۱۳۹۱ دی ۲۲, جمعه

جزئیات انفجار امروز در ساختمان شهرداری اهواز


به گزارش خبرگزاری مهر، ساعت ۱۱ و ۴۷ دقیقه ظهر جمعه در حالیکه مردم در یک روز تعطیل سرد زمستانی در خانه مشغول استراحت بودند ناگهان صدای انفجار مهیبی در غرب اهواز لرزه برای اندام ساکنان این نقطه از شهرستان انداخت.

صدای انفجار برای مناطق غرب اهواز به خصوص کمپلو، خیابان اصلی انقلاب و مناطق اطراف آنقدر دلخراش و دلهره آور بود که مردم را سراسیمه به بیرون خانه ها کشاند تا آنها بفهمند این صدا که حتی باعث شد خانه اغلب مردم غرب اهواز دچار لرزش شود چه بوده است.

پرس و جوها به این مکان رسید که منطقه دو شهرداری اهواز واقع در خیابان انقلاب دچار یک انفجار شده ولی کسی تا آن لحظه از علت و چگونگی انفجار خبر نداشت. فقط مردم هر چه به محل حادثه نزیک تر می شد آثار این انفجار مهیب برای آنها نمایان تر می شد زیرا شیشه های ساختمانهای اطراف به کلی از بیرون رفته بود و برخی کرکره مغازه ها دچار خمیدگی شده بود.

به هر حال وقتی مردم به خیابان اصلی رسیدند با ساختمان مخروبه شهرداری منطقه دو مواجه شده اند که در حال آتش بود و مقادیر زیادی مصالح و تیرآهن روی هم تلنبار شده بود. علت هم آنجا مشخص شد. پوسیدگی لوله های گاز بیرونی این ساختمان قدیمی باعث به وجود آوردن چنین انفجار مهیبی شده بود.

البته به علت اینکه یکی از ایستگاه های آتش نشانی شهرداری اهواز در چند قدمی محل حادثه بود، با اقدام سریع آنان آتش رخ داده به سرعت مهار شد و خوشبختانه امکان سرایت آتش به مکانهای دیگر ساختمان و منازل اطراف این منطقه مسکونی میسر نشد.

امیر نجفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز در خصوص علت به وجود آمدن این حادثه گفت: نشت گاز و پوسیدگی و قدیمی بودن لوله های گاز ساختمان دفتر فنی متعلق به شهرداری منطقه دو که تقریبا دیوار به دیوار ساختمان است باعث به وجود آمدن این حادثه شده است.

محل حادثه در یک چشم به هم زدن مملواز جمعیت شد و این کار امداد رسانی را با مشکل مواجه می کرد ضمن اینکه به علت ناشناخته بودن علت حادثه ممکن بود حوادث دیگری نیز در راه باشد برای همین وجود این ازدحام جمعیتی خطرآفرین بود. به هر حال نیروهای امدادی شهرداری و نیروی انتظامی با همکاری هم امکان حضور خودروهای امداد رسان را فراهم کردند و عملیات با سرعت آغاز شد.

نجفی همچنین عنوان می کند: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی به همراه نداشته و تنها چهار نفر از نیروهای نگهبان شهرداری دچار آسیب شده اند که به بیمارستان گلستان اهواز برای مداو اعزام شدند.

برای انجام کار امدادرسانی که به صورت گسترده ای آغاز شده، عبور و مرور در بخشی از خیابان انقلاب اهواز مختل شده است. ضمن اینکه مسئولان شهرداری به خصوص شهردار اهواز در محل حادثه حاضر شدند و از نزدیک ماجرای رخ دادن این انفجار مهیب را پیگیری کنند.

به گزارش مهر، کی از حاشیه های جالب این ماجرا آسیب دیدن یک خودروی پژوی ۴۰۵ بود که شهرداری آن را به عنوان جایزه خوش حسابی برای پرداخت به موقع عوارض برای شهروندان اهوازی در ارتفاع جلو ساختمان شهرداری منطقه نصب کرده بودند. این خودرو که به شدت آسیب دیده بود به وسیله جرثقیل به مکانی دیگر منتقل شد تا شهرداری برای دادن جایزه به فکر یک خودروی دیگر باشد.

البته در این بین یک سئوال اساسی پیش می آید که مسئول جبران خسارت وارد شده به مردم و منازل اطراف که از بابت این انفجار دچار آسیب شده اند، کیست.

پنج زندانی اهوازی در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند

آسمان دیلی نیوز: بر اساس گزارشات فعالان حقوق بشراز اهواز؛ حکم اعدام پنج تن از زندانیان سیاسی ساکنان رامشیر که پیشتر در سال ٢٠١١ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده بودند؛ از دو روز پیش از انتشار این خبر , توسط دیوان عالی تایید و ابلاغ شد.

