۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

فرزندان آیت الله بیات زنجانی بازداشت شدند


مصطفی بیات و سوسن بیات دو فرزند آیت الله بیات زنجانی دیروز 25 بهمن در تهران توسط نیورهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش دانشجونیوز روز گذشته همزمان با برگزاری تجمعات اعتراضی در تهران و سراسر کشور مصطفی و سوسن بیات دو تن از فرزندان آیت الله بیات زنجانی در تهران بازداشت شدند.

روز گذشته در حالیکه فرزندان آیت الله بیات از منزل خواهرشان در تهران برای بازگشت به شهر قم خارج شدند، حوالی ایستگاه مترو صادقیه نیروهای امنیتی به سمت مردم یورش برده و اقدام به بازداشت دسته جمعی آنان نمودند که ایشان نیز در بین بازداشت شدگان بودند.

گفتنی است تعدادی از بازداشت شدگان را به زندان اوین انتقال دادند که فرزندان آیت الله بیات نیز در میان بازداشت شدگان بودند و هم اکنون در این زندان اوین به سر میبرند.

لازم به ذکر است مصطفی بیات کارشناسی دانشگاه هنر و سوسن بیات دانشجوی کارشناسی معماری در دانشگاه اصفهان می باشند.

گفتنی است در پی باخبر شدن از بازداشت فرزندانشان، خاطرنشان کرده اند که برای آزادی فرزندانشان با نهادی تماس نخواهند گرفت و خواهان این هستند که به مانند سایر بازداشت شدگان سیر طبیعی مراحل بازداشت خود را ادامه بدهند و همچنین ذکر کرده اند که خون فرزندان ایشان از سایرین رنگین تر نمی باشد.

انتشار نام و هویت دومین جان باختهٔ اعتراضات ۲۵ بهمن ماه

مختاری"، یکی از مجروحین اعتراضات مردمی روز ۲۵ بهمن ماه در تهران است که گفته می شود بر اثر شدت جراحات وارده ظهر امروز سه شنبه، در بیمارستان فوت کرده است. محمد مختاری، فرزند اسماعیل و ۲۲ ساله، بر اثر شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی از سوی ناحیه "کتف" مضروب شده بود.

وی در خیابان رودکی(پنجاه متر مانده به خیابان توحید) و به ضرب گلولهٔ مستقیم ماموران موتور سوار نیروی انتظامی و به وسیلهٔ کلت کمری مجروح شد و حاضران در صحنه شدت جراحات وی را در حد مرگ نمی دانستند چرا که وی تا مدتی با پای خودش نیز حرکت می نموده است.

به نظر می رسد وی به علت عدم رسیدگی به موقع پزشکی جان باخته باشد چرا که براثر شلیک گلوله به کتفش خون زیادی از بدن وی خارج شده بود تاجایی که شاهدان عینی تمامی لباس های وی را غرق در خون توصیف نموده اند.

خبرگزاری فارس در این زمینه نوشته است که "عوامل فتنه‌گر و گروهک مزدور و تروریستی منافقین (سازمان مجاهدین خلق) روز گذشته تنی چند از هموطنانمان را با تیر مستقیم مورد هدف قرار دادند که ۲ تن از این هموطنانمان به شهادت رسیده و باقی به شدت زخمی شدند."

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران روز گذشته از وقوع یک درگیری در حوالی خیابان رودکی- توحید و کشته شدن یک تن و مجروحیت سه نفر خبر داده بود؛ "محمد مختاری" یکی از مجروح شدگان این حادثه است که در بیمارستان فوت کرده است.

پیش‌تر نام و هویت صانع ژاله، دانشجوی رشته نمایش دانشگاه هنر تهران که در تقاطع خیابان جمال زاده- انقلاب به ضرب گلوله کشته شده بود، نیز اعلام شد.

رسانه های دولتی با انتشار یک کارت بسیج مدعی شده اند که وی از اعضای با سابقهٔ بسیج و حافظ کل قرآن است.

خبرگزاری فارس به نقل از پدر صانع ژاله نوشت: "قاتلان از خدا‌ بی خبر پسرم را نمی بخشم چرا كه آنها نگذاشتند ميوه زندگی‌ام ثمر دهد."

