غارتگران «خودی» و عوامل و اصحاب قدرت حکومتی آنان اند که تنها یک قلم سه هزار میلیارد سرمایه های مردم فقیر و گرسنه ایران را از بانکها زدند و  سپس در یک مضحکهء سیاه  و بازی شوم ـ که ملایان در آن استادند ـ طی نمایش هایی که پشت پرده اجرا می شد به اصطلاح مسئولان این سرقت عظیم و بی سابقه و این چپاول شگفت انگیز ملی را( که پیدایش آن فقط در یک حکومت دینی از نوع دستگاه ولایت فقیه مسلط بر ایران امکان پذیر می شود) آقایان جیم یا  الف و دال  یا خانم ذال و غین به مردم معرفی می کردند و بدین گونه حقایق را پو شاندند و موضوع را ماستمالی و لوث کردند و دزدان را در پناه خود گرفتند و کسی در نیافت که آنها که بوده اند و چه کرده اند و اینگونه حقوق مردم را بر باد دادند.

به هرحال  این رباعی ها  حاصل اندیشیدن به این درد بزرگ انسانی و اجتماعی است که در این 34 سال اخیر به دلیل سلطه استبداد ملایان ، به رنجبار ترین شکل ممکن برکشور ما تسلط یافته وهست و نیست ملت ایران را در معرض تطاول جهل و نادانی و قساوت و پستی و عقب ماندگی قرار داده است.

بنا بر این

این رباعی ها به همه انسانهایی تقدیم می شود که به جرم دزدی های کوچک قربانی عدالت دیوان بلخی حکومت 34 سالهء ملایان شده اند.



دهر از تو زده ست در بغل، زانوی غم

عدل تو شقاوت است و دینِ تو ستم

جان از تَفِ پَستی‌ات گراید سوی مرگ

هستی ز پلیدی‌ات پناهد به عدم ! 



آنان که به پاسِ تن، ترا تاب آرند

جان در لجن و روان به مانداب آرند

مشعل شکنند و کرمِ شبتاب آرند

تا نیک به چشمِ آبرو خواب آرند



آنان که به پای ظلم سر خم کردند

ذلت به روانِ خود مسلم کردند

زان در عجبم که آدمیتشان مُرد

با اینهمه نام خویش، آدم کردند



آقای الف، جناب سین، سید صاد

اصحابِ رئیس دولتِ استبداد

دزدِ سه هزار بار میلیارد، آزاد

اما، سر زورگیر خاطی برباد ! 



آقای چ، خانم الف، حاجی قاف

سید حسن ضاد و برادر زن کاف

دزد سه هزار بار یک میلیاردند

اما زایشان کسی ندیده ست خلاف ! 



حاجی ب، برادر سین، آسید ذال

سردار ف مشهدی الف خواهر دال

نیک از سر آل کاپون ربایند کلاه

اما دزدی بر اهل دین است حلال



دزدی که به نام دین کنی دزدی نیست

گر پشت خدا کمین کنی دزدی نیست

تا حاکم دینی‌ات اجازت فرمود

صدبار اگر چنین کنی، دزدی نیست ! 



دزدی که اجازه دارد از حاکم دین

دزدی ست که در پشت خدا کرده کمین

اموال جهانیان بر او باد حلال

زیرا دزدی ست پیروِ دینِ مُبین ! 



در دزدیِ اهلِ دین، خدا هست شریک

با بی‌شرمی، شرم و حیا هست شریک

نشگفت که دستِ اهل دین در دزدی 

چون دست خداست، بی‌صدا هست شریک



دزدی که به سبک اهل دین خواهی کرد

بسیار مکرّم و متین خواهی کرد

صد بانک اگر زنی نگیرد عسست

چون پشتِ سرِ خدا کمین خواهی کرد ! 