بر اساس این حکم , آقایان هاشم شعبانی نژاد متولد ١٣۶٠ شاعر – وبلاگ نویس و دبیر ادبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه اهواز، هادی راشدی متولد ١٣۵٢ دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی، محمد علی عموری نژاد متولد ١٣۵۶ وبلاگ نویس و فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- شیلات و آبزیان از دانشگاه صنعتی اصفهان و فعال دانشجویی و یکی از مؤسسان نشریه دانشجویی ” التراث” که در دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر می شد، سید یابر البوشوکه متولد ١٣۶٣و برادر وی سید مختار البوشوکه متولد ١٣۶۵ محکوم به اعدام شده اند.

گفته میشود این حکم در حالی صادر شده که متهمین در جلسات رسیدگی ضمن انکار اتهامات انتسابی ، اعترافات خویش نزدماموران امنیتی را ناشی از شکنجه و فشار های جسمی و روحی و اعترافات خود نزد بازپرس را در اثر تهدید با حضور ماموران امنیتی بیان نموده اند .

رژيم آخوندي موشكهاي ضدهوايي ساخت روسيه را از دمشق به تهران منتقل كرده است

http://www.ir-efshagari.com/plugins/content/jumultithumb/img.php?src=Li4vLi4vLi4vaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvQWtoYmFyLzkxLTEwLzEwLTMzLzAyNTg4LmpwZyZhbXA7dz0zMDAmYW1wO2g9MjUwJmFtcDtxPTEwMA==رژيم آخوندي با نقض آشكار تحريم هاي شوراي امنيت، موشكهاي ضدهوايي ساخت روسيه را از دمشق به تهران منتقل كرده است. فيگارو چاپ پاريس گزارش داد هواپيماهاي رژيم ايران که بصورت مستمر تسليحات به دمشق منتقل ميکنند در مسير بازگشت، سيستمهاي ضد هوايي اس 17 را از سوريه به ايران منتقل ميکنند. اين سيستمهاي بسيار پيشرفته قادر هستند هواپيماهاي بدون سرنشين و هواپيماهاي پنهان از ديد رادارها را هدف قرار داده و سرنگون کنند. رژيم ايران قصد دارد اين سيستمهاي ضدهوايي را در سايتهاي اتمي اش مستقر کند. سيستمهاي اس 17 يک نوع کوچک از سيستمهاي ضد موشکي اس 300 هستند که روسيه در اثر فشارهاي کشورهاي غربي، از تحويل آن به رژيم ايران خودداري کرد.

بيانيه مجلسين انگلستان درباره گزارش پنتاگون: فراخوان به اخراج فوري جاسوسان رژيم ايران

http://www.ir-efshagari.com/plugins/content/jumultithumb/img.php?src=Li4vLi4vLi4vaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvQWtoYmFyLzkxLTEwLzEwLTMzLzAxMjE1NDg3Nzg3LmpwZyZhbXA7dz0zMDAmYW1wO2g9MjUwJmFtcDtxPTEwMA==استقبال كميته پارلماني بريتانيايي براي آزادي ايران از انتشار گزارش پنتاگون درباره شبكه جاسوسي ديكتاتوري آخوندي
فراخوان به دولتهاي انگلستان و آمريكا براي اخراج فوري جاسوسان رژيم ايران
كميته پارلماني بريتانيايي براي آزادي ايران ، به رياست لرد ديويد وادينگتون، عضو برجسته مجلس اعيان و وزير پيشين كشور كه از حمايت اكثريت مجلس عوام و بيش از 200عضو مجلس اعيان انگلستان برخوردار است، طي بيانيه اي اعلام كرد: گزارش جديد بخش تحقيقات فدرال كتابخانه كنگره آمريكا، كه بدستور وزارت دفاع تحت عنوان ”يك ارزيابي (تحليل) وزارت اطلاعات و امنيت ايران“ تهيه شد، شبكه جاسوسي رژيم ايران را در اروپا و شمال آمريكا افشا مي كند.
اين گزارش يافته هاي كميته پارلماني بريتانيايي كه گزارش خود را در 2007 تحت عنوان ”جاسوسي براي ملاها“، مأموران رژيم ايران در بريتانيا، منتشر كرد، تأييد مي كند.
در گزارش كميته پارلماني بريتانيايي آمده بود:  ”رژيم ايران در ماه مارس و آوريل 2004 مأموانش را در داخل و خارج آن كشور بسيج كرد تا عليه اپوزيسيون دست به عمل بزنند. مسعود خدابنده يكي از اين مأموران بود كه از انگلستان به پاريس رفت. او و ديگران به اور سوآز ، محل دفتر مركزي شوراي ملي مقاومت ايران، رفتند. شهرداران محل و مقامات شهرداري حاضر نشدند با آنها ملاقات كنند و به آنها گفتند بايد شهر را ترك كنند و فعاليت هايشان غيرقاوني بود. آ نروز علاوه بر مسعود خدابنده، حدود ده تن ديگر به اور سوآز رفته بودند. آنها عمدتا از سفارت رژيم ايران در فرانسه بودند، اگرچه تعدادي از تهران فرستاده شده بودند.“
”مسعود خدابنده و ان  سينگلتون، از طريق وب سايت شان، براي بسيج شيطان سازي عليه سازمان مجاهدين خلق ايران كار مي كنند.“
پنج سال پس از اين افشاگري، اكنون سرويسهاي ضد تروريسم آمريكا همان نتيجه گيري را كرده اند.
ما دولتهاي بريتانيا و آمريكا را فرامي خوانيم مأموران رژيم ايران را بلادرنگ از كشورهايشان اخراج كنند. اين اقدام كشورهاي ما را امن تر خواهد كرد و برخورد با رژيم ايران را رك و راست تر مي كند و بدين صورت ما خود را از شر كارزار دروغپردازي رژيم خلاص مي كنيم.