هم چنین گفته می‌شود بسیج دانشجویی دانشگاه تهران قرار است صبح فردا برای وی مراسم تشییع جنازه برگزار کنند که این اقدام اعتراض دانشجویان دانشگاه هنر را برانگیخت و ایشان ظهر امروز، سه شنبه تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

این در حالیست که وبسایت سحام نیوز عکسی از آقای ژاله در کنار آیت الله منتظری منتشر نموده است.

در همین راستا دانشجو نیوز نیز عکس‌هایی متفاوت از این دانشجوی کرد منتشر کرده است.

احمد رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز که مدعی شده است تیراندازی‌های صورت گرفته در جریان اعتراضات ۲۵ بهمن ماه از سوی اعضای سازمان مجاهدین خلق است، در مصاحبه‌ای اعلام کرده که ۹ نفر از نیروهای امنیتی و تعدادی از مردم در این تیراندازی‌ها مجروح شدند.

شایان ذکر است که در حال حاضر از هویت سایر زخمی شدگان و دستکم یک کشته ی دیگر اطلاعی در دست نمی باشد.

گردهمایی آتلانتا در حمایت از تظاهرات 25 بهمن در ایران


گزارش دریافتی: ایرانیان آزادی خواه آتلانتا در رور یکشنبه 24 بهمن ( 13 فوریه ) درمقابل سی ان ان گرد آمدند تا از تظاهرات 25 بهمن در ایران ، جنبش دموکراسی خواهی خاور میانه حمایت کرده و به نقض حقوق بشر در ایران اعتراض کنند. گرد هم آیی از ساعت 3 بعداز ظهر شروع شد. افراد با در دست داشتن پوسترها ی بزرگ که حاوی شعارهای آزادی ،دموکراسی ، حکومت سکولار، حقوق بشر برای ایران و خاورمیانه و پشتیبانی ازتظاهرات 25 بهمن بود ، بمدت یکساعت تظاهرات آرام داشتند وسپس با بلند گو شعارهایی به زبان انگلیسی دادند که توجه بسیاری را جلب کرد. عابران پیاده با دادن علامت پیروزی وافر اد سواره با بوق زدن تظاهرکنندگان را تشویق کردند. این گرد هم آیی بوسیله پشتیبانان دموکراسی و آزادی برای ایران ترتیب داده شد بود و افراد ازنهادهای دیگرنیز دراین گرد همآیی شرکت کردند.


25 بهمن؛ دیپلماتهای اسپانیايی و ژاپنی بازداشت شدند

شب گذشته، سر کنسول اسپانیا در تهران که در راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن حضور یافته بود، دستگیر شد.

«ایگناسیو پرز کمبرا»، سرکنسول اسپانیا در ایران، در حالی دستگیر شد که به همراه سفیر این کشور در ایران در راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن حضور یافته بود.

بنا بر این گزارش، این دیپلمات 42 ساله که به دست پلیس اتباع بیگانه نیروی انتظامی دستگیر شده، نزدیک سه ساعت در تجمعات دیروز حضور داشته است.

وزارت خارجه اسپانیا در واکنش به این دستگیری، مرتضی صفاری نطنزی، سفیر ایران در این کشور را احضار کرده است.

همچنین وزیر امور خارجه اسپانیا، پیامی محرمانه را توسط سفیر ایران برای مقامات قضایی ایران فرستاده است.

همچنین يکي از کارمندان سفارت ژاپن روز گذشته در تهران دستگير شد.

کارمند محلي سفارت ژاپن در تهران روزگذشته به جرم حضور در اغتشاشات ۲۵ بهمن در تهران دستگير شده است.

وبلاگ؛ سکوت در روزهای آینده یعنی امضا حکم اعدام...

سکوت در روزهای آینده یعنی امضا حکم اعدام هموطنان باز داشت شده.

دوستان، هموطنان، برادران وخواهران سکوت شما در روزهای آینده یعنی تایید گفته های فالس نیوز ، یعنی بازداشتی ها عوامل مجاهدین خلق هستند و به تبع تائید حکم مرگ برای آنها. ولی حضور شما یعنی استهلاک نظام سرکوب. یعنی شکاف در میان آنها، یعنی تضمین رهایی هموطنان بازداشت شده و بازداشت نشده، یعنی یک قدم دیکتاتور را به سمت جهنم هل دادن.
عدم حضور شما یعنی آوردن جوانان به خیابان و سپردن آنها به دست جوخه های اعدام، یعنی تائید کشتار شکنجه و محبوس و مجروح کردن هموطنانمان. یعنی عذاب وجدان دائمی.

