۱۳۹۱ بهمن ۲۵, چهارشنبه

قطع عرضه مواد غذایی در فروشگاه بند ۳۵۰ زندان اوین

مدتی است عرضه مواد غذایی ضروری دربند ۳۵۰ با اختلال مواجه شده و مشکلاتی برای سلامت زندانیان سیاسی در این بند ایجاد کرده است.

به گزارش کلمه، اینک حدود ۴ماه است فروشگاه بند ۳۵۰ زندان اوین که زندانیان تنها از طریق آن می‌توانند مواد غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنند از عرضه لبنیات و برخی اقلام ضروری دیگر خودداری کرده است.
درگذشته نیز این اقلام از انواع غیراستاندارد و بعضا فاسد عرضه می‌شده که بار‌ها مورد اعتراض زندانیان قرارگرفته است. ضمن آنکه قیمت مواد غذایی و لبنیاتی و پروتئینی برغم کیفیت پایین دو برابر خارج از زندان، عرضه می‌شود و زندانیان ناچار به خرید با چنین کیفیت بد و قیمت بالا هستند.
بر اساس این گزارش دو هفته است که میوه نیز در فروشگاه بند عرضه نشده است.
با توجه به بیماری های جسمی بسیاری از زندانیان سیاسی و ضرورت رعایت رژیم، غذایی عدم تامین مواد غذایی مشکلات جدی برای تعدادی از آن‌ها بوجود آورده است و تذکرات مکرر زندانیان به مسولین زندان نیز تا کنون نه تنها نتیجه‌ای نداشته است بلکه موجب شده که از ورود اجناس جدید خودداری شود.

احضار هماهنگ کنندگان طومار سی هزار نفری کارگران به وزارت اطلاعات

 
احضار هماهنگ کنندگان طومار سی هزار نفری کارگران به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال مخالفت استانداری تهران با برگزاری تجمع کارگری در مقابل وزارت کار، دفتر پیگیری وزارت اطلاعات نیز طی تماسی تلفنی با جعفر عظیم زاده و  پروین محمدی آنان  را برای پاره ای توضیحات به این دفتر احضار کرد.
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران این دو نفر فردا ساعت ده صبح می باید در دفتر پیگیری وزارت اطلاعات حاضر شوند.
هماهنگ کنندگان طومار سی هزار نفری کارگران: پیگیریها و اعتراضات خود را همچنان ادامه خواهیم داد
امروز جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد دو نفر از هماهنگ کنندگان طومار سی هزار نفری کارگران  با حضور در استانداری تهران پیگیر دریافت مجوز برای برگزاری تجمع اعتراضی کارگری در مقابل وزارت کار شدند.
دیروز کارگران هشتم بهمن ماه جاری و بدنبال بی توجهی های مسئولین وزارت کار به خواستهای سی هزار کارگر با مراجعه به استانداری تهران خواهان صدور مجوز جهت برگزاری تجمع کارگری در مقابل وزارت کار شدند.
از 11 اردیبهشت ماه سالجاری کارگران کارخانه های مختلفی از سراسر کشور با تهیه طوماری اعتراضی خطاب به وزیر کار خواهان توقف اصلاح قانون کار، افزایش فوری دستمزدها و تحقق دیگر مطالبات شان شدند اما علیرغم اینکه سی هزار امضای کارگری در سه مرحله در ماههای خرداد، مهر و آذر تحویل وزارت کار، نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی شد مسئولین وزارت کار به عنوان متولی اصلی رسیدگی به مطالبات کارگری هیچ پاسخی به این کارگران ندادند به همین دلیل هماهنگ کنندگان این طومار اعتراضی  پس از تحصن در مقابل مجلس در 28 آذر ماه و در ادامه اعتراضات خود، خواهان صدور مجوز قانونی برای برگزاری تجمع اعتراضی کارگری در روز 28 بهمن ماه جاری در مقابل وزارت کار شدند اما با گذشت بیش از دو هفته از این مسئله امروز مسئولین استانداری تهران مخالفت خود را با برگزاری این تجمع به  این کارگران اعلام کردند و از آنان خواستند با مراجعه حضوری به وزارت کار پیگیر مطالبات خود شوند.
هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی سی هزار نفری کارگران  اعلام کرده اند علیرغم مخالفت استانداری تهران با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل وزارت کار، همچنان و به اشکال اعتراضی دیگری پیگیر رسیدگی به مطالباتشان خواهند شد.

بازداشت دو شهروند بهایی در سمنان

اردشیر فناییان و شیدرخ فیروزیان دو تن از شهروندان بهایی سمنان صبح روز سه‌شنبه بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۱ ماموران اداره اطلاعات سمنان به منازل دو شهروند بهایی به نام‌های "اردشیر فناییان" و "شیدرخ فیروزیان" مراجعه کرده و پس از تفتیش کامل منازل، کامپیو‌تر، کتب مذهبی و بعضی عکس‌ها و وسایل شخصی را ضبط و دو شهروند بهایی مذکور را هم بازداشت و به نقطه نامعلومی انتقال می‌دهند.
تا این زمان هیچ اطلاعی از محل نگهداری این دو شهروند بهایی بدست نیامده است.