جان برنن ادامه دهنده سياستهای دیک چنی در کاخ سفید

یک کارشناس آمریکايی می گوید، جان برنن که برای سمت ریاست سازمان سیا معرفی شده ادامه دهنده سياستهای ديک چنی در کاخ سفید است

به گزارش شبکه تلویزیونی دموکراسی، اوباما قصد داشته در سال 2008 زمانیکه برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده بود برنن را برای این سمت انتخاب کند. اما مجبور شد بخاطر ملاحظاتی در مورد نقش او در سازمان سیا در زمان ریاست جمهوری جرج بوش از تصمیمش منصرف شود.

مارسی ویلر، کارشناس امور امنیتی در گفتگو با این شبکه گفت، انتخاب جان برنن می تواند ادامه سیاستهای دیک چنی در دوران ریاست جمهوری جرج بوش باشد. اگر اوباما به دنبال فردی مشابه با دیک چنی است، برنن گزینه مناسبی است. یعنی فردی که در تمام تصمیم گیری های مربوط به امنیت ملی دخیل است و کسی که قبل از تصمیم گیریهای اوباما آخرین کسی است که با او صحبت می کند.

بیانیه‌ در باره حکم اعدام لقمان و زانیار مرادی

آژانس کُردپا: جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج نسبت به اعدام قریب‌الوقوع دو زندانی کُرد ابراز نگرانی و خواستار پایان بد رفتاری و اعدام علیه زندانیان سیاسی شدند.

بیانیه که روبه مردم، مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق‌بشری است، خواستار اعتراض مردمی به حکم اعدام زانیار و لقمان مرادی می‌باشند.

متن بیاننامه‌ی این 14 زندانی سیاسی، که در اختیار آژانس خبررسانی کُردپا می‌باشد، کاملاً انتشار می‌یابد:

مردم شریف ایران!
جان زانیار و لقمان مرادی را نجات دهید، همانطور کە قبلا بە عرضتان رسیدە بود رژیم حاکم در آیندە‌ای نزدیک قصد اعدام‌های سیاسی خواهد داشت و این تمبر روایتگر کشتارهای سیاسی دهە‌ی ٦٠ خواهد بود.

مطلع شدیم کە این هفتە مسئولین اجرای احکام زندان گوهردشت، ٢ تن از زندانیان بە نام‌های زانیار و لقمان مرادی کە حکم اعدام دارند احضار و نام آنها را تأیید کرد و این امر عملا واضح است کە بە دستور مستقیم رهبر جمهوری اسلامی ایران برای سرکوب افکار عمومی کشور در آستانە‌ی انتخابات فرمایشی و غیرە دمکراتیک حکومت انجام می‌گیرد،همانگونە کە اعدام‌ها در تهران، اهواز، آذربایجان، کُردستان و دیگر استان‌های ایران در آیندە شتاب فزایندەای بە خود گرفتە و زندان‌های کشور مملو از زندانیان عقیدتی و سیاسی شدە است.

زانیار و لقمان در اظهارات خود بارها در بین هم‌بندیان اعلام کردە بودند کە تحت شکنجە‌های غیرە انسانی، اخلاقی و با سناریوهای از پیش طراحی شدە‌ی نهادهای پلیسی ــ امنیتی کُردستان مجبور بە اعتراف‌های ساختگی شدە بودند کە این موضوع کاملا مورد تصدیق هم بندیان و زندانیان سیاسی قرار می‌گیرد، چنانکە شواهد فیزیکی ثابت می‌کنند کە هنوز آثار شکنجە و بدرفتاری مشهود است.

اصل ٣٨ قانون اساسی بە صراحت اعلام می‌کند، کە گرفتن هر نوع اقرار از راه شکنجە و تنبیە ممنوع بودە حال جای سوال این است کە چە دست‌هایی پشت این سناریو وجود دارد کە فرزندان این مرز و بوم فقط بە خاطر زبان مادری کە اگر کُردی، عربی، آذری یا بلوچ و لری باشد مورد تعرض یا بدرفتاری، اعدام و شکنجە‌های غیرە اخلاقی قرار می‌گیرد.

آیا آن عدالتی کە آقایان دم از آن می‌زنند این است کە بی‌گناهی را بە زندان بیاندازند، حقوق قانونی و مُصرح در قانون اساسی او را نادیدە و حق دفاع مشروع او را بگیرند؟ این چە عدالتی است کە تمام میثاق‌های بین‌المللی و انسانی بە نام ولایت فقیه مورد بی‌توجهی قرار بگیرد.

ما زندانیان سیاسی امضاء کنندە‌ی این بیانیە از مردم، مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق‌بشری خواهشمندیم کە نسبت بە در خطر بودن جان این جوانان کُرد اعتراض کردە و از حکومت جمهوری اسلامی بخواهند شکنجە، اعدام و بدرفتاری نسبت بە زندانیان سیاسی را پایان دهند.

امضاء‌کنندگان:
١_شاهرخ زمانی ٢_ رسول بداغی ٣_ خالد حردانی ٤_افشین اسانلو ٥_افشین حیرتیان ٦_علی جباری 7_ رضا شریفی بوکانی ٨_ امیر محمد امین خیزی بنازادە، ٩_ صالح کهندل ١٠_ محمدعلی منصوری ١١_ سعید ماسوری ١٢_ عباس رادفر ١٣_ مصطفی اسکندری ١٤_ کریم معروف عزیز

وزارت اطلاعات ایران، گزارشی از پنتاگون و کتابخانه کنگره

 
گزارش تحقیقاتی اخیر که توسط پنتاگون و بخش تحقیقات ایالات متحده و کتابخانه کنگره تهیه شده، ، نکات قابل توجهی در مورد میزان فعالیت های وزارت اطلاعات ایران علیه مخالفان، بطور خاص تلاشهای ویژه ای برای بی اعتبار ساختن مخالفین اصلی خود یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران را فاش نموده است.
در این گزارش در رابطه با وزارت اطلاعات و امنیت ایران تاکید گردیده است که "وزارت اطلاعات و امنیت (وزارت اطلاعات) با استفاده از تمام امکانات در اختیار خود سعی میکند که از انقلاب ایران حفاظت نماید. وزارت اطلاعات با استفاده از روش های مختلف از جمله نفوذ در گروه های مخالف داخلی، نظارت بر تهدیدات داخلی و مخالفان خارج از کشور، دستگیری جاسوس ها و مخالفین نظام جمهوری اسلامی، افشای توطئه ها، و حفظ ارتباط با دیگر سازمان های اطلاعاتی خارجی و سازمان هایی که از منافع جمهوری اسلامی در سراسر جهان حمایت مینمایند، اقدام به پیشبرد خطوط خود مینماید".
این گزارش همچنین می افزاید که : "با توجه به قانون اساسی ایران، همه شرکتها و سازمانها باید اطلاعات خود را با وزارت اطلاعات و امنیت به اشتراک بگذارند. این وزارتخانه بر تمام عملیات پنهانی نظارت دارد. این وزارتخانه معمولا عملیات داخلی را خود به اجرا در می آورد، اما نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیشتر قسمت ها دسته عملیات برون مرزی از قبیل خرابکاری، ترور و جاسوسی را بعهده دارد. اگر چه نیروی قدس به طور مستقل عمل می کند، اما اطلاعات جمع آوری شده خود را با وزارت اطلاعات در میان میگذارد .
"حکومت ایران سازمان مجاهدین خلق را به عنوان تهدید اصلی جمهوری اسلامی ایران تلقی میکند. یکی از مسئولیت های اصلی وزارت اطلاعات و امنیت انجام عملیات مخفی علیه سازمان مجاهدین خلق و شناسایی و از بین بردن اعضای آن است. سایر دگراندیشان در ایران نیز تحت نظر این وزارتخانه قرار می گیرند.
"این وزارتخانه یک گروه دروغ پراکنی دارد ، که مسئول ایجاد و به راه انداختن جنگ روانی علیه دشمنان جمهوری اسلامی است."
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که: "وزارت اطلاعات اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق در اروپا را استخدام و از آنها برای راه اندازی یک کمپین دروغ پراکنی علیه سازمان مجاهدین خلق استفاده نموده است."
"پس از جنگ خلیج فارس علیه عراق در سال 1991 ، وزارت اطلاعات جنگ روانی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران را یکی از اهداف اصلی خود قرار داد، اما با این حال سازمان مجاهدین خلق بعنوان یک سازمان قابل دوام و رو به رشد باقی مانده است."
این گزارش همچنین دو عامل وزارت اطلاعات در خارج از کشور را شناسایی نموده ، و توضیح می دهد که چگونه آنها توسط وزارت اطلاعات در تهران استخدام وبرای اجرای یک کمپین شیطان سازی از جمله راه اندازی یک وب سایت افترا آمیز علیه سازمان مجاهدین خلق (ایران اینترلینک )، آموزش داده اند.
"استخدام یک شهروند بریتانیائی، آن سینگلتون، و شوهر ایرانی وی، مسعود خدابنده و...، نمونه مناسبی است که چگونه وزارت اطلاعات افراد غیر ایرانی را مجبور به همکاری می کند. او با سازمان مجاهدین خلق در اواخر دهه 1980 کار میکرد. مسعود خدابنده و برادرش ابراهیم هر دو از اعضای سازمان مجاهدین خلق در آن زمان بودند. در سال 1996 مسعود خدابنده، تصمیم به ترک سازمان میگیرد. پس از آن، او با آن سینگلتون ازدواج میکند. وزارت اطلاعات بلافاصله پس از ازدواج ، با تهدید به مصادره اموال زیاد مادر خدابنده در تهران آنها را مجبور به همکاری میکند.
سینگلتون و خدابنده و سپس با درخواست وزارت اطلاعات برای جاسوسی علیه سازمان مجاهدین خلق موافقت مینمایند. در سال 2002 سینگلتون با ماموران وزارت اطلاعات که به سابقه او علاقه مند شده بودند در تهران ملاقات کرد. او موافقت کرد که برای نجات زندگی برادر شوهرش که هنوز عضو سازمان مجاهدین خلق بود با وزارت اطلاعات همکاری نماید . او در طول اقامت خود در تهران، از وزارت اطلاعات آموزش لازمه را دریافت نمود وپس از بازگشت او به انگلستان، او با راه اندازی وب سایت ایران اینترلینک در زمستان سال 2002 مشغول به کار شد. او سپس سفرهای بسیاری به ایران و سنگاپور کرد، سنگاپور کشوری است که در آن وزارت اطلاعات با مامورین خارجی خود تماس اس بر قرار میکند. سازمان مجاهدین خلق به وفاداری سینگلتون و خدابنده مشکوک شد. در سال 2004 سینگلتون بالاخره برادر شوهرش ، ابراهیم را ، ​​که از سوریه به ایران فرستاده شده بود را ملاقات کرد ( به نظر می رسد که سوریه همکاری نزدیک با وزارت اطلاعات دارد) . در نهایت، وزارت اطلاعات او را نیز مجبور به همکاری کرد. "
این گزارش چند نکته را ثابت می کند:
1 - این ادعا که سازمان مجاهدین خلق یک گروه بی ربط و یا هیچ حمایتی در داخل ایران ندارد توهمی بیش نیست.
2 - سازمان مجاهدین خلق همواره و همچنان جدی ترین تهدید برای رژیم ایران بوده است و در نتیجه سرکوب سازمان مجاهدین خلق همواره و همچنان یک اولویت برای سرویس های اطلاعاتی ایران بوده است.
3 - رژیم ایران منبع همه دروغ پراکنی ها علیه سازمان مجاهدین خلق میباشد.
همچنین نشان می دهد که بر خلاف دستورات رسمی اتحادیه اروپا که در سال 1999به تصویب رسید ، عوامل شناخته شده ایران از آزادی فعالیت در اروپا برخوردار بوده اند.با توجه به این افشاگری اخیر، زمان آن رسیده است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدامات قانونی را در برابر عوامل شناخته شده رژیم ایران اتخاذ نموده و آنها را از خاک خود اخراج نماید. واقعیت این است که در این گزارش نشان می دهد که "نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیشتر قسمت ها دسته عملیات برون مرزی از قبیل خرابکاری، ترور و جاسوسی" میباشد. این گزارش اضافه میکند که : "یکی از وظایف اصلی وزارت اطلاعات و امنیت شناسایی و از بین بردن اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران است ."
اتهامات مندرج در این گزارش رسمی پنتاگون، روشن مینماید که نیروی قدس سپاه پاسداران ، و وزارت اطلاعات مشغول توطئه بمنظور بقتل رساندن شهروندان و ساکنان اتحادیه اروپا میباشند. این قطعا زمینه ای برای اقدام فوری پلیس در کشورهای عضو اتحادیه اروپا میباشد.
استرون استیونسون، MEP
 رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، بروکسل
 