حالا انتخاب با شماست.

خبر فوری خبرنگار ما از تهران/تجمع لباس شخصیها در مجلس

از ساعاتی پیش عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عربده کشی خواستار اعدام موسوی و کروبی شدند. همزمان عده زیادی از لباس شخصی ها نیز در اطراف مجلس تجمع کردند. پلیس در مقابل درب ورودی مجلس مستقر شده است و از ورود آنان به داخل ساختمان اصلی جلوگیری می کند. عده ای از عکاسان و خبرنگاران وابسته به خبرگزاری های حکومتی مشغول تهیه خبر هستند و هر لحظه بر تعداد لباس شخصی های اضافه می شود! اتحادیه انجمن های اسلامی که تمامی آنان را جیره خواران ولایت تشکیل می دهند قصد دارند تا در حرم حضرت عبدالعظیم تحصن کنند تا حکم اعدام این دو نفر صادر شود. تهران امروز نیز شکل امنیتی به خود گرفته است و پلیس ضد شورش در اکثر نقاط شهر به ویژه مسیرهای تظاهرات دیروز حضور دارد. نیروهای پلیش ضد شورش در اتوبان کردستان به سرعت خود را به مناطق شمالی شهر می رسانند. همانند دیروز میادین در محاصره ماموران است.

عظمای گوگولی


http://static.khodnevis.org/thumbnail.php?file=News/224_a_355825448.jpg&size=article_large

پیامی از شیراز - از یک شرکت کننده درتظاهرات در شیراز

امروز در خیابانهای شهر ما بچه‌های شهر ما را می‌زدند.
امروز برای عدالت آمده بودیم اما فریاد را در گلویمان بستند.
دیرگاهیست سیاهی در آسمان شهرم رخنه کرده و چوپان گله را رها کرده
آی‌‌ آشنای خوب، سپید، مهربان، اگر به شهر من آمدی، تکه آی‌‌ از آسمان را برایمان بیاور تا بچه‌های شهر من هم تکه آی‌‌ از آبی بی‌ کرانت را داشته باشند.

سناریوی لورفته ولی فقیه در باره شهادت صانع ژاله

در جریان راهپیمایی اعتراضی روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه، در تهران دستکم یک نفر بر اثر شلیک گلوله کشته و سه نفر دیگر مجروح شده‌اند.
رویتر روز سه شنبه خبرداد: طبق گزارشهای غیررسمی در راهپیمایی روز گذشته بر اثر تیراندازی در مرکز تهران یک نفر کشته و شماری مجروح شده اند.
 روز دوشنبه در خیابانهای تهران درگیری های متعددی میان نیروهای دولتی و معترضان بروز کرد، رسانه های دولتی در پایان این روز از مرگ یک شهروند عادی خبر دادند با این حال جزئیاتی از هویت و نحوه کشته شدن او اعلام نشده است.
در همین حال خبرگزاری های مهر و فارس، مطابق سناریوی ولی فقیه، مجاهدین را متهم به شلیک به سوی حاضرین در تجمعات شکل گرفته از سوی «سران فتنه» کردند.
خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) هویت فرد کشته شده را صانع ژاله متولد ۶۳، اهل پاوه اعلام کرده است که با تیر مستقیم کشته شده است.
فارس با وقاحت آخوندی، با الگوی سناریویی که برای ندا آقا سلطان تنظیم شده، تیراندازی به سوی فرد مزبور را به مجاهدین نسبت داد و نوشت: «صانع ژاله متولد سال ۶۳ از هموطنان کرد زبان اهل پاوه و از اهل تسن، دانشجوی رشته نمایش دانشگاه هنر تهران روز گذشته توسط یکی از گروه‌های تروریستی منافقین با تیر مستقیم مورد هدف قرار گرفت که پس از اعزام به بیمارستان به شهادت رسید».
فارس نوشـت: صانع ژاله متولد سال ۶۳ از هموطنان کرد زبان اهل پاوه و از اهل تسن، دانشجوی رشته نمایش دانشگاه هنر تهران روز گذشته با تیر مستقیم مورد هدف قرار گرفت که پس از اعزام به بیمارستان به شهادت رسید.
فارس افزود: گروهک تروریستی منافقین همچنین ۴ نفر دیگر از هموطنانمان را با تیر مستقیم مورد هدف قرار دادند که مجروح شدند و در بیمارستان تحت مداوا هستند.
خبرگزاریهای ولایت مدار به این پرسش پاسخ ندادند که وقتی یک تیم مسلح از مجاهدین در وسط خیابنهای تهران تیراندازی کردند و چند نفر را کشته و مجروح کردند، گله های پاسدار و بسیجی کجا بودند و چه غلطی می کردند.
مردم مأموران دولتی را خلع سلاح کردند
به گزارش سایت فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، علت کشته شدن یک تن و مجروح شدن دو نفر از شهروندان در حوالی خیابان رودکی، تیراندازی نیروهای امنیتی موتور سوار بوده است.
تیراندازی توسط ماموران نیروی انتظامی و نه لباس شخصی و به وسیله سلاح کمری کلت صورت گرفته است. گفته می شود پس از این اقدام خشونت آمیز توسط مأموران نیروی انتظامی، مردم ایشان را متوقف کرده و ضمن به آتش کشیدن سه دستگاه موتور سیکلت، آن ها را خلع سلاح کردند.