تایید حکم ۵ سال زندان جمال قادرنژاد، فعال دانشجویی در مهاباد


 طی روزهای اخیر دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی،  حکم ۵ سال حبس را برای جمال قادرنژاد که توسط دادگاه انقلاب مهاباد صادر شده بود، قطعی اعلام کرد.
"عباس جمالی" وکیل جمال قادرنژاد، دانشجوی رشته علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور میاندوآب، در گفتگو با آژانس خبری موکریان ، درباره  حکم صادره گفت: حکم نهایی پنج سال زندان برای جمال قادرنژاد چند روز پیش از طرف شعبه دهم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی تأئید شد.
وی با بیان اینکه اتهام اصلی ایشان "عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام" بود، اضافه کرد: علاوه بر این اتهام، که اصلی ترین اتهام آقای قادرنژاد بود، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت ملی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام نیز اتهام های دیگری بود که در پرونده ایشان آمده بود.

۴۵ روز اعتصاب غذا و نگرانی از سلامت مهدی خزعلی در زندان انفرادی

با گذشت بیش از چهل روز از اعتصاب غذای مهدی خزعلی وی بارها به بهداری منتقل شده و در شرایط جسمی مناسبی نیست.


به گفته فرزند مهدی خزعلی روز گذشته وی در آخرین تماس تلفنی گفته است که به علت ضعف شدید می خواسته اند در بهداری به او سرم تزریق کنند، اما این زندانی سیاسی مانع از آن شده است.

به گزارش کلمه، مهدی خزعلی از نهم آبان ماه سال جاری در جلسه سرای اهل قلم بازداشت شد و تاکنون در حبس است و تماس های وی بشدت محدود است.

هفته گذشته خانواده مهدی خزعلی موفق به ملاقات با زندانی سیاسی خود نشدند. این در حالی است که وی نزدیک به چهار ماه است که در حبس می باشد.

ادامه حبس انفرادی، اعتصاب غذا و کاهش شدید وزن نگرانی خانواده وی را تشدید کرده است.

وضعیت پزشکی ۶۶تن از مجروحان حمله موشکی به لیبرتی


در جریان حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی بیش از 100تن از مجاهدین مجروح و مصدوم شدند. وضعیت برخی از آنان هم‌چنان وخیم است. 

اسامی و وضعیت 10تن از مجروحان دچار نقص عضو، به شرح زیر است: 
1-مهرداد بزازیان: سوختگی صورت، از دست دادن شنوایی، قطع سه انگشت دست راست، احتمال نابینایی، 

2-حمید ربیع: فلج هر دو پا در اثر ترکش به نخاع و از دست دادن طحال به‌خاطر کثرت ترکشها، 

3- برات ربیعی: متلاشی شدن ساعد و عضلات و عروق دست چپ، شکستن استخوان نازک نی، دو ترکش در قفسه سینه در ناحیه ریه و زخم قرنیه چشم، 

4- عبدالله مغنّی: قطع شریان و عصب بازوی چپ و زخم عمیق در کتف و احتمال قطع دست، 

5- مرتضی هاشمی: قطع انگشتان پای چپ و اصابت ترکشها به‌سر و زانو، 

6- محمد بقایی: قطع عصب و عضله پای راست در بالای زانو 

7- ولید مطوری: له شدگی عضلات بالای مچ پا و ترکش بزرگ در ران پای راست، 

8-عیسی اکبرزاده (از مجروحان شدید حملات 6 و 7مرداد 1388 و 19فروردین 1390) : نابینایی چشم راست و اصابت ترکشها به پای چپ، 

9- منصور حداد (از مجروحان شدید حملات 6 و 7مرداد 1388) : شکستگی استخوانهای کف پا، 

10-ابراهیم کماری (از گروگانها و مجروحان حملات 6 و 7مرداد 1388) : اصابت ترکشها به شانه راست و پای چپ، 