اطلاعات تکمیلی: 
در گزارش سالانه اداره فدرال آلمان برای حفاظت از قانون اساسی (BfV) منتشره در سپتامبر 2012 اظهار گردید که: "وظیفه اصلی وزارت اطلاعات مراقبت و تحت نظر گرفتن گروه های مخالف در داخل و خارج از کشور است. فعالیت های جاسوسی رژیم ایران در آلمان به طور عمده توسط وزارت اطلاعات انجام شده است. یکی دیگر از موضوعات اصلی فعالیت های جاسوسی این رژیم شامل شناسایی مخالفان تبعیدی در میان جامعه ایرانی ساکن در آلمان که بیش از 50000 هستند میباشد. در این راستا، سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران به طور خاص در مرکز فعالیت های جاسوسی رژیم ایران هستند. "
محمد محدثین درکتاب دشمنان آیت الله ها ، که در سال 2004 منتشر شده ، می نویسد: "کمپین تبلیغاتی و دروغ پراکنی رژیم آخوندی علیه مخالفان خود در اصل، و تا حد زیادی، از فعالیت های KGB در شوروی سابق الگو برداری شده است. مربیان خارجی که عوامل ایرانی را در جنگ روانی و تکنیک های تبلیغات روانی در اوایل 1980 آموزش میدادند به طور عمده از کشورهای بلوک شرق بودند. بسیاری ازاعضای سپاه پاسداران و ماموران وزارت اطلاعات که در نیمه دوم سال 1990 به عنوان روزنامه نگاران، سردبیران یا سیاستمداران برجسته مطرح گردیدند، در میان اولین نسل از کارآموزان در این دوره خاص میباشند."
لرد کوربت فقيد در نامه ای به همکاران خود در سال 2006 نوشت: "من می دانم که نمایندگان مجلس و بزرگان نامه هائی به عنوان سازمان های غیر دولتی یا سازمان های حقوق بشر در یافت کرده اند که هدف آن بی اعتبار کردن سازمان مجاهدین خلق بوده است. فعال ترین این سازمان ها ایران اینترلینک است که توسط تیم شوهر و همسر مسعود خدابنده و آن سینگلتون در لیدز اداره میگردد.
پارلمان اروپا پائولو کازاکا، یکی از بنیانگذاران گروه دوستان ایران آزاد، در نامه اي به همکاران خود در سال 2006، نوشت: "پس از اینکه تلاش های من به در حمايت از مقاومت ایران علنی شد، من ده ها نامه از افراد ناشناس که ادعا می کردند با این رژیم مخالف هستند دریافت نمودم، آنها ضمن مخالفت با رژیم همچنین از سازمان مجاهدین خلق انتقاد میکردند. مرحله بعدی به نحوی پیچیده تر بود. این بار رژیم ایران و یا افراد ناشناس نبود، اما کسانی که ادعا می کردند از اعضای سابق سازمان بودند، و هدف آنان، به صراحت، توجیه جنایات مرتکب شده توسط رژیم تروریستی حاکم بر ایران بود. "
 
 
 
 

ورود زنان برای نخستین بار به شورای مشورتی عربستان

پادشاه عربستان سعودی برای نخستین بار به زنان در این کشور اجازه داد در ترکیب جدید شورای مشورتی مشارکت کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه، پادشاه عربستان با صدور دستوری تغییراتی را در قانون شورای مشورتی این کشور به وجود آورد که به زنان اجازه می دهد در این شورا عضویت داشته باشند.

عبدالله بن عبدالعزیز تاکید کرد مفتی های سعودی اجازه مشارکت زنان در شورای مشورتی را صادر کرده اند.

بر اساس این تغییرات دستکم بیست درصد از اعضای شورای مشورتی عربستان باید از زنان معرفی شوند.

در این دستور آمده است: زنان در عضویت خود در شورای مشورتی از حقوق کامل برخوردارند.

پادشاه عربستان همچنین ترکیب جدید شورای مشورتی این کشور را برای چهار سال آینده تعیین کرد. در بین اعضای جدید این شورا نام سی زن دیده می شود.

اعضای شورای مشورتی عربستان انتصابی هستند و با دستور پادشاه این کشور تعیین می شوند.

بزرگترین فرودگاه نظامی شمال سوریه بدست مخالفان افتاد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، همزمان با ادامه درگیری شدید میان ارتش آزاد و نیروهای دولتی سوریه، بزرگترین فرودگاه نظامی در شمال این کشور صبح امروز به دست مخالفان افتاد.

به گفته فعالان سوری، نیروهای ارتش آزاد سوریه موفق شدند پس از چند روز درگیری شدید، فرودگاه نظامی "تفتناز" را بطور کامل به تصرف خود درآوردند.

فعالان سوری گفتند، تعداد زیادی از نیروهای دولتی سحرگاه امروز از این محل فرار کردند و شماری نیز در این درگیریها کشته و مجروح شدند.

فرودگاه تفتناز بزرگترین و مهمترین فرودگاه نظامی ارتش سوریه بشمار می رود.


