۱۳۸۹ مرداد ۳۱, یکشنبه

محاکمه زندانی سیاسی اعتصابی در شرایط بسیار حاد جسمی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی ارژنگ داودی که در شرایط بسیار حاد جسمی بسر می برد صبح امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی مورد محاکمه قرار گرفت.
روز یکشنبه 31 مرداد ماه در حالی که آقای داودی در چهلمین روز اعتصاب غذای خود بسر می برد و در شرایط حاد و خطرناک جسمی بسر می برد و به سختی قادر به راه رفتن بود به شعبه 15 دادگاه انقلاب برده شد و توسط صلواتی رئیس دادگاه فرمایشی مورد محاکمه قرار گرفت.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی بنابه گفته همسرش وزن او به نصف کاهش یافته است و دچار افت فشار خون و ضعف شدید جسمی شده است. اما همانند کوهی استوار و با روحیه ای بسیار بالایی تمام تلاش خود را بکار می برد که با پای خود و بدون کمک دیگران به درون دادگاه وارد شود.
صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب علیرغم اینکه چهره آقای دادودی عیان بود که در شرایط حاد جسمی بسر می برد سعی می کرد که وانمود نماید که از اعتصاب غذای چهل روزه اواطلاعی ندارد و به محاکمه ضد بشری او ادامه دهد. آقای داودی در حین برگزاری دادگاه خروشید و بر حق کشی و بی عدالتی با صدای رسا و بلند صحبت می کرد . تنین صدای آقای داودی باعث شده بود که صلواتی و نماینده دادستان درجای خود میخکوب شوند و نتوانند واکنشی از خود نشان دهند. وقتی که زندانی سیاسی ارژنگ داودی نسبت به پلمپ منزل و فروش آن توسط حسن زارع دهنوی متهم اردوگاه مرگ کهریزک پرسید ،صلواتی پاسخ داد این یک مسئله پیچیده حقوقی است که به من ربطی ندارد.آقای داودی در جواب صلواتی گفت: در این کشور نه قانونی و نه دادرسی وجود دارد.
در جلسه امروز دادگاه آقای دادخواه حاضر شد و از موکل خود دفاع نمود و خواستار برائت موکل خود شد .
زندانی سیاسی ارژنگ دادودی پس از 3 سال به تعویق افتادن دادگاه که توسط صلواتی صورت می گرفت و از شیوهای غیر انسانی این فرد است که علیه زندانیان سیاسی بکار می برد. بالاخره امروز را برای محاکمه آقای داودی انتخاب کرده بود و فکر می کرد با شرایط سخت جسمی که او دارد می تواند به خواسته خود برسد که بتواند زندانیان سیاسی را تحقیر کند.
اتهاماتی که به آقای داودی نسبت داده شده بود توهین به مقدسات و توهین به رهبری بود.
خانواده آقای داودی از انتقال آقای داودی به دادگاه مطلع نبودند و در آخرین لحظات متوجه این مسئله شدند و خود را به دادگاه انقلاب رساندند.به خانواده آقای داودی اجازه حضور در دادگاه داده نشد ولی در پایان جلسه دادگاه که تا ساعت 12:30 ادامه داشت با او ملاقات نمودند.
هنگامی که خانم داودی شاهد وضعیت وشرایط حاد جسمی همسرش بود. نتوانست بر احساسات خود غلبه کند.اما صلواتی و نماینده دادستان که به نظر می آید از انسانیتی تهی شده اند نسبت به ابراز احساسات انسانی خانم داودی شروع به خندیدند نمودند تا به خیال خام خودشان آنها را مورد تحقیر قرار دهند.کسی که نام قاضی بر خود نهاده است علاوه بر صدور احکام ضد بشری اعدام و محکومیتهای سنگین اینگونه نسبت به عواطف و احساسات خانوادگی زندانیان سیاسی واکنش نشان میدهد.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی که در بند 3 معروف به بند کارگری زندان گوهردشت کرج زندانی می باشد در تاریخ 23 تیرماه در اعتراض به شرایط و محدودیتهای غیر انسانی وادار به اعتصاب غذا شد.آقای داودی خواستار احقاق حقوق اولیه خود مانند؛پایان دادن به لغو ملاقات و ممنوع تماس بودن با خانواده اش/رسیدگی پزشکی به وضعیت جسمی اش/پایان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی خانواده اش و رسیدگی به شکایتی که علیه علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت نموده است می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،محاکمه زندانی سیاسی ارژنگ داودی در شرایط بسیار حاد جسمی را محکوم می کند ونسبت به خطر جدی که جان این زندانیان سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای جلوگیری از فاجعه انسانی دیگری در زندانهای ولی فقیه است.

درخواست اعدام دسته جمعی مخالفان به سبک سال ۶۷

سید حمید روحانی رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی خواستار اعدام همه زندانیان سیاسی به سبک سال ۶۷ شد.

به نوشته سایت رجا نیوز، سید حمید روحانی، رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی که هم اکنون از اعضای هیات امنای این مرکز است در گفت و گو با “سپیدار” ارگان سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خواستار اعدام دسته جمعی مخالفان سیاسی شده است.

او در این مصاحبه می‌گوید: “جریان سال ۶۷ اینگونه بود که منافقینی که در زندان بودند تاکتیکی اعلام توبه کردند. پس از پذیرفتن آتش‌بس که منافقین به ایران حمله کردند این ها هم در زندان آشوب کردند و شروع کردند به آتش زدن زندان و این که آن‌ها که می‌رسند به تهران، کار را یکسره کنند! امام هم فرمود آنهایی که بر سرموضع هستند مهدورالدمند و باید محاکمه و مجازات شوند و آن اعدام‌ها توانست چشم فتنه را در بیاورد و ریشه آن جریان را بخشکاند. من فکر می‌کنم در فتنه اخیر هم اگر یک چنین برخورد قاطع جدی و انقلابی انجام نشود، این مشکل ادامه دار می‌شود

پتروشیمی ایلام به طور کلی تعطیل گردید

بر اساس خبر ارسالی به انجمن برق و فلزکار کرمانشاه، شرکت پتروشیمی ایلام به علت عدم توانائی تأمین مالی و پرداخت صورت وضعیته‌ای شرکتهای پیمانکار، ناچار به اعلام تعطیلی آن تا اطلاع ثانویه شد. طبق این گزارش، در پی عدم پرداخت پول از سوی شرکت پتروشیمی به شرکتهای پیمانکاری تابعه، این شرکتها نیز ناتوان از پرداخت حقوق بیش از ۴ ماه کارگران شدند. کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن ماهها حقوق خود دست به اعتصاب زدند. در جریان اعتصاب وقتی که کارفرمایان شرکتها در مقابل کارگران به تنگ آمده بودند، اعلام کردند که کل فعالیتها در پتروشیمی از روز یکشنبه 89/5/24 تعطیل می شود ولی قبل از آن کلیه حقوق آنان را پرداخت خواهند کرد، اما تا کنون بعد از حدود یک هفته از تعطیلی شرکت هنوز هیچ پولی به کارگران پرداخت نگردیده است. در پتروشیمی ایلام حدود ۵۰۰ نفر مشغول به کار بودند. لازم به ذکر است که این مجتمع صنعتی از زمان شروع به احداث آن یعنی از سال ۱۳۸۵ تا حالا ۳ بار است که به دلیل مشکلات مالی به طور کلی تعطیل می شود و هر بار بعد از ماه‌ها و حتی یک سال مجددا فعالیت خود را از سر گرفته و در جریان تعطیل شدن شرکت کارگران آن بدون هیچ گونه حقی از کار بیکار شده‌اند.