۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

اشتون از ایران خواست پیشنهاد تازه برای گفت‌وگوی اتمی را بپذیرد


دویچه وله  : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جمهوری اسلامی ایران را فراخواند پیشنهاد برای گفت‌وگوهای تازه اتمی را بپذیرد. وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت که ایران با اعلام گسترش غنی‌سازی اورانیوم پیام اشتباهی به جهانیان می‌فرستد.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که هم‌زمان سرپرستی گروه ۵+۱ را در مذاکرات بر سر مناقشه اتمی با ایران برعهده دارد، از مقام‌های ایران خواست پیشنهادهای تازه برای انجام مذاکرات اتمی را بپذیرند.

خانم اشتون روز شنبه (۲ فوریه/۱۴ بهمن) در کنفرانس امنیتی مونیخ، خطاب به رهبری جمهوری اسلامی گفت: «الان شما باید واکنش نشان دهید.»
گزارش خبرگزاری فرانسه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که "هرگز" نباید از تلاش برای یافتن یک راه‌حل در مناقشه اتمی ایران دست کشید.

از نظر وی، فشارهای سیاسی و اقتصادی، ایران را در مورد اهمیت گفت‌وگوهای تازه آگاه خواهد ساخت.

روز پنجشنبه (۳۱ ژانویه/۱۲ بهمن) اعلام شد که جمهوری اسلامی قصد دارد در تأسیسات نطنز سانتریفوژهای توانمندتری برای غنی‌سازی اورانیوم نصب کند.

مقام‌‌های ایران در نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاریخ ۲۳ ژانویه (۴ بهمن) اعلام کردند که قصد دارند "سانتریفوژهای نوع IR-2 در واحد A-22" تأسیسات نطنز نصب کنند. خبرگزاری فرانسه توانسته به این نامه دست یابد.

این بدان معناست که ایران قصد دارد به فرایند غنی‌سازی اورانیوم سرعت ببخشد. در پی دریافت این نامه، آژانس بین‌المللی در ۲۹ ژانویه از مقام‌های ایران خواستار اطلاعات بیشتری در این زمینه شده است.

گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ از مقام‌های ایران خواست از آمادگی آمریکا برای مذاکرات اساسی در باره برنامه هسته‌ای ایران استقبال کنند.

وزیر امور خارجه آلمان در انتقاد به ایران گفت که اعلام سرعت‌ بخشیدن به گسترش غنی‌سازی اورانیوم، فرستادن پیامی اشتباه در این رابطه است.

پس از دعوا در مجلس وزير کار استيضاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 192 رای به استیضاح شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای دادند 

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی که به بررسی استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت . بعد از سخنان نمایندگان موافق و مخالف استیضاح، رای گیری صورت گرفت که در نهایت شیخ‌الاسلامی موفق به کسب مجدد رای اعتماد نشد .

به گزارش مهر؛ بر این اساس از مجموع 262 رای ، شیخ الاسلامی با 192 رای موافق 56 مخالف و 24 ممتنع نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برکنارشد.

گفتنی است شیخ الاسلامی نخستین وزیر وزارتخانه "‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی" است که از ادغام سه وزارتخانه "کار و امور اجتماعی"،‌ "تعاون" و "رفاه و تامین اجتماعی" براساس ماده 53 لایحه برنامه پنجم توسعه بوجود آمده است.

نمایند گان با 204 رای موافق،‌ 31 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 246 رای ماخوذه به شیخ الاسلامی برای وزارتخانه "‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی" در تاریخ 12 مرداد ماه ، 1390 به وی رای اعتماد داده بودند.

دعوای شدید احمدی نژاد و لاریجانی در مجلس


درگیری لفظی شدید احمدی نژاد و لاریجانی/ احمدی نژاد صدای ضبط شده را در مجلس پخش و محتوای جلسه را خواند / لاریجانی: هرچه دارید رو کنید/ شما که مرتب بگم بگم می کنید، خوب شد این حرفها را زدید که مردم شخصیت تان را بهتر بشناسند/ علیه من توطئه کردند 

  /لاریجانی: کم نگذارید و هرچه دارید پخش کنید، امروز روز مهمی است/ این چه رییس جمهوری است که مدام تهدید می کند؟ / این فیلم ربطش به استیضاح چیست؟احمدی نژاد: من هم می خواهم جواب دهم...لاریجانی: تهمت زدید جواب گرفتید و دیگر حق جواب گرفتن ندارید.احمدی نژاد بلند می شود که برود..لاریجانی می گوید: به سلامت.  

محمود احمدی نژاد در جلسه استیضاح وزیر کار تهدید کرد که  می خواهم حرف هایی بزنم که تا حالا نزده ام.

به گزارش انتخاب ، اهم اظهارات وی در پی می آید:

نکته اول: اینجا حکم دیوان مطرح میشه. صرفنظر از اینکه رییس آنجا کیست و مواضع سیاسی آن چیست. همین دیوان در سال 87 هم در موردی مشابه اظهار نظر کرده که چون این سازمان یک نهاد غیر دولتی است ما صلاحیت رسیدگی نداریم. البته این رسیدگی 2.5 یال طول کشید. حالا اگر آرای وحدت رویه تغییر پیدا کند ، چه چیزی ثبات می یابد در کشور. در سال 85 هم درخصوص معافیت مالیاتی شهرداری ها 5 یال رسیدگی طول کشیده.

اصل 170 قانون اساسی: قضات‏ دادگاه‏ ها مكلفند از اجراي‏ تصويب‏ نامه‏ ها و آيين‏ نامه‏ هاي‏ دولتي‏ كه‏ مخالف‏ با قوانين‏ و مقررات‏ اسلامي‏ يا خارج‏ از حدود اختيارات‏ قوه‏ مجريه‏ است‏ خودداري‏ كنند و هر كس‏ مي‏ تواند ابطال‏ اين‏ گونه‏ مقررات‏ را از ديوان‏ عدالت‏ اداري‏ تقاضا كند. رییس دیوان درخواست کرده برای نقض کردن مصوبه دولت درحالیکه تنها آیین نامه ها و مقررات دولتی و شهرداری ها . حال آنکه این کار دیوان عدالت خلاف قانون اساسی بوده است.

نکته دوم: اصل 55 قانون اساسی هم مورد توجه قرار گیرد: "ديوان‏ محاسبات‏ به‏ كليه‏ حسابهاي‏ وزارتخانه‏ ها، موسسات‏، شركتهاي‏ دولتي‏ و ساير دستگاه‏ هايي‏ كه‏ به‏ نحوي‏ از انحاء از بودجه‏ كل‏ كشور استفاده‏ مي‏ كنند به‏ ترتيبي‏ كه‏ قانون‏ مقرر مي‏ دارد رسيدگي‏ يا حسابرسي‏ مي‏ نمايد كه‏ هيچ‏ هزينه‏ اي‏ از اعتبارات‏ مصوب‏ تجاوز نكرده‏ و هر وجهي‏ در محل‏ خود به‏ مصرف‏ رسيده‏ باشد. ديوان‏ محاسبات‏، حسابها و اسناد و مدارك‏ مربوطه‏ را برابر قانون‏ جمع آوري‏ و گزارش‏ تفريغ بودجه‏ هر سال‏ را به‏ انضمام‏ نظرات‏ خود به‏ مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ تسليم‏ مي‏ نمايد. اين‏ گزارش‏ بايد در دسترس‏ عموم‏ گذاشته‏ شود."

نمی شود که دیوان به دولت بگوید چون مجلس مصوبه ای را رد کرده ، شما باید اجرا کنید وگرنه مجازات می شوید.

گذشتگان یک قانون مصوب کرده اند شاید اشتباه باشد باید آن را اصلاح کنیم.


اصل 138 قانون اساسی می گوید : "علاوه‏ بر مواردي‏ كه‏ هيات‏ وزيران‏ يا وزيري‏ مامور تدوين‏ آيين‏ نامه‏ هاي‏ اجرايي‏ قوانين‏ مي‏ شود، هيات‏ وزيران‏ حق‏ دارد براي‏ انجام‏ وظايف‏ اداري‏ و تامين‏ اجراي‏ قوانين‏ و تنظيم‏ سازمانهاي‏ اداري‏ به‏ وضع تصويب‏ نامه‏ و آيين‏ نامه‏ بپردازد. هر يك‏ از وزيران‏ نيز در حدود وظايف‏ خويش‏ و مصوبات‏ هيات‏ وزيران‏ حق‏ وضع آيين‏ نامه‏ و صدور بخشنامه‏ را دارد ولي‏ مفاد اين‏ مقررات‏ نبايد با متن‏ و روح‏ قوانين‏ مخالف‏ باشد. دولت‏ مي‏ تواند تصويب‏ برخي‏ از امور مربوط به‏ وظايف‏ خود را به‏ كميسيونهاي‏ متشكل‏ از چند وزير واگذار نمايد. مصوبات‏ اين‏ كميسيونها در محدوده‏ قوانين‏ پس‏ از تاييد رييس‏ جمهور لازم‏ الاجرا است‏. تصويب‏ نامه‏ ها و آيين‏ نامه‏ هاي‏ دولت‏ و مصوبات‏ كميسيونهاي‏ مذكور در اين‏ اصل‏ ، ضمن‏ ابلاغ‏ براي‏ اجرا به‏ اطلاع‏ رييس‏ مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ مي‏ رسد تا در صورتي‏ كه‏ آنها را بر خلاف‏ قوانين‏ بيابد با ذكر دليل‏ براي‏ تجديد نظر به‏ هيات‏ وزيران‏ بفرستند."

یک اشتباهی اتفاق افتاده که باید حل شود. درکجای قانون اجازه داده مصوبات دولت رفع شود. من کار به شخصی که اینجا نشسته ندارم. موضوع قانونی است. کجا نوشته رییس مجلس می تواند مصوبات مجلس را ملغی کند .

نگویید چون قانون است ، پس دهنت را ببند.

( نمایندگان:دو دو )


اگر قرار بود رییس مجلس بر دولت حاکم شود ، می بایست با رای مستقیم مردم به این مقام می رسید.

مگر می شود انتصابات دولت را از او گرفت. وقتی عزل و نصب ها را از او بگیری چه چیزی برایش می ماند. والا این اتهام زنی های متقابل ادامه می یابد. اگر دیوان عدالت اشتباه کرد ، من به چه کسی شکایت کنم؟ راه بسته است! من از موضع رییس جمهور و نماینده ملت صحبت می کنم.

خوب به ملت بگویید رییس جمهوری که انتخاب می کنید تحت امر رییس مجلس است.

ما با هم چه دعوا و اختلافی داریم ، چه دعوایی داریم (فریاد نمایندگان: دعوایی نداریم) ، لطفاً رییس مجلس هم تحمل کنند، ما باید اینجا به همه مسائل کشور رسیدگی کنیم، حتی اگر مسائل مربوط به نزدیکانمان باشد. حوصله کنید بگویم.

من نواری دارم که می خواهم بدهم و می خواهم نسخه ای به رییس مجلس بدهم

لاریجانی پاسخ داد: لطفا کم نگذارید هر چی هست پخش کنید..بذارید آقای احمدی نزاد می خواهد نوارشو پخش کند،

احمدی نژاد سپس نواری را که حاوی مکالمات جلسه مرتضوی و فاضل لاریجانی بود پخش کرد...

** نواری که توسط احمدی نژاد در حال پخش است، به شدت نامفهوم است.

در این نوار، فاضل لاریجانی و سعید مرتضوی با یکدیگر صحبت می کنند.

لاریجانی سپس در واکنش به فریاد نمایندگان گفت که اجازه دهید آقای احمدی نژاد حرف بزنند.

فریادی های شدید نمایندگان ادامه دارد.

احمدی نژاد پس از پخش نوار ادامه داد: این نوار 25 دقیقه است

لاریجانی گفت: هر چه می خواهید پخش کند.

احمدی نژاد گفت: حوصله کنید آقاجون! من می خواهم حرف های مهمی را بزنم.

لاریجانی گفت: حالا شما چه حساسیستی دارید اقایان، بذارید آقای احمدی نژاد حرفهایشان را بزنید

احمدی نژاد گفت: ما نوارها را در اختیارتان می گذاریم ، اما می خواهم بخش هایی از این محتوا را بگذاریم.

لاریجانی گفت: شما یه چیزی توی جامعه در جامعه می اندازید جامعه حساس می شود. بگذارید ایشان حرفهایشان را بزنند. امروز روز مهمی است. اگر راجب بستگان ما بوده بگدارید حرفشان را بزنند.

درگیری لفظی شدید احمدی نژاد و لاریجانی ادامه دارد.

لاریجانی: شما مطلبتون را حتماً بگید نمیشه یه چیزی بگید و بعدآً بگید نگذاشتن بگید.

احمدی نژاد: همه نمایندگان محرم هستند ، ما مخلص هستیم. دولت تحت فشار است با همین حرفها....

فردی بین فاضل لاریجانی با مرتضوی دیدار کرده اند..

احمدی نژاد محتوای جلسه را می گوید: .فاضل می خواهد شرکت هایش را بفروشد به تامین اجتماعی. معاون مجتمع قضایی تهران گفته من با براداران لاریجانی ارتباط خانوادگی دارم

مرتضوی می گوید: شما ارتباط دارید.

آقای فاضل می آید، باید آقای "ز" باید از طرف من به شما وصل شوم. (فاضل می گوید)

فاضل به مرتضوی می گوید: کسی که می خواهد قرارداد بینند نباید جایی مطرح کند ، مرتضوی به آقای "م" می گوید: برو بیرون .

فاضل می گوید: من می خواهم با "ز" کار بکنم. اما ابلاغ کتبی برای من نزند، تلقی اش همکاری باشد. می پرسد از فاضل که اخیراً علی آقا را دیدید. ایشان می تواند به شما کمک کند و حتی به قوه قضاییه فشار بیاورد.

فاضل لاریجانی می گوید: من قلق علی آقا و آقا صادق دستم است.

فاضل به "ز" می گوید بیایید همکاری و سرمایه گذاری کنیم. مرتضوی می گویدک شما به "ز" بگویید که بهتره من با اینها کار کنم.

فاضل می گوید: به "ز" بگو که همکاری با لاریجانی برای آینده کارهای شما در آینده خوب است.

فاضل می گوید: من با کارهای آقای ع . ب که آدم بسیار مشهوری است را در قوه قضاییه حل کردم و مشکل معوقات بانکی را هم حل کردم و رفتم پیش اخوی دستورش را گرفتم. آقای الف مشکلش را حل کرده است. به اقای "ژ" بگویید که یک منزل و یک آپارتمان 700 متری بخرید برای اول کار به نام بستگانم.


احمدی نژاد ادامه داد: من گفتم اینا رو رسیدگی کنیم. 24 ساعت فیلم است که اگر آقای لاریجانی صلاح دیدند می دهیم نوار را. چرا باید شیخ الاسلام را محکامه کنید. حالا ما به تصمیم شما احترام می گذاریم. به قانون هم احترام می گذاریم.

لاریجانی: مواردی است گوش کنید براتون مفید است. یه استیضاح شده ربطش به من چیه و به فاضل چیه. من می خواهم کوتاه حرف هایی بزنم

لاریجانی اضافه کرد: بعضی از مسائل باید حل شود

وی ادامه داد: اقای احمدی نژاد همه حرفاشون رو زدند ، ایشون گفتند من نواری دارم، خود این هم یه ژستی است دیگه. بقیه حرف هایی هم که پخش نشده قرائت کردند

می خواهم تذکراتی بدهم. آقای رییس جمهور، این سلیقه شماست که یک جایی نظر شورای نگهبان را قبول ندارید ،

احمدی نژاد میان حرفش را زد لاریجانی گفت: شما اتهاماتی به من زدید ، باید گوش کنید و من براساس قانون دارم جواب می دهم. شما سرتاپای استیضاح را به اتهام به من اختصاص دهید.

این سلیقه شماست که قانون اساسی رعایت نشود، یکبار سلیقه تان با شورای نگهبان باشد .

فرمودید که تحت شدیدترین فشارها هستید. مشکل اینجاست شما افرادی را که به عنوان یاران تان انتخاب کردید که پرونده دارید، خب نمی گذارید رسیدگی کنند، مگر ما از کسی دفاع می کنیم؟

ولی شما نمی گذارید رسیدگی شود، اشکال اینجاست

در کشوری که ولایت فقیه است ، بن بست نیست اقای احمدی نژاد! شما در بسیاری موارد ، به رهبری در مورد کار مجل اعتراض کردید که ایشان به هیات حل اختلاف ارجاع کرده.

شما به قانون عمل نکردید  ....

شما چرا به نظر شورای نگهبان تمکین نمی کنید... شما در مورد 138 به رهبری نامه نوشتند. چرا نظر رهبری را نمی گویید؟ رهبری دادند به حل اختلاف و سپس رهبری نظر ارجاع را ابلاغ کردند؟ شما چرا به نظر رهبری عمل نکردید؟

در مورد دیوان عدالت که گفتید ، خب عزیز من! اگر قبل از سال 88 بود حق داشتید اما قانون برای سال 88 است ، قانون می گوید تامین اجتماعی زیر مجموعه وزارت کار است، شما امدید تامین اجتماعی را بردید زیر نظر ریاست جمهوری . شما تخلف کردید .

اگر نمی دانید بپرسید.

فرمودید که دیوان محاسبتان چرا دادگاه دارد؟ این قانون است اقای احمدی نژاد، شما به چی ایراد دارید؟ نماینده قوه قضاییه در مجلس و دادستانی است. قانون این را می گوید شما چه می گویید؟

فرمودید که اگر اینطور باشه رییس مجلس باید حاکم باشه.. آقای احمدی نژاد! رییس مجلس وظایفش مشخص است ، بنابراین محدوده ما این است

رییس مجلس به مرتضوی کار ندارد ، می گوید این که لغو کردید وسازمان رو بردید زیر نظر ریاست جمهوری، بنابراین شیخ الاسلام نمی تواند بگوید به من ربطی ندارد!

این تهمت هایی که نثار من کردند، هیچ ربطی به موضوع مجلس داشتند ، اگر به قانون عمل می شد نباید می گذاشتم ، اما گفتم چون می خواهد در مورد من صحبت کند، گفتم بگذارید بگوید و حالا هم خوب شد که گفت.

این کارها در مورد اقای مرتضوی، مسخره کردن قانون است. من از شما بهتر مرتضوی را می شناسم. دلیل نمی شود که چنین بگویید. برادرم هم باشد جلویش می ایستیم. 

آقای شیخ الاسلام به من زنگ زدند که این ماجرا به من ربطی ندارد و از حوزه من خارج است.

روز دوشنبه، من خدمت آقای احمدی نژاد رفتم در مورد کار دیگری گفتم که آقای مرتضوی برود یه جای دیگه کار کند جایی که غیرقانونی نباشد ما هم استیضاح را پس می گیریم، احمدی نژاد گفت که نمی پذیرم!

آقای فروزنده صبح زنگ زد که کار فوری دارند و پیغامی دارند از طرف احمدی نژاد، گفتند که می خواهند حرف های تندی بزنند. من هم گفتم من نظرم را به آقای احمدی نزاد گفتم. اما اقای فرزونده یک نکته ای گفت، احمدی نژاد گفته که اگر استیضاح انجام شود، من نواری دارم از یکی از بستگانم که پخشش می کنم

من هم گفتم: مهم نیست ، من هم در مورد اطرافیان ایشون حرف های زیادی دارم و دلیلی ندارد مثل ایشان کشور را متشنج کنم. گفتم ما استیضاح می کنیم، شما راجب بستگان من هر چه دارید بگویید. بین خودم و خدای من، بیایید ببینید نتیجه اش چه بود در مورد استیضاح؟ من که گفتم باید انجام شود استیضاح. برای چه گفتید؟ چه ربطی داشت؟

به نظر شما این اقدام یک اقدام توطئه آمیز علیه رییس مجلس نبود.. آمده اند یکی از بستگان ما را دعوت کرده اند، یک نفر را صدا می زنند، بعد با هم صحبت می کنند و این را فیلم می گیرند. پس برنامه ای بوده که بیایید اینجا و حرفتان را بزنید. خود نفس این کار، مافیایی و توطئه امیز نیست؟ به نظر شما، این اخلاقه؟ این کار در سطح یک رییس جمهور است؟ رییس جمهوری که مرتب همه را تهدید می کند، مرتب رییس مجلس را تهدید می کند، مشکل کشور اینجاست آقای رییس جمهور!

اگر من مثل شما، جلسه ای که اخوی شما و مدارک بسیاری علیه اطرفیان شما، از اطرفیان با منافقین، مدارک مالی من فیلم می گرفتم برایتان خوب بود؟ خب برادرتان یک نظراتی دارد، چه ربطی به شما دارد؟ ولی شما همین مقدار اخلاق را رعایت نکردید؟ اگر کسی از بستگان ما کاری کرده بیایید رسیدگی کنید ما هم رسیدگی می کنیم. مثلآً می خواستید بگید زد و بندیه؟ این آقایی که گفتید اصلاً در اطرف من نیست.

ولی فرق من با شما این است که اطرافیان تان را همچنان ابقا می کنید ، مانع می شوید . یکبار هم گفتید خط قرمز است. این خلاف حق است.

چه فایده که مرتب از عدالت صحبت کنیم ولی با این حرفها کشور را به فساد می کشاند

مشکل ما این است که رییس جمهور ما اولیات اخلاقی را رعایت نمی کند. شما که مرتب در کشور بگم بگم می گید، امروز خوب شد این حرفها را زدید که مردم شخصیت تان را بهتر بشناسند. شما در جلسه علنی شئونات جمهوری اسلامی را رعایت نکردید.

احمدی نژاد: من هم می خواهم جواب دهم

لاریجانی: تهمت زدید جواب گرفتید و دیگر حق جواب دادن ندارید.

احمدی نژاد بلند می شود که برود

لاریجانی می گوید: به سلامت.

اعدام پنج جوان بلوچ؛ اطلاعیه فعالان قوق بشر

کمیسیون حقوق بشر بلوچستان اعدام پنج نفر از جوانان بلوچ تحت اتهامات ساختگی و واهی (شهر کرمان ، روز پنجشنبه 31 ژانویه2013) را بشدت محکوم می کند.

حکومت حاکم بر ایران باری دیگر با اعدام جوانان بلوچ از طایفه شه بخش و نوتی زهی (نظر شه بخش فرزند الله داد، نعمت الله شه بخش فرزند اسد، عبدالله شه بخش فرزند ولی محمد، عبدالرحمن شه بخش فرزند یوسف و صالح نوتی زهی)در تبعید نشان داد که به هیچ عنوان اهمیتی برای انسان و انسانیت قائل نیست و اقلیت بلوچ همواره از تبعیضات قومی و مذهبی در رنج بوده و حاکمان ایران  با زندانی کردن ، شکنجه ، اتهامات و اعترافات ساختگی و نسل کشی شهروندان بلوچ بصورتی بیسابقه موج جدیدی از خفقان و سرکوب را آغاز کرده اند.

کمیسیون حقوق بشر بلوچستان از آقای احمد شهید و همه سازمانهای حقوق بشر ، جامعه جهانی و بشردوستان می خواهد  برای بازداشتن حاکمان ایران از ادامه جنایت علیه بشریت اقدام عاجلی اتخاذ نمایند.

کمیسیون حقوق بشر بلوچستان
یکم فوریه 2013

اخراج کارگران شهرک صنعتی کرمانشاه

آژانس کُردپا: مدیران شرکت "راه پویان صنعت غرب" در کرمانشاه از پرداخت دستمزد ١٥٠ کارگر شاغل، امتناع می‌کنند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یکی از مراکز صنعتی استان کرمانشاه به نام راه پویان صنعت غرب، طی شش ماه اخیر، حقوق و مزایای ١٥٠ کارگر را بدون هیچ دلیلی، به تعویق انداخته است.

یک کارگر شاغل در شهرک صنعتی کرمانشاه به خبرنگار کُردپا گفت: کارفرمای شرکت پویان غرب در چند ماه گذشته نیز ٣٥٠ کارگر را به بهانه‌های مختلف از کار اخراج کرده‌اند.

علت بروز چنین شرایطی در شهرک صنعتی و اخراج روزانه‌ی کارگران را کمبود منابع مالی عنوان می‌کنند.

این شرکت صنعتی طراح و نصب کنندەی کانلهای شبکەهای انتقال و توزیع برق است.

تورم، نوسانات نرخ ارز و حذف یارانه‌های حامل انرژی از مهمترین عواملی هستند که باعث تعطیلی و ورشکستگی واحدهای تولیدی به ویژه کوچک و متوسط شده و در این میان واحدهای تولیدی مناطق حاشیه‌ای ایران بیشترین ضرر را از شرایط بوجود آمده نصیب می‌شوند.

مرثیه برای یک حقیر - م.سحر

حقیری مُرد و رفت از این لجنزار
نه صاحب حرمتِ صاحب کمالی

تو گویی کم شد از سطل فضولات
ملوّث بی‌حفاظی، آشغالی

زمن با جمع نا‌اهلان بگویید : 
که با آتش نجوشد دیگِ خالی

حقیران پیشِ چشم آدمیت
حقارتشان نمی‌یابد زوالی

اگر صدسال بر درگاهِ قدرت
بود با خواجگانشان اتصالی

وگر صد سال درنقشِ بزرگان
شوند از وسمه‌ای صاحب جمالی

رسدشان پیکی از قصری به قصری
بودشان در محافل قیل و قالی

وگر صد سال بر آنان وزَد خوش
زبختِ نوکری بادِ شمالی

دهدشان مُستبدّی دستمُزدی
رسدشان استخوانی از شغالی 

رئیس کُلِّ بدخواهان ایران
کندشان شاغل قحط الرجالی

حقیرند و حقیرند و حقیرند
بزرگیشان نباشد جز خیالی

حقارتشان نمی‌رد هرگز اما
بزرگیشان کفن گردد به سالی

که غصبی بود و دزدی بود و پستی
که رذلی بود و خُبث و بد سگالی

حقیرند و حقیرند و حقیرند
‌همان بهتر که پیش از خود بمیرند

وضعیت اضطراری ٧ زندانی سیاسی در رجایی‌شهر

آژانس کُردپا: مسئولان زندان رجایی‌شهر کرج علی‌رغم توصیه‌ی پزشک معالج، از اعزام شماری زندانیِ سیاسی به مراکز درمانی، ممانعت بعمل می‌آورند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، هفت تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج در حالی با وخامت و عود بیماری روبرو هستند که مسئولان این زندان به بهانه‌ی واهی نبود مأمور ویژه جهت اعزام به بیمارستان و کمبود شدید بودجه از انتقال و معالجه‌ی آنان در مراکز درمانی جلوگیری می‌شود.

یک منبع مطلع از داخل زندان رجایی‌شهر کرج به خبرنگار کُردپا گفت: وضعیت نامناسب زندانیان بیمار بگونه‌ای است که حتی پزشک معتمد و معالج خواستار انتقال سریع این افراد به بیمارستان و معاینه‌ی پزشکان متخصص می‌باشند.

گزارش حاکی از آن است که میساق یزدان‌نژاد دچار بیماری باد فتق شده و باید زیرنظر پزشک متخصص معاینه شود.

علیرضا کرمی‌خیرآبادی نیز با عوارض ناراحتی مثانه روبرو است و گرفتن نوار مثانه و درمان تکمیلی قلب از مطالبات این زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد می‌باشد.

همچنین هریک از رضا شریفی بوکانی و ناصح یوسفی دچار عارضه‌ی انحراف بینی هستند و رسیدگی هرچه سریعتر در نزد پزشکان متخصص از توصیه‌های پزشک معالج می‌باشد.

صالح کهندل زندانی سیاسی محکوم به ١٠ سال حبس نیز دچار بیماری مضمن کمبود پلاکت خون مواجه می‌باشد و باید جهت آزمایشات تخصصی سرطان‌شناسی و درمان به بیرون از بند انتقال یابد.

خالد حردانی یکی دیگر از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج است که با تشخیص پزشک معتمد باید سریعاً آندوسکوپی و به معاینه‌ی فک وی رسیدگی شود.

مسئولان زندان رجایی شهر کرج نیز با اعزام محمد بنازاده امیرخیزی به بیمارستان جلوگیری می‌کنند و گفته می‌شود که معالجه‌ی وی نزد پزشکان متخصص مغز و اعصاب نیازی فوری است.

پیشتر برخی منابع خبری گزارش داده بودند که بدکرداری و سوء مدیریت مسئولان زندان و نیز عدم رسیدگی به خواسته‌های زندانیان به ویژه نارسایی پزشکی، موجب گردیده هر ماه بطور متوسط ١٢ نفر در این زندان جان خود را از دست دهند.

آمار زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر بیش از ٧٠ تن می‌باشد.

تشدید سرکوب در ایران اسلامی در آستانه انتخابات


رادیو آلمان: حقوق‌بشر در ایران در سال ۲۰۱۲ نیز همچنان م نقض و پایمال و با نزدیک‌شدن اتنخابات ریاست جمهوری تشدید شده است. گزارش سالانه دیده‌بان حقوق بشر در باره ایران از جنبه‌های مختلف نقض حقوق بشر در این کشور می‌گوید.

موارد مورد اشاره در گزارش تازه دیده‌بان حقوق بشر از تعقییب و بازداشت و سرکوب حقوقدانان و روزنامه‌نگاران، ایجاد محدودیت برای اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات تا حصر شخصیت‌هایی مانند میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی را در برمی‌گیرد.

در این گزارش به احکام اعدامی در ایران اشاره می‌شود که بر اتهامات واهی و اثبات‌نشده استوار بوده‌اند یا تحت عناوین مبهمی مانند محاربه انجام شده‌اند. چنین اعدام‌هایی از جمله شامل شماری از کسانی شده که متهم به قاچاق مواد مخدر بوده‌اند. بی‌عدالتی و دگرستیزی علیه اقلیت‌های مذهبی و قومی، چه در عرصه قانونی و چه در گستره عملی به بازداشت شماری از وابستگان به آیین بهائیت، مسیحی‌ها و فرقه‌های صوفیانه منجر شده است.

امتناع جمهوری اسلامی از همکاری با سازمان ملل و احمد شهید، مامور ویژه این سازمان در زمینه وضعیت حقوق‌بشردر ایران نیز از دیگر موارد مورد انتقاد درگزارش دیده‌بان حقوق بشر است. احمد شهید تا کنون دو گزارش در باره نقض حقوق‌بشر در ایران منشتر کرده که در آن‌ها از وضعیت نگرانی‌آور نقض این حقوق درایران به شدت ابراز نگرانی شده است. در پی سرکوب‌هایی که متعاقب اعتراضات به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸شکل گرفت، هزاران ایرانی از جمله تعداد زیادی روزنامه‌نگار مجبور به ترک میهن خود شده‌اند.


منفعل و مرعوب‌کردن اپوزیسیون

بنا بر گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر، برخورد شدید حکومت ایران با حقوقدانان و روزنامه‌نگاران و ایجاد محدودیت برای دسترسی به اینترنت بیش ازهمه معطوف به فلج کردن مقاومت و فعالیت اپوزیسیون در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده است. سارا ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق‌بشر در همین رابطه می‌گوید: «این آموزه که انتخابات آزاد و سالم و نه سرکوب و محدودیت، می‌تواند به ثبات پایدار بیانجامد ظاهرا در حکومت ایران خریداری ندارد».

در گزارش ۶۶۵ صفحه‌ای دیده‌بان حقوق بشر از پیشرفت در رعایت این حقوق در ۹۰ کشور در سال ۲۰۱۲ خبر داده می‌شود. رویکرد دولت‌های برآمده در مصر و تونس و لیبی در رعایت حقوق‌بشر هم از موضوعات مورد بحث این گزارش است. نوع رویکرد این دولت‌ها به حقوق یادشده نشان خواهد داد که تا چه حد بهار عربی به سوی دمکراسی و تامین حقوق شهروندان سمت‌ و سو می‌یابد یا رژیم‌های مستبد قبلی را در لباسی جدید احیا می‌کند.

بخشی از گزارش دیده‌بان حقوق بشر به تشریح محدودیت‌هایی اختصاص دارد که در بهمن سال ۱۳۹۱ برای داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال شد و بیش از ۲ هزارنفر را مشمول محرومیت از نامزدی کرد. چند هفته پیش از این اقدام، قوه قضائیه تحریم انتخابات را جرم اعلام کرد.


۵۰۰ اعدام در یک سال

گزارش دیده‌بان حقوق بشر در ادامه با اشاره به این که ایران یکی از شدیدترین قوانین جزایی دنیا را دارست، از اعدام ۵۰۰ نفر در این کشور در خلال سال ۲۰۱۲ خبر می‌دهد که یا در زندان‌ها یا در ملاء عام به دار آویخته شده‌اند. اغلب اعدام‌شوندگان متهم به دست‌داشتن در قاچاق مواد مخدر بوده‌اند. گزارش از این امر انتقاد می‌کند که نهادهای بین‌المللی هم به این مجازات‌های سنگین بی‌توجه‌اند. برای مثال به ادامه کمک مالی دفترمبارزه با مواد مخدر سازمان ملل به ایران اشاره می‌شود. در حالی که بر طبق معیارها و مقررات خود این دفتر، همکاری با کشورهایی که مجازات اعدام را برای مواد مخدر اعمال می‌کنند باید محدود یا متوقف شود.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر در ادامه می‌گوید که مقام‌های ایران از ژانویه ۲۰۱۰ تعدادی از اعضای اقلیت‌های قومی را به اتهام "محاربه" و "ارتباط با باندها و دسته‌جات تروریستی" بازداشت و اعدام کرده‌اند. در حال حاضر نیز ۲۰ نفر از وابستگان به اقلیت کرد ایران در انتظار اعدام به سر می‌برند. این احکام اغلب با انگیزه‌های سیاسی صادر شده‌اند. زانیار و اقبال مرادی از شاخص‌ترین چهره‌ها در میان این ۲۰ نفر هستند.

از ماه مه ۲۰۱۱ تا کنون ۱۱ ایرانی عرب‌تبار، از جمله یک جوان ۱۶ ساله، به اتهام "شرکت در حمله مسلحانه به نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی" به دار آویخته شده‌اند.

بنا به آمارهای گزارشگران بدون مرز تا دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی ۴۳ روزنامه‌نگار و بلاگر در زندان‌های ایران بوده‌اند. روز ۶ نوامبر مقام‌های ایرانی به خانواده ستار بهشتی خبر دادند که او در بازداشت پلیس فتا درگذشته است. در واکنش به فشارهای داخلی و بین‌المللی و شائبه قوی شکنجه‌شدن ستار بهشتی، جمهوری اسلامی قول تحقیق در باره این مرگ را داد و پارلمان ایران نیز کمیسیونی در این رابطه ایجاد کرد که نتیجه تحقیقات آن تا کنون با ابهامات و نواقصی همراه بوده است.


محدودیت همه جانبه بر جریان آزاد اطلاع‌رسانی

در بخش دیگری از گزارش دیده‌بان حقوق بشر بر محدویت‌ها و سانسور برای سایت‌های خبررسانی اینترنتی، کاستن از سرعت اینترنت و ایجاد پارازیت برای فرستنده‌های خارج از کشور نیز تمرکز شده است. فشار بر خانواده‌های روزنامه‌نگارانی که برای شبکه‌های رادیو- تلویزیونی فارسی‌زبان خارجی کار می‌کنند نیز، بخشی از سیاست‌های جمهوری اسلامی برای محدودسازی جریان آزاد اطلاعات است. اعلام دولت ایران در سپتامبر گذشته مبنی بر این که فاز اول ایجاد "شبکه ملی اینترنت" یا "اینترنت حلال" برای "مصونیت کاربران اینترنت از فسادهای اخلاقی و فرهنگی" در دست اجرا است نیز، مولفه دیگری از تلاش برای ایجاد تک‌صدایی و سانسور در محیط خبررسانی ایران تلقی شده است.


زندان‌های سنگین برای مدافعان حقوق بشر

گزارش دیده‌بان حقوق بشر سپس از حکم عبدالفتاح سلطانی در فروردین گذشته در دادگاه انقلاب خبر می‌دهد که به موجب آن این حقوقدان ایرانی از انجام وکالت محروم می‌شد و می‌بایست ۱۸ سال را در زندانی در برازجان در ۶۰۰ کیلومتری محل زندگی‌اش در تهران بگذراند. "تبلیغ علیه نظام" و مشارکت در ایجاد کانون مدافعان حقوق بشر از جمله اتهامات سلطانی بودند. یعدا دادگاه تجدیدنظرممنوعیت سلطانی از وکالت را ملغی کرد و حکم زندان او را به ۱۳ سال کاهش داد. در همان روزاعلام حکم سلطانی، نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر نیز به ۶ سال زندان محکوم شد.

یک ماه بعد، دادگاه تجدیدنظر محکومیت محمدعلی دادخواه، یک حقوقدان دیگر ایرانی را به ۸ سال زندان تایید کرد. این حکم به دلیل مصاحبه‌های دادخواه با رسانه‌های فارسی خارج از کشور و عضویت او در کانون مدافعان حقوق بشر صادر شده است. دادخواه همچنین به ۱۰ سال ممنوعيت از تدريس و وکالت٬ پنج ضربه شلاق و سيصد هزار تومان جزای نقدی محکوم شده است. هوتن کیان، محمد سیف‌زاده و نسرین ستوده نیز همچنان در زندان به سر می‌برند.


فشار و محدودیت علیه وابستگان به اقلیت‌های مذهبی

دولت ایران پیوسته آزادی وابستگان به اقلیت‌های مذهبی، مانند بهایی‌ها، پیروان آیین‌های صوفیانه و نومسیجیان را نقض کرده است. در سال ۲۰۱۲ به ویژه بهائیان شهر سمنان آماج سرکوب و بازداشت بوده‌اند. جامعه جهانی بهائیان می‌گوید که مغازه‌های ۱۷ بهایی بسته شده و ۲۲ نفر از پیروان این آیین به زندان‌های بین ۶ ماه تا ۶ سال محکوم شده‌اند. شمار بهائیانی که از سال ۲۰۰۹ محکوم شده‌اند اینک به ۱۱۱ نفر می‌رسد.

دراویش گنابادی و نعمت‌الهی نیز از آزار و بازداشت و سرکوب مصون نبوده‌اند. بنا بر گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در باره وضعیت حقوق بشر در ایران، دولت این کشور به گونه‌ای خودسرانه از بهار سال ۱۳۸۹تا کنون بیش از ۳۰۰ مسیحی را نیز بازداشت کرده است .

مسمومیت دارویی روحانی منتقد در زندان خرم آباد


به گزارش دانشجونیوز، احمد رضا احمدپور، منتقد و پژوهشگر حوزه، وبلاگ نویس، اعضای جبهه مشارکت و از شاگردان آیت الله منتظری به دلیل مسمومیت دارویی در داخل زندان پارسیلون خرم آباد، در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد بستری شد. 

پس از بستری شدن، معده ی وی را شستشو دادند و هم اکنون از شرایط بد جسمانی رنج می برد. 

بنا به اطلاعات رسیده یک سرباز برای مراقبت از او گذاشته اند و اجازه ملاقات یا تماس تلفنی از وی سلب شده است. 

پیش از این خبر ها حاکی بر آن است که در پی تجویز استراحت مطلق (حداقل دو ماه) از سوی پزشکان معالج سید احمدرضا احمدپور و اشاره ی پزشکی قانونی به تعدد مشکل جسمی وی خواستار تشکیل کمیسیون شد که با مخالفت دادستان ویژه روحانیت مواجه گردید و پس از مختومه شدن پرونده حبس در زندان خرم‌آباد، دادستان دستور ادامه تحمل حبس وی در «زندان باز الیگودرز» و تشکیل کمیسیون جدید در پزشکی قانونی خرم‌آباد را صادر نموده است.

احمدرضا احمدپور روحانی منتقد و وبلاگ نویس و از اعضای جبهه مشارکت در آخرین محکومیت خود در سال ۹۰ به سه سال حبس در تبعید در زندان سپیدار اهواز و ده سال تبعید در شهر ایذه محکوم شده بود.

احمد رضا احمدپور که در سال ۸۸ نیز به یک سال حبس محکوم شده بود، بعد از اتمام محکومیت خود به دلیل نوشتن نامه به سازمان ملل و اعتراض به شیوه دادگاه ویژه روحانیت مجددا محکوم شد.

گزارش‌گران بدون مرز : 34 سال پس از ورود خمینی به ایران، این کشور امروز یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های جهان برای روزنامه‌نگاران است



گزارشگران بدون مرز، تدوام‌ سیاست سرکوب روزنامه‌نگاران در ایران را محکوم می‌کند. سازمان از بازداشت سه روز‌نامه‌نگار دیگر در تهران مطلع شده است. تعداد روزنامه‌نگاران بازداشت شده از تاریخ ٧ بهمن به ١٦ تن افزایش یافته است.
ریحانه طباطبایی روزنامه‌نگار، روزنامه‌ی بهار در تاریخ ١٢ بهمن و همکارش علی دهقان،دبیر صفحات اقتصاد این روزنامه‌، یک روز پیشتر بازداشت شدند. خبرنگار سایت جماران،فاطمه ساغرچی نیز به گفته وکیل‌اش، محمد علیزداه " در رابطه با موج دستگیری خبرنگاران" در تاریخ ٧ بهمن بازداشت شده است.
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ١٠ بهمن با انتشار اطلاعیه‌ای، روزنامه‌نگاران بازداشت شده را به عضویت در " یکی از بزرگترین شبکه‌های رسانه‌یی متصل به اردوگاه رسانه‌یی استکبار " متهم کرده است. در این اطلاعیه تاکید شده است " ضمن استمرار تحقیقات در روزهای آینده، ممکن است تعدادی دیگر از مرتبطین شبکه احضار یا بازداشت و عده ای از بازداشت شدگان قبلی، مرخص شوند. بنابراین اطمینان می‌دهد که این روند تا تحقیق از آخرین فرد وابسته به این شبکه استمرار خواهد یافت. "
کریستف دولوار دبیر اول گزارش‌گران بدون مرز در این‌باره اعلام می‌کند " ٣٤ سال پس از ورود آیت‌الله روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار حمهوری اسلامی به ایران در ١٢ بهمن ١٣٥٧ ( به تاریخ میلادی ، اول فوریه ١٩٧٩) برخلاف وعده‌های ایشان در باره‌ی رعایت آزادی‌های اساسی مردم ، این کشور امروز با ٤٢ روزنامه‌نگار و ٢٠ شهروند‌وب‌نگار زندانی به یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های جهان برای حرفه‌کاران رسانه‌ها تبدیل شده است. ایران در آخرین رده‌بندی گزارش‌گران بدون مرز در میان ١٧٩ کشور در رده‌ی ١٧٤ و در جمع ده کشور بدتر جهان در امر رعایت آزادی اطلاع رسانی قرار دارد.
گزارش‌گران بدون مرز یادآور می‌شود :"جانشین روح‌الله خمینی، علی خامنه‌ای جنگ علیه روزنامه‌نگاران و سیاست شیطان‌سازی از رسانه‌های جدید و مطبوعات خارجی را تشدید کرده است. سی و چهار است که روزنامه‌نگاران و روشنفکران ایرانی به " جاسوسی برای قدرت های غربی" متهم می‌شوند. اتهاماتی که هیچ‌گاه در دادگاه‌های عادلانه ثابت نشده‌اند. دادگاه‌ عادلانه در ایران وجود ندارد. دستگاه قضایی ایران که رئیس آن را ولی فقیه تعیین می‌کند، مستقل نیست، ابزاری است در دست رهبر برای سرکوب خواست‌های آزادیخواهانه مردم. "این موج جدید بازداشت پیامی روشن به روزنامه‌نگارانی‌ست که در برابر تبلیغات یک سویه‌ی رژیم سر خم نمی‌کنند. مقامات مسوول نظام، همزمان هم خود را برای انتخابات خرداد ١٣٩٢ و هم برای ممانعت در پوشش خبری این رویداد، و اعتراض‌هایی احتمالی که باید سرکوب شوند، اماده می‌کنند."
این بخش از گفته‌‌های آیت‌الله خمینی که در بدو ورود به ایران و در سخنرانی معروف خود در بهشت زهرا ایراد شده است، پس از سی و چهار سال به طنزی تلخ می‌ماند.
"هر کسی سرنوشتش با خودش است، مگر پدرهای ما ولی ما هستند؟ مگر آن اشخاصی که در صد سال پیش از این، هشتاد سال پیش از این بودند، می‌توانند سرنوشت یک ملتی را که بعدها وجود پیدا می‌کنند، آن‌ها تعیین بکنند؟ (....) این ملتی که سرنوشت خودش با خودش باید باشد، در این زمان می‌گوید که ما نمی‌خواهیم این سلطان را. وقتی که این‌ها رای دادند به اینکه ما (..) رژیم سلطنتی را نمی‌خواهیم، سرنوشت این‌ها با خودشان است. این هم یک راه است از برای اینکه سلطنت او باطل است."
فهرست روزنامه‌نگاران بازداشت شده از تاریخ ٧ بهمن ١٣٩١
٧ بهمن
سلیمان محمدی(روزنامه بهار)
میلاد فدایی اصل(خبرگزاری ایلنا)
فاطمه ساغرچی (سایت جماران)
٨ بهمن
جواد دلیری (روزنامه اعتماد)
نسرین تخیری (روزنامه اعتماد)
ساسان آقایی (روزنامه اعتماد)
پژمان موسوی (روزنامه بهار)
امیلی امرایی (روزنامه بهار)
پوریا عالمی (روزنامه شرق)
نرگس جودکی (روزنامه آرمان)
اکبر منتجبی (هفته‌نامه آسمان)
صبا آذرپیک (مستقل و همکار بسیاری از روزنامه های اصلاح‌طلب)
٩ بهمن
کیوان مهرگان (مستقل و همکار بسیاری از روزنامه های اصلاح‌طلب)
حسین یاغچی (هفته‌نامه آسمان)
١١ بهمن
علی دهقان (روزنامه بهار)
١٢ بهمن
ریحانه طباطبایی (روزنامه بهار)