طرح جدید مخالفان رژیم بشار اسد

مخالفان سوری پس از برگزاری نشستی در انگلیس اعلام کردند، چشم‌انداز خود برای دوره انتقالی در این کشور را ترسیم و بر سر آن به توافق رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، ائتلاف ملی مخالفان سوری خواستار آغاز سریع انتقال قدرت در سوریه شد و اعلام کرد که در تلاش است تا دولتی انتقالی برای اداره سوریه پس از سرنگونی نظام کنونی این کشور تشکیل دهد.

در بیانیه ائتلاف ملی مخالفان سوریه که پس از نشست گروه‌های مخالف دولت دمشق در انگلیس صادر شد، آمده است: مخالفان سوری بر سر پیش‌نویس چشم‌انداز آینده دولت سوریه پس از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به توافق رسیدند که مهمترین بند این چشم‌انداز، از سرگیری فعالیت نهادهای دولتی و بازگشت ارتش به پادگان‌های نظامی است.

در پیش‌نویس چشم‌انداز آینده مخالفان سوریه خلع سلاح کامل غیرنظامیان و بازسازی زیربناهای اساسی این کشور نیز لحاظ شده است.

مخالفان همچنین بار دیگر بر شروط خود مبنی بر کناره گیری اسد از قدرت تاکید کردند و در بیانیه خود آورده‌اند: هیچ گونه حل و فصل سیاسی تا زمانی که بشار اسد و دیگر نزدیکانش در قدرت بمانند ممکن نخواهد بود.

ائتلاف ملی مخالفان سوری همچنین از اظهارات اخیر اخضر الابراهیمی، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه که گفته بود اسد در آینده سیاسی سوریه جایی ندارد، استقبال کردند.

مخالفان سوری همچنین از جامعه جهانی خواستند تا به قول‌های خود در خصوص کمک به ملت سوریه که در کنفرانس مراکش به آن وعده داده بودند، عمل کنند.

آنها تاکید کردند: حل و فصل سیاسی بدون عملیات نظامی ممکن نخواهد بود و در شرایط کنونی حاضر نیستند فعالیت‌های نظامی را کنار بگذارند.

معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوری نیز در اظهاراتی جدید اعلام کرد: بشار اسد بدون مجازات و دادگاهی شدن از سوریه خارج نخواهد شد و این مردم هستند که در باره وی تصمیم خواهند گرفت.

وی گفت: هرگونه پیشنهاد مبنی بر خروج اسد از کشور در قبال تشکیل دولت انتقالی، بدون محاکمه منتفی است و مخالفان از خون کسانی که در سوریه کشته شده‌اند نخواهند گذشت.

از سوی دیگر قرار است امروز (جمعه) الابراهیمی با نمایندگان روسیه و آمریکا در ژنو دیدار کند و چگونگی برون رفت از بن بست کنونی در خصوص بحران سوریه را با این دو کشور به بحث و بررسی بنشیند.

خواهرم هنگام شنا استخر را با چادرت معطر کن !

آب استخر را معطر کن

شعر طنز آمیز  از  : م . سحر                              

این طنز منظوم ، با دیدن و به تأثیر یکی از بی شمار پلاکاردهای تبلیغاتی حکومتی که به خرج امت گرسنه تهیه شده و با هدف «کار فرهنگی» بوسیله «فرهنگ گستران ولایی» برای ترویج عصمت و عفت و حفظ ناموس مسلمین، در کوچه ها و خیابان ها برسر راه زنان و دخترانِ ام القرای سید روح اللهی نصب  می شوند ، نوشته شد.

در وسط این پلاکارد با خط درشت ثلث واژهء «چادر» نوشته شده و شعار بالای آن عبارت است از:

« «خواهرم هنگام شنا استخر را با چادرت معطر کن !
.....................................................................

