۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

چند کشته در درگیری میان نیروی بلوچ و پاسداران

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، روز شنبه در جریان درگیری در نزدیکی مرز پاکستان برای آزادی افرادی که توسط یک گروه مسلح بلوچ به گروگان گرفته شده بودند، یکی از گروگانها و سه تن از گروگانگیران کشته شدند. این خبر به نقل از مقامات مسئول در استان سیستان و بلوچستان توسط خبرگزاری دولتی ایرنا گزارش شده است.

به گزارش روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار سرتيپ پاسدار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اعلام كرد: رزمندگان قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه طي عمليات پيچيده اطلاعاتي و كمين موفق، شش گروگاني كه به دست اشرار و گروهكي تروريستي در محور چابهار ـ زاهدان ربوده شده بودند، را آزاد كردند.

سردار پاكپور با اشاره به عمليات ويژه اطلاعاتي و برق آساي رزمندگان قرارگاه قدس در اين منطقه اظهار داشت: چندين سارق مسلح كه ظاهرا از بقاياي گروه ريگي بودند روز پنجشنبه 25 شهريورماه جاري در مسير چابهار به زاهدان و در نزديكي شهرستان سرباز يك دستگاه اتوبوس مسافربري را متوقف و تعداد 5 سرباز نيروي هوايي ارتش و يك كارمند بانك عامل را گروگان گرفتند و نيروي زميني سپاه با انجام عملياتي موفق به آزادي هر شش گروگان شد.
فرمانده نيروي زميني سپاه در پايان از کشته و و زخمي شدن چند نفر در این عملیات خبر داد.



ابوالفضل عابدینی مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفت

شب گذشته، مورخ بیست و ششم شهریور ماه، ابوالفضل عابدینی نصر خبرنگار و فعال حقوق بشر، در زندان کارون اهواز به بدترین شکل مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در این حادثه شخصی به نام "قلندری" از پرسنل این زندان به ابوالفضل عابدینی حمله ور شد و وی را به شدت مورد آزار و اذیت جسمی قرار داد.

ابوالفضل عابدینی در حیاط بند شش برای استفاده از سرویس بهداشتی به حالت انتظار بود که این فرد بدون هیچ دلیلی به وی حمله کرد و دست و پای این خبرنگار را به وسیله دست بند و پا بند به میله ای در حیاط بند شش بسته و ساعت ها به وسیله لوله سبز وی را کتک می زد.

شدت ضربات وارده به حدی است که دست و پای عابدینی کاملا سیاه و کبود شده این در حالیست که هیچ یک از مسولین زندان کارون پاسخ گوی وی نمی باشد.

شایان ذکر است که ابوالفضل عابدینی به یازده سال زندان محکوم و به شدت از ناراحتی قلبی رنج می برد.

عابدینی از بدو ورود به زندان کارون به طرق مختلف از جمله ممنوعیت ملاقات با خانواده، ممنوعیت تماس تلفنی، ممنوعیت تردد مورد فشار قرار گرفته است.