۱۳۹۳ اردیبهشت ۶, شنبه

ايران: اعدام 29 زنداني در شهرهاي مختلف طي 6 روز

ضرب و شتم شدید شهردار شادگان در جلسه


فعالان در تبعید: مهندس جاسم مزرعه شهردار جدید شادگان، در محل مدیریت شهرداری، مورد ضرب و شتم شدید ۵ نفر از اعضای شورای شهر شادگان قرار گرفت .

ساعت ۱۷ بعداز ظهر روز شنبه ۳۰ فروردین ۹۳، پنج عضو شورای شهر شادگان به صورت متحدانه به دفتر شهردار جدید شادگان رفته و بعد از به نتیجه نرسیدن گفتگو ها به صورت فجیعی شهردار را مورد ضرب و شتم قرار دادند و از محل شهرداری بیرون رفته اند.

امتناع از درمان یک زندانی امنیتی بند ۳۵۰

مسئولان زندان اوین از درمان جراحت مسعود عرب چوبدار از مجروحان وقایع خونین زندان اوین که بر اثر برخورد شدید باتوم مفصل کتفش دررفته امتناع می کنند. وی پس از آسیب تنها به بهداری زندان اوین منتقل شد و معاینات در رفتگی و کوفتگی مفصل را نشان می داد اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته و محل آسیب دیده با باند بسته شده و دست چپ وی حرکت ندارد.

این زندانی امنیتی شب گذشته در پی تشدید درد به بهداری زندان اوین اعزام شد اما پزشک کشیک بهداری اعلام کرد که تنها درمان این آسیب دیدگی تحمل درد تا رفع تدریجی آن است و نمی توانیم به بیمارستان اعزام کنیم. این در حالی است که وی بهمراه دیگر زندانیان اعتصاب کننده در اعتصاب غذا است.

متهمان ترور دادستان زابل امروز اعدام می‌شوند


رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که شنبه ششم اردیبهشت، حکم قصاص عاملان قتل دادستان زابل در محل حادثه اجرا خواهد شد.

حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: «حکم سه نفر از عاملان ترور دادستان زابل شنبه ششم اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد.»

وی ادامه داد: «حکم قصاص عاملان ترور دادستان زابل در محل حادثه اجرا خواهد شد.»

رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد و افزود: «جزئیات بیشتر در این رابطه را بعد از اجرای حکم بیان خواهم کرد.»

تهدید و بازداشت خانواده های زندانیان سیاسی


ساعاتی پیش ماموران امنیتی با مراجعه به منازل خانواده زندانیان سیاسی و یا از طریق تماس تلفنی با ایشان، در خصوص تجمع خانواده ها در مقابل دادستانی هشدار می دهند.

طبق این گزارش خانم معصومه دهقان، همسر عبدالفتاح سلطانی از وکلای برجسته دادگستری و فعال حقوق بشر مورد تهدید قرار گرفته است تا در تجمع مقابل ساختمان دادستانی شرکت نکنند.

خبرگزاری هرانا – ساعاتی پیش ماموران وزارت اطلاعات با مراجعه به منازل خانواده‌های زندانیان سیاسی که در «پنج شنبه سیاه» مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، اقدام به تهدید و بازداشت برخی از ایشان نمود.