ای دزد برو دزدی دینی آموز

درعرش خدا کارگزینی آموز

با راهزنی شاه نشینی آموز

خرمن دزدی به خوشه چینی آموز



در جرگهء روضه خوانی و لاتی چند

آمیخته با هی هی و هیهاتی چند

برخیز و بینبار در انبانِ گشاد

اموال جهانیان به صلواتی چند



گر نیست ترا قلندری سر متراش

ور تالی اهل دین نیی دزد مباش

هشدار که آفتابه دزدی نکنی

حتا اگرت مثانه ترکید، مشاش ! 



گر دزد بزرگ، دزد دینی باشد

خرمن دزدی ش، خوشه چینی باشد

دزدی که جواز آسمانی دارد

آزاد ز تعقیبِ زمینی باشد



آن دزد که در امان بوَد از تعقیب

عاری بوَد از عذاب و دور از آسیب

دزدی ست که در پناه دین می‌دزدد

همچون کرمی نشسته در مرکز سیب ! 



گر نان دزدی، دست به ساطور دهی

وان نانِ ربوده را به مأمور دهی

با شاه کلیدِ اهل دین، دزدی کن

تا مثل جمالِ انبیا نور دهی ! 



تا کار ز اهل دین نیاموخته‌ای

آن دزدیِ راستین نیاموخته‌ای

زودا که به ساطور سپاری دستت

گرپشت خدا کمین نیاموخته‌ای ! 



دزدی نه بد است اگر به دین وصل بود

آن دزد که دین نداشت نااصل بود

ای دزد، اگر جواز دینی داری 

بهر تو چهار فصل، یک فصل بود



ای دزد، مدزد نانِ سنگک ز دُکان

حیف است که سر دهی به یک لقمهء نان

در زیر عبای اهل دین با قرآن

از بانک خزانه دزد و قِدّیس بمان



ای دزد گر آفتابه دزدیدستی

هشدار، طناب دار خود را بستی ! 

گر حاکم دین عنایتی داشت به تو

یکصد میلیارد می‌زدی یک دستی ! 



ای آنکه نظر به شغل دزدی داری

شب تا به سحر درین عمل بیداری

در جیب افتد کلید بیت المالت

پا در ره اهل دین اگر بگذاری ! 



گر مثل پرنده روی دیوار پری

ور میمون وار بر درختان گذری

زین ذوق و هنر کجا بری بهره وری

ای دزد، اگر به شغلِ دین، رَه نبری؟

م. سحر

۲۳  و
۲۴ /۱/۲۰۱۳  

تظاهركنندگان عراقي جانبداري مارتين كوبلر از مالكي را محكوم مي كنند و خواستارتغيير او هستند



تظاهركنندگان عراقي جانبداري مارتين كوبلر از مالكي را محكوم مي كنند و خواستارتغيير او هستند
تظاهركنندگان عراقي جانبداري  كوبلر از نوري مالكي و مواضع وي عليه شعارهاي تظاهركنندگان و ملاقاتهاي يك جانبه او با مقامات حكومت عراق را محكوم كردند به گزارش تلويزيون البغداديه متحصنين در الانبار مراتب نارضايتي خود را از ديدارهاي يكجانبه نمايندگي سازمان ملل با مقامات حكومتي  وفراموش كردن تظاهركنندگان و خواستهاي آنها را محكوم كردند و خواستار تعويض وي شدند.
هم چنين تلويزيون الشرقيه در گزارشي از بيانيه كميته بين المللي در جستجوي عدالت گفت: اين كميته از دبيركل سازمان ملل متحد و شوراي امنيت خواست تا به جاي نماينده خودشان مارتين كوبلر كه ديكتاتوري را تاييد مي‌كند، يك نماينده بي طرف براي عراق تعيين كنند تا به روند دمكراسي در اين كشور كمك كنند.