بازداشت سه تن به جرم اقدام به برگزاری مجلس ترحیم



 حسن صادقی‌ خرم دشتی به همراه همسر و فرزند ۱۷ ساله‌اش به جرم اقدام به برگزاری مجلس ترحیم برای پدرش غلامحسین صادقی‌خرم بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن صادقی ‌خرم دشتی که قصد برگزاری مجلسی خانگی برای ترحیم پدر خود در روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه را داشت، بامداد دوشنبه ۱۰ بهمن ماه حدود ساعت ۵ صبح با مراجعه مامورین وزارت اطلاعات به همراه همسر خود فاطمه مثنی بازداشت شد.
مامورین وزارت اطلاعات ضمن تفتیش کامل منزل اقدام به ضبط وسایل شخصی ایشان، از قبیل کامپیو‌تر، کتب و آلبوم عکس‌های خانوادگی نمودند.
همچنین در روز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه مامورین وزارت اطلاعات بار دیگر به منزل ایشان مراجعه کرده و اینبار اقدام به پلمب منزل پدری وی نموده و به دیگر ساکنین ساختمان که از اقوام نزدیک وی می‌باشند اعلام کرده‌اند که خانه آنان بنا به دستور مقامات قضایی مصادره شده است و همچنین پس از مصادره کردن آنجا تنها فرزند این خانواده یعنی نیما صادقی خرم دشتی را که ۱۷ سال سن دارد، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.
حسن صادقی خرم دشتی متولد ۱۳۴۳ می‌باشد و در سال ۱۳۶۰ دز سن ۱۷ سالگی به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و مدت ۷ سال را در زندان گذرانده است و خانم فاطمه مثنی نیز که متولد ۱۳۴۷ می‌باشد نیز در سال ۱۳۶۰ در حالیکه ۱۳ سال بیشتر نداشته است به همراه مادر و خواهرانش بازداشت و مدت ۳ سال را در زندان گذرانده است.

كنفرانس در پاريس ، فراخوان براي تغيير رژيم


سازماندهي شده توسط شوراي ملي مقاومت ايران
آنسا – پاريس ، 1 فوريه – يك فراخوان قوي براي تغيير رژيم در ايران : اين هدف كنفرانس بين المللي است كه شوراي ملي مقاومت ايران كه مجاهدين خلق ايران PMOI  بخشي از آن مي باشند آنرا براي فردا در پاريس سازماندهي كرده است ، بعد از 35 سال استقرار رژيم مذهبي در  ايران.
تيتر كنفرانس هست 2013 : سال تغيير در  ايران. در اين كنفرانس شخصيتهاي فرانسوي، اروپايي، امريكايي و كشورهاي عربي و نيز بعضي از نمايندگان گروههاي پراكنده ايراني، سازمانها و انجمنهاي ايراني از ساير كشورها حضور دارند. در اطلاعيه اي كه در پاريس منتشر شده آمده است : اين كنفرانس در شرايطي برگزار مي شود كه رژيم ديكتاتوري ايران در محاصره بحرانهاي بي سابقه قرار دارد ، برنامه هسته اي ، وضعيت ورشكستگي اقتصادي و درگيريهاي دروني حاكميت در آستانه انتخابات رياست جمهوري.
IRAN: DOMANI CONFERENZA A PARIGI, APPELLO PER CAMBIO REGIME
ORGANIZZATA DAL CONSIGLIO NAZIONALE DELLA RESISTENZA IRANIANA
PARIGI

(ANSA) - PARIGI, 1 FEB - Lanciare un forte appello per un cambio di regime in Iran: questo l'obiettivo della conferenza internazionale che il Consiglio nazionale della resistenza iraniana, di cui fanno parte i Mujaheddin del Popolo (Ompi), organizzeranno domani a Parigi, a 35 anni dall'instaurazione del regime religioso in Iran. Intitolata '2013: l'anno del cambiamento in Iran', la conferenza vedrà la partecipazione di personalità francesi, europee, americane e dei Paesi arabi, come anche alcuni rappresentanti della diaspora iraniana, organizzazioni e associazioni iraniane e di altri Paesi. "L'evento - si legge in una nota diffusa a Parigi - si tiene in un momento in cui la dittatura iraniana è alle prese con una crisi senza precedenti, il programma nucleare, la situazione economica disastrosa, ed i conflitti interni al potere alla vigilia delle presidenziali".(ANSA).
Z04/ S0B QBXB