اا سال زندان برای دو شهروند مهابادی

دادگاه انقلاب اسلامی شهر اراک دو شهروند اهل مهاباد را به نام های علی رحیمی و کاوه شیخ محمدی به حبس محکوم کرد.

براساس گزارش رسیده، دادگاه انقلاب اراک علی رحیمی و کاوه شیخ محمدی را که بهمن ماه سال 88 توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بودند به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و همکاری با احزاب غیرقانونی، به ترتیب به 6 و 5سال حبس محکوم نمود.

گفتنی است براساس گزارش آژانس خبری موکریان ،این دو شهروند که مدتی را در زندان اراک بسر برده اند، هم اکنون در زندان مرکزی شهر مهاباد دوران محکومیت خود را سپری می نمایند.

میدان توحید، میدان جنگ بود / مردم هماهنگ بودند

خبرنگاران روز در توصیف وضعیت روز گذشته میدان توحید گفته اند: میدان توحید مثل میدان جنگ بود.

به گفته آنها مردم سطل های زباله بزرگ را آتش زده بودند. یک شاهد عینی به روزمی گوید: "بالاتر از میدان توحید یکی از سطل ها آتش زده شده بود و ماموران دور آن مانور می دادند که کسی به ان محدوده نزدیک نشود. چندبار با مانور موتور آن محدوده را خالی کردند تا آتش نشانی برسد و خاموش کند".

او می افزاید: موتور سوارها خیلی وحشیانه می امدند و رد می شدند. کم مانده بود مردمی را که کنار ستارخان منتظر تاکسی بودند با موتور زیر بگیرند. از مسیر خلاف جهت و به صورت گروهی می امدند و با سرعت زیاد و مردم را عقب می راندند. مردم اگر عقب نمی کشیدند واقعا زیر این موتورها له می شدند.

به گفته شاهدان عینی و خبرنگاران "چند نفر را بازداشت و با موتور برده اند؛ یعنی یک نفر جلو موتور نشسته بود، بعد لباس فرد بازداشت شده را روی سرش می کشیدند و یک نفر هم عقب می نشست و فرد بازداشت شده بین این دو نفر و او را با خود می بردند. تعدادی از بازداشت شدگان را نیز رابا ماشین های ون بردند".

یک شاهد عینی از میدان توحید به روز می گوید: توحید دست مردم بود، مردم نرده ها را کنده و با آن خیابان ها را بسته بودند. جمعیت خیلی زیاد بود.همه هم "مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای" و "مرگ بر اصل ولایت فقیه" می گفتند. از توی کوچه ها یگان ویژه سنگ و بعد گاز اشک آور زدند. صدای تیر اندازی می آمد اما نزدیک که شدیم دیدیم ساچمه و پیت بال می زنند.

هزار و پانصد نفر از دستگیرشدگان دیروز در تهران به زندان اوین منتقل شدند

با گذشت چند ساعت از تجمع خانواده‌های افراد دستگیر شده در جریان تجمع دیروز لیستی مرکب از 1500 نام،  از سوی بیدادگاه انقلاب اسلامی خوانده و اعلام شد تمامی دستگیرشدگان به زندان اوین منتقل شده‌اند. کمیته گزارشگران حقوق بشر در این باره می نویسد:   صبح امروز، 26 بهمن ماه بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته در تهران، به دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم انتقال یافته و برای آنان پرونده تشکیل شده است. این در حالی است که ماموران یگان ویژه، صبح امروز با حمله به خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

شب گذشته نیز نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی به قصد متفرق ساختن خانواده‌های تجمع کننده مقابل کلانتری 148 انقلاب به آنان حمله کردند. این در حالی است که مراجع انتظامی و امنیتی کماکان از هر گونه پاسخگویی به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان امتناع می‌کنند.
اعلام نام 1500 تن بازداشتی در حالی است که کمی پیش سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران در مصاحبه‌ای تعداد بازداشت‌شدگان را 150 تن اعلام کرده بود.
گفتنی است در برخورد خشونت بار ماموران با تجمع کنندگان در وقایع روز گذشته در تهران، یک شهروند کشته و دست کم سه نفر نیز با شکلیک مستقیم گلوله زخمی شده اند. خبرگزاری دولتی فارس نیز، با تایید این خبر عوامل خشونت را وابسته به «منافقین» خوانده است.

خطر اعدام برخی از دستگیر شدگان تظاهرات دیروز

دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم همراه با خبرگزاری های دروغ پراکنی آن، نظیر خبرگزاری فارس، با طرح شایغاتی و منتسب کردن تیراندازی های روز گذشته به مجاهدین خلق، در صد ایجاد زمینه تبلیغاتی برای اقدام سرکوبگرانه بعدی رژیم به ویژه اعدام برخی از دستگیرشدگان به اتهام وابستگی به مجاهدین و تیراندازی به مردم، هستند.  پاسدار جانشین فرمانده نیروی انتظامی با طرح دروغین مجروح شدن 9 تن از ماموران امنیتی در تیراندازی‌های روز گذشته، گفت: تیراندازی گروهی از منافقان در روز 25 بهمن منجر به کشته شدن یک نفر از هموطنانمان و مجروحیت چند تن دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، پاسدار احمدرضا رادان در حاشیه نشست روسای پلیس‌های آگاهی با اشاره به حوادث روز گذشته گفت: به دنبال فراخوان سران فتنه پس از 22 بهمن و به تحریک کشورهای خارجی، آمریکا، اسرائیل و انگلیس گروه اندکی از فتنه‌گران به خیابان‌ها آمدند.

25 بهمن؛ یک دانشجوی دانشگاه هنر بازداشت شد

ابوذر رستمی، دانشجوی رشتهٔ سینما دانشگاه هنر تهران، در پی اعتراضات ۲۵ بهمن ماه بازداشت شده است.
 وی شب گذشته در ۴ راه ولیعصر توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است.

از سرنوشت این دانشجوی بازداشتی اطلاعی در دست نیست.
 روز گذشته، دستکم ۲۵۰ تن از شهروندان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

شایان ذکر است که احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، در مصاحبه با رسانه‌های دولتی تعداد بازداشت شدگان اعتراضات روز گذشته را ۱۵۰ نفر اعلام کرده است.

اعلام نام 1500 تن دستگیر شده و انتقال به زندان اوین

اعلام نام 1500 تن دستگیر شده و انتقال همگی بازداشت‌شدگان به زندان اوین

کمیته گزارشگران حقوق بشر - با گذشت چند ساعت از تجمع خانواده‌های افراد دستگیر شده در جریان تجمع دیروز لیستی مرکب از 1500 نام از سوی مسئولان دادسرا خوانده و اعلام شد تمامی بازداشت‌شدگان به زندان اوین منتقل شده‌اند.

لازم به ذکر است صبح امروز، 26 بهمن ماه بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته در تهران، به دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم انتقال یافته و برای آنان پرونده تشکیل شده است. این در حالی است که ماموران یگان ویژه، صبح امروز با حمله به خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

شب گذشته نیز نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی به قصد متفرق ساختن خانواده‌های تجمع کننده مقابل کلانتری 148 انقلاب به آنان حمله کردند. این در حالی است که مراجع انتظامی و امنیتی کماکان از هر گونه پاسخگویی به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان امتناع می‌کنند.

اعلام نام 1500 تن بازداشتی در حالی است که کمی پیش سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران در مصاحبه‌ای تعداد بازداشت‌شدگان را 150 تن اعلام کرده بود.

گفتنی است در برخورد خشونت بار ماموران با تجمع کنندگان در وقایع روز گذشته در تهران، یک شهروند کشته و دست کم سه نفر نیز با شکلیک مستقیم گلوله زخمی شده اند. خبرگزاری دولتی فارس نیز، با تایید این خبر عوامل خشونت را وابسته به «منافقین» خوانده است.

حمله یگان ویژه به خانواده بازداشت‌شدگان و ضرب و شتم آنان

کمیته گزارشگران حقوق بشر - صبح امروز، 26 بهمن ماه تعدادی از بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته در تهران، به دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم انتقال یافته و برای آنان پرونده تشکیل شده است. این در حالی است که ماموران یگان ویژه، صبح امروز با حمله به خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

گزارش های دریافتی حاکی از آن است که برخی از بازداشت‌شدگان تجمع 25 بهمن در تهران به بازداشت‌گاه پلیس امنیت در عشرت آباد منتقل شده‌اند. بنابر آخرین گزارش‌ها مردان بازداشت‌شده به کلانتری 148 انقلاب واقع در تقاطع فلسطین و خیابان انقلاب و نیز بازداشتگاه عشرت آباد پلیس امنیت تهران منتقل شده‌اند. همچنین زنان دستگیر شده به بازداشتگاه مفاسد اجتماعی در خیابان وزرا انتقال یافته‌اند.

شب گذشته نیز نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی به قصد متفرق ساختن خانواده‌های تجمع کننده مقابل کلانتری 148 انقلاب به آنان حمله کردند. این در حالی است که مراجع انتظامی و امنیتی کماکان از هر گونه پاسخگویی به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان امتناع می‌کنند. از سوی مراجع انتظامی به مراجعه‌کنندگان گفته شده در خانه بمانید از وزارت اطلاعات با شما تماس خواهند گرفت. پلیس امنیت نیز به خانواده‌ها گفته تا 48 ساعت از دادن هر گونه اطلاعی و یا تاییدی در خصوص افراد دستگیر شده خودداری خواهد شد.

تجمع 25 بهمن مخالفان و معترضان در تهران که ظهر دیروز و به دعوت رهبران مخالف حاکمیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی برگزار شده بود، با حمله نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خشونت کشیده شد. گزارش منابع خبری حاکی از حمله نیروهای دولتی به تظاهرکنندگان در نقاط مختلف تهران و شهرستان‌های اصفهان و شیراز است. نیروهای امنیتی و انتظامی ضمن بکار بردن باتوم، چماق، گاز اشک‌آور و اسپری فلفل تعدادی از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند. تعداد بازداشت‌شدگان در شهر تهران بنابر مشاهدات خانواده‌های پیگیر دست‌کم هزار نفر برآورد می‌شود.

تا زمان تنظیم این خبر هیچ اطلاعی از وضعیت هیچ کدام از بازداشت‌شدگان در دست نیست.

گفتنی است، در برخورد خشونت بار ماموران با تجمع کنندگان در وقایع روز گذشته در تهران، یک شهروند کشته و دست کم سه نفر نیز با شکلیک مستقیم گلوله زخمی شده اند. خبرگزاری دولتی فارس نیز، با تایید این خبر عوامل خشونت را وابسته به «منافقین» خوانده است.


همصدا با آمریکا، حمایت اتحادیه اروپا از معترضات ایرانی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، اتحادیه اروپا امروز از معترضان ایرانی حمایت کرد و گفت، مردم ایران حق دارند آزادانه تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند.

دفتر کاترین آشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای، سرکوب تظاهرکنندگان ایرانی را محکوم کرد و از رژیم تهران خواست به اقدامات خشونت آمیز علیه تظاهرکنندگان پایان دهد.

این بیانیه می افزاید، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نزدیک تحولات ایران را دنبال می کند.

پیش تر وزیر امور خارجه آمریکا نیز قاطعانه از معترضان ایرانی حمایت کرد و بر حمایت واشنگتن از خواسته های آنان تاکید نمود.

هیلاری کلینتون در مصاحبه با تلویزیون عربی الحره، وابسته به دولت آمریکا، با اعتراض شدید به سرکوب مردم ایران گفت، جمهوری اسلامی دیکتاتوری نظامی تحت لوای حکومت مذهبی است که به حقوق جهان شمول مردم ایران اعتنا نمی کند.

یک روزنامه نگار دیگر راهی زندان می شود

عیسی خان حاتمی، روزنامه نگار، مدیر مجله لغو امتیاز شده ایرانمهر، دبیر اجرائی همبستگی برای دموکراسی وحقوق بشر در ایران و هموند شورای مرکزی جبهه ملی ایران در سال ۱۳۸۸ حدود دو ماه در زندان اوین بازداشت و با وثیقه آزادشده بود . ایشان در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه و به دو سال زندان محکوم شده بود . با اعتراض وکلای پرونده آقایان دادخواه و فرشاد پرونده در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر مورد رسیدگی قرار گرفت . با اینکه بر اساس قانون اساسی و سایر قوانین جرائم مطبوعاتی باید در دادگاه کیفری استان رسیدگی شود، با این وجود در دادگاه تجدیدنظر حکم صادره تائید گردید . بر اساس برگه احضاریه اجرای احکام دادسرای مقدس مستقر در اوین که در ششم بهمن ماه ابلاغ شده بود، ایشان سه روز پس از رویت خود را به زندان اوین معرفی می کرد . و در صورت عدم حضور به موقع منجر به صدور حکم جلب خواهد شد . با زندانی شدن این روزنامه نگار دولت جمهوری اسلامی به تنهائی در صدر کشورهای زندان کننده روزنامه نگاران در خواهد آمد . لازم به گفتن است پس از واژگونی بن علی در تونس و بویژه مبارک در مصر فشار بر روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و دانشجوائی در جمهوری اسلامی بیشتر شده است .

25 بهمن؛ شاعر و داستان نویس جوان بازداشت شد

حامد شاملو، از شاعران و داستان نویسان جوان، در پی اعتراضات مردمی روز ۲۵ بهمن ماه، بازداشت شد.
 حامد شاملو بعد از ظهر روز گذشته در میدان انقلاب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

از محلی که آقای شاملو پس از بازداشت بدانجا منتقل شده است، تاکنون اطلاعی در دست نیست.

حامد شاملو سبک نویی را در داستان نویسی دنبال می‌کرد.

شایان ذکر است که بر اساس اخبار  روز گذشته دستکم ۲۵۰ تن از شهروندان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

گزارش از تهران؛ گوشه ای از جنایات رژیم در 25 بهمن

در تظاهرات دیروز در تهران به جای آنکه تظاهرکنندگان و آزادیخواهان برای مقابله با گاز اشک آور و احتمال شناسایی از ماسک استفاده کنند، این بسیجیان و لباس شخصی ها بودند که بر صورت خود ماسک زده بودند.

برخلاف همیشه که مسئولیت شلیک گازاشک آور و گلوله های پلاستیکی برعهده نیروی انتظامی بود اما این بار بسیج و لباس شخصی ها نیز از این سلاح ها استفاده می کردند. ضمنا من با چشمان خود دیدم هنگامی که  نیروی انتظامی از گاز اشک آور استفاده می کرد اولا به دستور یک فرمانده تیم که غالبا درجه سرهنگی داشت صورت می گرفت و هم این سلاح روبه بالا شلیک می شد اما هنگامی که بسیجیان از آن استفاده می کردند و جوانانی بین 15 تا 18 سال بودند این سلاح را در فاصله ای کم و به صورت مستقیم به سمت مردم نشانه می گرفتند و شلیک می کردند.

نکته مهم دیگر این بود که نیروهای لباس شخصی و بسیج هم جنایت کار هستند و هم آموزش ندیده اند. چراکه در هنگام استفاده از شوکر الکتریکی به جای اینکه آن را بر بدن افراد بزنند به سر و صورت آنان می زدند!

هنگامی که پلیس ضد شورش به سمت مردم یورش برد و تعدادی از افراد به زمین افتادند، یک موتور از روی پای یکی از شهروندان رد شد، عده ای دیگر از متور سواران که از کنار او می گذشتند با پوتین بر سر و صورت او می کوبیدند و به سرعت عبور می کردند.

در برخورد با ماشین هایی که به نشانه اعتراض بوق می زدند لباس شخصی ها با باتوم و چماق بر شیشه ها و بدنه خودرو می کوبیدند و شیشه های خورد شده بر صورت راننده و مسافران پاشیده می شد.