۱۳۹۲ خرداد ۲۲, چهارشنبه

جنگ فزاينده گرگها در انتخابات رژيم

بحران خامنه اي در مهندسي انتخابات

تظاهرات در مسکو با شعار: پوتین، شرم روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، هزاران تن از ساکنان مسکو امروز به درخواست مخالفان دولت روسیه برای آزادی زندانیان معترض به بازگشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در یک سال پیش، به تدریج در مرکز این شهر تجمع کردند.

براساس برآوردها، بیش از 5 هزار تظاهرکننده از همه نسل ها، حدود ظهر در میدان کالوگا در مرکز مسکو برای این تظاهرات که راهپیمایی برای آزادی شما و ما نامیده شده است، تجمع کرده بودند.

روز جهانی کودکان کار؛ 7 میلیون کودک کار در ایران

در حال حاضر آمار مشخص و دقیقی از تعداد کودکان کار در ایران وجود ندارد هرچند که برخی منابع و سازمانها از وجود دو میلیون کودک کار در ایران خبر می‌دهند ولی آمارهای غیررسمی تعداد کودکان کار ایرانی را 7 میلیون نفر تخمین می‌زند که گفته می‌شود 40 درصد این کودکان را کودکان مهاجر تشکیل می دهد. 

شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ايران" پس از فوتبال

جوانان تهرانی پس از مسابقه فوتبال ایران و لبنان شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ايران" سر دادند

بنا به گزارش دريافتی، شب گذشته جوانان هنگام خروج از استاديوم آزادی شعار می دادند : "نه غزه نه لبنان جانم فدای ايران". 

بنا به اين گزارش مزدوران گارد ويژه سراسيمه به شعار دهندگان يورش بردند.

اعتراض عفو بین‌الملل به تشدید سرکوب در آستانه انتخابات

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی از تشدید نقض حقوق بشر در ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرده است. عفو بین‌الملل در این راستا از بازداشت‌های خودسرانه و افزایش فشار بر روزنامه‌نگاران و منتقدان سخن می‌گوید.

به گزارش رادیو آلمان، سایت اینترنتی اشپیگل روز چهارشنبه (۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد) در گزارشی به وضعیت حقوق بشر در ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پرداخته که اساس آن اطلاعات و داده‌های تازه سازمان عفو بین‌الملل است.

حکم زندان و شلاق برای وکیل خاندان رفسنجانی

وکیل خاندان هاشمی رفسنجانی نسبت به حکم دادگاه علیه خود واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، سید محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل خاندان هاشمی‌رفسنجانی درباره حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران مبنی بر شلاق، حبس و محرومیت از وکالت اظهار داشت: من تا بعد از انتخابات هیچ‌ اظهارنظری درباره این موضوع نمی‌کنم.

خاتمی، "اصلاح طلب بدلی"؟

منصور امان

در مُقایسه با رای دادن مخفیانه در ییلاق دماوند، اعلام علنی حُجت الاسلام خاتمی به مُشارکت در نمایش انتخاباتی باند حاکم یک اقدام مُتهورانه به شمار می رود که "اصلاح طلبان" را تا زمان درازی با تاثیرات و پیامدهای مُخرب خود دست به گریبان خواهد کرد.

افشای اتاق‌‌های «محاکمه و تفتیش عقاید مصباح یزدی

محسن غرویان شاگرد سابق آخوند مصباح یزدی، در پاسخ به اینکه چرا از مصباح یزدی جدا شده، گفت که سر مسائل افراطی که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی مصباح یزدی اتفاق افتاد، دیگر نتوانست با او همکاری کند. وی به برخی از این مسائل افراطی اشاره کرد و گفت: