۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

هرانا؛ حجت الله نیکویی، نویسنده و مترجم بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – حجت الله نیکوئی نویسنده و مترجم ایرانی روز یک شنبه توسط افراد لباس شخصی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، حجت الله نیکویی نویسنده و مترجم که به دلیل مناظره با علما از کار خود اخراج شده بود روز یکشنبه توسط ماموران لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یکی از دوستان وی اعلام کرد به نظر مي‌آيد كه دليل اين بازداشت غيرقانوني، انتشار مقالات اخير وي در سايت‌ها و به خصوص نگاه انتقادي او به برخي مفاهيم ديني باشد.

لازم به ذکر است، آقاي نيكوئي به خاطر عقايد مخالف شيعه، از كارش اخراج شد و بعداً هم به زندان رفت، و از زندان با تعهد كتبي آزاد شد.

ضیافت شام وزیر ارشاد در خاموشی برگزار شد

خاموشی به ضیافت وزیر ارشاد هم رحم نکرد. ضیافت شام وزیر ارشاد با جمعی از اهالی شعر و ادب در شرایطی برگزار شد که دو بار قطعی طولانی مدت برق در آغاز و پایان مراسم موجب شد این مراسم هم به جدول خاموشی‌های اخیر کشور بپیوندد.

به گزارش «جهان صنعت» به نقل از مهر، هدف اصلی از برگزاری این مراسم همانگونه که وزیر ارشاد هم یادآور شد معارفه یحیی طالبیان، قائم‌مقام وزیر در امور شعر و ادب بود اما این ضیافت شام در خاموشی برگزار شد و کاملا هم تحت‌الشعاع قطعی مکرر و البته طولانی مدت برق منطقه 3 تهران و مجتمع باغ زیبا که به تازگی به مجموعه‌های فرهنگی و رفاهی وزارت ارشاد اضافه شده است، قرار گرفت.

مراسم قرار بود ساعت 8 شب شروع شود که البته این‌گونه نشد و حاضران تا یک ساعت بعد منتظر آمدن وزیر و دیگر مهمانان عالی‌رتبه ماندند اما نیامدن آنها حوصله برق را هم سرآورد و این اختراع ادیسون بزرگ رفتن را بر ماندن در منطقه 3 تهران ترجیح داد و شاعران حاضر در این مراسم را در تاریکی فرو برد.

البته وزیر ارشاد نیم ساعت بعد به مراسم آمد و این زمانی بود که پیگیری خبرنگاران از زمان رفع مشکل قطعی برق تنها به این وعده که مسئولان دفتر آقای حداد عادل (رئیس کمیسیون فرهنگی) که اینجا حضور دارند و پیگیر مساله هستند ختم شده بود و برق نیامد حتی بعد از اینکه رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس آمد.

وعده رژیم ایران به مردم نیکشهر : شیعه شوید تا بازپرداخت وامهایتان بخشیده شود



سنی نیوز: بر اساس گزارشهای واصله به پایگاه اطلاع رسانی اخبار جهان از
استان سنی نشین سیستان بلوچستان ایران خبر می رسد رژیم اخوندی ایران در
تلاش برای شیعه کردن مردم فقیر بعضی از شهرهای این استان است.

بانکهای حکومتی در سالهای گذشته وامهای کلان کشاورزی ومسکن را به مردم
پرداخت نمودن که درحال حاضر افراد زیادی از بازپرداخت ان ناتوانند.

لذا دولت به این افراد پیشنها داده چنانچه شیعه شوید از پرداخت وام معاف
خواهید شد.

پرپایه همین گزارش از بلوچستان بالخصوص در شهرستان نیکشهر خبر می رسد
تعدادی از افراد فقیر که وامهایی بالغ بر40 تا 50 میلیون گرفته بودند از
اهل سنت برگشته ومرتد شده اند .