اسامی زندانیان سیاسی تبعیدی بلوچ در زندانهای رژیم


« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»: لیست اسامی زندانیان سیاسی هموطن بلوچ که در زندانهای مختلف ولی فقیه در تبعید بسر می برند.
اکثر این زندانیان به عنوان گروگان می باشند و برای وارد کردن فشار علیه خودشان و خانواده هایشان به نقاط گمنام و دور افتاده تبعید شده اند. رژیم ولی فقیه برای مشروعیت بخشیدن به جنایتهایی خود  به مبارزین راه آزادی و دمکراسی اتهاماتی مانند تروریست، تجزیه طلب و غیره می زند.
تمامی زندانیان سیاسی بلوچ که در سطح استان دستگیر می شوند به اداره اطلاعات زاهدان منتقل می شوند و گاها نزدیک به ۲ سال در سلولهای انفرادی و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرند وطی این مدت  ممنوع الملاقات و تلفن بوده و خانواده های آنها از عزیزانشان بی خبر می باشند.
زندانیان سیاسی هموطن بلوچ پس از پرونده سازی و برای گرفتن اعترافات تلویزیونی تحت شکنجه های قرون وسطایی و طاقت فرسا توسط بازجویان وزارت اطلاعات و فردی بنام محمد مرزیه  دادستان ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان قرار می گیرند. پرونده تمامی آنها به شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارسال می شود و توسط فردی بنام مه گلی رئیس این شعبه مورد محاکمه قرار می گیرند و  به احکام ضد بشری و سنگین محکوم می شوند. احکام اعدام نیز توسط این فرد جنایتکار علیه بشریت علیه زندانیان سیاسی بلوچ صادر می شود.
لیست اسامی زندانیان سیاسی هموطن بلوچ که در زندانهای مختلف ولی فقیه بسر می برند به قرار زیر می باشد:
۱ـ حامد ریگی ۳۲ ساله، ۱۸ سال محکومیت دارد که۴ سال آنرا طی کرده است و در حال حاضردر زندان مسجد سلیمان در  تبعید بسر می برد. 
۲ـابراهیم ریگی ،سن ۳۲ سال ، محکوم به ۱۲ سال زندان می باشد و تا به حال ۴ سال زندان را تحمل  کرده است او به زندان اهواز تبعید شده است. 
۳ـ  عبدالقادرریگی ۳۰ ساله ،به ۱۸ سال زندان محکوم شده است و  ۴ سال است که در زندان بسر می برد او به زندان  مسجد سلیمان تبعید شده است. 
۴ـ صدیق ریگی ۲۸ ساله به ۱۵  سال محکوم شده است  و ۳ سال است که در زندان بسر می برد او به زندان مسجد سلیمان تبعید شده است. 
۵ـ منصور ریگی ۳۱ ساله به۱۲ سال زندان محکوم شده است و ۵ سال است که در زندان بسر می برد  او در حال حاضر به زندان گچساران تبعید شده است.
۶ـ اسحاق ریگی ۲۷ ساله، ۱۳ سال محکومیت داردو  ۵ سال است که در زندان بسر می برد او به زندان  چناران تبعید شده است.
۷-ـ عبدالرحمان ریگی ۳۳ ساله ، ۲۰ سال محکومیت دارد و ۲ سال است که در زندان بسر می برد  او به زندان قزوین تبعید شده است  
۸ـ یحیی سهراب زهی ،۳۰ ساله ،۱۷ سال محکومیت دارد ۷ سال  است که در زندان بسر می برد  او به زندان قزوین تبعید شده است. 
۹ ـ عبدالباسط ریگی توتا زهی ۲۸ ساله، ۲۰ سال محکومیت دارد ۲.۵ سال محکومیت خود را طی کرده است. او به زندان قزوین تبعید شده است 
۱۰ ـ اسماعیل وفایی ، ۲۸ ساله ، ۲۰ سال محکومیت دارد و ۶ سال است که در زندان بسر می برد  . او به زندان اهواز  تبعید شده است.
۱۱ ـ سخی ریگی ۲۴ ساله ،۲۰ سال محکومیت دارد و ۴ سال است که در زندان بسر می برد او به زندان اهواز تبعید شده است 
۱۲ ـ عزیز شه بخش ، ۲۵ ساله، ۱۵ سال محکومیت دارد ، ۴ سال است که در زندان بسر می برد او به زندان اردبیل تبعید شده است .
۱۳ ـ صابر ملک رئیسی ۲۲ ساله، ۱۷ سال محکومیت دارد ۴ سال است که در زندان می باشد و به  زندان اردبیل تبعید شده است 
۱۴ ـ شیر احمد شیرانی ،۲۲ سال محکومیت دارد ، ۳.۵ سال است که در زندان می باشد او به زندان اردبیل تبعید شده است. 
۱۵ ـ نور احمد حسن زهی ، ۲۶ ساله، ۲۵ سال محکومیت دارد ،۳ سال است که در زندان بسر می برد او به زندان اردبیل تبعید شده است. 
۱۶ ـ حنیف دامهی ۲۷ سال سن ،۶ سال محکومیت دارد ، ۲ سال در زندان بسر می برد او به زندان قائن تبعید شده است
۱۷ ـ عبدالمالک قنبر زهی ،۲۴ ساله، ۳۲ سال محکومیت ،۲.۵ سال زندانی است او به زندان چناران تبعید شده است.
۱۸ ـ گل محمد شاهو زهی ،۳۵ ساله، ۳۲ سال محکومیت دارد ، ۲ سال است که در زندان بسر می برد  او به زندان  گچساران تبعید شده است
۱۹ـ گل محمد شهبازی ، ۲۵ ساله، ۳۲ سال محکومیت دارد  ، ۲.۵ سال است که در زندان بسر می برد وی به زندان گچساران تبعید شده است.  
۲۰ ـ کریم شه بخش ، ۳۶ ساله، ۱۵ سال محکومیت دارد ، ۴.۵ سال است که در زندان بسر می برد او به زندان اردبیل تبعید شده است. 
۲۱ـ شهاب شه بخش ، ۲۹ ساله ، ۱۵ سال محکومیت دارد ، ۴،۵ سال است که در زندان بسر می برد او به زندان ارومیه تبعید شده است. 
۲۲ـ علی پژگل ، ۲۱ ساله، ۱۶ سال محکومیت دارد ، ۲،۵ سال است که در زندان بسر می برد و به زندان اردبیل تبعید شده است. 
۲۳ـ علی نارویی ، ۲۵ ساله، ۱۵ سال محکومیت دارد، ۴،۵ سال است که در زندان بسر می برد وی به زندان خلخال تبعید شده است. 
۲۴ـ عابد بم پوری ۲۸ ساله، ۲۱ سال محکومیت دارد ، ۵ سال است که در زندان بسر می برد.
۲۵ـ احسان کلکلی ، ۳۰ ساله، ۲۱ سال محکومیت دارد، ۵ سال است که در زندان بسر می برد.
۲۶ـ سازمحمد بلوچی ، ۳۰ ساله ، ۲۱ سال محکومیت دارد، ۵ سال است که در زندان بسر می برد.
۲۷ـ عمادالدین ملازهی ، ۲۸ ساله ، ۱۰ سال محکومیت دارد، ۴ سال است که در زندان بسر می برد.
۲۸ـ حامد ملازاده ، ۲۳ ساله ، ۵ سال محکومیت دارد ، ۲ سال است که در زندان بسر می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری،شکنجه های جسمی و روحی ، صدور احکام سنگین و تبعید به نقاط دور به منظور ایجاد فشارهای غیر انسانی و قرون وسطایی را محکوم می کند و از کمیسر عالی و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم و سایر آخوندهایی که مرتکب جنایت علیه بشریت در ایران شده اند را به دادگاه جنایی بین المللی ارجاع دهد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۶ بهمن ۹۱ برابر با ۲۵ ژانویه ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
سازمان جهانی کار
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل