۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

يك نماينده مجلس ارتجاع: ما روی اولین خط قرمز خود هم حرف داریم

اعدام پنج نفر در زندان مرکزی ارومیه

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز جاری حکم اعدام ۵ متهم به قتل در زندان مرکزی ارومیه (دریا) به اجرا در آمد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز گذشته ۶ محکوم به مرگ جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی ارومیه منتقل و سحرگاه روز جاری حکم ۵ تن از ایشان از طریق چوبه دار به اجرا در آمد.
کرم رسایی، جواد قاسم‌زاده، حمید اسلام سکان، رشید کرامت و خضر آهوس نام ۵ متهم به قتلی است که در دادگاه به اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده و پس از اسیذان از رئیس قوه قضایئه سحرگاه روز جاری ۱۰ بهمن ماج حکم اعدام در موردشان اجرا شد.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «حمید اسلام سکان روز گذشته هنگام انتقال به سلول انفرادی از موضوع اعدام با خبر می‌شود و در مقابل مامورین مقاومت می‌کند. به همین دلیل از سوی مامورین بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس به سلول انفرادی منتقل شد.»
همچنین سراج الدین رسایی که به همراه برادر خود برای اجرای حکم رفته بود با رضایت شکات پرونده به‌تنهایی به سلول خود بازگشت.
در پی درخواست دو گزارشگر ویژۀ سازمان ملل متحد، احمد شهید، گزارشگر ویژه در مورد حقوق بشر در ایران، و کریستوف هینز، گزارشگر ویژه در مورد اعدامهای فراقضایی، برای توقف اعدام‌ها، موج اعدام در ایران آغاز شده است.
آقای لاریجانی روز چهارشنبه نهم بهمن در جلسه مسئولان عالی قضایی ایران، با دفاع مجدد از مجازات اعدام، گفت که این مجازات «در قوانین بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا نیز وجود دارد اما آنان با چنین فشارهایی از سوی مدعیان حقوق بشر مواجه نیستند.»
بر اساس گزارش سالانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در سال ۲۰۱۳ میلادی ایران ۵۸۵ نفر را در ایران اعدام کرده است که ۵۲ درصد اعدام‌ها مربوط به جرایم مواد مخدر بوده است.

زندانی سیاسی دهه 60 با پای زنجیرشده در بیمارستان


فرشته قاضی/روزآنلاین: خانواده حمید (ماشاالله) حائری می گویند این زندانی سیاسی در بخش سی سی یو بیمارستان دی بستری و سطح هوشیاری او به شدت پایین است.

نگار حائری، دختر حمید حائری در مصاحبه با "روز" می گوید پدرش از ۲۹ دی ماه و پس از سکته قلبی به بیمارستان دی منتقل شده و وضعیت جسمانی مساعدی ندارد با این حال هم مامور بالای سر او حضور دارد و هم پای او با زنجیر به تخت بسته شده است.

بیش از ۲۰ کارگر معترض معدن چادرملو بازداشت شدند

فرماندار اردکان اعلام کرد احضار و بازداشت بیش از ۲۰ کارگر معدن چادرملو با شکایت کارفرما صورت گرفته است.

«احمد کمالی» با انتقاد از اعتراضات صنفی کارگران معدن چادرملو در روزهای گذشته، به ایلنا گفت: مدیرعامل مجتمع سنگ آهن چادرملو از طریق قوه قضاییه علیه تعدادی از کارگران شکایت کرده که این کارگران روزگذشته (چهارشنبه ۹ بهمن ماه) توسط پلیس امنیت احضار و سپس بازداشت شدند.

واکنش هراس آلود رزیم تهران به اظهارات اوباما در کنگره


خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات اوباما در نطق سالانه‌اش را غیر واقع‌بینانه و غیرسازنده خواند و تصریح کرد: مقامات آمریکایی نسبت به پایبندی و تعهد متقابل به وظایف خود در چارچوب برنامه اقدام مشترک دچار فراموشی نشوند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز در واکنش به اظهارات اوباما در کنگره آمریکا گفت: اظهارات اوباما برای مصرف شنوندگان داخلی آمریکا صورت گرفته است.

محمد جواد ظریف به شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گفت، مهم نیست که چگونه آمریکایی‌ها تلاش می کنند این مسله را برای مصرف داخلی تفسیر کنند.

مخالفت شدید آمریکا با معامله نفتی روسیه با رژیم تهران


تشدید فشار آمریکا به روسیه برای جلوگیری از معامله نفتی با جمهوری اسلامی

یک کارشناس روس تاکید کرد آمریکا برای صرفنظر کردن روسیه از معامله نفتی با رژیم ایران، فشار زیادی وارد می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "یلنا چرنتکو" در گفتگو با روزنامه روسی کامرسانت افزود: آمریکا در همه تماس های دو جانبه با روسیه از مسکو خواسته است از امضای توافق نفتی (سوآپ نفت) با رژیم ایران خودداری کند و این تلاش نه فقط در حد اصرار بلکه با فشار بسیار شدید همراه است .