اسامی 56 مجروح دیگر، که مورد اصابت ترکشها در قسمتهای مختلف بدن قرار گرفته‌اند و از شکستگی سر یا دست و پا، پارگی و له شدگی اندامها و همچنین از عوارض نابینایی و ناشنوایی و موج گرفتگی و صدمات وارده به سر، رنج می‌برند، به شرح زیر است: 
1-رامین احسانی 
2-طاهر احمد خان بیگی 
3-محمد اخوان هاشمی 
4-حسن اشرفیان 
5-محمدعلی برایی 
6-حمید بهادری 
7-کیوان بهارستانی 
8-مصطفی بهشتی 
9-محسن ترکمن 
10-عبدالحسین تقوی 
11-ابوذر جواهریان 
12-عبدالله حائری 
13-خلیل احمد حسین زهی 
14-حسین حقگو 
15-فریبا خداپرستی 
16-حسین خرسند 
17-مرضیه داوودی 
18-محمود دهقان 
19-احمد رهبر 
20-عبدالرضا زبید 
21-ماشاءالله سعیدی 
22-سعید سلیمانی 
23-عبدالله شیخی 
24-حمید شیربند 
25-جواد صدیقی 
26-کاظم صمدی 
27-عیسی طاهر خانی 
28-مجتبی طایفه حسینلو 
29-محمد عزیزی 
30-سیدهادی علویان 
31-احمد فروغی 
32-اسماعیل قاسمی 
33-حسین قلی نکویی 
34-ابوالفضل قنادی 
35-موسی قنبری 
36-علی اشرف کریمی 
37-نادر کشمیری 
38-مجید محدثین 
39-محمد محسنی 
40-احمد محکمی 
41-محمدقاسم مطیعی 
42-حمید مکی 
43-معصومه ملک محمدی 
44-عسگر مؤمن‌زاده 
45-فرید مهدویه 
46-یدالله مهدیان 
47-مجید نبوی 
48-حسین نجمی 
49-غلامعلی نریمی 
50-محمد مهدی نظیفی 
51-رضا وجدانی 
52-احمد وفایی 
53-قادر ویسی 
54-سیدمرتضی هاشمی 
55-ولی یکتا پرست 
56-کامران یوسفی 
مجروحان حمله جنایتکارانه موشکی و وکلا و خانواده‌های آنها، شکایتهای خود از مالکی و همچنین مارتین کوبلر را، به‌خاطر نقش تسهیل کننده و مجرمانه‌اش در جنایت علیه پناهندگان بیدفاع، در دادگاههای بین‌المللی مطرح خواهند کرد. 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران 
24بهمن 1391 (12فوریه 2013)

واگذاری سفارت سوریه در قطر به مخالفان

خبرگزاری حکومتی مهر: دولت قطر در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه نظام سوریه، تصمیم گرفته است ساختمان سفارت این کشور در دوحه را در اختیار مخالفان سوری مقیم خارج قرار دهد.

به گزارش النشره، ائتلاف موسوم به ملی مخالفان سوری اعلام کرد: قطر تصمیم گرفته ساختمان سفارت سوریه در دوحه را در اختیار این ائتلاف قرار دهد.

این ائتلاف همچنین "نزار الحراکی" از شخصیتهای مخالف را به عنوان سفیر ائتلاف مخالفان سوری در دوحه تعیین کرده است.

تصمیم دولت قطر برای ساختمان سفارت سوریه به مخالفان نیز برگی دیگر از اقدامات خصمانه دوحه در راستای تضعیف نظام حامی مقاومت در سوریه است.

یک زن، رئیس فدراسیون را کتک زد

سایت آفتاب: سراج ۲۴: مسابقات قهرمانی یکی از رشته‌های رزمی در رده بانوان در حالی روز یک شنبه به پایان رسید که درمراسم اختتامیه این مسابقات اتفاق عجیبی رخ داد. 

در حالی که رئیس فدراسیون در پایان مسابقات در حال اهدای جوایز به تیم‌های قهرمان بود یکی از شرکت کنندگان خانم به سمت او حمله ور شد و با مشت ضربه‌ای را به سر وی وارد کرد. 

حاضران در سالن مسابقات معتقدند با توجه به ناداوری که در این دوره از مسابقات وجود داشت؛ بارها تیم‌های متضرر از نحوه قضاوت داوران به مسئول کمیته داوری اعتراض خود را اعلام کردند، اما گویا گوش کسی شنوا نبوده و سرانجام یکی از نفراتی که تیم آنها در این دوره از قضاوت‌ها از نحوه قضاوت داوران لطمه خورده بود در پایان از خجالت رئیس فدراسیون درآمد و با وارد کردن ضربه مشت به سر آقای رئیس اختتامیه مسابقات را اعلام کرد! 

پس از رخ دادن این اتفاق همه چیز از سوی اطرافیان رئیس فدراسیون به خوبی و خوشی به پایان رسید و طوری وانمود کردند که اتفاق خاصی رخ نداده است.

اوباما: جلوی اتمی شدن رژیم تهران را می گیریم

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا سه شنبه شب در نطق سالانه خود در کنگره این کشور اعلام کرد، زمان آن فرا رسیده که راه حلی دیپلماتیک برای بحران هسته ای رژیم تهران پیدا شود.

رئیس جمهور آمریکا گفت، رهبران رژیم تهران باید بپذیرند که اکنون زمان آن است که به یک راه حل دیپلماتیک برای این مسئله دست یافت، چرا که یک ائتلاف متحد از آنها می خواهد که به تعهدات بین المللی خود عمل کنند.

پرزیدنت اوباما در ادامه افزود، ما به هر اقدام ضروری دست خواهیم زد تا از دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی جلوگیری کنیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با تحریک آمیز خواندن آزمایش اتمی رژیم کره شمالی نیز گفت، ایالات متحده در کنار متحدانش اقدامی قاطع علیه این رژیم اتخاذ خواهد کرد.

مهندس ۴۳ ساله به دلیل فقر خانواده‌اش را کشت

به گزارش سایت شهروندنگار، یک مهندس ۴۳ ساله در مبارکه اصفهان به دلیل فقر و بیکاری خود و خانواده‌اش را کشت. وی با ریختن سم در غذا باعث مرگ خود و همسرش و دختر ده ساله اش شد.

بر اساس این گزارش، ماموران پلیس در هنگام تفتیش از منزل این فرد با جسد او و همسر و فرزندش مواجه می‌شوند و نامه‌ای نوشته شده از او پیدا می‌کنند.

وی در نامه نوشته است که یک مهندس باتجربه است که ۴ ماه است بیکار شده در این چهار ماه برای حفظ آبرو هرچه داشته فروخته وحالا ده ها میلیون وام بدهکار است و چندین میلیون هم بدهی مخارج این چند ماهه و چون نمیخواهد بعد از مرگش خانواده اش تنها و مورد غضب بدهکاران باشند همه را میکشد.

او نوشته که همسر و دخترش از نقشه وی خبر ندارند ولی آرزو کرده که خیلی عذاب نکشند.

افزایش فاصله طبقاتی و گسترش فقر در ایران

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد نسبت به افزایش فاصله طبقاتی و گسترش فقر در جهان هشدار داد و بحران های اقتصادی کنونی در دنیا را یکی از عوامل موثر بر سر راه توسعه اجتماعی کشورها دانست.

به گزارش ایرنا، غلامحسین دهقانی عصر سه شنبه به وقت محلی در نشست کمیسیون توسعه اجتماعی سازمان ملل اظهار داشت به اسناد گزارش های منتشر شده از سوی سازمان های بین المللی بیش از 850 میلیون نفر از مردم جهان به ویژه مردم کشورهای درحال توسعه از نبود امنیت غذایی رنج می برند.

وی با اشاره به گزارش های دبیرکل سازمان ملل ظرف چهار سال گذشته در خصوص بحران اقتصادی و افزایش بهای مواد غذایی و سوخت درجهان گفت : شرایط موجود باعث کاهش روند برنامه های فقر زدایی شده و به قشر های آسیب پذیر صدمه زده است.

معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل خواستار نگاه متوازن به مسئله فقر و توجه ویژه به جمعیت فقیر جهان شد. 

دهقانی با تشریح تاثیرات منفی بحران های اقتصادی و مالی جهان بر توسعه اجتماعی به ویژه افزایش بیکاری، اظهار داشت برآوردهای کلی حاکی از آن است که در بسیاری از نقاط جهان افزایش فاصله طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا به وضعیت هشدار دهنده ای رسیده است.

سفیر کشورمان در سازمان ملل در خاتمه به تشرح برنامه های حمایتی ایران از افراد مسن، معلولان و جوانان پرداخت و گفت : 

براساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته ای را درهمکاریهای جنوب - جنوب از طریق مبادله دانش ،فناوری ، تحقیقات وآموزشهای علمی در سطح منطقه ای و جهانی ایفا نموده است و برهمین اساس UNDP قصد دارد تا شبکه جهانی مبادله اطلاعات و همکاریهای جنوب - جنوب را با ایران ایجاد کند.

موافقت کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا با انتصاب هیگل

کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا موافقت خود را با انتصاب چاک هیگل به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور اعلام کرد. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان کمیته اطلاعاتی مجلس سنا با 14 رأی موافق در مقابل 11 رأی مخالف با انتصاب چاک هیگل به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا موافقت کردند. 

به این ترتیب، بحث و جدل‌ها میان اعضای سنا برای موافقت یا مخالفت با انتصاب هیگل به عنوان وزیر دفاع از روزهای آتی آغاز می‌شود. 

هری رید، رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا ابراز امیدواری کرده است که تأیید نهایی هیگل تا پایان این هفته در صحن مجلس سنا به رأی گذاشته شود. 

پیش از این، تصمیم‌گیری در مورد نامزد پیشنهادی باراک اوباما برای وزارت دفاع در سنای آمریکا به تعویق افتاده بود. ظاهرا برخی جمهوری‌خواهان با دیدگاه‌های چاک هیگل در مورد نحوه‌ برخورد و رابطه با جمهوری اسلامی و اسرائیل موافق نیستند.