خواهرم خانه را منوّر کن
یک جوالِ سیاه بر سر کن
برو از شوهرت اجازه بگیر
روی بر کوچه، پشت بر درکن
به ره، آن پیکرِ  مؤنث را
مخفی از منظرِ مذکّر کن
قِر، به باسَن مده، مجنبانش
مُستطیلی ازین مُدّور کن
مَمه ها را به کیسه ، مخفی ساز
حذر از حیزیِ برادر کن
گـَردِ فلفل بریز بر لب هات
ز لبِ غنچه ، حذفِ شکّر کن
با کمربند و قفل پولادین
به تن از زیر ناف ، سنگر کن
وان کلیدِ عفاف را حتی
مخفی از اهلِ بیتِ اَطهر کن
جای آن را به ویژه ، پنهان از
پسرِ عمّ و شوی خواهر کن
پشگلِ خر بریز در کُرست
اقتدا بر خرِ پیمبر کن
جایِ عنبر به خود بمال  پِـهِـن
دوری از عطر وعود و عنبر کن
رِیحِ  شرعی به کوچه  بپراکن
عابران را ز خود مُکدّر کن
صاف از خانه سوی مسجد رو
گوش بر قصّه گویِ منبر کن
شمر اگر آمد و حسینی  کُشت
گریه چون غلغلِ  سماور  کن
شیخ اگر ازجماع، مسئله گفت
شیوهاش را چو آب، از بر کن
خوب بشنو حدیثِ فَرج و دُبُر
دانشت را ز پیش، بهتر کن
وعظِ  ملا، گرَت به وجد آورد
خوف، بر نفسِ خود مُظفّر کن
یادِ عشرت زمغز، بیرون  آر
گوشِ شهوت به قصه گو، کر کن
بر تو شیطان اگر شبیخون زد
الحذَر کارِ خویش، یکسر کن
گر جنابت، به تو هجوم آوَرد
یادی از آبِ حوضِ کوثر کن
ره ز مسجد به سوی استخر آر
دست و پا را به آبِ  کُر، تر کن
خواهرم، با لباس، شیرجه رو
تنِ ناپاک را شناور کن
خوب با چادرت، به وقت شنا
آبِ استخر را مُعطر کن
پاک و طاهر چو شد تنت در آب
یادی از رختخوابِ شوهرکن !
فِرز و چابک، به خانهات برگردد
شبِ عشرت بر او مُیسّر کن
شیوههای جماعِ شرعی را
درخیالاتِ خود مُصوّر کن
جمله، آموزههای مُلا را
چون گلوبند، زیب و زیور کن
آنچه فرموده در اصول جماع
همه را مثل میوه  نوبر کن
راست، همچون هَووی دیگرِ خویش
خوش به تحریکِ شوی، محشر کن
ذکری از آن کنیز  و آن  بانو
یادی از آن کدو و آن خر کن
خُلقِ شوهر اگر به راه نبود
عشوه بسیار و شکوه کمتر کن
هنرِ وی اگر افاقه نکرد
ره او را به سمت ِ دیگر  کن
زور او با تو گر برابر نیست
تو بر او  زور خود برابر کن
الغرض حیله های سکسی را
طبق دستورِ  شرع انور  کن
وینچنین در کمال خوشبختی
بخت بیدار را مُکرّر کن !
مادرِ  دختران فردا باش
دخترت را قرین مادرکن
نرّه گان را بزای ماده و بعد
مادگان را کنیزک نر کن
به زنانِ جهان زنی آموز
مِسِ زنهای بیحیا، زر کن !
مدل بانوانِ عالم شو
کشورِ عقل  را مسخّر کن !

م. سحر

احتمال دست داشتن رژیم اسد در قتل سه فعال کُرد

به گزارش شبکه یورونیوز، مخالفان مذاکره بین کردها و دولت ترکیه و همچنین رژیم دمشق از توقف مذاکرات بین آنکارا و کردها سود می برند.

این شبکه گزارش داد، سه زن کرد چهارشنبه شب در پاریس به ضرب گلوله کشته شدند. یکی از این سه نفر عضو عالیرتبه حزب پ ک ک بود. این حادثه با آغاز مذاکرات صلح بین آنکارا و پ ک ک همزمان شده است. شمار زیادی از کردهای ساکن پاریس صبح روز پنجشنبه در برابر مرکز اطلاع رسانی کردستان و محل حادثه تجمع کردند. تحقیقات برای شناسایی عوامل این جنایت آغاز شده است؛ اما به نظر می رسد شناسایی قاتل یا قاتلان کاری زمانبر و دشوار خواهد بود.

گزارشگر این شبکه در پاریس گفت، کردها از این حادثه شوکه شده اند. این حادثه در منطقه کردنشین پاریس رخ داده است، از این رو به محض انتشار این خبر شمار زیادی از کردها در محل حادثه حاضر شدند. از نظر کردهایی که من با آن ها گفتگو کرده ام کشته شدن این سه نفر که همگی زن بوده اند باورنکردنی بوده است. تجمع کنندگان بسیار خشمگین بودند و شعارهایی علیه ترکیه سر دادند.

وی افزود، ما در ابتدای تحقیقات هستیم و اظهار نظر در باره عوامل حادثه باید محتاطانه انجام شود. اما باید توجه داشت که این جنایت چند ساعت پس از اعلام نقشه راه صلح بین دولت ترکیه و پ ک ک رخ داده است. به همین دلیل ناظران فرضیه ارتکاب قتل با هدف مختل کردن روند مذاکرات را بیشتر از سایر احتمال های موجود مورد توجه قرار داده اند.

گزارشگر یورونیوز گفت، برخی این جنایت را به گروه هایی در راس حزب پ ک ک نسبت می دهند. برخی از سران احزاب کرد نیز با مذاکره مخالفند. اما عده دیگری نیز هستند که از توقف مذاکرات سود می برند و برخی نگاه ها به رژیم سوریه معطوف شده است .